Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    zou je dat eerst is zelf willen proberen dat zou de discussie tengoede doen geloof me

edit:\oew krijg ik nu ook een "gaap" jah jah please :+ die gaap geeft maar weer eens des te meer aan dat de mening van een ander je eigenlijk weinigt scheeld en dat je je eigen mening helemaal tegek vind

Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  2. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    kenmerkende opmerking. Alleen door nietszeggende persoonlijke opmerkingen hoop je wat te kunnen toevoegen. Jammer.

\edit: op bovenstaande post, lees dit .

3. the only ego

Leuk Bevonden:
    0

ik d8 ik probeer het is op jou nivo van discusieren heeft niet geholpen dus.jmmr

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dingen gebeuren Sykes1. En daar moet gereageerd worden. En harde acties horen daar imo bij. Maar wat ik continue lees in jouw posts is dat je bijna een tegen-Jihad wil oproepen en dát is nu dus net níet de manier. Je geeft aan dat er goede moslims zijn, maar dat er over het algemeen uit het Islamitische geloof meer slechts uit voorkomt dan goeds. Hieruit maak ik op dat jij het merendeel van moslims bechouwd als 'evil'. Tja Sykes, wat moet ik hier dan mee? Moet ik dan met je mee op de barricaden gaan staan anti-islamitische leuzen roepen??? Dacht het niet. Waar we eerst eens vanaf moeten (met name: jij!) is dat populistische geouwehoer om een standpunt duidelijk te maken. Dat snap ik ook niet van je posts. Je begint altijd eerst een situatie te verduidelijken, te duiden en te omschrijven (bijvoorbeeld: er zijn goede moslims). Dan gooi je de knuppel in het hoenderhok en ga je foute teksten zitten ropen als 'het islam geloof is rot'. Kom op man, je weet beter dan dat! Niets is zwart-wit, je posts doen denken van wel en dat maakt het moeilijk dicussieren met jou

5. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    maar jij zei toch..

Nou iig nogmaals voor jou:

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    1.
    tegen-jihad
    moslims zijn evil
    Anti islamitische leuzen?

allemaal jouw woorden.

Ik geef iig een aantal feiten weer. Uit die feiten maak ik iig op dat het Islam IDD verrot is van binnen. Hoezo mag ik het beestje niet bij de naam noemen? Ik zeg niet dat de essentie van islam verrot is, neen, integendeel.

--> absoluut niet de eerste keer dat ik zei dat ik de kern helemaal GOED vind.

Uit die feiten zou ieder geheel objectief persoon moeten opmaken dat er iets in de islam grondig fout zit.(ik noem dat gewoon verrot zoals het nu gaat, omdat die werkelijkheid chokkerend is voor velen blijkbaar zal ik het niet meer zo noemen, maar dat blijft het imo wel.)
    Ik vind het echt onwerkelijk gewoon dat bijv. veel Nederlanders nog steeds het extremisme binnen het islam en het 'niet- extremisme' zo van elkaar gescheiden houden. Ben je het daar zelfs niet over eens dat dat onlosmakelijk met elkaar verbonden is? Het een vloeit voort uit het ander.

Jij zegt dan:
    Terwijl ik onderbouw wat ik vind. Dat dit tegen jullie mening ingaat, a la. Ik neem aan dat de vele aanslagen onder allah ook jou zijn opgevallen? Je moet je is afvragen waarom dat MOMENTEEL niet gebeurt bij bijv protestanten.

Ik weet zeker dat dat te maken heeft met een bepaalde gedachtegang, draagvlak, dat bij de massa binnen het islam leeft. De rest is bekend.

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ok weinig van deze discussie gevolgd ivm werk maar er zijn nu toch wat dingen waar ik even op wil reageren.

Mja, gedeeltelijk heb je gelijk, maar dergelijke aanslagen zijn niet exclusief voor moslim georienteerde gelovigen. Voor het bewijs daarvoor hoef je niet eens ver terug te kijken.
    b.v. IRA heeft aardig huis gehouden in ierland en engeland waarbij er ook genoeg burgers zijn gevallen net zoals de ETA in spanje.
    Wat die groeperingen echter allemaal gemeen hebben is dat het extremisten zijn die door middel van geweld hun idealen op willen dringen aan anderen.
    Het geweld was ze gebruiken wordt door hun gerechtvaardigt door middel van geloof of in sommige gevallen vanuit een onterecht gevoel van onmacht.
    In het geval van moslim terroristen is het puur een kwestie van het fout, maar in eigen belang, interpreteren van de Koran.
    Ik vergelijk het liefst dergelijke figuren met b.v. de KKK. Dat zijn over het algemeen zwaar gelovige christenen die ergens uit de bijbel halen dat mensen van een andere huidskleur minderwaardig e.d. zijn.
    Zowel in de bijbel als in de Koran heb ik nooit iets van dergelijke standpunten terug gevonden.
    En ja, hoewel mijn kennis van beide boeken niet diepgaand is heb ik ze wel beide gelezen.

Het geloof is niet verrot.. En die denkwijze zal nooit te nimmer iets bij brengen aan een oplossing. Juist door dergelijke stigmatisering, wat niet alleen jij doet maar ook hele regeringen, zal een probleem als dit alleen maar verergeren.
    Waar het probleem ligt en wat ik hierboven ook al aangaf is dat er mensen zijn die het geloof zo weten te vormen/interpreteren dat het gelijk komt te staan aan hun eigen idealen.
    Ook moet je niet vergeten dat mensen die voor zichzelf in een hopeloze situatie zitten veelal zeer makkelijk te beinvloeden zijn.
    Nou vind ik persoonlijk dat dat niet echt op gaat voor de moordenaar van theo van gogh.
    Maar er zijn genoeg mensen in landen als afghanistan die door de plaatselijke imans fout voorgelicht worden betreffende de koran en de islam.
    Dit zijn ook vaak mensen zonder echt toekomst perspectief.

Om je een vergelijkbaar voorbeeld te geven, waarom denk je dat het amerikaanse leger vooral in de arme wijken mensen recruteert?
    Reken maar dat datzelfde geintje ook door extremistische organisaties gedaan wordt.

Persoonlijk denk ik dat de enige manier dat dit op te lossen is een nauwe samenwerking met vredenlievende (lees de normale gemiddelde) moslim organisaties/landen is.
    Het beleid wat veelal nu, vooral door amerika, gevolgd wordt jaagt ze alleen in het harnas tenopzichte van de westerse wereld.
    Door samenwerking zouden we juist de extremistische organisaties laten zien dat het niet gepikt wordt, ook niet door de mensen waarvoor ze het zogenaamd doen.

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

Sykes, sorry dat ik dit moet zeggen maar je bent dus duidelijk niet erg begaafd. Jouw interpretatie, van de mening van mensen die zeggen dat dit verschrikkelijk is maar dat alle aanhangers van een zeker geloof niet verantwoordelijk zijn, is dat iedereen die niet direct de Islam beschuldigd van al het kwaad pro Islam is. Volgens mij kan je dan niet lezen.

Ik ben zelf atheïst, nou ja, eigenlijk meer agnost. Ik weet niet wat ik moet geloven. Wel heb ik mij verdiept in de verschillened grote religies en allen spreken over vrede en houden van elkaar. Dat spreekt mij wel aan.

Dat jij de hele tijd cliché's verkondigd en beslist niet de moeite neemt inhoudelijk te reageren of de inhoud en geschiedenis van verschiedene geloven te bestuderen is jouw probleem. Ik blijf erbij dat je met jouw manier van praten slechts blijk geeft van onkunde.

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

beste Sykes,

Feiten, neen, jij hebt het niet over feiten. Zodra het gaat over een mening is het niet meer objectief.

Als je objectief naar hetgeen gebeurd is wil kijken moet je het volgende in aanschouw nemen:

A.90% van de Moslims is gematigd en geloofd op een wijze die vergelijkbaar is als het Christelijk geloof in d emeeste Westerse landen. Per regio verschilt de mate waarin mensen het geloof voorop stellen maar over het algemeen is het gewoon een geloof.

B.De overige tien procent is niet direct extremistisch maar fundamentalsistischer dan de andere gelovigen. Vergelijk dat eens met zwarte kousen, strenger gereformeerden, orthodoxe joden en dergelijke. Het merendeel van deze groep doet geen vlieg kwaad maar belijdt een striktere vorm van Islam dan de rest.

C. Theo van Gogh is vermoord door een geestgestoorde fanaticus. Dit was niet slechts ene fanaticus maar ook een psychopaat. Hij kwam niet door deze daad door de Islam an sich maar door problemen in zijn psyche. Er zijn veel meer zaken die iemand aan kunnen zetten tot moord, denk aan de playstation moorden, de blanke jongen die kinderen aanrande en ze daarna afmaakte, en weet ik veel wat. Het in staat zijn tot het plegen van een moord heeft dus niks met religie te maken.

D.Aanslagen worden niet alleen door Moslims gepleegd, denk aan de unabomber. Moslims en aanslagen hebben in basis niks met elkaar van doen. Het overgrote deel vand e aanslagen in de wereld wordt gepleegd door mensen met een andere religie en om andere redenen.

Wat jij doet is het volgende. Theo van Gogh wordt vermoord door een extremistische Moslim. inplaats van te zeggen extremisme is een gevaar voor de samenleving zeg je dat een geloof rot is. Een geloof dat miljoenen mensne in verde belijden. Dat is foutief interpreteren.

Als je vijf vrienden hebt en één is er homo. Dan zijn toch niet al je vrienden homo? (begrijp je dat ik deze metafoor plaats om de kronkel in jouw redenatie te duiden?)

Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2004
  10. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ach nemesis geeft alles wat ik heb geschreven nog is weer.Maar ik denk dat het weinig zin heeft anders waren al mijn voorgaande post (zowel den van da z glue walrus etc)niet nodig geweest.Ik verw8 daarom ook weer een reactie in de trand van: ik heb gelijk en jullie niet daarom zal ik ook niet de moeite de opgestelde lappen tekst is goed door te lezen.Dit soort mensen lokken trouwens aleen maar meer van dit soor acties uit puur omdat het een zware rasistische ondertoon heeft.Het is trouwens niet aleen sykes die deze mening heeft.Door het climaat wat door het kabinet gecreerd word (zero tollerance "hard optreden" het verniuewde uitzettings beleid)zijn er vele mensen die imo deze zeer rechtste gang van zaken steunen.Ik denk aleen niet dat die denkwijze een oplossing zal biede het zal het eerder laten escaleren (al zal dat volgens deze mensen onzin zijn)Maargoed nu de heer Wilders een toch wel extreem rechtse partij te noemen gaat oprichten.Zijn de rapen helemaa gaar want ik kan nou niet zeggen dat wilders echt erg zijn best doet om de moslim gemeenschap te begrijpen.In tegen deel zelfs, hij smijt met cliches en roept dezelfde awchterlijke dingen als sykes.Maargoed het enige wat we nu kunnen doen is afwachten hoe dit afloopt

11. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Duidelijk heb ik hierboven toch een aantal goede punten neergezet. Dat jij je daar niet op kan verdedigen en slechts halfgebakken meningen kunt geven...
    Ik ben blij dat jij vind dat het allemaal om liefde vrede en troetelbeertjes draait. _0/ . Jammer dat jij niet gelijk hebt en je moet verschuilen achter domme persoonlijke meningen.

12. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    en gelukkig goed onderbouwd zeg _0/ . Geef eens wat anders dan jou mening man. Jouw beschuldigingen dat ik dom ben omdat ik niet dezelfde kant kies als jij maakt me onderhand kotsmisselijk. Jij voert een gesprek met het verstand van een 4jarige. welles nietes welles |:- . En je mag het beestje best bij de naam noemen, een marrokaanse extremist heeft de aanslag uitgevoerd met hulp van andere extremisten. Ik ben met je eens dat dit niet de wil is van alle moslims, maar dat heb ik ook nooit gezegd, dat soort dingen neem jij maar aan.

13. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    hier ga je weer sykes"jammer dat jij niet gelijk hebt`en je moet verschuilen achter domme persoonlijke meningen" dit is dus precies wat je zelfdoet.Verder is de mening van walrus alles behalve halfgebakken.Deze reacite laat trouwens bar weinig ruimte voor discusieren.En je geeft mij nog is het gelijk ook in mijn eerdere post
    dit stuk is tegelijk onstaan met die van jou dus geen edit of iets in die richting.En het is spijtig nog waar ook

14. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik schaam me gewoon voor jou. Wat doe je nog in Nederland als iedereen een andere mening heeft dan jij en je vind alles kut.

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    geef eens een andere mening ?zou jij dat niet eens willen doen ik geloof dat al jou posts 1lange aanklacht zijn tegen het islamitische geloof ,dit zonder enige nuancering en vol met cliches.Verder
    geeft dit maar des temeer aan dat je A niet leest en b het niuews niet kijkt.Want hij heeft geen hulp gehad laat staan van extremisten verder was hij ook geen extremist maar een spychies mentaal niet in orde persoon zoals al eerder aangegeven door walrus

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    jonge ga toch lekker je moeder pesten. _0/ .Je vult namelijk weer in heb ik gezegt dat ik iedereen met een andere mening kut vind? neeh ik vind jou mening kut stront alles wat je ervoor kan bedenken (al is ie de eerste 2 worden al niet waard) en daarom discusieer ik hier in dit topic.Zorg eerst is ff dat je leert lezen en kom dan terug

17. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    haha, dit is precies waarom er niet met mensen als jullie te praten valt en waarom ik er maar mee op houd. Je kunt bij jullie gewoon niet zeggen waar het op staat! Het was een marrokaan en het was een extremist. Hij had hulp. Zelfs dat moeten jullie verdraaien. Ongeloofelijk. Ben je bang voor de werkelijkheid ofzo?

18. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    oh ik dacht dat je zei wilders ook. En natuurlijk alle andere mensen in het kabinet met een andere mening. En eigenlijk iedereen met een andere mening toch? Jij bent zo fucking debiel.

19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    jij beschuldigt ons vanzijnde dingen te verdraaien de ruimte om te discusieren word dankzij jou een stuk kleiner.Jij bent de gene die alles verdraait maargoed dat vind jij niet dus boeit het je ook niet.En je kan bij ons niet zeggen waar het op staat ? ja wel hoor maar niet op een rasistische manier.Ben ik bang voor de werkelijkheid? neeh ik leef namelijk zelf in een keiharde werkelijkheid kom bij niet aankloppen of ik daar bang voor ben ik hem meer in mijn 16 jarige leven meegemaakt dan jij hoogstwaarschijnlijk zal maken.Op passen met wat je zegt :mad:

20. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vraag me af wie er bang is voor de werkelijkheid!

Zoals overal heb je mensen die het goed bedoelen, maar ook mensen die het slecht bedoelen!

Deel Deze Pagina