He, bah... nu wordt het niks meer. Ik hoopte op een ouderwetse Sykes reactie om vervolgens weer evenzo te reageren, maar hier kan ik niks vrolijks mee.
Ik weet dat je mijn positieve insteek niet deelt. Ik denk echter dat er een ding is waar we het over eens zijn. In deze wereld heb je zowel goede als slechte mensen.
Daar waar we het niet eens worden is het punt dat ik zeg dat er in elke groep/samenleving/bevolkingsgroep/sociale klasse een gevaarlijke minderheid schuilt terwijl jij slechte daden van de mens verbindt aan bepaalde bevolkingsgroepen.
Ik vind het moordadige gedrag van westerlingen, gedreven door welvaart en vooral olie, even erg als mensen die misdaden begaan uit wanhoop en uit naam van een godsdienst die zij foutief interpreteren.
Ik zie momenteel een onwtikkeling in onze samenleving waarbij mensen niet meer gerespecteerd worden, en onder het mom van vrijheid van meningsuiting mogen mensen, aldus sommigen, mensen met een anderecultuur keihard de grond in boren. Dat vind ik geen beschaving maar verloedering.
Doordat er in onze samenleving steeds meer gedaan wordt inplaats van gedacht, en het logische denken verruild wordt door het denken in dogma's komen steeds meer mensen buiten de maatschappij te staan en is er sprake van verdeling. Als die ontwikkeling doorzet wordt de situatie er niet beter op.
Waarom ik zo fel op jou reageer is het feit dat jij in het begin nogal harde uitspraken deed die gebaseerd zijn op onderbuikgevoelens en voorbij gaan aan het werkelijke probleem. Als je bedoelt te zeggen dat je moslimextremisten gevaarlijk vind is het niet de bedoeling de hele Islam zwart te maken. Dat is juist die polarisatie waar ik voor vrees.
Met de meerderheid van de moslims die wel goed in de zin heeft moeten we samenwerken en proberen te zorgen voor een samenleving waarin ieder lid zich thuisvoelt.
Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2004