1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    @ Rikkel:

China mag dan in de beginsellen misschien nog steeds communistisch zijn, maar heeft inmiddels zijn deuren wagenwijd opengezet voor het kapitalisme hoor.

Laatst bewerkt: 7 nov 2004
  2. TheWalrus

TheWalrus Guest

China heeft het jaren gered zonder die deuren open te zetten> De landen van het warschaupact waren de enige landen waarmee destijds samenwerking mogelijk was, ik denk ook dat niet alleen China maar ook het westen toenadering zoekt.

Communisme vind ik in beginsle een geweldig idee maar in praktijk werkt het niet. Er blijven altijd verschillen.

3. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Mja, dat lijkt me nogal logisch nietwaar. China wordt op deze manier de belangrijkste nieuwste afzetmarkt die de kwakkelende westerse economie zo hard nodig heeft.

Laatst bewerkt: 7 nov 2004
  4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het is wel zo dat de meeste communistisceh landen die naar buiten gericht raken vaak democratisch worden.

5. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    China is niet echt democratisch. Je mag maar 1 kind hebben, er is nog steeds maar 1 partij aan de macht. Het is communisme met een kapitalistische economie, beetje raar, maar zo is china.

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Beide partijen waren fout.

Theo gaf zijn mening.
    Je mening mag je geven, maar niet als je daar mee mensen keihard kwetst. Hij zei: ik neem een varken als god en noem hem Allah, dat vind ik echt niet kunnen!

Dit alles is natuurlijk geen reden om iemand te vermoorden..

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik denk dat China wel een democratie wordt in de loop der jaren (eeuwem?), hoewel, als het goed gaat veranderen dingen vaka niet zo snel....

8. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Les lezen? ik heb ook geschiedenis gehad op het vwo hoor en quoten uit het lesboek noem ik niet de les lezen pik.

Lenin wilde de revolutie in gang zetten zoals omschreven was in das kapital, en toen dat niet helemaal werkte ging hij het proces een handje helpen. Hij is wel degelijk van plan geweest om das kapital te volgen, maar dat werkte simpelweg niet en toen gaf hij er zijn eigen invulling aan.

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat is dus al iets geheel anders dna zeggen dat Rusland een blauwdruk vormde. Nu we met lesboeken gooiden wil ik verwijsen naar Palmesr boek over moderne geschiedenis. Dat ligt bij mij en bij da Z in de kast omdat we ooit geschiedenis studeerden. Overigens is de Sovjet Unie en de materie daar omterend vele te complex om even snel te bespreken en na wat geschiedenislesjes een oordeel over te vellen. Daarbij is het vak geschiedenis op het VWO erg gekleurd. Hetgeen Rikkels hierboven beschrijft is een behoorlijk adequate beschrijving.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2004
  10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Palmer en Colton....krijg weer de rillingen als ik aan die verdomde tentamens denk van dat boek...;)

11. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Vette shit, ik weet niet meer dan de vwolesjes, dus ik geef mijn onkunde op dit gebied toe.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

haha, over Palmer kregen wij ene mondeling. Ik heb daar bijan alle tentamens gehaald, maar omdat ik bij werkcolleges wegbleef had ik vaak geen testemonium. Geschiedenis aan de RUG zuigt wat dat betreft wel... ;)

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik heb "het" gedaan aan de UvA en daar was het al niet beter :). Alleen een mondeling over 600 pagina's feiten??? Wow. Ik kreeg een tentamen van 3 uur. Ik ben nu alleen een beetje kwijt waar het ook alweer over ging in dit topic :)

Deel Deze Pagina