1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Dat heeft hij gezegt, yeah so? Dat is een mening van iemand. Zit ik daar mee? Nee. Heeft een christen hem voor die opmerking vermoord? Nee.

Dat je hitler als voorbeeld gebruikt zegt misschien iets over jezelf. Maar jij zegt dus dat mensen waarvan je mening jou niet aanstaat maar vermoord moeten worden? Jij bent een lekkere. Het gaat hier dacht ik duidelijk om vrijheid van meningsuiting, wat je niet mag hebben volgens jou dus? Ook al zou je mening niet de waarheid zijn.

2. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ach, je kunt de discussie niet met argumenten winnen en ga je dus maar schelden. In de context lezen is moeilijk voor je he?

Maar ik ga effe meedoen. Wat een ******mongool ben jij! :mad:

3. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    je bent gewoon een eikel dat je dat nu loopt te zeggen. Dat voegt niets toe.

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    nee man, jij moet eens weten wanneer je ongewenst bent. JE gaat dat soort dingen niet zeggen als dit nt is gebeurd. Een discussie hierover heeft geen zin. Iemand dan een mongool noemen is heelmaal triest.

5. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Hij haalt zomaar dingen uit de lucht. Alsof je Van Gogh kan vergelijken met Hitler _0/ Denkt hij blijkbaar wel. Maja laten we hem maar niet neerschieten voor zijn mening ;)

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  6. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    KAPPEN DEZE DISCUSSIE!!!

Iemand gaf z'n mening. Of dat de reden van zijn moord is lijkt vanzelfsprekend, maar is nog niet zeker. Hij's in ieder geval vermoord. En dus is respect meer op z'n plaats dan een discussie over zijn persoon.

7. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Laat me niet lachen, je opmerkingen raken nog kant nog wal |:-

welke argumenten heb je nodig, jij komt met een vergelijking Hitler vs van Gogh

volgens mij zit er een in zwitserland ene meneer Haider die ook dezelfde denkbeelden heeft, niks mis mee, hoe verkeerd ze ook zijn. Zolang het maar zijn denkbeelden zijn

weet niet hoe het in de tijd van de tweede wereld oorlog was, maar als Hitler zo dacht dan was dat zijn goedrecht (hoe erg het ook was !!!), maar het wordt pas strafbaar als hij het openlijk gaat uitvoeren

wil je nog meer?

8. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Nee, vrijheid van meningsuiting is ontoelaatbaar als je er mensen mee beledigt! Als jij zegt dat iemand minderwaardig is vanwege die persoons huidskleur vind ik dat ontoelaatbaar! Al is het jouw mening. Ik heb bovendien nooit gezegd dat je iemand vanwege zijn of haar mening moet vermoorden, ik heb alleen gezegd dat vrijheid van meningsuiting een bullshit story is. Vrijheid van meningsuiting is niet iemand gaan beledigen vanwege zijn huidskleur bv!

Wat van Gogh deed was op het randje. Maar echt helemaal serieus heb ik 'm nooit kunnen nemen. Hij schopte alleen maar tegen iedereen en alles aan. Een tragisch leven heb je dan gehad.

9. dendemen

dendemen wasted'nwounded

Leuk Bevonden:
    0
    Wat nou context?
    Man jij hebt het over Hitler en Fortuyn.
    Wij over van Gogh en dat een of andere kloot mongool hem heeft vermoord om z'n mening.En dat dat iets is wat de meeste mensen hier in nederland niet willen en kunnen accepteren.

10. Hij had gewaagde uitspraken die zulk soort personen aantrekken.

Maar wat hij ook zei: VRIJHEID VAN MENINGSUITING

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520

"vrijheid van meningsuiting is ontoelaatbaar als je er 'mensen mee beledigt!"

Ik hoef al niks meer te zeggen. We weten nu hoe jij in elkaar zit. :{

"Vrijheid van meningsuiting is niet iemand gaan beledigen vanwege zijn huidskleur bv!"

Dat heet rascisme dude. Vrijheids van meningsuiting zegt het al. Vrijheid van je mening uiten Betekent dat het je vrij staat om je mening te uiten. Ongeacht wat je mening is. Betekent niet dat jet het mag uitvoeren. Maar daarom heet het ook een MENING!

12. lou36

lou36 [Kapelle36]

Leuk Bevonden:
    0
    Shiiit je wordt er gewoon niet goed van toch. Daar sta ik nou echt van te kijken dat het zo'n IslaMietje was... En ze lopen maar wel te klagen dat ze niet gerespecteerd worden enzo, maar met zulke acties wordt de Islam er nou niet populairder op. (zoals eerder gezegd no offense tegen islam lui die gewoon oke zijn, daar is et idd kut voor)

En in Nederland zijn we ook weer zo lekker bezig dat zo'n kerel via weet ik et wat voor regelingen allemaal strafverminderingen krijgt en binne de kortste tijd weer op straat loopt, terwijl bijna heel Nederland em het liefst aan de hoogste boom zou zien hangen. Maar ja dat mag dan weer niet gezegd worden, want dan ben je je leven niet zeker.

Wat mij betreft zout elke moslim fijn op... _0/

13. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat wij niks mogen zeggen over moslims, maar je zou ze (niet allemaal) zelf eens moeten horen wat ze allemaal zeggen over homo's en joden. Mag dat wel??

14. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    dude.... Fortuyn werd toch vermoord door een Nederlander?
    Extremisten van welk afkomst of met welk geloof dan ook mogen van mij opkrassen! Maar ga nou niet alles over 1 kant trekken. echt wat een trieste opmerking.....

15. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Nog zo`n simpel figuur |:-

wacht eerst ff anders het vooronderzoek af ipv gelijk conclusies te trekken

lekkere generaliseren weer |:-

16. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Vrijheid van meningsuiting wordt inderdaad begrensd door het verbod op discriminatie, racisme en belediging, e.d. Maar ook al kun je zeggen dat de mening en uitspraken van Theo van Gogh waarschijnlijk de reden zijn dat hij is vermoord, blijft het onbegrijpelijk. Het maakt niet uit wat Theo van Gogh als zijn mening verkondigd heeft. Wat uitmaakt is dat iemand waarschijnlijk om die mening vermoord is. En dat is fucking belachelijk!!

17. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    precies. En dat het nou zo'n kleine groep is die het verpest voor de rest. DAcht het niet. Het is gewoon een hele intollerante agressieve cultuur die respectloos is tegen iedereen die anders denkt dan zij zelf.

Er was hier ook eens een discussie over irak en het geloof daar. Iedereen zou onthoofdingen van onschulidigen afkeuren. Afgelopen maand is er een enquete gehouden door al Jahzehra, 92% van de moslims keurde die zinloze moorden op onschuldigen gewoon goed. Als zulke onschuldigen al terecht staan voor wat een amerkaanse president beslist....hoe zouden zij (moslims in nl) dan al niet denken van iemand met een vrije mening als Gogh. Volgensmij vinden ze het gewoon best.

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    You are missing the point here mate. Ik heb van Gogh vaak horen zeggen hoe hij over de Islam denkt, en die mening loog er verder niet om. Hij beledigde daar vast een heleboel mensen mee, maar ik beledig ook weleens mensen. Dat doe jij vast ook (deed je net nog), en met mij de hele wereld. Stel je nou voor dat je vermoord zou worden en dat er mensen zijn die dan zeggen: "tja, hij heeft nou eenmaal mensen beledigt"... Lijkt me niet zo fijn.

Precies daarom maakt jouw post zoveel los hier.

19. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330

Misschien wel, dus? Heel de boel maar afslachten? Net zo hard mee gaan doen?

20. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    (goede reply)

Net zo min. Maar om nu te zeggen dat iederen Moslim er hetzelfde over denkt? Ook niet iedere Christen is tegen homo's. Een zaak genuanceerd bekijken kan geen kwaad.

En Grave, in Amerika staat vrijheid van meningsuiting boven alles. Dus daar mag je ook racistisch zijn. Het is maar net wat voor definitie je eraan plakt. Waar het mij omgaat is dat het triest is om iemand om zijn mening te vermoorden, maar dat vrijheid van meningsuiting echt niet zo fantastisch is als iedereen denkt.

Deel Deze Pagina