1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. the_x-gamer

the_x-gamer Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    Ook al heeft hij mensen beledigt dan het nog geen reden om iemand te vermoorden!

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    @Taab

En jij doelt op?

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Triest dat die man neergeschoten...hoe je het wend of keert, hij gaf gewoon eerlijk zijn mening en nog veel belangrijker, hij gaf ook goede argumenten erbij en plaats van allen maar geblaat en te een beetje om zich heen te schreeuwen....het begint een vreemd land te worden....

Oh even over vrijheid van meningsuiting....in nederland is dat een beperkte vorm....je mag je mening verkondigen, maar deze mening mag niet aanzetten tot geweld, haat of iets dergelijks....en om zomaar een discutabele mening te verkondigen zonder enig argument is altijd fout....

4. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik doelde op SyKeS1. Heb mijn post ge-edit.

5. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik erger mij alleen aan de verheerlijking van Theo van Gogh omdat hij zei wat ie dacht. Net alsof je zo'n fantastisch persoon bent als je zegt wat je denkt. Dat was mijn punt. Zoals je wellicht in een andere reply van me ziet, keur ik het af dat iemand vermoord wordt vanwege zijn mening. Zoals ik het ook afkeur dat mensen zomaar roepen wat ze denken zonder er eerst wat nuances bij te betrekken.

6. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    My thoughts exactly..

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Wat is dat nou voor onzin, het centrale punt waar iedereen het er mee eens is, is dat die man vermoord is, omdat hij een vrij controversiële mening openbaar verkondigde. Om om die reden vermoord te worden is verschrikkelijk verkeerd.

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  8. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4

Als je zegt wat je denkt dan ben je eerlijk, tegenover jezelf, maar ook tegenover anderen!

Er zijn teveel mensen die niets meer durven te zeggen, diegene die het wel doen worden met de grond gelijk gemaakt.

9. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Die kant gaat het wel op. Dat moet echt anders.

10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Ten eerste is Nederland Amerika niet. Dus kan zowieso al niet gaan vergelijken. Ten tweede haal jij rascisme en vrijheid van menigsuiting door elkaar. Maar wat ik 'erg' aan jou post vind, is dat je aanduid dat het z'n eigen schuld is dat ie dood is aangezien ie maar niet zijn mening had moeten zeggen omdat die mening beledigend was. Ook al zou die mening beledigend zijn geeft dat niemand de reden om je te vermoorden.

Als jij denkt dat je liever geen vrijheid van meningsuiting hebt moet je je eens beter verdiepen in de geschiedenis en eens bijvoorbeeld in Rusland gaan wonen om daar journalist te worden ofzo. Dan zal je erachter komen wat het inhoud. Dat je je mening niet mag geven omdat iemand dat niet aanstaat en je dan vermoord word. Democratie is gebaseerd op vrijheid van meningsuiting. Maar jij leeft blijkbaar liever in een dictatuur waar je je mening niet mag geven.

Geen mening nog zo gek geeft iemand het recht om iemand te vermoorden!

Maar jij zegt dus dat het wel mag en het begrijpt als je iemand beledigt en dan dus vermoord word.'

"vrijheid van meningsuiting is ontoelaatbaar als je er 'mensen mee beledigt!"

11. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat weer lekker in Nederland... Dit begint op de Sovjetunie met Stalin te lijken, daar werd je ook afgevoerd als je anders dacht dan de rest...

het nu volgende stukje kan voor minderjarigen niet zo prettig zijn:
    GODVERDOMME, vuile klerelijers, waarom verneuken jullie het nou weer allemaal voor de rest!!!

12. lou36

lou36 [Kapelle36]

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt ook gelijk. Alles over kant trekken en extremistische gedachtes zijn ook niet goed,zowel vanuit linkse, rechtse en geloofsovertuiging redenen. Leidt allemaal tot nix. Maar waar het voor mij op neer komt, ik heb geen positief beeld over moslims in het algemeen. Als ik beelden zie van dansende lui op straat als er 2 vliegtuigen de Towers in vliegen of ik lees over die AEL partij leider, die elke dode Nederlandse soldaat in Irak als een overwinning ziet voor hun, en hij krijgt nog steun ook, dan ga ik me dus echt niet veiliger voelen...

13. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad.. en wanneer je niets zegt, ofwel niet voor jezelf opkomt, loopt men zo over je heen.. en zo wordt je langzaam in een hoekje gedreven..

14. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Blijkbaar kunnen we in Nederland geen oprechte mening hebben die gdv nog op feiten gebaseerd is ook.

15. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Nieuwe collega van pipo de clown: `Hoi, ik heet `Maarten`
    Pipo de clown: `Goh, je hebt een donkere huidskleur`
    Maarten: `Ja, mijn moeder is Moluks`
    Pipo de clown: `Weet je dat ik een gruwelijke hekel aan kleurlingen heb`
    Maarten: `dank je wel dat je zo eerlijk bent, ik stel dat op prijs`

16. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    dat is dus weer racisme.....en DAT mag dus niet...

17. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Mening en feiten zijn iets anders! Ik lees hier dat iedereen eerlijk moet zijn tegenover zichzelf en elkaar? Dus als er iemand is die van mening is dat alle Amerikanen dood moet is dat een goede zaak, want hij geeft zijn mening?

18. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je bent nou zo slim dat je eerlijkheid en racisme door elkaar haalt!

Ten 2e vind ik het zeer storend dat jij mij neerzet als een racist

Ten 3e verwacht ik dus dat je je post aanpast.

19. BrokenTable

BrokenTable ehh?

Leuk Bevonden:
    0
    Was dat met Fortuyn al niet een beetje het geval?

(ik noem PF geen JFK, maar de inpact in NL was erg groot)

20. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Iemand veroordelen vanwege zijn geloof is ook racisme.

Moeilijker onderwerp dan menigeen denkt...

Deel Deze Pagina