1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tip Tijdens Testweken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MORPHEUS, 22 mrt 2004.

1. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Lam zuipe

Ik kan me dus echt helemaal lam zuipen aan de koffie, maar ik merk echt helemaal niets. En het is echt niet zo dat ik iedere dag 5 koppen achterover giet. Zal der wel immuun voor zijn of zo. Voor mij is het dus ook de rode stier

edit: sorry, dubbelpost|:-

2. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Lam zuipe

doed, het werkt ook pas ongeveer vanaf 3 koppen. Maar idd sommigen zijn er wat minder gevoelig voor :).

3. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk juist erg uit met koffie of red bull drinken als je moet leren/toets maken. Het kan er ook voor zorgen dat je je juist niet meer kan concentreren maar aan heel veel dingen tegelijk moet denken. Probeer het gewoon een beetje uit. 's Avonds neem ik wel vaak 1 of 2 bakkies als ik nog veel moet leren. Ik heb vorig jaar bij mn examens vlak voor mijn economie examen een blikje red bull gedronken maar dat werkte heel erg averechts. Ik kon niet meer helder een gedachtegang maken.

4. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    3 bakjes goed sterke koffie en ik voel me opperbest.. idd gaat het handje of voetje wel tikken, maar ik ben toch veel helderder :)
    Doe het al jaren :p

5. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Red bull, schmed bull. Koop gewoon Bullet, of Golden power. Stukken goedkoper, en ongeveer 4 keer zoveel caffeine. Een blikje en je bent al gefocust, of je rent schuimbekkend rondjes om je examentafel als je er niet tegen kunt ;)

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind dat er in red bull en al die andere energy drankjes, juist veel minder cafeine inzit dan in een normale bak koffie.. maja verschilt voor iedereen..

7. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Redbull heeft ongeveer de caffeineinhoud van een (normaal) kopje koffie. Bullit ongeveer de inhoud van 3-4 (normale) kopjes koffie. Zal iets verschillen met espresso, maar ook niet wereldschokkend... :)

8. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    suikers

ja, dat het pas na drie koppen uberhaupt kan werken snap ik ook wel, maar zelfs na zes koppen hoef ik alleen maar vrij vaak naar het toilet, ik ga toch meer voor de suikers.

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Voor het werken tik ik er ook altijd één á twee Bullits doorheen. Gewoon omdat ik bang ben de dag niet door te komen :) Als je dan 's ochtends naar school bent geweest en vervolgens van 14:45 tot 23:15 moet werken kan je maar beter wakker zijn :)

Dáár koffie drinken heeft als nadeel, en dat nadeel heb je ook in het toetsweken geval, dat de caffeine dan nog teveel in je bloed zit en ik 's avonds helemáál niet meer kan slapen. Bij toetsweken dus ook uitkjiken daarmee, dan kan je wel lekker actief zijn op de eerste dag maar als jij brak slaapt ben je de volgende dag kapot.

Uitkijken met die Bullit/Red Bull zooi trouwens. Laatst wat van op TV gezien, dat het ook je (ik geloof kortetermijn) geheugen wat aantast op dat moment. Koffie is dan wel een betere oplossing eigenlijk.

Volgende week weer toetsweek, ook hier, even kijken of ik de aanschaf van die Senseo wat kan versnellen :)

Deel Deze Pagina