1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Toeval?? OF is er meer tussen hemel en aarde??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 6 jul 2003.

1. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, take a deep breath man! 8) Ze zeiden ook al 1000 jaar geleden dat de wereld ten onder ging, wat vanzelfsprekend ook onzin was. Allemaal onzin dus. :+

2. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    nee man, dat was gewoon iemand met een lucifer (al die gassen enzo)8)

3. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dat men bepaalde dingen heeft gevonden houdt nog niet in dat het dan ook gelijk met een geloof te maken heeft. Het beste voorbeeld hiervoor is de zondvloed. De zondvloed komt in bijna iedere religie voor en heeft ook echt plaatsgevonden. Echter niet in de zwaar overdreven vorm zoals het in de Heilige Geschriften staat en het was al helemaal geen straf van een of andere God. Onderzoek heeft uitgewezen dat het hier gewoon om natuurverschijnselen ging in de vorm van extreem zware overstromingen. De schrijvers van de Heilige Geschriften hebben deze en vele andere gebeurtenissen misbruikt om invloed uit te kunnen oefenen op hun volgelingen. Hetzelfde principe kun je dus ook toepassen op die brug.

Laatst bewerkt: 6 jul 2003
  4. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat eigenlijk nog verder terug, naar de egyptenaren, waar de joden slaven waren, toen met mozes door de woestijn en door de zee naar het beloofde land....

5. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat klopt inderdaad, Mozes is de bevrijder van de Joden.

Het is trouwens sowieso heel makkelijk om een paar ware gebeurenissen als excuus te gebruiken voor de rest van een boek.

Er zullen best dingen in de verschillende Heilige Geschriften staan die echt gebeurd zijn of echt bestaan hebben. Er staan echter minstens evenveel zaken in die klinklare bulshiiit zijn.

Laatst bewerkt: 6 jul 2003
  6. Als je gaat nadenken over die onverklaarbare dingen, daar kom je toch nooit uit.
    Ik ken mensen die er heilig van overtuigd zijn dat god bestaat! Die mensen zijn gewoon krankzinnig! Ze doen geen slechte dingen omdat ze dan bang zijn dat ze dan door de duivel worden gestraft! Of een vrouw die beweert dat ze een engel heeft gezien.
    Ik geloof het niet en ik vind die mensen gewoon ENG! Ze proberen je altijd mee te slepen in hun geloof. Net zoals die mensen die langs de deur komen of je bij hun geloof wil.

Ik hoef ze niet!

edit: met alle respect voor de gelovigen

7. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    psies, maar het word pas helemaal eng als je van die 'heilige' hebt die door het bidden gaten in hun handen en voeten krijgen(zoals jezus had). Ze zijn eng ja, en ze weten heel zeker dat zij gelijk hebben. Nog enger als ze een heilige oorlog starten en dan het andere land de schult geven, want tja, hun oorlog is 'heilig' en het andere land moet maar met haar goddienst 'verdwijnen'. vertel dit aan iemand die nx van de wereld af weet en hij zou mij gek verklaren. Maar het gebeurt toch.
    Ik vind dit een heel slechte zaak. Van mij mag je in alles geloven, ... wil jij gelove dat de wereld is ontstaan door god? van mij mag je, ga je gang. MAAR val daar niet andere mensen mee lastig en dwing niemand om dat ook te gaan geloven. En begin nooit te denken dat jouw geloof beter is als dat van iemand anders, want denk je dat wel, dan weet ik zeker dat jouw geloof niet de betere is.
    ik ken een dorp(ik zal de naam niet noemen) en in dat dorp kan je beter protestant zijn of er helemaal niet komen. Je zal er niet worden aangevalle worden of zo als je niet protestant bent, maar je word er wel letterlijk weggepest. Is dit normaal? ik hoop het niet, want als dit wel normaal is, dan wil ik heel snel uit dit land weg en er nooit meer terug komen...

Laatst bewerkt: 7 jul 2003
  8. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet zeggen dat alle gebeurtenissen precies zo zijn gegaan, maar er zit toch iets van waarheid in. En misschien zijn niet alle dingen echt gebeurd.

Maar een geloof is niet te verklaren, je gelooft er in of niet. Dat er nou idioten zijn die zeggen jij wil niet luisteren naar wat ik zeg, dus zal jij straffen is dikke poep. Als God dit een probleem zou vinden zou hij mensen geen vrije wil geven. Dus mensen ga je geloof niet aan andere opdringen!!!

9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ollolollolol

whaha beukt heeft deze hele roman lekker doorgelezen en komt zojuist weer overeind met enige kramp in de rectale sector van het lachen.

ik zeg het maar meteen beuk is een dwaas en heeft net zoveel met onze lieve heer als een kuisheidsgordel in een bordeel.
    ik ben geen lemming en heb niks nodig om aan vast te klampen uit puur gebrek van zelfvertrouwen.

de apocalyps begint trouwens vanmiddag als beuk weer achter het stuur van zijn bus kruipt na 3 weken vakantie.........u allen zijt gewaarschuwd hahaO-) vers 13 psalm 13 pagina 13 op lijn 13 om 13uur13(ook eventueel te bestellen bij http/www.jezuslovesubutithinkuranarsshole.com)

deko.....als je terug komt uit lourdes en weer achter je pc kruipt in je mausoleum wil je het dan aub alleen bij je eo jongerensite houden.
    dan post je daar maar 475 keer dat de wereld vergaat in al zijn glorie,dat wij dwazen,ongelovigen en weet ik veel wat voor bijbelse kracht termen wij waardig zijn het niet beter weten.
    hou het lekker bij je eigen club en zing op zondag de dakpannen van de kerk terwijl de pastoor mischien zich weer vergrijpt aan een van de zangknaapjes.

rectum insodomie anus bolerus.........beuk groet u:{

10. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    tja kijk ik geloof ook niet dat er een god in een vaste vorm bestaat, het is iets waar je echt in gelooft en als je er in gelooft dan bestaat ie in je hoofd.

om het ff lekker vaag te vertellen:)

wat ik wel belachelijk raar vind is de omvang van het heelal. HOE DE FAK KAN ZOIETS??!!???!?! ik vind dat echt magisch

je moet er maar eens in je bed over nadenken... dan denk je echt dat je in een matrix zit.

maar nu gaan we een beetje offtopic.

dat 666 verhaal... bah wat een onzin.

11. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0

Net zoiets als in Noord-Ierland. Iedereen is er Christen en geloven dus precies hetzelfde, maar omdat er 1 partij katholiek is en de andere protestant schieten ze elkaar dood.:confused:

Dit is zo achterlijk. Helemaal omdat het niks uitmaakt of je nou katholiek of protestant bent.

12. Rasss

Rasss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd, als ze dan echt geloven kennen ze ook de 10 geboden; Gij zult niet moorden en uw naaste liefhebben.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ... :{ Voor je het weet ga ik Deko helpen .... Ik geloof niet, maar ik heb wel de anti-christ gevonden

The Beast that thou sawest was, and is not; yet shall ascend out of the bottomless pit,
    and go into Perdition: and they that dwell on the earth shall marvel, whose names
    were not written in the Book of Life from the foundation of the world, when
    they behold the Beast that was, is not, yet will be again. Revelation 17:8

scary :+

14. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Die past mooi in het rijtje van Bill Gates dan, wat een ongelofelijke bullshiiit zeg.

Dit komt van dezelfde mensen die zeggen dat Harry Potter en Pokemon het werk van de duivel zijn.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik hou wel een beetje van complot/doom theorien ... deze was wel aardig uitgewerkt ... maar ja het blijft onzin ... No offence :{

16. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je helemaal gelijk in.
    Iedereen weet toch dat de duivel niet bestaat. Wat een onzin.

17. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    En wat zou er voorbij de grens van het heelal zijn.8)

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ach zo groot is het heelal ook weer niet hoor ... het hangt er van af hoe groot je bent ... er is meer leegte dan heelal ... Misschien is het heelaal wel een heel klein atoompje in .... ach laat maar

19. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn theorie:
    we zitten vast in een flipperspel, het heelal, van grote reuzen, die zelf ook weer worden bestuurd enz.

20. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ooit Men In Black gezien?

Het einde heb ik het dan over. Beetje vergezocht, maar je weet maar nooit.

Deel Deze Pagina