1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Toeval?? OF is er meer tussen hemel en aarde??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 6 jul 2003.

1. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    De kracht van verbeelding is bij de mens enorm, bij de een wat meer dan bij de ander, maar het wordt zeker weten gemanipullerd/gecreeerd uit je onderbewustzijn, irrationeel die connecties trekt uit je emotionele staat van zijn en losse verbindingen in je hoofd die ergens betrekking op hebben. Ik geloof niet dat er iets is tussen hemel en aarde, 100% zeker niet, des te meer ik weet, des te meer ik er achter gekomen dat er overal JUIST iets achter zit, en dat het daarom ook te verklaren is.. Ons hele bestaan, de hele wereld, het hele universum MOET te verklaren zijn vanuit een formule, het HOORT te kloppen, je kunt het een God noemen, of logisch. Als ik stukken lees van Sarte en Merleau-Ponty, die visies geven over hoe wij de wereld verklaren, en de wereld naar ONS toe verklaren, krijg ik steeds meer het gevoel dat de mens juist in dingen gelooft omdat men dat wil, de verantwoordelijkheid kunnen verschuiven. En daarom ben ik er ook van overtuigd dat het juist de gelovige (erkend of niet, /twijfelende) mensen zijn die dingen denken mee te maken die voor hun gevoel niet te verklaren zijn. Als ik kijk naar hoe geloven zijn ontstaan, en hoe hun geschiedenis is gelopen, is het duidelijk merkbaar dat ze meegaan met een cultuur, de wereldcultuur, of de wereldpsyche. En dat daarom het geloof te verklaren is naar de mens toe, niet dat de mens vanwege een geloof een richting is ingegaan. maar ik moet nu slapen:)

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dubbel gepost :mad:

Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2004
  3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Interessante gedachte. Maar is het niet juist zo dat de mens alles wil verklaren en daarom het onverklaarbare afdoet als iets dat te verklaren is?

Mijn visie op mijn eigen kennisuitbreiding ligt anders. Hoe meer ik weet des te minder ik blijk te weten. Hoe meer verklaringen ik vind, hoe meer vragen er open blijven.

Moet ik dan concluderen dat geloof iets is dat een belevingswereld wereld veilig en klein houdt? Dat vind ik eigenlijk niet. Ik noem mezelf graag rationeel, maar ik denk dat stellen dat er niks tussen hemel en aarde is gewoonweg te kort door de bocht is. Wat is eigenlijk de hemel? Grote vraag is eigenlijk, blijft onze energie bestaan?

En als alles klopt en binnen formules valt dan kom je bij de overmijdelijke vraag terecht of deze formules slechts door ons bedacht zijn (om logica te vinden en wederom iets te kunne verklaren) of dat dit zaken zijn die al vastlagen voordat de mens bestond?

Er is in veel gevallen meer dan alleen sprake van verklaarbare magnetische velden en kronkels in ons brein die ons bepaalde dingen doen zien. Ik geloof zeker dat er veel is waar ik niet in hoef te geloven, maar ik geloof evenzo dat er veel dingen geloofwaardiger zijn dan ik op het eerste gezicht zou geloven.

Het verhaal van dessertfox vind ik interessant. En als dit een belevenis zonder LSD was geloof ik het verhaal zeker. Ik wil die andere ervaring van desertfox graag horen :)

4. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mooi verhaaltje Luke.

Ik ben het er in delen mee eens.

Ik geloof heel sterk dat er iets moet zijn tussen hemel en aarde.
    Er zijn miljarden planeten waar leven op kan zijn,en het lijkt me daarom ook heel erg sterk dat wij de enigste hier zijn.
    De enige reden waarom we volgens mij nog niks of niemand anders hebben ontmoet,is omdat we zelf nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn.

Hier om de aarde kunnen dokters en artsen maar een heel erg klein deel van onze hersennen verklaren.
    Van de rest is niet bekend wat het precies doet,en wat voor nut het heeft.

Ik denk dat als we zouden weten wat de volle 100% zou kunnen,we een hele andere wereld zouden hebben.

Ik noem een voorbeeld:

Leeft je geest door na het overlijden?

Volgens alle artsen hier op aarde,sterven je hersens enkele seconden nadat je hart stopt met werken.
    Je hersens zijn alles.
    Hierdoor kan je denken,doen,onthouden etc.
    Ben je dus dood,dan zou je dus in 1 klap alles kwijtraken.

Al je herinneringen,al je ervaring,alles.

Volgens mij klopt dit verhaal niet.

Er zijn tal van verhalen bekend van mensen die een hartstilstand hebben gehad,en die als ze weer tot leven gereanimeerd worden,precies kunnen vertellen wat er gebeurt is in de tijd dat ze dood waren.
    Dit verzinnen deze mensen niet,maar beleven het gewoon dus.

Artsen kunnen dit nog niet verklaren,maar weten gewoon dat dit temaken heeft met het gedeelte van je hersenpan,die nog niet verklaarbaar is.

Neem dit dus als voorbeeld,en je weet dat er gewoon meer moet zijn op bijna elk gebied.

Maargoed,ik kan hier uren over lullen,maar het wordt bedtijd:)

Oja desert Fox,j bent zeker niet de enigste die zulke dingen hebben meegemaakt.
    Zoek even op google en je vind al snel honderden andere identieke verhalen.
    Zouden ze allemaal verzonnen zijn?

Dat lijkt me sterk...

Angelo

5. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Hmmm kvind dit allemaal en interessante discussie. Zelf geloof ik wel (moslim) maar ben nog niet 100 % overtuigd en ik ben niet echt praktiserend bezig...zit nog in de verkennings c.q analyse fase,hehe.

Ik vraag me toch wel af of de wereld geen grote illusie is, zoals The Matrix, gecreeerd door een opperwezen/entiteit. Soms heb ik het gevoel dat er 'iets' niet klopt (miss. ben ik wel waco,;) Ik bedoel als we kijken om ons heen dan zien we de werkelijkheid vanuit onze ogen en onze visie/perspectief. Iedereen is aangesloten op de basis terminal, jij ziet een xbox ik zie een xbox, echter toch ziet elk individu zo'n xbox anders, qua gevoel,betekenis etc.

Het beeld van de xbox (dus hoe je hem ziet) is een projectie die gecreeerd wordt door je hersenen en die signalen geeft hoe die xbox eruit ziet enz. Is dan bij elk mens de kijk op de wereld niet een fabricatie/image van je hersenen? Echter er zijn meer zintuigen (tast, reuk etc.) die je het gevoel geven dat er meer is dan beeld....maar bijv. het voelen van een voorwerp wordt ook opgevat als electronische signalen die weer gelinkt zijn met je hersenen en dus jouw het gevoel geven dat de voorwerp tastbaar is.

Een ander vb is dat alles is gemaakt (aap, noot, mens), opgebouwd is uit hetzelfde materiaal. Hiermee bedoel ik dat alles en iedereen opgebouwd is uit atomen, protonen. Protonen zijn superkleine deeltjes die men kan beschrijven als vastgelegde energie. De mens+alles is op gemaakt van energie. Dit vind ik wel een interessante feit dat je naar mijn mening kan zeggen dat alles een illusie, creatie is en vastgelegd is met een bepaalde levensduur. Om maar in the 'Matrix' termen te blijven en af te sluiten "Everything what has a beginning has an end". :)

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Er is ooit onderzoek gedaan naar bewustzijn bij mensen die langerdan een uur clinish dood waren, op dat moment werken de hersenen dus niet. Er was wel degelijk sprake van bewustzijn. beetje vreemd vond ik dat...

Een bijna dood ervaring met details van hetgeen om mensen heen gebeurt kun je simpelweg verklaren door een laatste googelshow van het brein toe te wijzen aan wat chemicalieen, maar waarom zou je vlak voor je dood ineens allerlei levensechte beelden op kunnen roepen? Beetje nutteloos om dat te ervaren als je toch al dood gaat.

Dat iedereen iets op zijn eigen manier intepreteert is natuurlijk waar. Leuk is dan natuurlijk het gesprek "Dat is geen gras, maar iets dat wij gras noemen en het als gras herkennen"

Hier ga ik maar niet verder op in want dan kom ik met nog meer vaag gelapzwans aanzwetten ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2004
  7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

owowow, ik was deze thread alweer helemaal vergeten. Man, ik zit nu al bijna de hele ochtend deze thread weer door te lezen en heb me rotgelachen. Wanneer komt er een prijs voor de meest grappige en humoristische thread? 8)

8. Ik lees deze thread na een lange tijd ook weer eens door en het is echt zeer interresant! Vooral dat verhaal van Bill Gates is leuk om even door te lezen. Ik krijg er kippenvel van _O_

Als je bedenkt waar het heelal eindigt word je gek. Ik denk nog steeds dat het heelal helemaal niet zo groot is (in verhouding). Ik denk dat wij juist heel klein zijn. Zo klein dat wij (voor een ander wezen) nog niet bestaan en nog ondekt moeten worden.

Maar dan...
    Wat heeft ons gemaakt?! Het kan niet zo zijn dat er uit het niets iets ontstaat dat zo intelligent is als dat wij nu zijn!

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2004
  9. Ok jij je zin: Jezus heeft geleeft. Dat is bewezen.

Maar of hij de krachten had die worden beschreven in de bijbel... misschien is de bijbel wel een goed verhaal. Net zoals Harry Potter en de steen der wijzen. Ik weet het wel zeker.

10. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij zijn wij er het levende bewijs van dat dat wel kan. :)

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    ben hem nu voor de tweede keer aan het lezen, is die DEKO nog wel eens online eigenlijk? Wat een held! _O_ 8)

12. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Ahhh, heb de hele thread doorgebladerd... wat een tijden waren dat, he jongens?? :+

*denkt weer aan goede oude tijd, en doezelt weg*

13. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb niet alles oorgelezen hor.. maarhum in word 95 zit ook zo'n grap.. alleen is het daar een flight simulator.. weet niet hoe je eraan komt.. maar ik heb het wel een keer gezien.. toen ik nog word 95 gebruikte :p

overgens vind ik die stap van www naar v/ v/ v/ wel erg overdreven.. wie doet dat nou.. en al helemaal gevolgd door vi vi vi :confused:

Laatst bewerkt: 8 jul 2004
  14. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb dit draadje doorgelezen, vooral de eerste paar pagina's met het hemel-hel verhaal en het geloof fascineerd me.

Hoezo houden sommige mensen zich zo krampachtig vast aan het geloof, begrijp me niet verkeerd ieder heeft het recht om te geloven, maar sommige mensen slaan door tot in het extreme.
    Mensen voelen zich geroepen om dingen te interpreteren die niet meer van deze tijd zijn.
    Zelf ken ik een paar mensen, zondags 2 keer naar de kerk, zaterdag voor 00:00 thuis zijn want op zondag mag je niet autorijden, en als er iets gebeurd is het "gods wil".

Mensen die de meest dwaze regels navolgen omdat ze bang zijn dat ze niet in de "hemel" komen, hier komt mijn lijstje.

Het geloof in jezelf is het meest belangrijke.
    Je creeert je eigen hemel door gewoon te leven.
    Als god iedereen naar zijn eigen beeld heeft gecreeerd is het toch overduidelijk dat iedereen naar de hemel gaat.

En nog de volgende uitspraak:

"Als geld de bron is van alle kwaad, waarom heeft de kerk dan altijd geld nodig?"

15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Voor mij is er geen hemel of iets na de dood. Het stukje van Bill Gates met 666 is misschien toeval, maar hecht er zelf geen waarde aan. Er zijn altijd mensen die op alle mogelijke manieren vreemde feiten uit iets weten te krijgen, zoals dit. Dat was ook het geval bij aanslag op 11-9. Ze gingen die datum typen en met een bepaald lettertype kwamen er 2 torentjes of verticale strepen uit en een vliegtuigje, waarmee meteen gesugereerd werd dat het voorkomen had kunnen worden.

16. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Sommige gelovigen zijn tegen abortus, omdat het god's wil is dat men zwanger wordt. Waarom zou het dan niet god's wil zijn om abortus te nemen?

Als god bestaat doe je anderen toch enkel een plezier door ze te vermoorden. Immers, ze zijn dan sneller in de hemel?

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Als hemel perfect is (zeggen ze, maar zou nooit perfect kunnen zijn), waarom plegen we dan niet allemaal zelfmoord en gaan we naar de perfectie toe in plaats van die elende hier.

18. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Wat zal er gebeuren bij de 666e post in deze thread :+

19. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    de post wordt dan automatisch verwijdert en er komt een grote afbeelding van satan voor in de plaats

maarre ff ontopic:
    ik geloof eigenlijk niet in die shit
    volgens mij is dat allemaal toeval

en wat de hemel betreft: als het perfect is, hoe weten we dat dan???

20. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Door naar sprookjes te luisteren/kijken als geloof. Daar zeggen ze al dat soort dingen.
    edit: sommigen gaan zelfs zo ver voor hun geloof dat ze zichzelf pijnigen (kruisigen, messen door hun wangen steken et cetera) om te laten zien dat ze respect voor hun god hebben ofzo :confused:

Deel Deze Pagina