1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Toeval?? OF is er meer tussen hemel en aarde??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 6 jul 2003.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het beeld van de hemel dat de huidige doctrines leren strookt niet met het beeld geschets in de oorspronkelijke geschriften.

De theorie, aangehangen door de profeten is er een die van oudscher door plato is beschreven. Eigenlijk is de hemel geen paradijs maar niks meer dan een andere dimensie. Er zijn aldus deze leer (en ook bij de Islam en het christendom) zeven hemelen.

Of je nu goed of slecht bent je zou erheen gaan, aldus jesus, want als je vergevingsgezind bent laat je niemand voor de deur staan.

Kortom, als er een hemel is, dan is dat niks beter dan hier......

2. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk wel dat er iets is.
    Want hoe komen wij hier en de aarde e.d.
    Zouden wij geen expiriment van iets kunnen zijn?
    Van iets bovennatuurlijks?

3. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zou kunnen.

4. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    dat wat die gene zei die de thread begon, ik vind zoiets wel prachtig hoe mensen dat verzinnen :D

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Er zijn theorieën (bewijzen volgens mij ook) over ontstaan aarde en planeten. Miljarden jaren geleden, wat begon als een metheoriet en botste meteen andere metheoriet, door kleine aanhangende metheorieten ontstonden er planeten (denk maar aan de planeten met die ringen, die bestaan uit stenen/metheorieten). Kleine organismen bracht langzaam leven, wat begon met water, gras, aarde, en later levende organismen. Zelf geloof ik dus niet dat er iets bovennatuurlijks is. Want stel er is een god, in een leeg heelal, zonder planeet oid. Hoe komt hij/zij er dan, en wat doet hij gedurende periode naast wat planeten maken, waar haalt hij de stoffen vandaan om planeten te maken of tover hij ineens een planeetje vanuit het niets?
    Nee, geef mij maar leven, zonder hemel, zonder geloof, en als je dood bent, dan is het over.

6. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Als je zo begint, wie/wat heeft God(als hij er is) dan gemaakt.. onmogelijk om over na te denken..

7. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    laten we maar genieten van de dingen die we weten wie ze heeft gemaakt, zoals een xbox of bier :p

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

hmm, de big bang...... De verklaring voor het onstaan van ons helal. Dat nu nog steeds groeit. Maar waarom zou yet heelal blijven groeien?

Allemaal lastige vragen. Ik herinner me een heel goede serie op TV over wetenschap. het eindigde met de aflevring What About God, waarin gerenomeerde wetenschappers zich steeds meer naar het geloof bleken te keren wegen een theorie over energie en snaren waar het universum uit bestaat.

Wat moeten we ervan denken? Niks.... proost.....

9. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Hmmm ..... nog wat over die 6'en hè; In Msn is (6) een duivelsmile :+

10. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    en (xx) een xbox :D toevallig, ofniet soms?

11. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Zwak aftreksel van The Sims :cool:.

Wat er met geesten aan de hand is kan ik nog steeds niet over uit. Jammer dat we op zulke vragen nooit antwoord krijgen...

12. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Waar eindigt het helal?

Btw.

Bovendien waarschuwt de bijbel: "En hem werd gegeven om tegen de heiligen oorlog te voeren en hen te overwinnen; en hem werd macht gegeven over elke stam en natie en taal en volk." (Openbaring 13:7). Deze profetie geeft ons een indruk van de ongekende autoriteit en omvang van het rijk van het beest dat zich zal uitstrekken tot alle hoeken van de aarde. Hij zal heersen en regeren over elk ras en volk op deze planeet.

13. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar ik denk toch dat er een hogere macht is dan de mens.

Btw heb liep vandaag met me hond door het park kom ik opeens een man tegen die me aanspreekt over het geloof e.d
    Blijkbaar was hij een 'Vrijdendenker'.
    Die kerels geloven dat de mensheid opermachtig is en dat er geen god is.

Rare gozer (-_-)

14. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0

Wie is het 'beest'?

Bush:p
    Onze Minister :p

15. Ik moet echt niets hebben van dat soort mensen. Als ze denken dat je geinterreseerd bent, komen ze telkens naar je toe met zulk soort onzin. Zo had ik dat met iemand die geloofd dat je in de hel komt als je de tien geboden niet naleeft.

16. Het beest is Bill Gates toch? :D

Zie eerste post

17. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0

Die onder kennen het bestaan van een hogere macht.
    Sommige dingen zijn wel boven natuurlijks.
    Kan iemand iets bedenken wat boven natuurlijks is ( ken namenlijk niks verzinnen op het moment:p)

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Het is een feit dat goed en kwaad apart niet bestaan , dit zit in de mens zelf leef je leven goed en help anderen en dan ben je een god ,en doe je ze kwaad dan ben je de duivel op dat moment.
    het beeld van god is ontstaan toen men de bijbel schreef en men een voorbeeld moest hebben om de twijfelaars en bange mensen te overtuigen.
    Je kunt de mensen bang maken door te verkondigen dat het einde van de wereld nabij komt en als de apocalyps daar is te zeggen dat alleen de gelovigen zullen overleven , dan geloven bange mensen daar vanzelf in.
    En als je lang genoeg zegt dat het einde van de wereld daar is , kan dat uiteindelijk ook eens gebeuren .
    Maar dat zal dan niet uit de toorn van god gebeuren , maar meer dan waarschijnlijk
    door een of meerdere grote meteoren zijn die op de aarde zullen crashen en het grootste deel van de menselijke beschaving zullen vernietigen .
    Enige tijd geleden hebben de wetenschappers zulke inslagen live kunnen meemaken op jupiter , en die energie die daarbij vrijkwam was verbijsterend.
    Je moet weten dat er miljarden grote en kleine rotsblokken in ons zonnestelsel rondvliegen , en de kans reeel is dat er een of meer op aarde crashen.

Laatst bewerkt: 14 jul 2004
  19. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet heeft Bill Gates er wat mee te maken ja:p
    Hij kweekt kwaaraardige gamers van ons we zijn binnekort zijn zombie leger die ons laten leiden door de man met de grote X op zijn trui:p
    Hij heeft ons gehersenspoeld met zijn Xbox:p

20. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0

Hoewel het mooi zou zijn als je iets hebt om na het leven naar toe te leven.
    Die mensen geloven dat ze in de hemel komen ( als die überhaubt bestaat ).
    Hun hebben iets om zich aan vast te klampen als ze bijv sterfende zijn.

Of heb ik het verkeerd?

Deel Deze Pagina