1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Toeval?? OF is er meer tussen hemel en aarde??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 6 jul 2003.

  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jemig deze thread is gewoon te triest voor woorden :lol:

    Wat een onnozelheid zweeft hier rond_0/


    Een aantal mensen hier moet maar eens de zwarte hoed afdoen.
     
  2. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    AHahahahahahaha
    ahahahahahaaahaa]]aa\\
    hahaahhahahaahahaa
    aahhahahaha
    aahahhaaahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

    Je kunt sommige mensen ook alles wijsmaken.

    Gezond verstand. Probeer het.
     
  3. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Bill Gates, machtig kwaadaardig persoon? Haha, ik zie het al voor me. Komt hij thuis, gaat hij heel evil tegen zijn demoontjes praten. Komop, met zo'n kop kan je niet evil zijn :p.
     
  4. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    als jij me een scanner kan bezorgen zal ik het dossier ff inscannen. Dan kan je ze helemaal nalezen...
     
  5. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Numerologie... Ik heb niet alle reacties van deze thread gelezen, maar... Het is net zo achterlijk als de Tarot... En als Astrologie... Mensen zijn bang voor het onbekende en onberekenbare, dus verven ze er via allerlei theorie-tjes hun persoonlijke belangen en angsten overheen...

    1+1 is 2...

    Numerologie gaat er van uit dat alles een waarde heeft, die in getallen wordt uitgedrukt... Het getal van het beest is afkomstig uit de Bijbel en zou 666 zijn... Maar waarom? Het getal 7 is ook al zo belangrijk in de Bijbel... Maar het is allemaal zo simpel...

    Domme mensen zoeken soms naar nog dommere zaken (hetgeen trouwens niet impliceert dat ik de mensen die hier in deze topic reageren dom zou vinden, begrijp me goed), alsof de toekomst van de wereld uitsluitend te verklaren zou zijn via getallen... Eén dwaas kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden... Met alle respect: we weten niets, we DENKEN dat we veel weten... Zelfs de wetenschap maakt gebruik van getallen en algebra e.d. Maar dat levert tenminste nog in een aantal gevallen resultaten op waar we wat mee kunnen in onze menselijk beperkte wereld... Maar dan is het gereedschap om de mens te dienen, geen één of ander mysterieus gereken met allerlei getalletjes... Je kunt alles kloppend krijgen, als je maar lang genoeg vergelijkt en rekent... Houd jezelf niet voor de gek... Er is al genoeg gek-heid op deze aardbol...

    Het getal 7 is simpel te verklaren... Het belang er van is, dat het 't octaaf vertegenwoordigt, 7 ligt in het octaaf... Verder is het precies het aantal sensitieve (emotiegebonden zintuigelijke) in- en uitgangen van het menselijk lichaam (twee ogen, twee oren, twee neusgaten en een mond), dus vandaar dat het getal 7 in die oude geschriften zo van belang was... Het is het volmaakte, het octaaf staat zelfs in de muziek symbool voor het feit dat er hogere en lager klinkende octaven zijn, symbolisch gezien kun je er mooie klanken mee maken... Maar een octaaf kan ook een niveau vertegenwoordigen, hoewel octaven gelijkaardig klinken of kunnen klinken maar dan hoger of lager... Een soort systeemtheorie dus, waarbij alles in elkaar grijpt en alles van alles afhankelijk is... Niets staat op zichzelf...

    Vandaar dat het getal van het beest (het dierlijke?) 666 is... Een niet volgemaakt octaaf, er moet nog iets komen, ontdekt worden... Of evolueren... Vandaar dat in de Bijbel vaak wordt gesproken over de tweede geboorte van de mens... Wanneer iemand geestelijk tot een bepaald inzicht komt, zou je dat kunnen zien als het volmaken van een octaaf van 6 naar 7 en 7 gaat over via het octaaf ( 8 ) naar het volgende octaaf... De mens staat in ontwikkeling via zijn hersenen iets hoger dan het uitsluitend dierlijke en instinctieve... Simpel... Maar dit is natuurlijk ook een verklaring, die ik hier geef en je hoeft dat niet te geloven... Maar mensen telden vroeger meer basaal dan nu... Wij denken in getallen zelf, die ooit zijn ontworpen... Maar vroeger had je 7 sensitieve in- en uitgangen aan je lichaam om te tellen (twee ogen, twee oren, twee neusgaten en een mond), en wat dat betreft is het menselijk lichaam onveranderd gebleven...

    Ook het aantal chakra's via het Hindoeïsme en Boeddhisme is 7, het menselijk lichaam bestaat grofweg uit zeven zenuwcentra in zijn lichaam: het sexcentrum (basis) het buikcentrum (net onder de navel), het maagcentrum, het hartcentrum, het keelcentrum, het derde oog (midden in het voorhoofd) en het hoofdcentrum dat onder het schedeldak ligt. Ook weer een octaaf...

    Maar goed, het is slechts een kwestie van tellen... Ook het getal 3 is enorm belangrijk in religies evenals het getal 1 als volmaaktheid... Die vol(ge)maaktheid zag men als de eenheid van het positieve, het negatieve en het neutrale... Dat is de drie-eenheid die goddelijk genoemd wordt... Het atoom bestaat ook uit het positron, het neutron en het electron... Dat is de eenheid waaruit alles bestaat, dus atomen zijn feitelijk de goddelijke stof, het kleinste deeltje waaruit alles is opgebouwd in het heelal... Het is de wet van het evenwicht: plus en min houden elkaar in evenwicht via het neutrale...

    Hoe komen we aan het tiental? Een mens heeft tien vingers en tien tenen, dus dat vormt onze eerste tiental...

    Het is zo ingewikkeld of zo simpel als je het zelf maakt, maar al die duivelse betekenissen van die getallen of het zogenaamd kunnen berekenen van het toeval, wat dan geen toeval meer is maar een voorspelling... Ach, ik geloof er allemaal geen barst van... =( Het heelal is te ingewikkeld om uitsluitend te kunnen verklaren via onze menselijke getalletjes, laat staan via die hopeloos verouderde symboliek van de numerologie... :)
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2006
  6. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ja en eigenlijk zou alles veel simpelder kunnen met enkel 1 en 0. Leve binaire stelsel! en dan kon dit allemaal gewoonweg niet :p
     
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    En nu?? :D

    Ik ben benieuwd \o/ Ik ben benieuwd \o/ Ik ben benieuwd \o/ Ik ben benieuwd \o/
     
  8. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is gewoon toeval en geeft gewoon aan dat er mensen met te veel vrije tijd zijn om dit soort dingen te bedenken.
     
  9. BaRT BeST

    BaRT BeST Goedendag

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    haha idd.. trouwens, Bill gates gaat zijn 'macht' afbouwen binnen een periode van 2 jaar.. en zich dan met liefdadigheid bezighouden.. heeeeel erg kwaadaardig vind je ook niet..
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Hahaha , @Tediz , jij geeft hem hier een goede tip , maar het feit is , dat wat je niet hebt dan ook niet kan gebruiken, en dat is nou het probleem van NL Eagle.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2006
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Kan ik al bijna m'n schuilkelder weer uit? :)
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Jezus, wat is dit voor topic dan 8)
     
  13. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Hahahahaha zeker dit topic even door lezen. Thanks Goiz voor de kick haha
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik was dit topic helemaal vergeten _O_
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Teh hell is dit
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Wat is deze topic.
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat jammer dat dit topic dood is. Puur genieten van zulke idioten altijd.
     
  18. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Nouja idioten is wel weer wat hard. Er zijn gewoon mensen die erin geloven en dat moeten ze zelf weten. Ik geloof er zelf helemaal niet in, maar de mensen die dat wel doen moeten dat doen. Mijn vriendin geloofd ook in die waarzegsters etc, als zei daar gelukkig van word moet ze dat lekker doen toch.
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Als je in dat soort onzin gelooft sta je volledig los van de realiteit. Met 'idioten' druk ik me nog mild uit.
     
  20. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Naja niet met je eens. Ik vind dat je mensen niet kunt beoordelen op wat ze wel en niet geloven. Ik geloof helemaal niet, maar wil niet zeggen dat ik mensen "idioten vind" als hun wel in god of dergelijke geloven. En je zegt het alsof het een feit is. Praat met "Vind ik" want niet iedereen deelt jou mening. En meer is het ook niet als jou mening.
     

Deel Deze Pagina