1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Toeval?? OF is er meer tussen hemel en aarde??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 6 jul 2003.

1. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    ik geloof in God. Niet in Deko. Het gedeelte van de bijbel waarin staat hoe je moet leven enzo vind ik wel aardig..het is een goede richtlijn hoe het zou moeten...De Apocalyps is dan weer wat vergezocht. En hoevaak hebben bepaalde bewegingen al niet voorspeld dat de dag des oordeels gisteren was? De jehova's geloofde dat het ergens in februari (:confused:) ofzo gebeurde..om 14.00 uur...wij allemaal aftellen 8) Ik geloof in een combinatie van Darwin en de Bijbel. De mensen stammen wel af van de apen, maar iemand moet toch ooit de oerknal aen al die processen op aarde in gang hebben gezet. Dat is voor mij de God. Zijn leer is in de loop van tijd wat veranderd tijdens het overleveren waardoor verschillende mensen andere opvatingen hebben over hetzelfde geloof. Wie weet zijn Allah en God dezelfde opperwezen. Wie weet is DeKo onze verlosser. We zullen er niet achterkomen. Ik geloof in God en in de wetenschap...dingen die wetenschappelijk onverklaarbaar zijn, die zijn (voor het gemak) Gods oorzaak.
    Door de wetenschap begint de Bijbel wel te rammelen...we zijn niet de enige planeet en ook niet de enigste levensvorm in ons universum..terwijl volgens de Bijbel dat wel zo zou moeten zijn. Deko...geloof in God. Maar niet zuiver in de Bijbel.
    Anderen...geloof. of niet. Believe in the Prophet's, de Dei Romanorum,de Xbox en M$ of Allah.

The Prophet has spoken.

2. TheRealMcenzy

TheRealMcenzy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LOL!!!!!!!!!

Deka get a life!

er zijn zoveel geloven en zoveel vage dingen..

ik ken vampiristen ( mensen die vampieren als god zien en bloed drinken en shit.. heel aardig, nee echt)

ik ken een meisje die zei tegen iemand wiens vader homo was dat zn vader naar de hel zou gaan als hij niet zou bekeren.

maar jij mijn beste jongen slaat alles!

en ik heb die site van je is bekeken maar dat is gewoon dikke bullshit man

ik ben wel gelovig athans op mn eigen manier.. maar mensen zoals jij maken me echt bang... hoe kan je zoiets geloven ???

ok jou geloof heeft een aardig dikke rulebook:D maar er zijn talloze geloven die het compleet anders zien waarom zou jou geloof gelijk hebben... en de dingen die jij beweerd zijn wel heel ver gezocht en als ik aan de broeder van mn plaatselijke kerk vraag of die dingen die jij zegt waar zijn dan weet ik heeel zeker dat hij jou ongelijk geeft

om de zoveeltijd is er wel een sekte die zegt dat het einde komt en het gebeurt nooit....

dus waarom zou dit zeer vergezochte verhaal wel een kern van waarheid bieden?

als je mij kan vertellen waarom jou verhaal wel waar is dan zal ik je wel moeten geloven... maar tot die tijd....

ben jij de grootste gek die ik ken veel succes in life... en met de voorbereiding op het einde

3. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja psies, op zo'n manier wil ik ook nog wel in de bijbel geloven. Er zitten een paar goede dingen in, maar ik vind het allemaal wel ver gezocht. Als iedereen volgens de 10 gebode zou leven, dan zou het hier op aarde meschien wel een beteren plaats zijn(maar ook saaier)
    maar ik kan toch echt niet in een God gaan geloven die kijkt of wij wel alles goed doen en een keer gewoon alles stopt.

4. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij als we nog lang door gaan met Deko afzijke bint die gek dalijk nog want TNT om z'n buik en dan maar op de bus wachten.......
    hij is idd zeer eng....

5. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0

naar wat voor school ben jij gegaan??

er is een verschil tussen geloof, en feiten, en feit is dat de islam in de 5e eeuw na christus is ontstaan, dus de koran KAN niet gelijktijdig met jezus geschreven zijn......
    en ik heb geen idee wat er wel of niet in de koran staat, want ik heb em nooit gelezen, en ben trouwens ook niet van plan dat ooit te gaan doen, zelfdde geld voor de bijbel en de thora....

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Interessante gedachte Elite, maar even over bovenstaande zin. Er zijn altijd wel mensen die dan beweren dat de oerknal niet kan hebben bestaan omdat iets niet zomaar uit niets kan onstaan, maar dan vraag ik me altijd af... waar komt dan toch die God/Allah/Boeddha vandaan? Ik typ dit nu niet om een nieuwe discussie te ontlokken, maar het is toch leuk om er eens over na te denken.

7. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

ehh ik wil nie lullig doen, maar hij gaf toch een argument dat je nooit kan weten wanneer de Koran Thora of de Bijbel geschreven zijn. JIJ zegt wanneer de Islaam is ontstaan, maar ik denk dat de Koran al lang bestond voor dat de Islam is ontstaan.....
    het duurt meestal wel een paar jaren voordat je genoeg gelovige hebt die in je boek willen geloven. meschien is het boek eerst een eeuw in vergetenis geraakt voordat mensen er in gingen geloven...

8. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    hier ga ik niet eens serieus op in, ga eerste maar eens kijken waar je het over hebt....

ooit gehoord van het vak geschiedenis???
    zal wel niet blijkbaar.....

9. Pim Pandoer

Pim Pandoer Classic Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil nog even terug komen op dat verhaal van die vliegtuignummers in word etc. etc. dit is idd nep. Het ontstaat makkelijk.. een grappenmaker gaat net zo lang zoeken totdat hij een bepaalde sinistere combinatie heeft, Post dit vervolgens in een forum en zegt dat het waarheid is. Vervolgens gaan andere mensen het uitproberen en gaan erin geloven.
    Het zelfde was ook zo na de 11 september ramp toen er plotseling citaten van Nostradamus opdoken die dit zgn. al verkondigd hadden. Heeft toen zelfs nog in de telegraaf gestaan. Later bleek dit ook weer een grap te zijn van een aantal verschillende versen van Nostradamus door elkaar heen.
    Zo kun je die cijfercombinaties rond Bill Gates ook uitleggen en ik weet bijna wel zeker dat het geintje van Excel 95 ook niet klopt. Iemand al geprobeerd?? vast niet.
    Dit soort grappen is al zo vreselijk oud en iedere keer duiken ze weer op. In de jaren 60 en 70 dacht men dat er ook bepaalde boodschappen in muziek verstopt zaten zoals van the Beatles. En ja..als je maar lang genoeg een plaat achterstevoren draait met een slok op ga je vanzelf dingen horen...
    Ook is op deze manier het einde van de wereld al wel 20 keer voorspeld. Mensen hebben nu eenmaal de neiging om in iets te willen geloven om de dingen die ze niet begrijpen te kunnen verklaren.

10. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    zo da is dan nog eens een goed argument....

En trouwens was het zinnetje: Fabels.. Dat staat zeker in de Koran zelf waneer ie is geschreven.
    Ik schrijf een boek over een boek dat 1200 jaar geleden is geschreven. . . . .
    nie eens 100% serieus bedoelt....

maar oke, geef jij maar een goed argument waar je uit kan halen wanneer je de Koran is geschreven(wetenschappelijk). en nu niet zeggen wanneer de islam is ontstaan, want ze bestonde al veel langer. En het is ook niet gebeurt dat de islaam op de zelfde dag is opgericht als dat de koran is geschreven. De koran moet gewoon ouder zijn als het islam, hoeveel ouder? geen idee.

Laatst bewerkt: 6 jul 2003
  11. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    uit jouw post merk ik dat je niet weet waar je over praat.....

maar goed, okay

als je in een boek praat over jezus, dan weet je dus zeker dat hij na het bestaan van jezus is geschreven,

als er 500 jaar later mohammed geboren wordt, en over hem staan dingen geschreven in een boek, dan weet je dus dat dat boek na zijn bestaan is geschreven, als je ook weet dat de bijbel aanhang heeft gekregen voordat mohammed geboren wordt, dan betekend dat dus dat ze onmogelijk tegelijkertijd geschreven kunnen zijn........

argument goed genoeg???
    nu....ga naar school, en leer wat over de geschiedenis....

12. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar wij hebben het nou over 2 verschillende dingen:
    ik zeg: Je weet niet wanneer de Koran is geschreven
    jij zegt: De bijbel is ouder dan de Koran

Dat de koran ouder is als de bijbel wil ik best toegeven, dat is algemeen bekend, maar hoeveel ouder weet niemand. Het enigste dat je weet is dat het na de Bijbel is. But then again dit is alleen waar als je de verhalen die in de Bijbel en de Koran staan allebij geloofd.
    dus wij hadden het net over 2 verschillende dingen, en ik denk dat we ook nog allebij gelijk hebben,

snappie?

13. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar dan moet je t niet weer omdraaien,

mijn punt was dat ze onmogelijk tegelijkertijd geschreven konden zijn, wat iemand hier even doodleuk beweerde...

14. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb jij wel gelijk in, maar da was ook niet serieus bedoelt. da had iemand alleen gezecht om een humoristische effect van zijn post te versterken...

15. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik hou neit van humor :{

16. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    ik wel :D
    zou een hele saaie wereld zijn zonder humor. Stel je voor dat er geen humor meer zou zijn? hoe overleef je dan?

17. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf niet echt gelovig, voel me wel aangetrokken tot het Hindoeisme (eeuwig leven ;)).

Jullie doen net of er helemaal geen bewijzen van feiten die in heilige boeken gebeuren, maar die zijn er wel. Ik zelf geloof niet in het eind van de wereld. Maar in de bijbel staanvast dingen die echt gebeurt zijn.

Ik kan wel een voorbeeld geven uit het Hindoeisme. Hier heb je een link van een brug tussen India en Sri Lanka, deze zou gebouwd zijn door Rama en zijn metgezellen, en nu is deze dus gevonden. http://india.krishna.org/Articles/2002/10/002.html

Dus niet alles is niet waar, er zijn genoeg dingen wel waar, men moet niet alles niet geloven

18. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    uuuhm, omdat er in 1 boek iets stond dat waar was, staan er in andere boeken ook dingen die waar zijn???

en al het boven natuurlijke in de bijbel doe ik af als niet waar zijnde, de rest heb ik alleen geen boodschap aan

19. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat de rest ook waar is, maar dat weet ik niet. Ik zelf geloof(geloven niet, maar je kan er veel van leren voor in je leven) er wel in, maar bewijzen kan ik niet.

Laatst bewerkt: 6 jul 2003
  20. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik het goed heb begrepen zit het zo: Eerst waren er de Joden die God aanbaden, maar toen werd God boos op hen (ze doden Jezus geloof ik?). Vervolgens kwamen er de nieuwe aanbidders van dezelfde God, de Christenen. Zij hadden voor het gemak ook gelijk een schijthekel aan de Joden, die hadden immers Jezus gedood.
    Vervolgens komen de Moslims, die beweren dat God (zij noemen hem Allah) nu boos is op de Christenen en dat zij de nieuwe waarheid hebben gevonden.

Dus; Thora>Bijbel>Koran.

Ik vind het trouwens erg raar dat geloof zo vaak door angst wordt aangeprezen. "Ga maar snel bidden want straks is het te laat en zul je branden", dat idee. Eigenlijk wel jammer, want voor veel mensen kan geloof hoop brengen op moeilijke momenten en het is erg makkelijk antwoorden vinden op onoplosbare zaken.

Deel Deze Pagina