1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tour de france 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackie brown JR, 9 jul 2007.

1. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Van Landis is het vooralsnog niet bewezen ofwel? Daarnaast bij Armstrong waren bepaalde mensen ook hem aan het beschuldigen van doping gebruik. Dat is ook nog altijd niet bewezen.

Ik krijg soms meer het idee dat de gehele tour draait om het eventuele doping gebruik dan om de prestaties zelf, zodra iemand wat opzienbarends presteerd word meteen met het vingertje gewezen. Dat van Rasmussen was namelijk ook al geruime tijd bekend bij de Deense wielerbond, dat deze er melding van maken zodra hij in het geel rijd is in mijn ogen nogal vreemd.

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Je mag het keren en draaien zoals je wil,vele van de renners die zich exclusief op de tour richten werken het hele jaar door naar dit evenement toe én zij hebben het meeste tijd om zich te preparen.Daarom moeten zij de adressen geven waar ze in de voorbereiding zoal verblijven zodat de wada onaangekondigde dopingtest kan afnemen.Desingersdoping zoals epo,aranesp en co zijn vrijwel niet op te sporen aangezien zij buiten de hoge hermatocrietwaarden géén enkel spoor in het lichaam achterlaten.
    En de heer Armstrong was zowat de renner met het grootste aantal dokterstoelatingen om middelen te mogen nemen zoals cortisonen en
    corticoíden waar anderen positief zou mee getest hebben en dit om dat hij een ex-patient was van de beruchte ziekte.
    Vertel mij eens of het écht wel kan kloppen dat een man wiens lichaam zo wordt toegetakeld nog een topsporter wordt die de tour zogezegd clean wint en dit niet één keer ,maar liefst zeven keer achter elkaar ,en dit alles tegen tegenstanders die als geprogrammeerde dopingbommen rondfietsten,en die toch op vele minuten werden gereden.

3. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    wat een etappe weer!! rasmussen gaat weer goed en deelt iedereen weer een tik uit. alleen contador kan volgen.

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Mooie etappe, en een heel mooi slot met contador en rasmussen! Wat een geweldige klimmer is het toch ook:)

5. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

Leuk Bevonden:
    0
    Ja prachtige etappe, Rasmussen won jammer genoeg niet maar dat had ik ook niet verwacht. Evans, Kloden en de rest weer op ruime afstand gereden dus het gaat goed.:b:

6. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Rasmussen is te gierig. hij had beter kunnen samenwerken en de overwinning kunnen geven. ze gaan 'm met z'n allen nog eens (aan)pakken.
    Maar het was natuurlijk een schitterende rit.

7. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

Leuk Bevonden:
    0
    Je wilt toch altijd winnen? Een beetje onzin, als je kan winnen moet je ook je best doen om die etappe te winnen vind ik.

8. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Tsja, een rit winnen is minder belangrijk als je de gele trui aanhebt. Dan moet je tijd op je concurenten pakken. Nu moest Rasmussen het in die laatste kilometer alleen doen. Met samenwerking had die misschien meer tijd gepakt.

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een keer een onderzoek gezien waarbij alles van Armstrongs lichaam werd getest. Zijn hart en longen zijn groter als die van de gemiddelde persoon.. En daar doe je met doping verder niet zoveel aan.. Verder was de winnaar van vandaag en nummer2 van het algemeen klassement een aantal jaar terug nog halfzijdig verlamt en heeft een zeer zware hersenoperatie ondergaan.. En ja het lijkt mij stug dat iemand met zo`n achtergrond in het huidige klimaat nog maar iets probeert.. De duitser die gepakt is gepakt voor de tour.. Wat zoiezo stom is want al neem je het risico je stopt bepaalde tijd voor de tour met dat spul heb je der in de tour zelf al weinig tot niets meer aan. Verder vragen verschillende wetenschappers zich af inhoevere doping gebruik werkelijk dusdanig zoveel verbetert, zeker op de lange termijn doet het meer kwaad dan goed.

Verder won Armstrong de tour zovaak omdat ie tactisch ontzettend sterk was en een bizar goed team achter zich had staan.. En hij was trouwens voor de k*nker vanaf jongs af aan al een zeer getalenteerde sporter met een uitzonderlijke conditie

10. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0

Waarom is hij te gierig? Er staan nog 2 zware etappes te wachten en Contador is een gevaarlijke concurrent, waarom zou Rasmussen dan op kop gaan rijden? Hij heeft het geel al dus voor hem was het niet belangrijk om te winnen, Contador wou winnen.. nou dan moest ie maar gaan rijden ook.

En er is denk ik helemaal niemand meer die hem aan gaat pakken hoor, beetje weirde opmerking van je.

11. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Mwah rasmussen vs contador is nog lang niet beslist hoor.. Rasmussen gaat nog een keer flink moeten knallen.. Ik zeg : morgen mee gaan met Bogaard die vandaag al zei dat ie zich morgen ging uitsloven.

12. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Het is enkel afwachten of hij morgen wel de benen heeft die hij vandaag had. :)

13. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is natuurlijk altijd de vraag. Maar veel toppers hebben de benen niet mee. En hoe meer voor op renners als Evans en Kloden hoe beter natuurlijk.. Maargoed dit gezegd : Leipheimer staat ook heel sterk tactisch gezien.

14. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ja maar leipheimer staat daar altijd, maar die blijft daar ook wel staan.

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat klopt,maar Armstrong is lang niet de enige met een groter hart en een vergrote longcapaciteit.Dit is namelijk iets wat voor alle renners toepasselijk is.Beroepsziekte zeg maar.Ga maar na dat in de tijd dat armstrong 7 maal de tour won er tientallen tjokvol gedopeerde renners meereden.
    Je moet weten wat doping precies inhoudt.gaande van bloeddoping tot de epo zoals THG, aranesp en co.Wat Ullrich en Basso probeerden,bloeddoping dus houdt in dat er op gezette tijden bloed wordt afgetapt en dit bewaard wordt in een diepvriezer.Dit procedé houdt in dat er een grote toename gecreeerd wordt van rode bloedcellen die verantwoordelijk zijn voor de transport van zuurstof naar de spieren.dit bloed wordt in enkele keren terug aan zijn eigenaar toegedient net voor en tijdens de tour om de hermatocrietwaarde van het bloed op peil te houden.De epocloïden zoals nesp en aranesp en THG stimuleren net zo goed de aanmaak van rode bloedcellen en wordt net voor de tour een kuur mee gestart en in de eerste twee weken worden zelfs nog extra eenheden bijgegeven zodat men in de buurt van de grenswaarde van de hermatocriet blijft,50 dus.
    Wéét je overigens dat die 50 hermatocriet grenswaarde een speciaal ingestelde waarde voor de renners zijn,daar waar het normale hermatocriet rond de 42 a 44 schommelt en bij zware inspanningen in die 3 weken stelselmatig moet zakken door de geleverde inspanningen.Met andere woorden de doping geeft een beter rendement dat schommelt tussen de 5 en 12 percent tegenover de niet gedopeerde,maar dit verschil wordt na een wekenlange inspanning stelselmatig groter aangezien de niet gedopeerde minder en minder weerstand heeft tegenover diegene die zijn hermatocriet kunstmatig op peil houdt door zijn doping..

En dan nog voor testosteron, een middel dat de spiermassa vergroot maar o zo makkelijk op te sporen is.De gemiddelde waarde voor een man bedraagt 1a 2 met hier en daar een zeldzame uitschieter van 6 ,Sinckewitz had 25 waarde,daar waar de grens voor renners op 4 ligt...

Je mag een tacktisch genie zijn zoveel je wil Hij wint 7 maal naeen tegen een peloton vol gedopeerden ,met zijn medische geschiedenis in het achterhoofd.Hoeveel patienten ken jij die na die vreselijke ziekte zich véél beter voelen en véél sterker dan de periode dat ze nog kerngezond waren...
    Hij was voor zijn ziekte een zéér goede renner,maar niemand zag er een rondewinnaar in...

16. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0

Dat is zo. Maar Boogerd in de bergen is altijd sterk elk jaar verrast ie wel weer een keer:), vandaag ook weer goed gereden. Ik vond Dekker in de beklimming ook sterk.

17. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kinderachtig, al moet ik wel zeggen, het zou me totaal niets verbazen als rasmussen betrapt wordt op doping. Ik geloof trouwens wel in amstrong. Een kennis van mij is na ****** ook dubbel zo sterk geworden, misschien niet lichamelijk, maar wel mentaal, en bij wielrennen is het mentale gedeelte erg sterk, zelf zo sterk dat je mentale sterkte je physieke gesteldheid naar een nieuw level kan tillen.

18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is allemaal standaard doping nieuws waar iedere beetje toervolger wel bekend mee is. Heel theoretisch gezien is het een verlengde en kunstmatige hoogtestage.

Dan nog is maar de vraag in hoeverre zoiets er toe doet in een tactische gereden tour zoals Armstrong (en met name de Discovery channel ploeg) dit deed. Zo won hij in 2000 de tour met maar 1 rit zege.. In zijn top jaar kwamen der 6 op z`n naam. Waaronder tijdritten. Maximaal resultaat met "minimale" inspanning.. Natuurlijk gaat alles naar verloop van tijd minder.. Maar het was vooral de tactiek en teamwork

Heel dom , maar ook hier is maar de vraag hoeveel heeft hij er nog aan gehad tijdens de tour zelf, een maand later.. Het uiteindelijke voordeel is waarschijnlijk nihil

Het is maar hoe je met die ziekte omgaat en hoe zwaar het je lichaam aantast. Nogmaals : Cantador heeft een vergelijkbaar verleden (halfzijdig verlamt etc) Het kan en heeft meer te maken met de instelling van iemand, dan zich al dan niet goed voelen. Nee niemand zag er een rondewinnaar in, omdat de tijd die ik aangeef nog voor zijn professionele wielren carrière was. Ik heb het over de tijd dat hij nog triatlon's liep.

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is dan weer een beetje te simplistisch gesteld mijn beste.Een hoogtestage vooraf geeft voor iedereen hetzelfde effect.Stel dat ze dan allemaal met een hermatocrietwaarde van 49 aan de start verschijnen...Wel dat gehalte zal dalen voor iedereen naargelang de tour vordert en bijgevolg hun uithoudingsvermogen en weerstand percentueel afneemt...Diegene die bloeddoping of epo nemen tijdens de tour houden hun hermatocrietwaarde op peil mijn beste, zij verliezen géén weerstand en uithoudingsvermogen aangezien de zuurstoftoevoer naar hun spieren in dit geval optimaal blijft.
    Procentueel worden zij met de dag stééds sterker tegenover hun niet gedopeerde collega's....

Tacktisch of niet,het geeft niet zelfs niet in de tour van 2000 waar hij ritoverwinningen weggaf .Als je lichaam en uithoudingsvermogen het niet halen helpt de beste tacktiek ter wereld je niet,dan wordt je er hopeloos afgereden....En net hij reed er destijds een héél peloton gedopeerden af....

Zo te zien ben je niet héél erg bekend met de dopingsproblematiek om zoiets neer te schrijven.Uithoudingsvermogen van een renner gaat gepaard met de zuurstofopname van de spieren dat door het bloed wordt aangevoerd.
    Bloeddoping en epo vergroten de zuurstofcapaciteiten naar de spieren toe ,zodat men zwaardere inspanningen kan leveren zonder in het 'rood te rijden " Testosteron daarentegen heeft een invloed op de spieren die véel meer ontwikkeld zijn en alzo een grote doorbloedfunctie hebben.Kombineer dit met epo of bloeddoping en je krijgt een maximale zuurstofaanvoer in vergrote spieren waaruit je méér kracht ven uithoudingsvermogen kan puren dan een niet gedopeerde renner en je uithouding qua lange en zware inspanning gevoelig verlegd wordt en 10 tot 12 percent wil zeggen dat jij bergop kan doorgaan net daar waar je concurrent moet afhaken door het zuurstofgebrek in zijn spieren.....

Contador heeft iets helemaal anders voorgehad,een verlamming tengevolge van een val en de daarbij behorende operatie om de druk in zijn schedel te verlichten....Heel wat anders dan Armstrong wiens lijf door de chemotherapie serieus door de mangel gedraaid is....Alle vergelijkbare patienten die ik tot nu nog in leven mag begroeten zijn blij dat ze nog leven, maar lichamelijk zijn ze niet in al te beste staat meer....En ik heb het dan nog over de renner Armstrong , destijds wereldkampioen en vooral klassiek geschoold voor hij aan het slopende rondewerk begon...nog voor zijn ziekte dus.

Laatst bewerkt: 22 jul 2007
  20. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    En daarom was er in het nederlandse tour programma een wetenschapper die de uiteindelijke voordelen van doping bij lange na niet zoveel toeschrijft als jij nu doet :) Van een ezel maak je geen renpaard

Natuurlijk heb je conditie nodig. Maar zonder zijn knechten was ie er niet gekomen. En die doen nog altijd het zwaarste werk. Verder is zijn gehele voorbereiding opgezet met maar 1 doel : Pieken tijdens de tour. En je kan ook de vraag stellen : Waarom lukt het de gedopeerden niet ook al proberen ze dit te imiteren. En worden ze vervolgens gepakt. En wordt Armstrong constant in verband gebracht met doping (Geruchten) maar daar komt nooit iets uit. Verder kan je stellen : door dat zijn lichaam zo door de mangel gehaald is, komt ie met medicijn gebruik niet veel verder dan een "gezond" persoon. Verder zou bij hem door zijn medicijn gebruik, het gebruik van doping alleen maar extreem veel meer risico met zich mee brengen (dat soort medicijnen zijn over het algemeen al niet vriendelijk voor het lichaam . Laat staan dat een eventuele mix met doping veel voordeel zal leveren.

Meer dan je denkt.

En nogmaals : De hoeveelheid percent die jij nu toeschrijft wordt ondertussen door de wetenschap steeds meer in twijfel getrokken. Net zoals de hoogtestages en druk cabine behandelingen zuurstof kamers etc (over dat laatste was tijdens 1 van de olimpische spelen nog een grote rel, een australische zwemmer met astma heeft hier gebruik van gemaakt en gewonnen. En de zwem wereld in rep en roer) Van deze 3 zijn al verschillende verslagen die aangeven dat de effecten eigenlijk nul zijn.
    Verder zorgt epo voor een zeer verlaagde rusthartslag en geeft het een verhoogt risico op bloedviscositeit. Wat kan leiden tot oa trombose. (dit gebeurt trouwens nog onder de max gestelde grens voor wielrenners)

Dan kan ik net zo goed de vraag stellen of je wel enig idee hebt wat hersenbeschadiging, en een al dan niet tijdelijke verlamming met iemand doet.. Ik heb beide van dichtbij meegemaakt (k*nker, verlamming, hersenbeschadiging, en een mix van die laatste 2) Maar geloof me geen van de 3 is leuk. En alle 3 (met name de eerste 2) kunnen desastreuze gevolgen hebben op het lichaam, en niet alleen op korte termijn.

Deel Deze Pagina