1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tour de France

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 11 jul 2008.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ricco was niet echt geliefd in het peloton, dat moge duidelijk zijn.. :+

Onzin, voor goed voetbal heb je helemaal geen extra rode bloedlichaampjes nodig of iets dergelijks. Voetbal is geeneens een uithoudingssport!

2. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk wel, een paar weken geleden zaten nog een hoop mensen zich af te vragen hoe fit die Russen wel niet waren tegen Nederland. Niet dat ik de Russen van doping gebruik verdenk, maar ik weet zeker dat je er voordeel uit haalt.

Maar ik denk dat het probleem bij Athletiek net zo hoog ligt, en misschien wel hoger. En in Voetbal en Zwemmen wordt er waarschijnlijk ook meer doping gebruikt dan gedacht. Ik weet zeker de FIFA geen dopingrel wil, en die zal er ook alles aan doen om dat tegen te houden. Nu zal het voetbal eerder 'opgeschrikt' worden door Cocaine en Nandrolon gebruik dan EPO, maar allemaal zuiver zijn die gasten natuurlijk nooit. Bij Athletiek heb ik het gevoel dat ze het niet willen zien, en bij Zwemmen zijn er naast een hoop verdachtmakingen vrijwel nooit zwemmer die gepakt. Er zijn tegenover wielrennen ook veel minder controles. Desalniettemin zijn er de afgelopen 2 maanden wel 2 jongens betrapt.

In het wielrennen zijn de marges van bepaalde stoffen en gehaltes ook een stuk lager dan in andere sporten. Zo geldt in andere sporten een hematocriet van 52 als max. Als dan 1x per jaar de dopingcontroleur komt, en je zit met een hematocriet van 51,9 op je bank, dan ben je doodleuk onschuldig. De athleet is niet verdacht oid, hij is volgens de regels schoon. Bij wielrennen spelen de dopingagentschappen het door naar de kranten en wordt onderhand iedere gecontroleerde renner al verdacht gemaakt. Misschien zijn ze ook verdacht, maar wat wielrenners te verduren krijgen tegenover andere sporters is abnormaal.

En een doping geval tijdens de Tour schijnt ook 10x erger voor de hele wielersport te zijn dan een ander dopinggeval. Natuurlijk is de Tour het grootste evenement, maar als ik dan op de Belg kijk, en zie de presentator met een rouw blik in z'n ogen, dan lach ik toch aardig in mijn vuistje. Hetzelfde geld voor die Prudhomme, met zijn sleutel..

3. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    De tour breekt zo toch nog aardig open.

Jammer van Menchov hoor, valt ie aan, gaat ie op z'n gezicht. Maar hij kon er hier echt niets aan doen. Ik heb het zelf ook wel eens gehad. Mijn voorwiel gleed zomaar onder me uit, ondanks dat de weg niet supernat was.

4. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Eén keer was genoeg geweest..

Laatst bewerkt: 20 jul 2008
  5. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Alleen zonde dat hij in de laatste kilometer nog een twintigtal seconden verloor op Kuhl.
    Al met al een aardige finale, en Schleck in het geel. :)

6. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Het is dat menchov er de ploeg niet voor heeft anders wint die hier gewoon de tour.Evans had er al veel eerder af gemoeten.Die andy schleck is vandaag 3x gestorven op 1 berg diep respect. Rabobank mist de echte klimmers ala rasmussen,boogerd en ardila in goede dagen. Snap zoiezo al niet waarom ardila voor de giro ging en niet voor de tour. Giro reed die namelijk voortreffelijk in dienst van menchov. En gesink rabobank ook altijd met dat gezeik zo'n renner moet je rustig laten komen. En cavendish dan die reed de tour vorig jaar al op 20 jarige leeftijd:confused:.

7. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het veel verschil had gemaakt als Menchov nog een superknecht bij zich had. Hij heeft het gewoon goed gedaan, ik denk alleen dat die val hem behoorlijk wat energie heeft gekost. Anders had hij nog wel bij Sastre en Kohl kunnen blijven, om maar niet te spreken van wat hij had kunnen uitrichten bij die eerste demarrage.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ja vandaag was echt een mooie etappe, leuk als de top5 in 1 groep rijdt, en iedereen zich even laat zien. Jammer dat Denis viel ja, anders had het er denk ik wel anders uit gezien.

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    tjah als ie dan toch moest vallen, was vandaag z`n beste optie met de rust dag van morgen. Ik denk dat het psychologisch een stuk zwaarder is om nu al het geel te rijden. Rabo heeft nou niet echt het team op dit moment om dat vast te houden (Zelfde zie je bij Evans). In dat opzicht zit csc het sterkst imo

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Dat is inderdaad een ding dat zeker is, laat CSC maar lekker voorop fietsen. Dat gaat echt nergens over trouwens!
    Ik denk dat de tijdrit nog beslissend gaat worden, samen met dé rit op woensdag natuurlijk :).

11. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat Menchov bang moet zijn voor de renners van CSC. Hij is beter in de tijdrit, dus ik denk dat hij vooral tijd moet pakken t.o.v. Evans

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik niet zo zeer. Meer dat ik denk dat op als je kijkt naar teams dat CSC op dit moment gewoon het sterkste team in de bergen heeft. Of Menchov daar bang voor moet zijn, tjah tijd zal het leren.

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Geweldig om te zien hoe iedereen werd gesloopt bij de laatste klim, geweldig werk van CSC!

14. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind Rabo echt geen zwak team. Met Ten dam hebben ze ook een goede knecht, alleen was er vandaag een valpartij waardoor hij er niet goed topfit bij kon zijn. Op het middelgebergte en laagland is Rabo in feite een zeer sterk team denk ik met uiteenlopende kwaliteiten. CSc met Schleck, ik gun het hem meer dan Evans aangezien hij nooit aanvalt, en totvandaag gunde ik het Menchov eigenlijk ook niet doordat hij nooit aanviel, maar wat een slotklim zeg.

Menchov oogt zo sterk, bij de Heutacom ging Evans op een gegeven moment even weg om iemand bij te halen, hij reed van Menchov en de groep weg maar het volgende beeld had hij die 50 meter plots weer dichtgereden. Menchov is een van de beste klimmers op dit moment, zeker wanneer hij niet was gevallen was ik wel benieuwd hoe hij had mee kunnen gaan met die klimgeiten. Zal me zeker verassen wanneer hij op de bergen komt waar hij traint, die aankomende dinsdag en woensdag bezocht gaan worden.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Menchov heeft al aangegeven dat ie dinsdag en woensdag moet aanvallen, dus dat belooft wat!
    Ik ga woensdag echt wel via de radio volgen op werk.

16. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had woensdag al speciaal vrij genomen :cool: moet dinsdag alleen wel werken:mad: maarja, woensdag er maar even lekker voor zitten en hopenlijk zien we dennis donderdag in het geel rijden :) Ik zou het super vinden voor de rabobank, vorig jaar zo'n klote tour gehad en dan nu alsnog winnen :cool:

Hup Rabo Hup :thumbs:

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Woensdag moet ik werken, er hangen alleen al 7 breedbeels plasma's op de vloer dus ik kan makkelijk volgen :D

18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Rabo heeft in de bergen niet zo heel veel wapenfeiten. Als het tempo hoog ligt zal Menchov al snel alleen zijn. Ten Dam gaat ontzettend goed mee , en is zeker een groot talent, hij bereikt zijn limiet gewoon nog sneller. Vergelijk de huidige toer ploegen met vorig jaar dan zijn er weinig ploegen die een sterk blog vormen in de bergen. De ploeg die dat wel deed is er uit wegens doping.

19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Wat wil je dan? Menchov doet het prima, voor dag successen hoeven ze idd niet veel te doen, maar wat wil je als je de groene trui wilt behalen en zelfs kans hebt op de gele trui.

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Jullie hebben allemaal wel gelijk vind ik. Menchov vandaag zonde dat hij viel, en van Ten Dam ook enorm jammer dat hij viel. Imo Heeft Menchov het tot vandaag lekker relax aan gedaan en nog vrij makkelijk mee gekomen, komende week verwacht ik echt dat ie gaat vlammen. Evans is echt een laffe renner. Alleen maar in het wiel en aanvallen ho maar.... Heb zo'n hekel aan die gozer. Valverde kwam vandaag weer aardig mee, maar ik denk toch dat hij komende week af moet haken. F. Shleck doet het erg goed, en die zie ik komende dagen ook gewoon vooraan. A. Shleck deed het vandaag prima, maar aangezien die op de Pyresous (hoe de kuck schrijf je dat?) al erg snel moest lossen, denk ik niet dat hij komende dagen potten gaat breken.

Deel Deze Pagina