1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tour de France

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 11 jul 2008.

1. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Op Hautacam bedoel je? Daar moest Andy Schleck er in het begin vanaf. Hij kreeg daar een hongerklop, te weinig gegeten en gedronken.

Je moet Andy Schleck absoluut niet onderschatten. Hautacam was een beginnersfout, door zijn tijdsverlies hebben ze een absolute meesterknecht op de stijlere bergen. Mocht hij geen tijd hebben verloren, dan dichtte ik hem een grotere kans toe om de tour te winnen dan zijn broer.

Maar eigenlijk heeft Riis geluk gehad dat Andy Schleck tijd verloor op Hautacam. Hij had 3 kopmannen en nu nog 2. Echter, nu Frank Schleck in het geel rijd, hoor ik er Riis nog steeds niet over een absolute kopman. Hij blijft een beetje wedden op 2 paarden. Dat is de zwakte van CSC.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat ze het niet goed doen, integendeel. Ze rijden een zeer sterke tour. Maar dit doet niet af aan het feit dat ze vorig jaar 3 sterke klimmers hadden. En nu eigenlijk 1.5. CSC heeft zoals door ramon aangegeven nu gewoon de mogelijkheid een sterk blok te vormen in de bergen.

Staat los van het feit dat Ten Dam het rete goed doet in z`n eerste tour, dat Menchov bikkelt in zijn eentje. Dat Tankink gewoon een held is (ricco slaan :+) En dt freire het spelletje gewoon goed gespeeld heeft en verdient in de groene trui rijd

3. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    leg eens uit waarom dat de zwakte is van CSC?
    ik denk namelijk dat het ook goed in hun voordeel kan werken. Een leider en de tweede staat op 49 sec. dacht ik. Ze kunnen nu idd een goed blok vormen, maar ik zie niet in waarom het een nadeel zou zijn om 2 goede klassementsrenners te hebben.
    Hun zwakte ligt eerder bij de tijdrit, want geen van beide heeft een sterke tijdrit.

4. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ze 2 renners goed in het klassement hebben staan is natuurlijk niet de zwakte, maar dat het bij CSC nog steeds niet allen voor 1 is natuurlijk wel. Sastre hoeft zich (zo lijkt het) niet in dienst te stellen van Frank Schleck en andersom. Ze zullen mekaar niet aanvallen, maar ze hebben beide ambities om de Tour te winnen. Ik denk dat dat niet resulteert in optimale tijdswinst voor 1 van de 2 renners.

5. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Laurens is 28 jaar en kan je geen talent meer noemen. Daarnaast heb je niks aan Ten Dam in het hooggebergte, hij moet te snel lossen om op kop te rijden voor Mensjov. Wellicht kan hij nog groeien en is hij volgend jaar beter. Als dan Dekker, Gesink, Mollema, Boom, Mensjov, Freire, Flecha, Ten Dam, Moerenhout worden meegenomen, wordt het kijken naar de tour echt geweldig.

CSC speelt het juist slim, stel dat Sastre zich oprookt en gaat werken voor Schleck. Wellicht kan Schleck dan niet meer volgen, of andersom. Dan zijn ze allebei verliezer.

6. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Opbranden hoeft natuurlijk niet, maar een luxe knecht die op alles springt zodat je zelf in eigen tempo er naartoe kan rijden om krachten te sparen helpt natuurlijk wel. Kan de kopman dan niet bijhouden, dan is er niets overboord voor de luxeknecht, die doet niets meer dan de rest. En de kopman die niet kan bijhouden wordt er ook afgereden door de andere renners. Komt de kopman niet in de problemen, dan is de rest opgebrand, en kan hij als het goed is enorm veel tijd pakken.

Althans, zo zou ik het aanpakken ;) .

Uiteraard vereist dat wel de volledige eerlijkheid van de renners, en ik denk niet dat 1 van die CSC boys gaat toegeven dat ie denkt dat ie wat minder is dan zijn ploegmaat. Als je op het punt sta een Tour te winnen, probeer je dat uiteraard te verbergen. Maar dat is dus in mijn optiek hun zwakte.

Ik vind ook niet dat ze Sastre op kop moeten zetten, tenzij Schleck (of andersom) aangeeft dat hij zo'n goede dag heeft, dat hij iedereen eraf gaat knallen.

7. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat een drama, Menchov oogde deze tour zo sterk, verliest hij een halve minuut in de afdaling. Dit kan hij nooit meer goedmaken, hij moet nu minstens 2 minuten gaan pakken op de Alphe Dues op Evans om in de tijdrit enige hoop op de zege te blijven hebben. Wat een flater, hij gaat zo makkelijk mee, en doet hij dit.....

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik denk toch wel dat hij dit tijdverlies heeft afgewogen tegen extra kracht gebruiken + geen tijdverlies noch tijdwinst. Zijn afdaling is gewoon niet sterk.

9. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    nu moet hij bij de volgende berg etappe een risicootje nemen en gewoon bij de groep wegrijden net als Schumacher vandaag, misschien is er dit keer wel een raborenner die hem kan helpen..

10. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het misschien wel mooi dat hij nu helemaal achter staat, nu reageren anderen minder op hem omdat hij al wat verder weg staat. Je zag laatst ook dat evans alleen voor sleck koos. Hopenlijk wordt dennis morgen de lachende derde en gaat met een paar minuten voorsprong over de streep. * Blijft dromen

11. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Die afdaling was echt triest, maar ook slecht van het team. Rabobank had gewoon iemand moeten hebben om Mensjov op sleeptouw te nemen in de afdaling. Morgen de dag van de waarheid. Ik hoop dat Kohl en Mensjov samen wat tijd pakken.

12. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Zo makkelijk is het niet hoor om even iemand mee te sturen die afdaling, die klim was belachelijk lang en de groep was al aardig gekrompen!

13. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Flecha of Freire had het langer moeten volhouden voorop. Of ze hadden een renner van het kaliber Gesink en Dekker in vorm moeten meenemen.

14. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het Flecha en Freire niet kwalijk nemen dat ze er op de top niet meer bijzaten. Die kunnen renners als Popovych en Cunego berg op nooit bijhouden natuurlijk. En ook bij Weening hebben we gezien dat ie er snel af moest bij Cunego.

Bij Gesink hebben we al gezien dat het geen geweldige daler is, althans, toch iemand bij wie de angst erin kan kruipen. En ik vind het alleen maar goed dat ze Gesink nog niet meenemen. Laat hem eerst maar fysiek, maar vooral mentaal groeien. Thomas Dekker was hopeloos uit vorm, juiste beslissing geweest om die niet mee te nemen. Je hebt niets aan een renner waarvan je niet weet of ie gaat herstellen.

Slecht van het team slaat natuurlijk nergens op. Evans rijdt er ook alleen, hij leidt de afdaling voor het grootste deel. Menchov moet daar gewoon bij aanhaken. Had er een Rabo teamgenoot bijgezeten, dan nog had Menchov er niet bij gezeten. Hij wordt er in het wiel afgereden omdat er angst in hem kruipt. Zijn eigen schuld.

15. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal juist.
    Ik hoop dat hij er vandaag wat van bakt, want met het klimmen zit het wel snor, zoals we hebben gezien gisteren.

16. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Sastre was master, die gun ik echt de eindoverwinning. Mensjov heeft het geprobeerd, maar hij kwam duidelijk te kort. Hij moet de tijdrit van zijn leven rijden wil hij nog op het podium willen eindigen.

17. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    ja, zonde dat hij niet meekon. Als hij het had gekund, dan had hij de tour gewonnen.

18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    idd, maar goed Sastre was gewoon de beste vandaag.

19. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    sastre heeft direct een dikke voorsprong, Menchov kan alleen met een wonder nog winnen..

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Menchov kan alleen nog maar 3e worden hoor, of Sastre en Evans moet allebei vallen...
    Ik hoop dat het geel Sastre vleugels geeft, ik hoef die Evans echt niet. Ik heb van te voren al gezegd dat ie ging winnen zonder 1 etappe te winnen.. :'-(

Deel Deze Pagina