1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tour de France

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 11 jul 2008.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gun het evans ook van geen meter, wat een laffe fietser is dat. Ik was in het begin nog wel enigsinds gecharmeerd van het tactische wat hij deed, maar dat is al snel weg getrokken.

Imo zou met het nieuwe fietsen (waarbij de rekenmeesters koning zijn) als regel moeten hebben dat er minstens 1 etappe gewonnen moet worden. Beetje crude in deze uivoering, maar met wat nuances voorkom je dat laffe gedoe van bijv Evans

Laatst bewerkt: 25 jul 2008
  2. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou heel mooi zijn, dat geeft een heel nieuw aspect aan het wielrennen.
    Maar ik denk niet dat het mogelijk is. Uit de top 10 heeft geloof ik maar 1 renner een etappezege gehaald.

Ik hoop ook dat Sastre wint, maar ik heb geen idee hoe goed Sastre is in de tijdrit.

3. itzme

itzme Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Een regel dat maar 2 renners een radio krijgen zo al een hoop schelen, zo moet je van tevoren al beslissen met wie je kan communiceren..

5. Bassie_

Bassie_ Guest

Waarom iets veranderen? We hebben toch een prachtige tour gezien?

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ja en nee, we hebben voornamelijk rekenmeesters als favoriet met name Evans is echt de saaiste renner in het hele peleton zet zelf geen aanval neer een gaat alleen maar mee in het wiel van een ander. Ook Menchov is een beetje een lauwe renner.

De csc`s hadden een luxe probleem en konden daarom wat meer aanvallen, wat Sastre deed op de Alp was voor mij meer dan genoeg hem als winnaar te willen zien. Op het zwaarste stuk trapte hij iedereen weg.

Lange rondes zoals de tour worden nu eigenlijk geregeerd door rekenmeesters. En dat gaat er niet beter op worden. Een ronde winnen zonder een etape je been spreek woordelijk te hebben uitgestoken de een vindt het knap ik vind het heel jammer en vrees dat het nog is de dood van de tour gaat betekenen (als doping niet eerder is)

@ sostic, die keuze is met de huidige opzet binnen de teams nog vrij makkelijk : Meesterknecht en kopman het maakt het moeilijker, maar ik vraag me af inhoevere dat echt gewicht in de schaal zou leggen

Laatst bewerkt: 26 jul 2008
  7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    écht grappig hoe jij je mening hier poneert, kén jij overigens iets van een wielerwedstrijd...Ik dacht het anders niet...
    Evans kan wel leuk bergop rijden maar is géén échte klimmer mijn beste..

Hij kent zichzelf het beste....of jij dat saai vindt zal hem worst wezen aangezien jij met zijn capaciteiten nét hetzelfde zou doen...
    Je zeikt er liever op los dan de waarheid onder ogen te nemen...Waar zaten die goeie klimmers dan mijn beste, ze hebben tijd en gelegenheid genoeg gehad om Evans in de puin te rijden tijdens de bergetappes...
    Evans stond nagenoeg alléén tegen een overmacht van CSC's...
    Of ben jij een gefrustreerd ventje omdat Metsjov zich eerst liet ringeloren in die vlakke etappe met tijdverlies tot gevolg ,om vervolgens gelost te worden tijdens een afdaling door Evans geleid en om vervolgens er maar nét te blijven aanhangen in de groep Evans tijdens de beklimming van alpe d'huez...

8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ben je weer is aan het ijlen svennies ?

9. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Deze tour valt mij anders vies tegen. De echte klimmer waarschijnlijk door doping bleven thuis. Miste contador heel erg met zijn manier van fietsen. Die valt te minste aan. Die gaat van ze eigen kracht uit. Rabobank heeft trouwens in mijn ogen een (zeer)goede tour gereden. Met de renners die ze mee hadden genomen. Nederland was beter als verwacht al mis ik toch wel de etappe.

10. Bernard

Bernard Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Tour oogt inderdaad minder spectaculair, maar ik denk dat er minder risico genomen wordt met doping, waardoor de verschillen aan de top kleiner worden. Als je Rico daar af en toe alles en iedereen in de vernieling zag rijden, dan sta je er toch niet meer van versteld op het ogenblik dat hij betrapt werd. Ik hoop dat het vandaag weer een secondenspel wordt bij de tijdrit en van mij mag Sastre het geel behouden.

11. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een matte tour gezien. Het klassement stond dan wel dicht op mekaar, maar een mooie tour heb ik niet gezien. Vrij saai zelfs.

Dan kijk ik toch liever naar een Tour waar Armstrong Ullrich overklast. Die Armstrong vs Ullrich Tours waren allemaal fantastisch, clash of the best, met of zonder doping. Nu kijk ik naar 2e rangs renners.

Sterker nog, de meest gedopeerde (waarschijnlijk) Tour (die van 200:cool: was absoluut de mooiste die ik heb gezien.

@ svennies, je bent het mooie voorbeeld van het doordraven van Belgen bij het supporteren van hun 'halve Belg'. Dit gaat pijn doen, maar omdat Evans bij een Belgische ploeg rijdt, ben jij, samen met vele andere Belgen, een Evans fanboy.

12. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik kijk absoluut niet liever naar Armstrong. Als hij op de eerste dag de Tour beslist, dan heb ik al geen zin meer om te kijken.
    Ik kijk het liefst naar een Tour waar er meerdere favorieten zijn, die aan elkaar gewaagd zijn, terwijl ze ook nog durven aan te vallen.
    Als deze tot op de laatste dag spannend is, is dat natuurlijk ook een pre.

13. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tjah je hebt rekenmeesters en een stapje meer. Armstrong is voor mij wel toch een beetje een held. Hij kon gewoon spelen met mensen in het peleton. Armstrong was een stapje meer, hij ging gewoon wel uit van z`n eigen kracht en was gewoon de beste renner in het peleton als ie ging dan was ie ook weg.. Ik vond iedere tour met hem leuk, al was die keer dat ie de tour direct besliste iets teveel van het goede.

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hoezo mijn beste, heb jij dan liever allemaal renners die zo volgepropt zitten met doping dat zij tegen de bergen op vliegen om jou het verwachte spektakel te bieden...
    We hebben het hier over mensen op fietsen mijn beste,wil je het spectaculairder ,kijk dan maar moto gp....Daar hoeven ze maar aan de gashendel te hangen....

Voor mij was die tour anders boeiend genoeg....

Jij houdt niet van wielrennen mijn beste, jij houdt alleen maar van spektakel waar volgens jouw de hele boel gerust mag bedonderd worden...
    Als jij je uurtjes spannende televisie maar krijgt....

Hoe dom kun je zijn om tours waar de epo letterlijk het tv-scherm af liep als het spectaculairst te gaan omschrijven...
    En gedopeerde renners te gaan verheerlijken....
    Valsspelen mag dus bij jou,en hoe meer hoe liever blijkbaar....

Evans een halve wát mijn beste, een australier die in italie woont en met een italiaanse getrouwd is en toevallig voor een belgische ploeg rijdt...
    Ga weg man, jij kent niets van belgen en je vooroordelen slaan nergens op...
    Sastre mijn beste heeft in vlaanderen meer supporters dan Evans ,en wéét je waarom,omdat hij durft aan te vallen en hij heeft een fanclub in aalter ,iets wat Evans hier nog altijd niet voor elkaar gekregen heeft...
    Belgen supporteren alléén maar voor renners die er elke kéér weer hun kop voorleggen,Boogerd was zo eentje,en Gilbert is er ook zo eentje net zoals Chavanel...Van renners als Evans liggen wij hier niet wakker mijn beste,net zoals van Indurain destijds....
    En van epo-bommen als Armstrong en Ullrich evenmin....
    Doodgravers van de wielersport zijn zij geweest in hun periode...

15. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je gaan quoten op ieder front, maar ik houd het simpel, je hebt geen gelijk.

Lees post 127 nog eens door, en hoe kan je jezelf dan geen 'fan' van Evans noemen?

Laatst bewerkt: 27 jul 2008
  16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Quote er maar gerust op los mijn beste, met de simpele stelling jij hebt geen gelijk kom je er niet....

Dan moet ik helaas concluderen dat jij géén flikker van de koers kent...

Trouwens mijn beste, Sastre rijdt niet in een vlaamse ploeg,noch woont hij in vlaanderen,maar toch heeft hij hier al jaren een supporterslokaal...
    Tot drie weken geleden had hij dit zelfs niet in eigen land,al zal daar nu wel verandering in komen gezien zijn succes in de tour...
    En het mooie is mijn beste,morgen staat hij in aalter om "zijn" supporters te komen begroeten....
    Een erg mooi gebaar naar zijn supporters toe alhoewel het géén landgenoten van hem zijn en zijn binding met belgië zelf beperkt blijft tot zijn enige echte supporters van het eerste uur ....

Omdat ik ogen in mijn hoofd heb én mijn verstand gebruik ben ik dus een Evans supporter.....
    Roflol mijn beste,U bent écht grappig ,tot op het komische af....
    Ikke een supporter van Evans ...hahahahaha ,echt grappig en dat verteld door een hollander met een calimero complex....:+

17. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee waar jullie nou weer over lopen te redetwisten, maar ik vond het een mooie Tour. Geen al te gekke dingen gebeurd, maar ik vond de bergetappes zoals altijd weer een genot om naar te kijken, met als hoogtepunt de winst van Carlos Sastre op de Alpe d'Huez. Ik vind het een terechte winnaar en gun het hem van harte.

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, dat dacht ik nu ook...en wat de winnaar betreft ben ik het volkomen met je eens aangezien hij de enige was die iets geprobeerd heeft...;):b:
    Alleen ramon is het niet eens,voor hem was het niet spectaculair genoeg, hij ziet liever tot op het randje opgefokte en gedrogeerde renners elkaar in de vernieling rijden opdat hij wat spektakel op zijn televisie zou zien...:b:

Laatst bewerkt: 27 jul 2008
  19. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
  20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Zozo, ik behandel mijn gesprekspartner zoals mijzelf...en mijn beste is een uitdrukking van respect tegenover mijn forummember waar ik in debat mee ben op dat moment...

Wil jij het dan zonder enige vorm van respect "mijn beste"....
    Lazer op idiooot die je bent......nu goed viktortje....
    Of verkies je dan toch maar de gematigde uitdrukking mijn beste als vorm van respect naar de andere forummember toe,tja je kiest maar mijn beste,ik lig er zeker niet wakker van..... :lol::lol:;)

Deel Deze Pagina