1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trance/Hardstyle/Techno Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 19 mei 2003.

1. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm downloads max. is al exceeded, jammer, zal hem wel morgenochtend even downloaden.
    Wist trouwens niet dat je ook van techno hield :cool:.
    Heb laatst Teqnology 2 gehaald, al een oudje maar die gaat echt hard, way better dan hardstyle imo :).
    I Love Techno 2003 is ook een aanradertje, niks zo relax als in de bus zitten met wat vage techno op de achtergrond.
    Trouwens ook grappig om te zien hoe Mauro Picotto zich al een tijdje heeft omgeswitcht van toch vrij commerciele trance naar een erg goede techno producer (moet je maar eens het nummer Dark Room van 'em luisteren, erg goed).

2. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Weetje wat het is, ik houdt van heel veel muziek. De techno platen in dit setje zijn ook allemaal ontzettend goed (in mijn ogen). En ontzettend goede platen moet ik hebben en draai ik gewoon :cool:

Het is alleen met Techno, dat ik na een bepaalde tijd een bepaalde sfeer mis. Puur ritmes en drums en vette rauwe synths zijn kicken, maar na een tijdje vind ik het een beetje boring (als luistermuziek). Gelukkig zijn er dan weer platen als Funk d' Void - Diabla (Heavenly mix) die ontzetten sfeervol en gevoelig zijn. Maar toch zeker in het techno genre horen.

Natuurlijk zit er heel veel energie in Techno. En vooral als je op een feest bent, of in een club is het ontzettend dansbaar. Met vaak natuurlijk ook heerlijke basslines en flinke kickdrums .. de 'beukenootjes' :)

En Mauro Picotto maakte jaren geleden ook al vette techno hoor! Luister maar naar de laatste 2 platen in mijn setje (zodra je em kunt downen). Al zeker 3 jaar oud en al is het niet de techno die hij nu maakt, het zit zeker vet in elkaar.

3. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe ja ik wist dat eerst helemaal niet van Picotto :).
    Maar als je op een feest ofzo staat is een DJ Rush of Viper XXL echt héél erg vet, ontzettend hard maar toch weer zo anders dan hardcore (waar ik absoluut niet van houd).

Anyway, ben je ook bekend met de Global Underground serie?
    Dat is echt de meeste relaxe progressive house serie die ik ken, voor deeltje 19, 21, 25 en 24/7, dat is nou echte zweefmuziek waar ik van hou :cool:.

4. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ken global underground. Ik heb er een aantal gehoord. O.a. die van Sasha (weet niet precies welke) en John Digweed.

Muziek op zijn best :) Maar aangezien ik al zo ontzettend veel platen koop heb ik nooit geld over voor cd's... Nouja, niet vaak... Nouja, meestal niet voor die series want die liggen hier niet in de plaatselijke shops 8)

en eigenlijk ben ik tegen downloaden van zulke muziek, aangezien ik als ik een plaat of mix-cd zou uitbrengen ik ook niet vrolijk zou worden als iedereen mijn muziek zou downloaden zonder te kopen.

Oftewel, stuur mij eens een keer jou cd's op en ik luister ze allemaal, want goede muziek is het zeker! :cool:

5. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had laatst via radio op internet het album Dj Networx - Volume 18 gehoord en die was zo vet

6. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Als luistermuziek vind ik yahel echt super geweldig, zo heerlijk en rustgevend!

zo luister ik net naar Yahel & Eyal Barkan - Israel Dreams en bij de 3 minuten komt echt zo'n heerlijk deuntje erin, die gebruikt yahel ook in platen als voyage en open your mind, ik vind dat echt perfect!

Op feesten vind ik deze muziek weer minder, als ik op een feest ben hou ik meer van de lekkere kei harde hardstyle, waar je gewoon helemaal los op gaat, aan zweefmuziek heb je dan niet zoveel in mijn ogen... ach ja, i love music!

7. jed

jed :P

Leuk Bevonden:
    0
    techno=ownage

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm, ik ben niet bepaald een fan van techno.. ik vind het niet echt lekker klinken.. geef mij maar hardhouse/hardcore..
    valt me btw op dat weinig mensen sowieso hier op het forum niet van trance/techno/hardstyle etc houden.. en al helemaal niet van hardcore..

btw had iemand nog antwoord op de vraag of ze bij die feesten ook kopie's van paspoorten accepteren?

9. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Oeps ik heb gister je mix gedownd van globalbeatz.net. Ik krijg nou toch geen problemen he?8)

Techno is een vrij moeilijke stijl om te draaien. Om te mixen is het vrij makkelijk maar je moet altijd oppassen dat je niet te eentonig gaat draaien.

Hetzelfde met Progressive. Het is vette muziek maar je hoort toch vaak DJ's die na een tijdje hun set te eentonig laten worden.

10. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    ^-^ precies wat je zegt. Ik vind mijn technosetje wel aardig, maar niet genoeg afwisseling hebben. Omdat het een wat steviger setje moest worden is hij ook wat (lees behoorlijk) eentoniger geworden. Is dit een voorzichtige conclusie van jou, over mijn mix btw :)? Ik kan het hebben hoor! Zonder (opbouwende) kritiek wordt je niet beter ook..

Al had ik gewoon helemaal mijn eigen ding kunnen doen, had er ook een Funk D'Void - Diabla (Heavenly mix) en nog wat progressive / techno achtige platen in gekomen om het geheel veel meer sfeer te geven. Want dat is iets wat ik normaal altijd juist wil creeren, sfeer.

En speciaal daarvoor zal ik binnenkort eens een setje mixen met veel sfeer. Hehe, ik krijg er nu al zin in!

[edit] oh, niet dat ik mijn mix kut vind btw. Maar hij is gemaakt met in het achterhoofd de persoon die hem wilde ontvangen en waarvoor hij hem gaat beluisteren >> als demo voor een techno/hardhouse feest << En dan moet je nu eenmaal meer knallen..

Laatst bewerkt: 25 sep 2003
  11. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nog effe geen tijd gehad om je mix te luisteren maar als ik dat heb gedaan zal ik mijn onvervalste Idols-Jury mening geven.O-)

12. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    *Jamai'd* :cool:

Hehehe, nouja we wachten wel af. Vanavond ga ik maar weer verder aan een nieuw nummer waar ik mee bezig was. Ik kreeg van een aantal vrienden (die ik stukje heb laten horen) zowaar te horen dat het lekker klonk :eek:

Laatst bewerkt: 25 sep 2003
  13. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    You're not the show pal :)

14. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Marius, heb net je mix geluisterd (enige vertraging, moest werken etc.), hij is echt top!
    Goede platenkeuze, lekker veel energie erin, hou ik wel van, al had je Traffic eruit kunnen laten, past niet echt in het rijtje imo.
    Ook erg netjes gemixt btw, klinkt echt professioneel, cool man! :cool:.

Enne tja, nu heb ik ook weer nieuw voor voor m'n mp3 speler, deze stijl kan ik echt waarderen.

15. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm sorry ben 'm helemaal vergeten te downloaden, hij 's nu bezig met downloaden, zal mijn mening vanavond ook nog wel geven :D

Ik heb trouwens een live versie van traffic, echt heel vet, ik vind dat altijd machtig he, dat je zo die hele zachte opbouw naar een climax hoort en dat mensen dan mee gaan klappen en fluiten, heerlijk, geniaal!

Enne, vanavond lekker naar Pavo! Pavo komt hier in heemskerk bij een plaatselijke discotheek draaien, heb er echt zin in! van 22:00 tot 04:00 zwaar hard beuken!

Mja, zodrekt eerst nog ff marius z'n mix luisteren :9

edit: lekker is dat, bij 39,2 mb ligt het internet er ineens uit, nu doet ie 't weer maar die download is dus weg, ik kan niet resumen of want ik gebruik geen download adapter, dus dat word morgen maar downe... hmm

Laatst bewerkt: 27 sep 2003
  16. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Aangezien ik shit weet van platenkeuze en of het technisch goed in elkaar zit zal ik er daar geen oordeel over vellen.

Ik kan wel zeggen dat het lekker is om naar te luisteren onder het wielrennen. (nieuwe doelgroep? :+)
    Vooral het deuntje op 10:30 blijft hangen, klinkt lekker :)

17. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yeahhh, helemaal geluisterd in 1 ruk :cool:. laatste deuntje vind ik wel vet. Echt wel mooi gedaan. Heb je dat op de computer gemaakt? met welk prog dan?

klasse ! _O_

18. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    lol, das een mix :D

19. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Lol pavo was eergister ook bij ons in discotheek, kon er heen maar kwas al te ver weg ^^

/edit btw ik hou van je sig martijn :cool:

20. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja, zie nu ook de sig van Martijn, lol _O_.

Deel Deze Pagina