1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trance/Hardstyle/Techno Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 19 mei 2003.

1. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Op de volgende sites moet je maar even kijken misschien dat er wat tussen zit (Ik weet alleen niet of astral ook voor particulieren is)

www.astralmusic.com
    www.only-djs.com

2. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mooi is dit he Kaliet.

Het mooiste vond ik altijd om naar een groot feest tegaan,zoals vroeger een Megarave in de Energiehal Rotterdam,Thunderdome in sportpaleis Antwerpen,of in wat voor gigahal dan ook.

Het moment dat je daar met je groep van 30 man voor de deur staat,zo wous als het maar kan,en dan in die rij staat tewachten.

Na 20 minuten ofzo was liep je dan naar binnen en keek je om je heen en keek je gewoon kippenvel zo fucking groot was die zaal.

Die muziek stampte dwars door je heen,en spontaan werd je serieus helemaal gek daar man.

Echt super vond ik dit altijd.

Het word misscjien toch maar weereens tijd om weer naar zo,n echt hardcore/terror feest tegaan :)

3. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Ja inderdaad, toen ik bij XQlusive Germany was (m'n eerste feest) dacht ik echt zo, damnnnn ik dacht dat het volume bij m'n plaatselijke discotheek al hard was, zo heerlijk man, je voelt die beats gewoon door je hele lichaam heen dreunen, i'm loving it :D

4. Castro Le China

Castro Le China Gary Teo

Leuk Bevonden:
    0
    marius vergeet je gewoon Groove Connection:)
    ik draai zelf ook alleen dan wel Techno:)

5. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Kijk hier ook es : http://www.xplizit.com/
    Kan je Legaal Mp3's downloaden van Dj's die ze dan Online zetten, er ziot vanalles tussen Hardcore (Mijn Favoriet) , Hardstyle maar ook erg rustige muziek :)

Advies: Down es een paar nummer van Void_Pointer , die kerel is echt zo goed :eek: :D

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hartstikke bedankt voor de tips!
    Ik zat er idd over te denken om te zorgen dat ik ook mijn setjes op te nemen, maar het probleem is, mijn comp staat een verdieping hoger, en daar heb ik geen plaats :)

Ik heb een hele minimale ervaring, ik draai nu een jaar bij een vriend zo'n 2 keer in de maand, soms iets minder, maar dat kan je dus nauwelijks ervaring noemen..

Toch duurt het nog een maandje voor dat ik alles heb aangesloten, want ik moet ook een nieuwe meubel krijgen, en daar ben ik nog even naar op zoek, want het moet ook een hoekmeubel worden die precies past :)

Maar ik zal de vorderingen iig blijven melden, hulp is natuurlijk altijd handig :)

Weet iemand btw de exacte afmetingen van een draaitafel?

7. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Draaitafel is toch gewoon 19"? Heb het even voor je opgezocht online:

Dimensions (HxWxD) -
    453mm x 162mm x 360mm

dit geld voor de Technics SL1200 MKII. Ik weetniet of dat precies hetzelfde is voor een ander merk. Kan een millimetertje links of rechts schelen, maar aangezien er een standaard flightcase omheen moet passen, hebben ze allemaal ongeveer deze afmeting!

Verder voor goede online shops: Only-Djs inderdaad, Rare records (nieuw, maar erg goed voor de Techno liefhebber), Dance Grooves, Recess, Hard to Find Records (engeland, voor de echte zoekertjes).

Zo heb ik gisterennacht nog wat toppertjes kunnen vinden en online besteld. 4 nieuwe platen en 2 oudjes:

* Chable & Bonicci - Ride
    * Trafik - Your Light (Luke Chable's Vocal Breaks mix)
    * PQM - Are you sleeping (PQM meets Luke Chable Vocal Pass)
    * Nathan Fake - Outhouse (ok, ook al iets ouder)

en 2 briljante platen die ik nog zocht (Progressive liefhebbers opgelet!):

* JSJ - Deep Love 9 (van Bellen's Twisted Sneaker mix)
    * John Johnson - Impact (van Bellen remix)

Die JSJ is zo fukking unbelievable goed. Kippenvelwerk. Maar je moet er van houden, is vrij 'diepe' muziek :) Binnenkort weer nieuwe mixen online van mij!

8. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ah geweldig, bedankt, precies wat ik zocht :)

En idd wil ik wel weer is een paar nieuwe setjes van je horen :)

9. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    haha Marius. _O_

Luke Chable is echt de coming man. Briljante producties en remixes.

Sasha - Cloud Cuckoo (Luke Chable Remix)

Lo Step is ook een project van Luke Chable en Phil K.

Wat vind je van The Sultan & The Greek eigenlijk Marius. Imo de beste houseproducers van dit moment.

10. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Hun remix van Valentino - Flying is zo ontzettend sfeervol. Geweldig gewoon! Diepe, groovende bassline, authentieke geluiden; piano, gitaar.. nergens voelt het nummer 'digitaal' aan. Echt een plaat waar je in moet groeien, maar hoe vaker je hem hoort, hoe beter hij wordt.

Remix van Sulten & Tonedepth van Portishead met Roads is natuurlijk ook geweldig, al gaat mijn voorkeur toch naar de bovenstaande plaat uit als ik écht moet kiezen. Zoals ze bij de essential mixes zouden zeggen over deze producer(s) "defenitely one to watch!" (of two to watch :)).

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    jaa Sasha is goed.. Heb ik nog een limited edition Unreleased DJ mix plaat van.. supergoed.

Als jullie hem kennen: check Mauro Picotto- Verdi
    vind ik echt superplaat. Heerlijke dikke bass. _O_

12. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Vandaag gemixt, een demomix. In een wat andere stijl, meer de trancey/energievolle stijl. Maarja, ik heb er wel een avondje testen in een discotheek mee veroverd!

1. Junky XL vs The Matrix - Blue Pill, Red Pill
    2. Motorcycle - As the rush comes (Sweeping Strings mix)
    3. Dogzilla - Dogzilla
    4. Jens vs Marco V - Loops n Things
    5. Inzite (of Emperyal Sun) - Twisted reality
    6. Ernesto vs Bastian - Who is the starter?
    7. F Massive - Understatement
    8. Cor Fijneman ft Jan Johnsten - Venus (meant to be your lover) (Tiesto remix)
    9. Signum ft Katana - 3rd Dimension
    10. The Gift - Love angel
    11. Igor S - Boomerang (Igor S mix)

13. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Ah heerlijk, draaien voor een publiek lijkt me echt zo machtig :) De mensen reageren op de muziek die jij draait, lijkt me echt een super gevoel! Dat is in ieder geval één doel in m'n leven, om voor een publiek te draaien...

14. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ben bezig met een meubel voor al mijn dj stuff, maar ben ook nu geintresseerd geraakt in dj-sets, aangezien ik zo toch wat geld meer kan besparen..

ik kwam deze tegen djset:€300,--

En ik weet dat de kwaliteit niet bepaald om over naar huis te schrijven is, maar ik zoek dus gewoon een paar redelijke spullen, goedkoop, om te kijken of het me ook daadwerkelijk gaat bevallen..

Is deze set kopen een goed idee?

15. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Tja, je geeft het al aan; "om te kijken of het me ook daadwerkelijk gaat bevallen". Dan is zo'n setje aardig om mee te beginnen. Binnenkort ga ik bij mijn nieuwe werk zelf dit soort apparatuur verkopen, maar omdat ik geen 'site promotie' wil doen, zal ik maar geen links plaatsen ;).

Let wel op: de investering in de apparatuur lijkt nu groot. Maar als je er uiteindelijk mee door gaat is dat echt maar een schijntje tegenover wat je aan je platen uit gaat geven. Met goede spullen werken is écht aan te raden, dus kun je op het moment dat je er echt voor wilt gaan beter direct je goedkopere spullen verkopen en voor the real deal gaan sparen. Alle evenementen, discotheken etc gebruiken Technics draaitafels en professionele mixers, mocht je ergens moeten draaien sta je dus nooit voor onaangename verassingen (mixen op Technics is nógal wat anders dan op een belt-drive draaitafeltje. Stukken beter, maar behoorlijk anders).

Wat ik bedoel te zeggen is dus, denk niet tesnel "pffff, 1200 Euro voor 2 Technics?" als je verder wilt. Uiteindelijk heb je daar veel meer aan als dat je zou vermoeden. Ik ken nu meerdere mensen die al voor duizenden guldens aan platen hebben, maar zulke kloteapparatuur hebben dat ze eigenlijk afhankelijk zijn van het "Marius, mag ik je draaitafels binnenkort weer eens lenen" of dat ze langs moeten komen om een normale mix op te kunnen nemen.

Maarja, ik heb dan ook 2 Technics (1 SL1200 en 1 SL1210), een Dateq Apollo mengtafel en een Sony MDR V700 koptelefoon :)

16. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Dat begrijp ik idd, daar staar ik me ook niet op blind, als ik er mee door wil gaan ga ik uiteraard sparen voor Technics :), maar het is nu meer om te kijken of het wat voor me is, dus ik wil ongeveer een half jaartje op die spullen kunnen draaien, en het min of meer een beetje leren, voordat ik echt over ga op dure spullen.. Daarom lijkt me deze set mayb wel te doen.. maar zoveel verstand heb ik er nog niet van :)

17. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Hier is het goed mee te doen hoor! Wat denkik de beste oplossing is, is even op marktplaats ofzo kijken voor een setje met 2e hands Stanton of Numark draaitafels. Zal je bij elkaar netzoiets gaan kosten, maar dan heb je net even wat beter spul :)

Ik ben ook begonnen met 2 stanton direct drive draaitafels. Het is lang geen Technics (al hield ik toen bij hoog en laag vol van wel *)), maar het voldoet wel een stuk beter als snaar-aangedreven draaitafels.

Goed zoeken, ik heb ook leuke dingen gekocht in het verleden door niet té happig te zijn :)

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Technics zijn sowieso goede tafeltjes, maar Vestax is technisch wat beter. Maar die worden dan ook alleen door professionelen gebruikt. Kost ook wel wat zo'n tafeltje. Maarja wat voor merk je precies hebt maakt niet zo heel veel uit..het gaat erom wat je ermee doet.

19. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Pffff Technics is DE marktleider en DE standaard. Zeker voor professionals. Vestax wordt misschien meer gebruikt door professionele hiphop DJ's enz, maar het is zeker niet de standaard.

Natuurlijk is wat concurrentie voor Technics helemaal geen ramp, maar die dingen zijn wel oerdegelijk :)

20. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ah tnx, ik zal ff op marktplaats gaan kijken, maar volgens mij kost me dat klauwen met verzendkosten?

Deel Deze Pagina