1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trance/Hardstyle/Techno Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 19 mei 2003.

1. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ook is het belangrijk om te bedenken of je met platen of met cd's gaat draaien. Ik zelf draai met vinyl maar dat maakt het wel meteen een uiterst dure hobby (want dat is het helaas op dit moment). Ik hoor steeds vaker dat de huidige CD spelers van Pioneer angstvallig dicht in de buurt van draaitafels komen waardoor je weer geld kan besparen op de aanschaf van muziek.

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is idd waar, heb ik ook al naar gekeken, maar mij lijkt het hele cd gebeuren helemaal niks.. Ik draai nu wel is bij een maat, met vinyl, en dat is ook het gene wat ik daadwerkelijk wil gaan doen :)

3. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Mij is ook door new-line.nl afgeraden die set te kopen, en dat het beter is door te sparen voor direct drive tafels.. Hmm, brengt me weer aan het twijfelen..

4. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb gisteren:

- DJ pavo Hardstyle vol2
    - ID &T Hardstyle volume 2.0
    - Underworld- Best of 1992 -2002

gekocht, alledrie puur op de gok, en verdomd, die 2 hardstyle cd´s zijn nog fucking goed ook. Underworld ken ik alleen van Born slippy, moet ik nog gaan luisteren.

5. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    :+

direct drive tafeltjes schelen echt dag en nacht met belt-drive. Tenminste, van een beetje respectabel merk. Mocht je de basis een beetje doorhebben en er aanleg voor hebben dan heb je na 2 maanden eigenlijk al niks meer aan belt-drive tafels.

Suc6 met je keuze!

@ Technoob. Heb je helemaal gelijk in, de nieuwste Pioneer CD speler, de Pioneer CDJ-1000MKII schijnt echt fokking goed te zijn. Je kunt er gewoon mee 'cue-en' en je cd's behandelen als vinyl. Schijnt veel 'gevoel' in te zitten. Binnenkort ga ik die dingen verkopen, dus ik ben benieuwd :)

Maar dat je een CD-speler koopt met het argument dan geen vinyl meer te hoeven kopen vind ik ronduit zwak. Daar help je dus eigenlijk de platenindustrie (of je favoriete producers) mee naar de klote! (no offense verder.. ;))

6. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Daar ben ik het ook helemaal mee eens maar het is helaas wel een feit. En volgens mij maken de mainstream dj's zich vast ook wel eens schuldig aan Piraterij zoals het zo mooi kan heten.

7. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    *steekt hand op* :)

Maarrrrr ik draai nooit een nummer van CD, welke ik later niet ook op vinyl ga kopen. Of al op vinyl heb. En het gebeurt echt bijna nooit. Er is natuurlijk wel een verschil tussen CD-spelers aanschaffen om vervolgens alles te gaan downloaden of af en toe een nummer van CD draaien die je al hebt of toch gaat aanschaffen (ookal is dat laatste technisch gezien evengoed fout).

Het is nu eenmaal zo dat de toppers bepaalde platen al een half jaar (soms een jaar) op promo/whitelabel/cdr hebben voordat de mainstream DJ ze krijgt. Dat de top-DJ's een bepaalde 'voorsprong' krijgen is niet meer dan terecht. Vaak draaien DJ's ook platen die op hun eigen label gereleased gaan worden. Dan is het helemaal terecht dat zij ze al draaien voor de meuk ze krijgt. Maar 1 jaar!!!??? Kom op zeg...

8. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ik kan bij een maat 2 belt drive tafels halen voor 50 euro per stuk, ze zijn echter al een paar jaar oud, toch doen ze het nog goed op zich. Ik ben wel van plan dan ergens in mei dd tafels te halen (q30's), maar is dit mayb een stomme keuze? Ik weet namelijk niet of ik dan teveel betaal voor die 2 belt drives.. Een nieuwe belt drive (die wel compleet wordt afgezeken though) kost rond de 130 euro.. maja..
    Wordt ik opgelicht of niet?
    En nog een vraagje, ik heb van meerdere mensen gehoord, die zelf op belt drives zijn begonnen, dat je het daar het beste op kan leren, is dat crap of niet?

9. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Ja ik baal er ook regelmatig van dat je ergens een plaat hoort en dan moet je nog stug een paar maanden wachten voordat je zelf die plaat kan krijgen. Maar een plaat persen + hoes etc. duurt volgens mij wel een paar weken om te maken en daarbij komt ook dat het wel effe duurt voordat een plaat aanslaat. Dat zit allemaal in die periode verwerkt.

V.w.b. de belt drive draaitafels, ik heb er niet zoveel ervaring mee maar de tafel is naar mijn mening minder stabiel. Direct Drive heeft veel meer torque waardoor je minder snel hebt dat je plaat gaat "zingen" als je bijstuurt.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Een perfecte site voor Livesets te downloaden!

www.tranceaddict.com

Als je op de site zit...New Tracks --> Live Sets.

Toppertje! _O_

11. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Direct drive betekent inderdaad een veel hogere torque. De pitch is vaak ook lang niet zo precies bij belt-drive draaitafels. Waar het op neer komt is dat je constant bezig bent met het 'bijsturen'. Danwel door een zetje mee te geven (bij slechte belt-drive eerder een zwaai :)) of wat te remmen. Maar omdat een belt-drive zo weinig kracht heeft en zo onstabiel is, ben je dus constant aan het hannessen.

Het is opzich goed genoeg om mee te beginnen. 50 Euro per stuk zou ik het niet voor doen, biedt iets van 35 a 40 ofzo? Daar val je je iig geen buil aan. Kun je ze zo weer verkopen voor die prijs..

Ik ben gewoon behoorlijk verwend. Alles wat geen Technics is, vind ik veel minder lekker draaien. Ik wil vertrouwen op mijn techniek. Oftewel, pitch goedzetten en daarna op gevoel mijn mix kunnen maken. Ik check altijd om de 5 a 10 seconden via de koptelefoon of mijn platen nog perfecto op elkaar liggen, en corrigeer enkel met de pitch als dit niet het geval is. Met belt-drive hou je het probleem dat als je van te voren zeker weet dat de pitch goed zit, dat je toch blijft corrigeren. Die dingen zijn veel minder zuiver..

Maar zoals ik al zeg, om mee te beginnen en voor zo'n prijs kun je je er echt geen buil aan vallen hoor!

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Marius, ik las deze thread pas nu door en kwam je 1ste mix tegen.

Gedownload...en hij klinkt heel goed! :)

De intro vind ik iets te lang (maar dat is mijn mening), maar de rest is ie prima gemixd!

Keep up the good work!

/edit: goede programma's! Logic en Qubase

Laatst bewerkt: 26 jan 2004
  13. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Thanks!

een intro mag lang zijn imho. Beter een lange, sfeervolle intro als constant zulke stukken midden in de mix! Maar dat is gewoon iets wat ik lekker vind, rustig opbouwen.. smaken verschillen ;)!

14. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet draaien ook zien als een vrouw; Je kan er meteen voor gaan maar dan is het zo over en het genot is ver te zoeken of je begint met voorspel, werkt langzaam naar een hoogte punt en ze komen 100% zeker de volgende keer terug voor meer :9

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat is zeker!

Het lied moet goed opgebouwd worden om dan uiteindelijk te knallen!
    De intro mag ook lang zijn, maar ik vind 'm in deze mix net iets TE langdradig qua sound. Er mocht iets of wat meer verandering inzitten.

Maar hey, who am I! ;)

16. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    ik zal trouwens vanavond eens even kijken, of ik deze mix niet bij globalbeatz onder kan brengen :) Wordt weer tijd voor een nieuwe mix online van me..

17. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    7 Februari X-Qlusive LUNA dat wordt zoo vet en ik ben erbij:) is ondertussen al uitverkocht

18. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    hey Orcrist, hoe staat het ermee? Heb je al draaitafels en hoe bevalt het?

19. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb nog wat tips voor goede Hardstyle cd's:

-I'm hardstyle mixed by Technoboy and zenith, dat is écht een heerlijke cd :)
    -X-Qlusive mixed bij Dj Luna
    -Qlimax-The Prophecy
    -Hardstyle Energy
    -Tomcraft-The mix
    -Hardstyle Step one-Mixed by Dj Mission

Echt stuk voor stuk toppers !!

20. snIz

snIz PSN: xSn1z

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet nie als je dit hier wel mag posten, maar ik doe het toch :+
    Een vette site om Hardstyle enz te downloaden, ze hebben ook een aantal goede albums:

BOEM BOEM

Deel Deze Pagina