1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trance/Hardstyle/Techno Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 19 mei 2003.

  1. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Balance 005 is briljant inderdaad (binnenkort 006 door Anthony Pappa :) )
    Rennaissance Hernan Cattaneo vind ik dan weer iets minder....

    Om het compleet te maken voeg ik ook nog even mijn huidige favoriete cd's toe :D

    Chris Fortier - Bedrock 3
    Steve Lawler - Dark Drums
    Saeed & Palash - Addictive Beats

    Ouder, maar zeer ok !
     
  2. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Die Probspot - Blueberry en Michael Burns - Forwards zijn ook heeeerlijke platen. Briljant! De Markus Schulz remix van Deepsky is de perfecte opener voor deze set btw. Hij zit nu al weken in mijn auto deze set :)
     
  3. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Hernan Cattaneo is anders een briljante dj? ;)

    Nee, die Renaissance mixer van hem staat vol met harde plasser muziek.

    9 Juli weer een prima feestje in Het Paard van Troje te Den Haag.

    Isle Of MTV
    Way Out West (live), Sander Kleinenberg, Stanton Warriors, Nick Warren Tomato Visuals, James Zabiela, Chris Coco
    zaal open en aanvang 23.00 uur
    grote+kleine zaal : € nnb

    Everybody (2 maandelijkse feesten georganiseerd door Sander Kleinenberg) zit achter de organisatie. Eerder dit jaar naar Everybody met Deep Dish geweest.
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Bij deze 2 tracklists van mixen die ik recentelijk heb gemixt (en opgenomen).

    De 1e mix is enkel met oudere platen die ik heb gekocht op een platenbeurs een tijdje geleden. Tracklist:

    1. Schiller - Das Glockenspiel (Chill-out mix)
    2. Moby - Porcelain (Force Mass Motion remix)
    3. Madonna - Die another day (Deepsky remix)
    4. Orbital - Illuminate (Charlie May mix)
    5. New Order - Someone like you (Gabriel & Dresden 911 Vocal mix)
    6. Chemical Brothers - Out of control (Sasha club mix)

    De 2e mix heb ik vanmorgen gemixt. Mixje van nieuw en wat ouder spul.. Tracklist:

    1. Trafik - Your Light (Luke Chable's Vocal Breaks mix)
    2. Ozgur Can - Weightless
    3. Origene - Sanctuary (Ivan Gough remix)
    4. DJ Fire - Ulan Bator
    5. Shiloh - Latex
    6. Madoka - Distant Memories (Matthew Dekay mix)
    7. Slider - What happens?
    8. Portishead - Roads (Sultan & Tonedepth mix)

    Heeft iemand nog suggesites voor gratis hosting sites? Bij Globalbeatz moet ik gaan dokken als ik een 2e mix online wil zetten :)
     
  5. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm die tweede ziet er goed uit, daarvan ken ik tenminste ook de meeste tracks ;). Gratis hosting hmm, zet ze op je xbw account, vind jorrit vast niet erg :+ ;)
     
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Je kan het ook bij lycos ofzo hosten.. 50 MB daar kan je dus ook wel 1 setje kwijt..
    Voor de rest heb je ook nog angelfire (onderdeel van lycos maar kan je ook op insignen).. En zo zijn er nog honderd=]
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb even een vraag...weet niet precies hoe het liedje heet.
    Hoor het altijd in de disco, maar het is een soort van 6th Gate van de D-devils, maar dan hoor in elke "gate" een ander stukje.

    Dus dan hoor je..."in the 2nd Gate: Eeeeeeeeeej Biertje? in the 3d Gate: ......"

    Weet iemand hoe dit liedje heet?

    Alvast bedankt! _O_
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2004
  8. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat heb je ook van dark raver, hij draaide dat ook op sensation black, maar niet met hey biertje, zou ook niet weten hoe het moet heten :9
     
  9. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    FF algemeen vraagje:

    wat is precies verschil tussen trance/hardstyl/techno en hardcore?
     
  10. Sun_Zize

    Sun_Zize ^^

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    4
    trance: meestal zang elementen elementen met verschil van tonen en vooral veel tonen
    hardstyle: veel de zelfde de tonen vooral hoge en rustig tempo
    hardcore: zelfde tonen hoog tempo
     
  11. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    ik snap et niet helemaal met et tempo:confused:
     
  12. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Luister het zelf even, misschien dat je dan zelf het verschil hoort... :)
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Trance: bassline meer op de achtergrond, lagere bpm dan techno, aanzienelijk melodieus.
    Techno: "ruwe" trance. Iets hogere bpm dan trance, bassline speelt meer een rol in combinatie met de melodie, en de melodie is iets minder zangeriger dan bij trance.
    Hardstyle: bpm van om en rond de 160, bassline meer naar de voorgrond gebracht dan bij techno, maar iets minder dan bij Hardcore..
    Hardcore: bpm van om en rond de 180 (bij de spin offs van hardcore; bijv speedcore; kan de bpm oplopen tot 200), bassline op de voorgrond.

    Trance is de muziek waarop je niet uit je naad gaat, maar gewoon lekker rustig een hele nacht op danst.
    Techno is wat energieker dan trance, maar uit je naad gaan zit er nog niet geheel in.
    Hardstyle is toch echt om lekker op los te gaan, lekker hard (met iets meer kwaliteit dan hardcore vind ik)
    Hardcore is gewoon om puur uit je naadje te gaan; weinig breaks waarop je ff tot rust kan komen.

    Dit is mijn mening erover, er klopt niet alles van btw :)
     
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Is allemaal erg persoonlijk. Sommigen vinden trance te zweverig, techno te saai, hardstyle te simpel, hardcore veeeels te snel etc. Sommigen genieten juist van de rustige stukken in trance, om vervolgens compleet los te gaan als de climax van het nummer losbreekt, anderen kunnen niet zonder de constante ruwe, zagende basslines van techno.

    Het is allemaal persoonlijk eigenlijk. Op hardcore kan ik bijvoorbeeld echt niet losgaan. Verder vind ik het gewoon lekker om niet 1 iets te horen in een lange set, maar een heerlijke 'blend' van stijlen. Van breaks tot muziek met diepere basslijnen en heerlijke percussie, tot sferische melodieuzere muziek, tot stevigere muziek met ruwere basslijnen en heftigere percussie elementen.

    Alles willen labelen onder een stijl is niet altijd nodig :) De kwaliteit van het nummer / de mix staat voorop, en dat kan op zoveel manieren bewerkstelligd worden.
     
  15. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Progressive dus. ;)

    De bpm zegt mij overigens niks. Als er maar een lekkere groove in zit.
     
  16. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    En je kunt tegenwoordig eigenlijk niet meer spreken over dit is Techno, dit is Hardstyle, dit is Trance want alle stromingen hebben ondertussen weer allemaal sub-stromingen. Daarbij komt ook nog wat de een trance vindt is volgens anderen weer progressive en wat voor iemand Techno is, is voor de ander weer Techhouse.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Gelukkig hebben wij Technoob :D
     
  18. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Waarom alles labelen? Zolang het maar kwalitatief hoogstaande muziek is :)
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Kwalitatief hoogstaande muziek vind je alleen niet in het hardstyle of trance genre ;)
     
  20. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Bullshit. Hoewel ik absoluut geen fan ben van hardstyle, zitten daar ook nummers tussen die erg goed in elkaar zitten. Of ze erg muziekaal zijn zal ik in het midden laten, maar technisch zitten sommigen goed in elkaar.

    En dat is bij trance precies hetzelfde. Er is een grote meuk aan troep, maar er zitten juweeltjes tussen, die zowel productietechnisch als melodieus erg goed in elkaar zitten. Maarja, wanneer definieer je nu eigenlijk een nummer als trance, en wanneer progressive, en wanneer techno? Ik vind het juist goed dat die scheidslijn niet altijd goed te vinden is. De focus moet op de muziek zelf liggen, niet op het label dat mensen er perse op willen plakken en daarom gelijk een nummer 'afdoen', of niet.
     
    1 persoon vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina