1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trance/Hardstyle/Techno Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 19 mei 2003.

  1. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Deepack - Zero Crossing
    Abel Ramos - One More
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Alles van Ferry Corsten/System F is te gek.
    _O_ _O_ Heil Ferry Corsten:cool: :cool:
    Tips van die man:
    - Electra
    - Out of the Blue
    - Dance Valley theme 2001:cool:
    - Ligaya (hij samen met Tiesto_O_ )
    - Love Shines Through

    En van Sasha & Maria -> Be As one.

    Sorry als de nummers nogal oud zijn. Kazaa geeft geen datum aan |:- .
     
  3. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    Echt zwaar klote...ik zou naar het B.e.B feest gaan aanstaande vrijdag maar nadat ik en men vrienden de line-up hadden bekeken vonden we het toch niet zo. (beetje meer hardtrance en geef ons maar hardstyle / hardhouse) en hebben dus toch maar geen kaartjes gekocht.

    werd dus laatst bekend dat ALSNOG deepack zou komen. En speciaal voor die gozer zou ik al gaan maar ja nou is het te laat.
     
  4. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
  5. tomhasj

    tomhasj baklap!

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er nog mensen die naar sensation black gaan? ikke niet maar ik vond die vorige cd wel goed _O_ komt er dit jaar ook een cd uit?
     
  6. RoCkEFeLLeR

    RoCkEFeLLeR veelveelgroot

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Elektro kickt assssss
    Maar teKNO is ook niet verkeerd
    trance bakt er meestal wel weer nix van

    The Hacker - Techno Sunset

    btw : is shockers 2003 al te DL?

    hebbem al gevonde sta in de que nu

    thanxx
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2003
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ha! dit is een interessant topic!

    (Progressive) Trance:

    Andain - Beautifull things (Gabriel & Dresden mix) is echt pure bliss. Heerlijk! Ook die andere nieuwe Gabriel & Dresden : Motorocycle - As the rush comes (Sweeping Strings mix) is geniaal. Kippenvel werk! _O_

    - Sasha-Xpander is 1 van mijn all-time favorieten . Die draai ik eigenlijk erg vaak. Een "classis-tip" is :
    - Airwave - Lightspeed (Downloaden.. nu :)). Is van mijn favo (ex)Bonzai producer: Laurent Veronnez (aka L-Vee). Een oudje, maar voor mij tijdloos.

    Techno platen die ik heel graag luister/draai:

    - Corvin Dalek - Pounds n penz (Deutsche Flatliners mix (ofzo :confused:)
    - Timo Maas - Ubik (The dance)
    - The Hacker - Nothing Lasts (Oxia remix.. is meer tech-house)

    Andere progressive / trance juweeltjes die nooit mijn platencollectie zullen verlaten:

    - James Holden - Horizons (Way out West remix is ook vet)
    - The Hooligan - Hear you now (Grandchillas remix)
    - New order - Crystals (Lee Coombs remix)
    - Push - The anthem _O_
    - Radiohead - Street Spirit (Paul Oakenfold remix) (jaaa, ik heb de goede kwaliteit versie op plaat!)

    2 lekkere stevige knallers van dit moment:

    - Igor S - Boomerang (Ook de FEOS remix is wel lekker..)
    - Camouflage - Me and you (Humate remix) (TIP!)

    mwah, er is nog zoveel. Heb 600 a 700 platen en nog zoveel die ik zou willen hebben.. Zal eens goed zoeken ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2003
  8. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moet Marius even bijvallen in z'n hulde:

    _O_ Push - The anthem _O_

    (kan je nagaan ik hou helemaal niet van die muziek ;))
     
  9. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Niet te vergeten trouwens; 3 weken geleden heb ik Cass & Slide - Glad I ate her op plaat kunnen vinden. _O_ wOOt! Voor degenen die hem niet kennen, het is een nummer gebaseerd op de soundtrack van de "theme" van Gladiator (de film). Deze plaat is een bootleg (illegaal) aangezien ze de sample nooit officieel gecleared hebben gekregen. Deze plaat is zoooo lekker.

    Om even in te haken op mijn platenkeus. Er zitten vrij veel "rustigere" nummers tussen (niet allemaal). Ik kan absoluut uit mijn dak gaan van stevigere muziek, en draai het ook regelmatig.

    Wat ik persoonlijk vind is dat de stevige muziek zoals hardstyle, newstyle (techno valt hier niet onder) vaak veel te weinig diepgang heeft om echt vermeld te worden als "classic". Zowel op productietechnisch als muziekaal gebied kan IMO een nummer uit deze stijl (bijna) nooit tippen aan de betere nummers uit de genres progressive trance en techno. Een vette bassline is lekker, vooral op grote feesten.. daar niet van :cool: Persoonlijk vind ik de meeste oldskool muziek weer wel ERG vet. Dat zit zo goed in elkaar..

    Aan de andere kant, het gaat er gewoon om dat muziek dansbaar is, lekker wegluisterd of wat losmaakt. Als dat maar lukt, zit het goed!
     
  10. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Try this one: Glazed worlds (right-click save-as)Die hebk zelf ff amateuristisch in elkaar geflanst. Maar klinkt wel leuk.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2003
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    ff een correctie: Deze nummers zijn niet van Ferry Corsten. Die andere 2 wel die je zei (out of the blue en dancevalley theme). Electra is van The Digital Blonde. Loves Shines Trough is van Chakra.

    Ligaya is wel van meneer F.Corsten, maar niet in samenwerking met Tiesto. De enige Gouryella's in samenwerking met Tiesto zijn : Gouryella - Gouryella, Gouryella - Walhalle en Gouryella - Tenshi ;)

    Enne, Sasha & Maria - Be as one is idd zwaar relaxed!
     
  12. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah, Gouryella - Gouryella is sowieso masterlijk:cool:
    Niet te vergeten: Tiesto Live @ Innercity '98 is echt een juweeltje, echt heel vet:)

    Valt me trouwens op dat het de laatste tijd beter gaat met de trance scene waar de Hardstyle scene te commercieel wordt en wat in kwaliteit in moet leveren, maarja laatste tijd luister ik steeds meer naar trance met de liveset van Tiesto @ Gelredome als hoogtepunt :cool:
     
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja, wat kan ik hier anders op zeggen als _O_

    Tiesto@Innercity ('99 trouwens) was echt masterlijk. En het was mijn eerste grote feest ook :) (Trance Energy van dat jaar valt onder "half groot" IMO)

    Trance is ook behoorlijk aan het doorontwikkelen. Veel mensen denken bij trance aan Jan Wayne / Silver / Milk-Inc achtige muziek. Zonde en een fout vooroordeel IMO. Het is veel breder geworden, meer diepgang in de muziek (bij veel DJ's dan) en dat is een goed punt! Tiesto is in mijn ogen wat dat betreft pionier met als keerpunt de release van zijn In My Memory album bijna 2 jaar geleden..
     
  14. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    W000T
    Tiesto live @ innercity 98 si tah pwnende liveset :cool:
    * Denkt aan: Push - The Anthem | Fridge - Paradise | Gouryella - Gouryella | Cygnus X - The Orange Theme, mwah.. Te veel om op te noemen, die liveset moet je gewoon hebben.. Alleen maar mooie trance *) _O_
     
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hey stelletje moraalridder !! ;) :cool:

    Dit is geen echte "liveset" hoor! Die liveset moet je hebben ja.. op CD! (even spellen.. z-e-e-d-e-e). De CD is genaamd DJ Tiesto Live at Innercity - Amsterdam Rai (geloof ik).

    Blauwig hoesje, met video band (ok, alleen voor de eerste lading toen dan). Maar hier wordt spellen kopieren niet aangemoedigd. Dus die set ga je niet downloaden. Die cd ga je kopen O-)

    .
    .
    .
    .
    .

    :D


    Die cd heeft me heel wat kippenvelmomentjes bezorgd trouwens. Ik had Magik 4 al, maar deze CD was nog tonnen beter. Wat dacht je van Systematic Parts - Deja Vu, Kamaya Painters - Endless Wave, Fire & Ice - Out of Darkness ??

    WTF, de hele cd is geweldig! _O_
     
  16. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Dude.. ik wou 't net veranderen :p
    Ik was ff eten en las 't terug.. ik zo: Liveset ? DAS EEN FOKKING CD MAN !
    En die z-e-e-d-e-e is zeker geweldig.. Vooral Push - The Anthem, die is zo mooi.
    Ik weet nog dat een vriend van me een halfjaar aan me kop heeft zitten zeuren "Ik ga Tiesto 98 halen, ik ga die cd halen blabalba" ... Werd er knettergek van |:-
    Maja, hij die cd gehaald, bij mij thuis luisteren.. Ik zet boxen van pappa vol open...
    KIPPEVEL !! _O_ - ik heb 't 'm maar vergeven dat ie zo zat te zeuren... Voor die tijd luisterde ik naar dance, de wat commercielere muziek die op tv kwam. Sinds die cd was ik verkocht.
     
  17. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb je nummer gedownload en geluisterd. Even vraagje : hoelang ben je al bezig?

    Anyway.. probeer er iets meer "leven" in te krijgen. Die 2 accoorden met die string klinken leuk, maar met meer variatie komt hij wat beter tot zijn recht denkik. Je kunt hem ook wat levendiger laten klinken door er een reverbje, delaytje overheen te gooien en een beetje de cut-off op laten komen (kan met Fruity loops ook herinner ik me).

    Leuk gedaan hoor! Maar je kunt er nog wel meer mee doen, dit is gewoon opbouwende kritiek. Ik ben nu voor een kennis van me bezig om een stukje muziek van 40 seconden te maken. Er zit een hele "diepere betekenis" achter. Hij gebruikt het in een theaterstukje en het moet ondersteunende muziek zijn. Hij gaat nl uitbeelden dat het "kwaad" (de duivel) een mens in zijn macht neemt.

    OEF, dat is pas een lastige opdracht :) Maar hij gaat aardig. Ik zal binnenkort ook wel een link posten hier!
     
  18. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Muhaha, ok dan! Bij mij ging het trouwens precies hetzelfde. Ik hoorde deze cd op een BBQ van een maatje van me. Die wilde hem perse laten horen..

    sindsdien ben ik verkocht! Deze cd heeft mijn interesse zelfs zover aangewakkerd dat ik daarna (in een bestek van 1 jaar dan) zelf ben gaan DJen en platen ben gaan kopen enz :)
     
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Zie mijn signature. ;)

    progressive is m'n nummer 1 housestijl. Breakbeat, techno en alles wat daar tussenin zit kan ik ook wel waarderen.

    Hier een rijtje favoriete nummers:

    James Holden - Nothing
    James Holden - I have put out the light
    Sander Kleinenberg - Buenos Aires
    Shmuel Flash - Chilling moments (bedrock dub)
    Syntax - Pray
    Chris Fortier - Losing wait
    Chris Fortier - Whateveritis
    Radiohead - Everything in the right place (Hybrid remix)
    BT - Somnambulist (Sander Kleinenberg mix)
    Timo Maas ft Kelis - Help me (Deep Dish mixes)

    Een cd die ik jullie wil aanraden is Global Underground 24 gemixed door Nick Warren.
     
  20. RoCkEFeLLeR

    RoCkEFeLLeR veelveelgroot

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmmmmzzzzz
    Zomer komt er weer aan [is er al eigenlijk ]
    Dus natuurlijk weer veel feesten.. [gelukkig]
    Maarja, deze post gaat over het AWAKENINGS festival.

    5 JULI / FESTIVAL TERREIN SPAARNWOUDE..

    Line up waar je TWEE KEER U tegen moet zeggen :

    Open Stage
    Alexander Kowalski ft. Raz O'hara
    Miss Ladida
    Adam Beyer
    Bart Skils
    Ben Sims
    Marco Carola _O_
    Pascal F.E.O.S.
    Stacey Pullen
    Stefano Richetta

    TFS 01
    Alter Ego
    Gayle San
    Chris Liebing
    Dave Clarke _O_ :eek: :D
    Deimos & Yoyok
    Rush
    Marco Remus
    Oscar Mulero
    Stephan & Vincent de Wit

    TFS 02
    Pacou
    Angela Flame
    Cari LekeBusch
    Diego
    Jeff Mills :eek:
    Joris Voorn
    Steve Rachmad
    Renato Cohen
    Surgeon

    UFO
    TLR
    The Hacker :eek:_O_
    Kid Goesting
    dr. Lectroluv _O_
    Break 3000 _O_
    Ellen Allien
    Legowelt
    Herr Arter vs Terry Toner

    Er is een ELEKTRO TENT dussss that's where u'll find me mostly ; tenzij Dave Clarke aan het spinnen is.

    I'm going ; zijn er hier nog mensen die ook gaan..?

    Ik hoor het wel, outzz
     

Deel Deze Pagina