1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trance/Hardstyle/Techno Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 19 mei 2003.

  1. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een vraag, dit zijn zo de muzieksoorten:

    trance, hard trance/techno, hardstyl, hardcore

    Ik denk dat dj tiesto trance is, en lady dana hardstyl en hardcore zoiets. Maar wie van de 2 vinden jullie beter in het algemeen, dus niet zeggen welke muziekstijl je prefereert, maar gewoon welke van de 2 je in de eigen stijl het beste draaien vind. En dit is vooral bedoelt omdat ik wat nummers wil van ze allebei.

    PS: ik vind tiesto over het algemeen wat beter, lady dana heeft zeker goede nummers, maar ik hoor graag een melodietje in het liedje, zoals trance of harstyl, maar lady dana heeft voor mij gevoel te veel slechte hardcore nummers. Ze heeft bijv. darkstyl, wat een heel goed hardcore nummer is vind ik, maar dat komt door het melodietje, maar ze heeft veel nummers met een minder melodietje, en waar ze zich vooral op de harde beat concentreert, en vind ik persoonlijk niet zo leuk.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2004
  2. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Tiesto, maar das nu helemaal niks meer in vergelijking met een paar jaar terug.
     
  3. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    dat hoor ik veel mensen zeggen, maar kun je me een paar goede nummers van een par jaar terug noemen en van nu?
     
  4. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu, Walking on clouds, Flight 643, Nyana, Adagio for strings
    Vroeger, Sparkles, Gouryella (samen met ferry corsten) Allure tracks
     
  5. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    en nummer zoals flight 643, dreamtime, zillion, lethal industry, en insomnia, zijnn deze oud of nieuw?

    PS: miss weet jij dit, het nummer dat tiesto als laatste speelde op pinkpop , met die viool erdoorheen , hoe heet dat?
     
  6. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    07.Tiesto - Obsession vs Dallas 4PM

    Flight en Lethal zijn van 2002/3, insomnia is van Faithless en dreamtime en zillion ken ik al helemaal niet
     
  7. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    zillion en dreamtime zijn cool,maar insomia is tog dat nummer zo van: I can't get no sleep... en dan muziekje, heeft ie ie niet zelf gemaakt? heeft ie gewoon gemixed of wat?
     
  8. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, heb hier de maxi single liggen van Insomnia en die bevat geen tiesto remix.
     
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Tegenstrijdige post. ;)

    Want je prefereert dus overduidelijk trance, terwijl je aangeeft dat je Tiesto en Dana op techniek wilt beoordelen. Ik zou zeggen...als op het op techniek aankomt moet je eens naar James Zabiela of Dave Clarke luisteren. Tiesto mag de veters van deze 2 kunstenaars nog niet strikken als op techniek aankomt.
     
  10. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    nee, ik prefereer harstyl en trance boven hardcore ja. dat is waar, maar lady dana maakt tegenwoordig ook hardstyl, dus vergelijk ik eigenlijk trance(tiesto) met hardstyl(lady dana). Vind allebei de stromingen even leuk hoor. Dus...dave clark was op pinkpop he, kheb niet veel gezien, maar had hij niet echt een hele lange inleiding op een nummer?
     
  11. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Tiesto zou ik qua techniek niet slecht willen noemen? Dat ie tegenwoordig in een willekeurige set zijn halve album laat horen is wat minder leuk ;). Maar mixtechnisch slecht, naah.
     
  12. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ik zeg ook niet dat ie slecht is, maar Zabiela is toch van een ander nivo.
     
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Mwah, ik vind Tiesto mixtechnisch achteruit gegaan. Er zijn tijden geweest (jaar of 3 geleden) dat ik hem echt nooit op een fout kon betrappen, maar die tijden zijn wel over. Hij heeft zijn momenten nog :)
     
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    lol, Lady Dana vs Tiesto qua techniek.. Lijkt me duidelijk wie er betere techniek heeft..
    Grappig btw dat deze 2 namen genoemd worden want ze zijn allebij het laatste jaar in een diep gat gevallen van slechte kwaliteit setjes.. Dana vanwege haar techniek en platenkeuze, en Tiesto dan alleen vanwege zijn platenkeuze.. Maja.. Geef mij maar Daniele Mondello, die kerel kan draaien :cool:
     
  15. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    ja, maar er zijn genoeg goede onbekende dj's, dit hoor je vooral als je naar internet radio's luisterd, soms vraag ik me af waarom die niet bekend zijn . . .
     
  16. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Dj Luna is oook goed, kben nu net de Qlimax Hardstykle the CD MIX aan het dopwnloaden. Klinkt goed tot nu toe.. .
     
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Omdat diegenen niet de juiste connecties hebben.

    Voor mij gaat het bij een goede DJ trouwens om 95% Platenkeuze, en 5% Mixtechniek.
     
  18. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Idd, je moet wel een bepaalde basistechniek hebben anders loopt je zaal ook leeg als je bij iedere overgang een dubbele base hebt of 10 seconden stilte :) Maar je hoeft geen goede techniek te hebben om een goede dj te kunnen zijn.. Het gaat idd voornamelijk om de platenkeuze wat jou een goede dj maakt.
     
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ik wijt het eerder aan gebrek aan produceertalent. Om het als dj te maken zul je het eerst als producer moeten maken. Een andere weg is er niet.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2004
  20. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Niet mee eens, ik heb een aantal jaren bij een platenmaatschappij gewerkt, en daar bleek toch echt dat het vooral vriendjes-politiek is wat bepaalt wie doorstroomt en wie niet...
     

Deel Deze Pagina