Trance/Hardstyle/Techno Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 19 mei 2003.

  1. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    ja, hij maakt tenminste niet alleen maar boem boem hardcore. maar hij combineert die leuke deuntjes met hardcore beats, echt vet.
     
  2. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb een vraagje:

    Is een liedje hardcore als het deuntje de snelheid heeft van een hardcore nummer, alleen de beat nauwelijks naar voren gebracht wordt?
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Thanks, hij ziet er niet alleen lekker uit, hij klinkt het ook ;)

    Mja, als ik vanaf MP3 of CDR ofzo een setje zou draaien kan ik ook wel met het nieuwste van het nieuwste komen. Maar goede muziek is tijdloos en ik wil niet de industrie naar de knoppen helpen. Dan maar geen ultra nieuw spul dat enkel top DJ's krijgen op CDR. En dan nog ben ik blij dat ik deze nummers allemaal op 12'' heb ook, want er zitten een paar flink gezochte nummers tussen.

    /edit: ik heb hem vandaag trouwens opnieuw gemixt, in iets gewijzigde vorm:

    1. The Hooligan - Hear you now (Grandchillas mix)
    2. Jase from outta space - Do what you want (Infusion Breaks mix)
    3. Michael Burns - The Ambience
    4. Epsilon 9 - Lifeformation (Infernal Machine remix)
    5. Stel & Goodnewz - Particle
    6. Slider - What happens (Full vocal mix)
    7. Madoka - Distant memories (Matthew Dekay mix)
    8. Bart van Wissen - Unforseen
    9. Fairplay - God put a smile on your face
    10. Radiohead - Everything in it's right place (Hybrid remix)
    11. James Holden - A break in the clouds
    12. Kirsty Hawkshaw - Fine day (James Holden remix)
    13. Funk D'Void - Diabla (Funk D'Void's heavenly mix)

    2 nummertjes erbij (lekkere intro en een nummer ertussen in) en alles past precies op een cd :) Heb ik weer wat voor in de auto..
     
  4. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Een nummer kan hardcore worden genoemt als het een bassline heeft van >180 bpm. Meestal ligt de bassline op de voorgrond, ik weet niet of, als die op de achtergrond is, het ook hardcore is.
     
  5. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ben ik niet met je eens. Tegenwoordig draaien zoveel grote dj's met CDR. En ze maken daar helemaal geen probleem van. Een dj kan juist extra bekendheid krijgen met het verspreiden van mp3's wat hem weer gigs kan opleveren en dus geld.

    De CDR's hebben ook absoluut geen invloed gehad op de verkoop van vinyl. De mensen die gebruik maken van CDR doen dat juist, omdat ze vinyl te duur vinden en CDR dan een mooi alternatief is.

    Met het kopieren van cd's heb ik wel moeite. Dat kost de artiest/dj geld.
     
  6. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik bedoel dus dat ik niet nummers ga draaien vanaf MP3(CD) of CD(R) die nog niet zijn gereleased, zonder dat ik toestemming heb van die artiest. En die artiest kiest zelf wie wel en niet zijn tracks op CDR krijgen. Dus gaan die nummers naar vrienden / collega top-DJ's.

    Kijk, ik download ook mixsets op MP3, maar dat zijn sets die op de radio zijn uitgezonden, die dus 'vrij' zijn. Ik draai ook weleens iets van CD(R), als ik die CD zelf heb gekocht. Hoe graag ik het ook zou willen, ik ga niet bepalen dat het legitiem is om een nieuwe track van een artiest te draaien, als die track nog niet is uitgebracht.

    Die grote DJ's krijgen dus die CDR's opgestuurd. Wat bij mij nog even niet het geval is :)

    Hier ben ik het totaal mee oneens. Dus omdat jij vind dat Ninja Gaiden kopen voor 60 Euro teveel is, mag je hem wel downloaden en je Xbox ombouwen? Omdat dat een 'mooi alternatief' is?

    Bullshit :)
     
  7. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    wat is het verschil tussen cdr en mp3 dan? Bedoel je met cdr type bestand van het nummer?
     
  8. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Een CDR is gewoon een CD-Recordable. Een MP3 kun je op een CD-Recordable zetten. Is iets totaal anders.. mijn fout :)

    Tegenwoordig spelen veel DJ CD-spelers ook gewoon MP3's af, naast audiotracks. Al zou ik zelf altijd voor een normale audio track gaan, want die spelen op de hoogste kwaliteit.
     
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Je moet je in deze kwestie afvragen of mensen die een CDJ speler hebben ook draaitafels zouden kopen als er geen CDJ speler zou zijn. Maat van me en zijn broertje hebben een CDJ speler gekocht, omdat ze niet het geld aan vinyl willen spenderen. Onder geen beding zouden ze draaitafels aanschaffen. Dj's maken er bovendien geen probleem van, dus ze zullen er toch wel niks van vernemen in hun portemonnee.

    Zijn er al mensen die Involver van Sasha hebben? Wat een gruwelijke cd!! Morgen maar eens effe naar de FRS om 'm aan te schaffen. Grote kanshebber voor de beste progressive cd van 2004. :cool:
     
  10. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja die heb ik. En de 2x12" heb ik in bestelling staan. Gruwelijk idd.
    Zijn we het daar wel over eens iniedergeval :D!

    DJ's zal het niet veel kunnen schelen, dat geloof ik best. Maar de producers in kwestie, waar die maat en zijn broertje al die nummers gratis van downloaden en draaien.... zouden die het ook niks kunnen schelen?
    I doubt it.
     
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    DJ Tiesto heeft onlangs nog in een interview (zaterdagbijlage van de Telegraaf) aangegeven dat dankzij de verspreiding van mp3 zijn carriere een enorme boost heeft gekregen.

    Hopelijk ligt Involver morgen bij de FRS. Anders maar even gaan bestellen.
     
  12. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    foutje :confused:
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2004
  13. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    En waar gaan mensen dit weekend heen......Sensation White, Hardcore 4 Life of Awakenings festival ? :)
     
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Natuurlijk helpt het ontzettend aan het verkrijgen van naamsbekendheid in landen als Argentinie, Brazilie, Equador, China, Japan, etc etc. En het heeft Tiesto ook ontzettend geholpen. MAAR! Die mensen (of velen ervan) kopen vervolgens ook zijn CD's of platen. En daar gaat de vergelijking met jou verhaal scheef.

    Als je DJ bent, dan ken je alle belangrijke DJ's en producers allang. Dus dat 'verkrijgen van naamsbekendheid' gaat in hun geval totaal niet op. Wat er dus overblijft is het niet willen betalen voor muziek en er wel gebruik van maken. In mijn ogen is dat stelen. Dat jij het niet vind moet jij weten. Dat veel belangrijkere DJ's promo's of CDR's krijgen met het nieuwste van het nieuwste is logisch, want daarmee promoten ze wel die nieuwe muziek.

    No hard feelings verder, maar ik wil zelf gewoon zoveel mogelijk op 12'' of CD hebben en vind het nogal jammer dat veel 'bedroom DJ's' (waar ik mezelf ook nogsteeds grotendeels onder schaar) met de nieuwste nummers aankomen in hun sets, nummers die ze niet eens fysiek bezitten of als rechtmatig eigendom hebben. Maargoed het gaat uiteindelijk om de passie voor muziek en hoe eenieder dat voor zichzelf invult moet iedereen zelf weten. Ik hoop alleen dat de muziekindustrie niet zover kapot gaat dat de kleine, nog onbekende maar getalenteerde producers op deze manier niets eraan overhouden (want niet iedereen kan of wil een 2e Tiesto zijn).
     
  15. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Had hem op play.com besteld, ik heb hem al een week binnen en het is echt een zalige cd _O_ En nog veel goedkoper ook :9

    Jammer dat de special edittion is een vage zachtplastice enveloppe achtige hoes zit. Als ik dat had geweten, dan had ik gewoon de normale editie besteld :{
     
  16. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    wat is involver?

    EDIT: en sensation white he, is dat dit weekend? Komt dat ookop tv of zo?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2004
  17. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Involver is een solo project van de grootheid, producer en DJ Sasha. Hij heeft 10 platen / nummers die hem in de afgelopen jaren heel dierbaar zijn geworden zelf geremixed en op een birljante manier aan elkaar gemixt en op CD uitgebracht.

    Echt diep respect _O_
     
  18. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    is dit zoiets als dj tiesto of zo, enwaar kan ik ff wat van em horen?
     
  19. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Amazon heeft vast wel samples, en het is compleet anders dan Tiesto, dit is tja, progressive, (deep)house, ambient, progtrance, ik kan het eigenlijk niet zo heel goed in een hokje plaatsen.
     
  20. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Je hoeft het ook niet in een hokje te plaatsen. En als je dat perse wilt >> Hokje 'briljante muziek' lijkt me wel een aardige ;)

    En nee, het is niet zoiets als de muziek van Tiesto.
     

Deel Deze Pagina