1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trance/Hardstyle/Techno Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 19 mei 2003.

  1. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    waar kun je er wat van luisteren, officiële website of zo?
     
  2. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Loop ik net voor de grap de Free Record Shop in, ligt daar ineens :

    [​IMG]

    En ik maar denken dat ie pas in augustus uit zou komen....

    Anyway, de tracklisting :

    Anthony Pappa is echt 1 van de grootheden in de progressive scene, wat een cd weer zeg _O_
     
  4. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Arghhhhh...ben er vandaag niet aan toegekomen om naar de FRS te gaan (tentamen leren weet je...). Morgenmiddag dus wel even een kijkje gaan nemen. Hopelijk kan ik Involver en Balance006 scoren.

    NuBreed 001 van Anthony Pappa is ook al zo geweldig.
     
  5. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Alweer zo'n fantastische CD, tracklisting ziet er alvast heel veelbelovend uit. Ga ik ook even voor kijken morgen :)
     
  6. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ik geniet nog steeds van Balance005.
     
  7. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe Josh Wink ceedee is trouwens gruwelijk...
     
  8. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Zeker !

    Resolution vind ik trouwens nog beter, maar heb Balance 006 nog niet helemaal gehoord en ook nog niet vaak genoeg om te weten of ie nog beter is :)

    Resolutions trouwens voor degenen die 'm niet kennen :

    [​IMG]

    Nog 1 keertje, Anthony Pappa _O_
     
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Resolution heb ik ook origineel op cd. Zit altijd een lekker tempo in zijn cd's/sets.
     
  10. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ken dj sasha en die andere helemaal niet. Wat ik hoorde van involver klonk wel leuk, maar de artiesten die erop staan komen me helemaal niet bekend voor, is het geen bekende dj of wat?
     
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Sasha heeft dus een aantal nummers in een nieuw jas gestoken (geremixed) en deze nummers vervolgens aan elkaar gebreid. Producers zoals Spooky, The Youngsters, Felix da Housecat, Petter en Unkle hebben toch al wel het een en ander bewezen in de dancescene.

    ps. LoStep = Luke Chable + Phil K. Aussie power. Net zoals Anthony Pappa. :cool:
     
  12. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Lol, de wereld is groter dan Tiesto, Dana, of TMF :)

    Moet je niet persoonlijk nemen, maar naarmate je wat ouder wordt, groeit je muzieksmaak soms mee. Bij mij bijvoorbeeld wel. Ik kende eerst ook maar een paar (nederlandse) DJ's en die vond ik geweldig.

    Tot ik eens naar andere, grote buitendlandse DJ's en artiesten ging luisteren en hun muziek (platen) ging kopen. Er ging een wereld voor me open! Sasha is in de housewereld een legende. Maar absoluut niet bij het commerciele publiek. Hij draait muziek die veel te 'moeilijk' is voor de gemiddelde nederlandse clubber die graag naar bijvoorbeeld Tiesto, Pavo of Dana gaat.

    Een van zijn bekendste, zoniet de bekendste plaat die Sasha ooit heeft uitgebracht is Xpander. Ik vind het persoonlijk een geweldige plaat en als ik je 1 tip kan geven zou ik zeggen, probeer die eens te luisteren ergens. Het is zijn meest toegankelijke plaat denkik, maar ook een hele mooie. Dan kun je vanaf daar weer naar zijn andere werk door :)
     
  13. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Check zijn album Airdrawndagger eens. Echt een juweel van een cd. Met Cloud Cuckoo en Bloodlock als absolute meesterwerken. _O_

    En Xpander is zijn grootste hit ja. Dat is een klassieker tot en met.

    ps. zijn er nu al wat meer mensen hier die wel eens naar Boards of Canada luisteren?
     
  14. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    het is dan tog jammer dat hij niet zo bekend is en zo,want tiesto is goed, alleen z'n laatste cd valt tegen. En al z'n vette nummers heeft ie van andere "gepikt" . Maar waarom worden die onbekende, maar goede dj's niet zo bekend. Als ze willen en goed zijn, kunnen ze tog een goede producer zoeken.

    PS: A stat of trance van armin van buuren schijnt goed te zijn, is dat zo
     
  15. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Boards of Canada ?

    Vertel...!
     
  16. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ehh...Sasha is dus een producer en een verschrikkelijke goede producer. _O_

    Dat hij niet zoveel bekendheid geniet bij het grote publiek heeft er meer mee te maken dat de muziek die hij draait voor veel mensen te `diep` is. De mensen trekken zijn muziek nu eenmaal niet.

    ps. als je Sasha wilt boeken zul je ook wel 10.000 euro/uur kwijt zijn. Hij is echt een hele grote die al in de toonaangevende clubs draaide toen Tiesto nog maar een bedroom dj was.
     
  17. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Intelligent Dance Music. Shpongle, Mandalay, Autechre en Plaid zijn enkele andere producers die men onder hetzelfde kopje plaatst.

    Super, maar dan ook super rielekste elektronische muziek. Heb nu Aquarius opstaan en dat is wel zo'n ultiem nummer om tot rust te komen. _O_
     
  18. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    wat is dan het verschil tussen een producer en een dj? en is die state of trance van armin van buuren goed?
     
  19. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Autechre, Boards of Canada....van het Warp label, waar ook Aphex Twin onder zit toch ?
    de benaming "huiskamer-techno" heb ik ook weleens gehoord hiervoor.....
     
  20. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Dat weet ik niet...alleen dat je Aphex Twin ook onder die stroming kunt scharen. Aphex Twin gaat ook richting techno ja.

    @ DarkSoldier: een DJ staat achter de draaitafels op een feest/club/of waar dan ook. Producer komt van het woord produceren en dat is iemand die dus nummers maakt mbv keyboards, drumcomputer etc.

    Sasha staat zowel als DJ en producer goed bekend.
     

Deel Deze Pagina