Trance/Hardstyle/Techno Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 19 mei 2003.

  1. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    xboxer2, dat je niet van de muziek van tiesto houdt is 1 punt, maar dat je zegt dat het geen goede dj is, is gewoon triest...
    waarschijnlijk zeg je dit alleen omdat je de bikkel wilt uithangen, en je denkt dat je er veel van af weet, maar het is gewoon nonsens.. het is gewoon een goede dj, en heeft commerciele nummers, die ik persoonlijk iets minder vind, maar hij heeft ook heel veel underground nr's, en die zijn gewoon egt goed..
     

  2. Ik hoef helemaal nergens de bikkel uit te hangen, Tiesto is gewoon zwaar overhyped.
    Dat hij heeft meegeholpen om de dancescene in NL op dit niveau te krijgen zal ik niet ontkennen.
    Tot +- 1995 was house in Nederland niet echt een geaccepteerde muziekstijl/stroming.
    Als men aan house dacht, dacht men aan Gabbers, speed, pillen en keihard gebonk.
    Tiesto begon vervolgens met trance te draaien, wat door veel mensen ineens leuk werdt gevonden en daardoor heeft house over het algemeen een betere naam gekregen onder de bevolking waardoor iedereen er toleranter tegen aan is gaan kijken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2003
  3. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfwahah dus volgens jou bestaat Hardcore langer dan trance hè:+.
    Trance is een heel breed begrip, dat al sinds midden jaren '80 is ontstaan:{.
    En ik respecteer het als je Tiesto's muziek niet mag, maar om hem idd een slechte DJ te noemen gaat me te ver, hij is technisch veruit de beste trance-dj die er is......
    Dus noem mij 1 naam, wat Marius al eerder vroeg, die beter is dan Tiesto en dan ben ik eens benieuwd.
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Allure = Tiesto & Cor Fijneman. Allure - No more tears is bv een plaat die ik echt heel mooi vind. Toen ik die voor het eerst hoorde? => kippenvel moment x 10 :)

    Jammergenoeg is er al 2 jaar geen plaat meer uitgebracht onder het pseudoniem Allure. Tegenwoordig brengt hij alles uit onder zijn eigen naam, wat zijn goed recht is. Iedereen kent hem wel ergens van nu :)

    Wat ik wel jammer vind is dat hij niet echt platen meer maakt in die stijl (al komt Nyana wel in de buurt). Natuurlijk is dat de sound van een aantal jaren geleden, maar IMO kan ook met een meer diepe/duistere ondertoon (oftewel progressive invloeden) nogsteeds die sound gebruikt worden.

    En dat is niet slecht, maar juist goed. Bij progressive muziek is vaak de bassline en percussie vele malen beter uitgewerkt (ik begrijp dat Xboxer2 sommige trance simpele trance vind. Maar dan hoort denkik alleen de commercielere trance!). Daarom ben ik ook zo'n fan van de muziek van James Holden. Hij combineert het beste van verschillende werelden :)
     

  5. Ik zeg toch niet dat Hardcore er langer is dan Trance. Hardcore was de eerste grote Muziekstroom met veel aanhang in Nederland.
    En 1 naam noemen van een DJ die beter is als Tiesto, moeilijk hoor:D
    Hier heb je er 7 stuks
    Derrick May
    Kevin Saunderson
    Jeff Mills
    Richie Hawtin
    Carl Craig
    Laurent Garnier
    Marschall Jefferson
    Deze gasten hebben stuk voor stuk meer betekent voor house dan dat triesto ooit zal betekenen.
     
  6. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat dat grote namen zijn, ben ik absoluut met je eens. Dat ze grensverleggend zijn geweest, ook mee ens. Maar die laatste zin, daar ge je IMO scheef. Tiesto vervoert met zijn muziek veel meer mensen, en alleen daarom al betekent hij minimaal net zoveel voor house. Hij heeft house toegankelijk gemaakt voor het grote publiek. En niet met alleen simpele trance, zoals jij het zegt.

    Het is vaak zo dat (detroit, chicago enz) Techno-liefhebbers niks moeten hebben van zijn muziek, maar zijn uitstraling, kwaliteit en passie zijn dingen die je niet zomaar af kunt doen. Daarom waardeer ik de opmerking van Technoob ook. Ik vind de muziek van Jef Mills absoluut niet geweldig, maar toch heb ik diep respect voor zo'n man. Jammer dat jij zo goedkoop doet over dingen die niet in jou straatje passen.

    Btw, Laurant Garnier is wel geniaal. The Sound of the Big Baboo _O_ en The man with the red face (to name a few) zijn absolute klasse!
     
  7. Het is ook ieder zijn smaak.
    Ik luister al een redelijk poosje naar house en heb tiesto vanaf dat hij begon eigenlijk nooit echt spectaculair of bijzonder gevonden.
    Ik snap daarom niet waarom er zo'n enorme hype op hem heerst
    en velen er heilig van overtuigd zijn dat hij de beste ter wereld is.
     
  8. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet je hoe het komt, Tiesto maakt meer trance muziek die door de massa snel word opgenomen, hij maakt een beetje trance die mensen horen en dat ze zeggen, hey das geinige muziek, daardoor gaat iedereen naar tiesto luisteren en word hij ook uitgemaakt tot beste dj van de wereld, ik vind persoonlijk zijn muziek super, eigenlijk hou ik van wat hardere maar een nummer zoals flight 643 (commercieel) vond ik echt geweldig!

    Enne ik wou effe zeggen (na ik dat bericht over yahel zag) dat ik dit echt een supernummer vind --> Yahel - Devotion, zoooo zwaar relaxed! ken je nog meer van die heerlijke opbouwende muziek aan mij doorgeven? (anyone?)

    En daarnaast weet ik dat voyage van yahel is maar ik heb ergens in mijn geheugen ook een keer gezien dat er een tiesto mix van gemaakt is, zou dat kunnen?

    Greetz! (en Luca Antolini - Life is a Mistery is ook een leuk lied :9)
     
  9. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Houd wel in gedachte dat Flight 643 absoluut niet vanuit een commercieel oogpunt gemaakt is. In het begin draaiden zelfs grote mannen als Sander Kleinenberg en Sasha de plaat. Geloof me, die draaien geen platen als ze commercieel klinken. Later is die stap pas genomen. Ik had bv de plaat ook al maanden en maanden voor hij commercieel ging.

    En het is ook niet dat mensen denken als ze zijn muziek horen; hé wat een geinige muziek, laat ik op Tiesto stemmen. Om een stem te verdienen van het kritische publiek moet je met meer komen. En dat is zijn ongebreidelde enthousiasme en passie voor wat hij doet. Dat straalt altijd en overal van hem af.

    Technisch vind ik hem meestal zeer goed, maar ook niet altijd. Kwa platenkeus vind ik hem vaak redelijk tot erg goed (niet op grote feesten, dan kiest hij meestal de easy way out IMO) maar wat het verschil maakt is zijn enthousiasme en zijn kwaliteiten als producer. Een avondje Tiesto solo is altijd geweldig, omdat hij dan de kans krijgt op te bouwen. Voor mij is Tiesto echt niet "de enige goede DJ", er lopen er meer rond. Maar hij verdient wel respect, wat hij ook zeker van mij krijgt!

    Btw, Yahel - Devotion en ook de Armin remix zijn erg lekkere nummers. Als je dat mooie nummers vind, moet je eens op zoek gaan naar Photon Project - Illumination, Aria - Dido (Armin van Buurens universal religion remix) en Allure - No more tears. Alledrie platen uit die periode, erg mooi maar niet helemaal meer van deze tijd.

    Wat dat betreft vind ik Airwave - Lightspeed (een van mijn favoriete platen alltime btw) meer tijdloos. En nog een tipje van een plaat die weinig mensen kennen : Antartica - Adrift (Cast your mind) (Airwave vs Indoctrinate remix)

    Andere alltime favourite is : James Holden - Horizons _O_ Heerlijke duistere bassline en toch veel gevoel door de mooie piano melodie.

    Oh, en ja er is idd een Tiesto mix van Yahel & Eyal Barkan - Voyage, genaamd de Magikal Remake. Wel leuk, maar minder knallend als het origineel. Iets mixbaarder en langer. Maar niet beter.
     
  10. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    en dan nog is Tiësto de enige DJ die ooit Solo een stadion vol heeft gekregen.

    Maar Kamaya Painters - Wasteland oei, oei, oei wat een meesterlijke plaat is dat.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    De NS trekt ook volle stations en dat is ook geen kunst O-)
     
  12. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Tiesto - open your mind, ook zo'n heerlijk opbouwend nummer :)
     
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Moet ik je weer gaan verbeteren ;) Het is Yahel - Open your mind (Magikal remake (= Tiesto remix))

    en inderdaad, dat is een kippenvel plaat! Die break is supermooi, en dat geluid dat klinkt of er met een ijzeren stok op het ijs wordt geslagen is zo cool :cool:
     
  14. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    ja precies die versie heb ik ook maar bij alles wat ik download staat er dj tiesto achter, vaag maar ik weet cker dat ik de originele versie heb :) sorry O-)

    edit: ik wou ook nog effe zeggen dat die ouwe happy hardcore nummers ook zwaar kewl zijn (IMHO :D) soms gaat het nergens over zoals bij --> scooter - friends, maar het woord happy komt inderdaad van pas, je denkt weer terug aan die ouwe goeie tijd :) hmm als je wat ouder bent dan :9 (niet zoals mij dus)
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    BHAHAHA, ik heb hem op plaat en op meerdere mix-cd's.. Dat is toch wel een wat meer betrouwbare bron *)

    Hij staat op Magik 5 van Tiesto, daarom staat er waarschijnlijk DJ Tiesto bij. Zoiets als 07-Tiesto - Open your mind ofzo (is nummer 7 van die cd geloof ik), oftewel zo'n automatisch gegenereerde tracknaam door zo'n wav to mp3 proggie!

    Bhehe, als je nu eens nummers zou kopen en niet zou downloaden, dan had je de goede naam ook geweten O-)
     
  16. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Tsja maar Tiësto vetrekt wel op tijd
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    En aankomen ook! Man wat was hij dik geworden laatst zeg!
     
  18. nielsracing

    nielsracing My vinyl

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, probeer vandaag wat foto's up te loaden, be patient :)
    EDIT: Kabel doet 't niet dus ff wachten
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2003
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Laatst bewerkt: 15 jul 2003
  20. En ze vertellen niks anders dan de waarheid over trance:p
    Its simpel and it sucks!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2003

Deel Deze Pagina