1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    het valt erg mee
    ik had er meer van verwacht.
    ga gewoon naar kill bill 2

2. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Hmmmm hij haalt het niet bij de grandeur en intensheid van Lord of the Rings, de emoties van Gladiator of de geniale absurheid van Kill Bill 2 :) Maar het is een goede film vind ik.

Net als bij The Last Samurai - waar ik dacht dat Tom Cruise een complete 'mis casting' zou zijn, maar hij juist erg overtuigend was - vond ik Brad Pitt zeker niet misstaan in de huid van Achilles. De vechtscenes tegen Hektor en zijn leiderschap lijken heel natuurlijk. Hij ziet er wat opgepompt uit, maar zijn uitstraling is overtuigend. Het verhaal is natuurlijk geweldig, dat is niets nieuws..

Al met al heb ik 3 uur lang met veel plezier naar Troy zitten kijken. De DVD haal ik wel als hij uitkomt!

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben naar de premiere geweest, en ik vond hem erg goed op zich.. Ik heb er echt van genoten.

LOTR is imo veel slechter dan Troy.. Net als LOTR is Troy een verfilming van een episch verhaal.. Bij een verfilming is het zo dat het verhaal veranderd moet worden ten gunste van de film.. Bij Troy was dat zeker het geval, maar het is niet verkracht vind ik, wat ik bij LOTR zeker wel het geval vind (en ook is).. Wat in het boek van Homerus naar voren komt is dat de goden echt bestaan en ook daadwerkelijk direct overal invloed op hebben, en dat bijv Achilles een zoon van een God is, maar in de film is het zo dat de mensen er in geloven, maar dat het niet persé zo hoeft te zijn..
    bijv:
    Achilles is in het epos van Homerus sowieso al een godenzoon, halfgod dus, maar in het boek gaat het gerucht dat hij het is.. Achilles is volgens Homerus, doordat hij een godenzoon is, onsterfelijk, maar doordat hij maar een halfgod is, wel sterfelijk mits je hem in de enkel (achilles) raakt.. In de film wordt de 1e pijl waardoor hij uiteindelijk zal sterven ook in zijn enkel geschoten.. Echter hij is niet op slag dood, maar sterft er wel door..

Hierdoor vind ik dus dat de makers van Troy wel degelijk meer het verhaal hebben aangehouden dan bij LOTR het geval was, en zijn er ook weinig tot geen dingen veranderd.. (ok de tijdsduur van alles moest natuurlijk worden veranderd worden, maar dat was bij LOTR ook zo, en dat vind ik niet zo heel bezwaarlijk)..

Over Gladiator vs Troy, ik vond de Gladiator erg zakken in mijn achting door het anderhalf uur gezeik.. Dat haalde de snelheid uit de film, en ik vond het erg weinig toevoegen.. De dialogen waren van zo'n saaie aard, dat ik na 3 keer Gladiator gezien te hebben, hem niet nog een keer hoef te zien..

En ja, Kill Bill 1,2 vs Troy, op dat gebied ben ik het geheel met je eens..

Anyway, ik vind Troy een geweldige film, niet zozeer doordat het veel kwaliteit toont op het gebied van dialogen, maar meer op het gebied van actie.. Wie de veldslag rondom Troy altijd al fascinerend heeft gevonden raad ik zeker aan de film te zien, want ik had het gevoel dat het echt daadwerkelijk zo was.. De actie is geweldig! :)

4. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me echt een goeie film... moet er binnenkort ff naartoe...

hoop dat het een film wordt in het rijtje Gladiator, Braveheart, Master and Commander, The Last Samurai, The Patriot en Lord of the Rings

5. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoorde dat het om een prequel ging. Dus dat het voor Gladiator gaat afspelen. Maar het zou net zo goed een sequel kunnen worden, met Lucius bijv. Er staat iig niets over het tweede deel op IMDB.

6. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    wat heeft gladiator nou met troy te maken... :confused:
    niks prequel/sequel wat een onzin zeg :{

Laatst bewerkt: 17 mei 2004
  7. -Red-

-Red- Tcolor of Communism

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien is het ook een prequel, daar ben ik het ook nog niet van op hoogte.

Dus zou heel gelijk kunnen hebben.

8. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    gladiator speelde in rome en troy in het oude griekenland dus zie het verband niet helemaal :{

9. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Don't get me wrong, ik heb absoluut ook genoten van de film. Zoals ik al aangaf in mijn vorige post.

Maar een aantal van je punten ervaar ik toch anders. In Gladiator voelde je meer mee met de hoofdrolspeler. Zijn pijn, was jou pijn. Zijn vrouw en kindje zijn vermoord, zijn wraak doet je goed, je gunt het hem. In Troy is Brad Pitt al vanaf het begin die onoverwinnelijke, brute, heldhaftige krijger waarvan je niet anders verwacht dan dat hij iedereen naar het volgende leven stuurt. Op het moment dat hij dood gaat, is het jammer maar ik leefde een stuk minder mee dan bij Gladiator. De karakters zijn in Troy 'heldhaftiger', maar hebben minder symphatie bij me.

Hetzelfde met Lord of the Rings. Natuurlijk wordt hier en daar een beetje van het boek afgeweken. En de echte boek-puristen zullen daar (blijkbaar) niet blij mee zijn. Ik bekijk de film als film. En de fellowship voert mij helemaal mee met wat ze meemaken. Ieder karakter is ontzettend goed neergezet (sommigen natuurlijk wat beter dan anderen), ik werd dan ook veel meer via de karakters in het verhaal gezogen dan in Troy. De emoties zijn oprecht, de gevechten intens en het verhaal natuurlijk ijzersterk. Omdat het een fantasysetting is, is het ook iets makkelijker om van het geschrevene af te wijken. Het is namelijk niet een onomstotelijk historisch feit, waar niet aan te tornen valt. In het kader van de 'flow van verhaalvertelling' is door de ene persoon een beetje afgeweken van wat de andere persoon in zijn boek schreef. Voor mij geen ramp, gelukkig zijn er nog de extended editions ;)

Anyway, Troy vervoerde me minder dan die bovenstaande films deden. Ik genoot van de spectaculaire actie, de heldhaftige optredens en het bekende, maar zeer mooie verhaal. Maar ik leefde minder mee met de karakters. Bij de eindscenes van bijv. Gladiator, The Lord of the Rings en The Last Samurai had ik een brok in mijn keel, bij Troy niet.

Maar, zoals bij alles; iedereen beleeft het op zijn eigen manier. Ik vond het een heerlijke film (daarom wil ik hem ook graag op DVD), maar voor mij is de film kwa 'intensheid' / emoties minder dan ik bij sommige klassiekers ervaar.

10. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    We praatte ff over Gladiator, jees doe es rustig.

11. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben er net heen geweest , en hij is zo gaaf.

Lol te zachtaardig

Aan het begin komt er zo'n reus van 3 meter aanlopen en dan vermoord Achilles hem met een steek in z'n nek :)

12. -Red-

-Red- Tcolor of Communism

Leuk Bevonden:
    2
    :+ Ik had het over de prequel op Gladiator die wellicht binnenkort zou uitkomen

13. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    In 2005 komt er weer een andere film ook over de klassieke oudheid genaamd "Alexander". De film gaat uiteraard over Alexander de Grote die in Macedonië leefde en met een heel klein leger half Azië veroverde.

Bron: http://www.alexander-the-great.co.uk/

Officiële filmsite: http://alexanderthemovie.warnerbros.com/

(ook van Warner Bros. net als Troy)

Laatst bewerkt: 18 mei 2004
  14. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vond het zeker wel een goede film, vooral ook doordat er eigenlijk geen "goede" partij is in het verhaal. Zowel de Grieken als de Trojanen halen slechte en goede dingen uit.

Vooral die "HEKTORRRRRRRRRRRRRRRR!!!!" scene is leuk.

15. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Idd zien we dan dingen iets anders, en hechten we aan verschillende dingen waarde :) En je hebt gelijk, hoe je een film beleeft is best persoonlijk..
    Ergens zie ik ook je punt, de reden dat je Troy minder meeslepend vind is denk ik imo omdat Troy eigenlijk veel langer had moeten duren.. De reis bijvoorbeeld duurde een paar jaar, in de film nog geen halve minuut :) Maar doordat ze zo snel door het verhaal heen zouden suizen, om snel te hoogtepunten uit het verhaal te tonen, hebben ze heel weinig tijd over gehad om de kijker echt betrokken te krijgen met de karakters.. Ergens wel zonde, als je weet met wat voor passie die mensen hebben gevochten (in het boek dan :)).. Geen passie voor het vechten, maar de passie voor de liefde en de kracht van wraak.. Het zijn echt hele goede karakters, dus als ze de film opgesplits hadden in 2 delen waren deze meer tot hun recht gekomen dan..
    Dat in achting genomen ben ik het wel met je eens dan.

16. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ik het begin te begrijpen *) |:-

17. Brabus Freak

Brabus Freak Range Rover TD6

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb Troy afgelopen zaterdag gezien, echte aanrader! _O_

18. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem gister gezien en hij ownt gewoon_O_

19. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Wij(een stel vrienden en ik) volgden de film al een tijdje, leek ons leuk een film over Troy met moderne special effects. Nou zit ik op een gymnasium en word ik dus overgoten op school met de verhalen over de klassieke oudheid en het verhaal kende ik dus allang. Toen ik dus(de dag na de premiere geloof ik) naar Troy ging, hadden we er echt veel zin in. Alleen ook ik was er bang voor dat Brad niet echt een goede Achilles zou zijn, dat voorgevoel was waar. Hij moet de 'held' van de film spelen, een brute griek die zich nergens wat van aantrekt en daar vind ik hem niet voor geschikt. Maar dat ter zijde, de film zelf was wel aardig, de actie scenes waren aardig en de film was te kort om het verhaal echt goed te kunnen vertellen. Want in de film lijkt het of de oorlog om Troy een weekje geduurd heeft, in plaats van de 10 jaar... En zo zitten er wel meer 'fouten' in het verhaal om er snel genoeg een einde aan te breien. Dus al die mooie details in het boek van homerus vind je dus niet in de film terug. Al bij al vind ik het boek, toch beter ;)

20. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan zo snel geen film bedenken die beter was dan het boek (mits die daar op gebaseerd is dan). Jammer genoeg, een film kijken kost immers minder tijd dan een boek lezen.

Deel Deze Pagina