1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Battlestar Galactica

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nilamo, 30 dec 2005.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ach, het is imo toch retarted om een geloof aan de man te brengen door middel van een sci-fi serie. Ik ben groot fan van Stargate, het is niet dat ik nu ook de Egyptische Goden van weleer verafschuw omdat ze Goa'Uld zijn en de Viking goden vereer.
    Hoe het met de oude serie zat weet ik niet, maar ik vind trouwens in de nieuwe serie dat religie geen dusdanige rol speelt dat het vervelend is. (en dat komt van een persoon die erg anti-religieus is).

2. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb de eerste 2 afleveringen gevolgt, maar door afspraken, vergeten etc heb ik het daarna niet meer gevolgt. Kan iemand misschien vertellen wat er verder nog is gebeurd, nadat die Cylons de aarde aan gingen vallen, zo'n Chinese tjik samen met haar compagnon op de grond landde en daarna weer vertrok zonder hem, maar met een aantal mensen van de bevolking en nadat die Cylon met het uiterlijk van een blonde vrouw dat kind had ontvoerd? Ben wel van plan het weer te gaan volgen namelijk. Bij voorbaat dank :)

3. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Het was niet de aarde dat aangevallen werd, maar een planeet van de twaalf stammen. De planeet heette Caprica en de aziatische meid heet Sharon (ook wel Boomer genoemd) zij is nu op de battlestar galactica. Helo, de man die achtergelaten werd, word nu door de Cylons opgejaagd. De blonde vrouw is een cylon en heet number Six

Dat allemaal gebeurde trouwens in de mini serie. De eerste echte aflevering was in principe '33'. In '33' werd de vloot van overlevenden steeds 33 minuten na een FTL jump ondekt door de cylons, daardoor moesten ze steeds weer gaan 'jumpen'.

Hier is trouwens een samenvatting van de Miniserie.

"The Twelve Colonies of Kobol ("Heaven" in ancient Persian) long ago created the Cylons as machine worker drones for humanity. These machines became independent after fighting in wars between the Colonies, rose in rebellion, created their own empire, and launched war on their masters. Forty years before the series takes place, a ceasefire was declared, the war ended and the Cylons withdrew to their own new planet, after which they were never seen or heard from again. However, unknown to the Colonies, they had been evolving into more human form, creating synthetic bio-mechanical Cylon models who seek to exterminate true biological humans. Following the nuclear destruction of the Colonies, the Cylons pursued the Galactica and its companion fleet, fearing that the surviving humans would someday return to take revenge on the Cylons.

The Cylons use a human scientist, Dr. Gaius Baltar, to help one of their infiltrators (known as Number Six) to penetrate the Colonies' master defense mainframes. The Number Six android covertly assists Baltar in developing the Command Navigation Program, or CNP, which is eventually deployed on almost all Colonial spacecraft. Baltar is reluctant, but smitten with Number Six, who appears as a woman of seemingly insatiable sexual desire. The result of their affair is a nuclear sneak-attack which rapidly annihilates billions of people on the Colonies and the fleet deployed for their protection. The CNP had backdoors written into it that allowed Cylon fighters to shut down the power and weapons systems of battlestars and other ships during the attack, leaving them defenseless and easy to destroy.

One ship, however, survives; a less advanced battlestar designated Galactica, part of Battlestar Group 75, which had been scheduled for decommissioning and conversion into a museum to honor its role in the first Cylon war. After the destruction of their fleet headquarters on Picon and nearly 120 other battlestars and support ships in the Colonial fleet, Galactica's commanding officer, Commander Adama, assumes leadership of whatever surviving fleet remains.

Galactica's first task in its new life as sole remaining battlestar is to refill its munitions, which were destroyed as part of the ship's decommissioning ceremony. After an FTL jump to avoid Cylon forces, the ship arrives at the Ragnar Anchorage depot, a space station located deep within the upper atmosphere of a gas giant. The location of the station was chosen because the storm was known by Colonial fleet to emit radiation that caused Cylon technology to malfunction, and also provided cover for any ships residing within the storm.

Education Secretary Laura Roslin is designated by a Colonial government "doomsday" contingency computer program as President of the Twelve Colonies after the deaths of all other more-senior government officials. She convinces Commander Adama of the futility of continuing to fight and the importance of escaping with the last 50,000 humans from the Colonies who were fortunate to have been in space on FTL-capable ships during the attack. The Galactica must now lead the surviving humans on a quest for a new homeworld on which to rebuild humanity.

Galactica holds back two Cylon basestars and their Raiders while the civilian ships jump away from Ragnar to a new location and to the void of space. After the escape, during the funeral for the dead crew on the ship, Adama inspires his crew by pretending to know the location of the legendary thirteenth colony known as "Earth." In the end, we see that the humans are not out of danger yet—Number Six warns Baltar (and the audience) that Cylon agents, who may even believe that they are human, could still be within the fleet. Adama finds a cryptic message in his quarters reading simply, "There are only 12 Cylon models," while on Ragnar, a group of Cylons rescue Aaron Doral. One of them is an exact copy of Lt. Sharon Valerii, revealing that Valerii is a Cylon."

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    En die aflevering 33 was de laatste aflevering? Wanneer komt er weer een nieuwe? Komende zaterdag gewoon weer? Bedankt iig :)

5. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is wat veronica te zeggen had.

"Voorafgaand aan de serie zenden we de miniserie uit. Deze serie uit 2003 is vanaf zaterdag 26 november tot en met 17 december in vier delen te zien. Op zaterdag 24 december is de eerste aflevering van de nieuwe serie te zien. Op 31 december is er geen Battlestar Galactica i.v.m. Oud & Nieuw en vanaf 7 januari vervolgen we de nieuwe serie vanaf aflevering 2."

http://veronica.sbs.nl/modules.php?name=special&site=televisienieuws&sid=4748&rubrieknaam

Dus als je 7 januari gaat kijken dan begin je bij de tweede aflevering genaamd Water.

Trouwens het word bij de eerste aflevering al duidelijk gemaakt maar ik zet het toch als spoiler.

Sharon oftewel Boomer is een Cylon, maar dat weet ze zelf niet
    Dat je dat alvast weet dan begrijp je de aflevering 'Water' veel beter.

Hier heb je een lijst met alle afleveringen van de eerste seizoen. Let weer op voor spoilers.

http://www.gateworld.net/galactica/s1/index.shtml

6. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Niet vergeten mensen, vandaag om 20.05 de tweede aflevering van BSG.

7. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, goeie aflevering weer... Moet ik wat vaker kijken...(vage zooi met die G4 dingen...)

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@Orcrist , wat de nieuwe serie betreft , kan ik géén oordeel vormen .
    Ik heb het over de originele serie die destijds bol stond van de verwijzigingen naar het zionisme en de dertiende stam die zogezegd op aarde beland was en waardoor de beschaving op aarde op zijn huidig peil was gekomen.

9. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, ik heb gekeken hoor. Vond het best vet. Ga het zeker iedere week kijken. Houd wel van dit soort sci-fi gedoe. Ik snapte het alleen niet 100 %. Ik had alsmaar het idee naar hetzelfde Japanse (?) vrouwtje te kijken. Op die planeet waar het regende, in de ruimte op zoek naar water en gewoon op de basis (die vrouw die de G4 kwijtraakte). Is die soms gekloond?? Moet natuurlijk nog alle personages leren kennen, aangezien het de eerste keer was dat ik keek.

10. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    psst Ze is een cylon, dus er zijn meerdere versies van haar. Een op de battlestar en een op de planeet Caprica

11. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Okay, zoiets dacht ik al. Maar welke is de echte??

12. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    Er is geen echte, er zijn 12 kopieen

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik vind het weer een heerlijke serie .. stukken beter dan de sci-fi troep die nu op tv is (al moet ik zeggen dat star gate nog steeds wel aardig blijft)

14. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad stargate, BSG en Lost zijn de enige series die ik nu nog volg. Binnenkort komt er een nieuwe sci fi serie op Talpa, the 4400. Ik heb er wel eens van gehoord maar heb het nooit gezien, ben benieuwd hoe het uitpakt.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    The 4400 is ook een intressante serie ... maar is meer een soort "Sci Fi Drama serie" dan echte sci fi ... wel leuk volgens mij

16. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Nou heb ik eindelijk eens een reden om een keer naar talpa te kijken.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wanneer komt die serie eigenlijk op talpa .. Ik wist niet eens dat deze hier ook naar toe kwam :eek:

18. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk Battlestar Galactica nog steeds. Een paar afleveringen nodig om erin te komen, maar ik vind het nu erg vet. The 4400 trouwens ook :)

19. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wanneer Battlester Galactica weer op de buis komt??
    Vond het juist vet en zat er middenin. En nu is het er al niet meer

20. --<)Sandro(>--

--<)Sandro(>-- The Green Maker

Leuk Bevonden:
    0
    voor de mensen die het nog niet weten, er is een trailer voor seizoen 3 van BSG die volgens deze trailer in oktober uit moet komen :D

seizoen 3 BSG

ik kijk er iig naar uit

Deel Deze Pagina