1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV / Net] PowNed / GeenStijl

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Willem, 12 jan 2009.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de boodschap die gesteld word in die post inderdaad achterlijk, het is alleen maar gebaseerd op een onderbuik gevoel wat door rechts bij iedere gelegenheid luidkeels word duidelijk gemaakt.

Verder getuigt het diskwalificeren van een onderzoek puur op basis van publicerende media ook niet van een bijzonder hoog IQ

Verder boeit het me niet zozeer of er wel of niet een rechts getinte omroep bij komt. Ik vraag me alleen af of een rechts bnn aftreksel werkelijk zinvol is.

Laatst bewerkt: 12 jan 2009
  2. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig is de Telegraaf wel objectief, kom op zeg. Blijkbaar heb je het NRC nog nooit gelezen, maar dat zal dan ook wel komen doordat deze krant alleen is weggelegd voor intellectuelen. Enfin, nou heb ik mijn ideeën over Geen Stijl in het verleden misschien niet goed onderbouwd, maar toch blijf ik wel bij wat ik al gezegd heb. Op tv kan GS amper zoveel publiceren als op het internet, zeker gezien de censuur op televisie. Bovendien heeft meneer Weesie op alle vragen over wat er op de omroep te zien zal zijn, enkel het antwoord gegeven dat er een soort van talkshow moet komen, waaruit dus blijkt dat er nog weinig concrete plannen zijn. Zolang zij van tevoren een goed plan kunnen presenteren heb ik er weinig op tegen, voor die schamele 3 uurtjes die ze zullen krijgen na 24.00 zal het toch niet veel uitmaken. Wie weet een leuk chat/sms programma waarin alle reageerders alles en iedereen af kunnen zeiken, ze werden vroeger blijkbaar veel gepest 8)

3. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het feit dat alle hedendaagse publieke omroepen geenstijl willen weren betekent al dat geenstijl een andere wind gaat waaien dan de rest van de publieke omroepen. Geenstijl heeft een doelgroep die amper wordt bereikt en heeft verder een potentiële doelgroep die tegenlicht willen zien voor de te linkse media. Ik persoonlijk hoef geen objectieve media en NRC robots die denken intellectueel te zijn, er zijn al genoeg media om een goede objectieve mening te vormen over belangrijke zaken. Ik wil het nieuws in een leuk jasje en journalisten die ook niet te beroerd zijn vervelende, spraakmakende en niet objectieve vragen te stellen die nu niet worden gesteld. Men heeft een soort code tegenwoordig en als je daartegenin gaat, zoals geenstijl doet, wordt je monddood gemaakt als het aan vele objectieve media ligt.

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie startpost Willem. Ik heb me ook aangesloten als "lid" van Powned. Ten eerste omdat de reactie van andere media op GeenStijl alleen al ontzettend vermakelijk vind om te lezen. Ten tweede omdat ik GeenStijl wel eens onrust wil zien stoken in het mediapark en ten derde omdat ik al een lange tijd, gratis en voor niets vermaakt word met leuke filmpjes (GS.TV, Dumpert) en artikelen waar ik regelmatig van in de lach schiet. Laidback toekijken hoe GeenStijl bezig is met commotie veroorzaken in medialand, met een kans op nog meer leuke filmpjes gun ik GeenStijl mijn "2 bier in de randstad" wel. Wanneer het ze niet lukt krijg ik de biertjes alsnog terug plus 18% rendement. Kortom, niks te verliezen, krijg er nu al wat leuks voor terug.

In Pauw en Witteman had Dominique Weesie een uitspraak "Je vind GeenStijl fantastisch of je haat het, er is bijna geen middenweg". Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik kan me heel regelmatig irriteren aan de oppervlakkige, domme reacties van reaguurders. Als je de artikelen iets langer volgt kan je ongeveer de inhoud van de comments voorspellen. Daarnaast kan ik me ook aan sommige artikelen van GeenStijl ergeren. Voorbeeld, het continue bashen van de politie. Als de kentekenplaat van een politievoertuig eraf ligt de politie betichten van "boven de wet staan" (foto gemaakt op oudejaarsavond). Een agent die wildplast (mag legaal buiten bebouwde kom) betichten van boven de wet staan aka een eikel zijn, terwijl vele agenten hardwerkende mensen zijn en we zonder hun niet kunnen functioneren. Goede aanpak van de politie word daarintegen niet bericht. Ook de terugkomende colums van "Kouwes" vind ik vreselijk dom net zoals Hanneke Groenteman pesten.

Kortom, liefde & haat verhouding.

Je maakt ze nu al een "BNN aftreksel"? GeenStijl spreekt een doelgroep aan die helemaal niet actief of lang niet zo actief is bij BNN. Ik denk dat je te snel oordeelt, ze hebben nog geen kans op tv gehad om zich echt te profileren.

5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie er eerlijk gezegd geen rechtse tegenhanger van bijv de vara uitkomen (wat ik, ondanks dat ik totaal niet rechts ben liever zie)

De kracht van geenstijl zit hem in het feit dat het geschreven media is waar men massaal en nog belangerijker anoniem op kan reageren. De algemene geenstijl "stijl" drijft op irritant sarcasme (Wat ik hier en daar wel kan waarderen) en volledig recalcitrant en het liefst op de persoon.

Bart kon dit op een leuke manier. Geenstijl kan dit schrijvend (of ik het er nou mee eens ben of niet) Rutger kan dit imo niet.

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ze zijn zelfs opgericht door telegraaf mensen.. :x Vind het vrij kansloos allemaal. Ze waren ook absoluut niet de eerste met zo'n soort blog/dump. Honderden andere blogs ala flabber etc.

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Wel één van de weinige succesvolle...

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    De grootste uitdaging van Geenstijl is niet om op de PO te komen maar eerder het niveau gelijk te houden aan wat op de site staat. Ik vraag mij af waarmee ze hun programma's gaan vullen en met welke presentatoren gaan doen, de kans dat dit gaat falen is in mijn ogen daarmee ook vele malen groter.

9. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me ingeschreven, wat is de 5,72 nou? Mocht het mislukken dan krijg je het terug.

Ik ben heel erg benieuwd of ze hun concept naar TV kunnen vertalen, GS als internet medium is naar mijn mening een uniek iets, en brengt nieuws op een "onderscheidende" manier.

It's worth a shot. :)

10. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat je hier een goed statement maakt.
    Doordat ze nu een soort van mainstream-weg inslaan, denk ik dat veel reaguurders van het eerste uur misschien weg zullen gaan. De oorspronkelijke site was redelijk onschuldig (en dan heb ik het over de gedachte erachter, niet zo veel bezig zijn met de rest van de media), ik denk dat ze nu meer bezig zijn met de andere media en dat ze een van de grootsten willen worden.
    Hoe Weesie ook in de media praat, dat je het allemaal als een grap moet zien, maar dat er achter de schermen wel serieus wordt gedaan.

Voor de publieke omroep vind ik het wel een goede zaak, want ik vind dat de concentratie teveel naar links ligt. Er is geen Nederlandse Fox ofzo.(niet dat ik daar fan van ben, maar om even een voorbeeld te geven)
    Of Geenstijl daar dan de uitgesproken kandidaat is om dat te worden weet ik ook niet. Misschien dat een rechtse VARA zoals Ego zegt, dat dat beter is.

11. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ze irritant, heel erg arrogant en dat haat ik. Nogal.

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, wie niet? Ik vind dat ook, en toch kijk ik. Toch lees ik.

Ik kan me soms vinden in de standpunten van GS, soms niet. De reden dat ik bijna elke dag even naar de site surf, is dat ik alles zo geweldig geschreven vind. Dé reden voor mij om te lezen eigenlijk, haha!
    Daarnaast vind ik het toch wel amusant te lezen over andere bizzare happenings in de media of maatschappij, dingen die niemand anders publiceert. Nu is dat niet altijd even netjes of leuk, soms vind ik het niet kunnen. Daarentegen zitten er ook wel 's dingen tussen die ik wel interessant vind. Daarom zoeken. ^^

13. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het wel allemaal erg verdacht. Vandaag krijg ik pas een bevestiging van mijn lidmaatschap terwijl ik de eerste dag al heb ingetekend. Volgens mij hebben ze al die 50.000 leden en doen ze gewoon per dag een aantal honderd verwerken. Vreemd.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Misschien doen ze dat wel expres.

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Tuurlijk, vanuit de markt gezien is het voor hun op het moment erg handig om het hele "leden-werven" zo lang mogelijk uit te melken. Ik denk dat het ze gewoon erg goed uitkomt om te rekken tot 31 maart zodat men niet al bij voorbaat verveeld raakt.

16. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, en dan de laatste dag voor de deadline de 50000 passeren:+

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Bijvoorbeeld. Zou wel een mooie actie zijn. 8)

18. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als de teller klopt gaan ze het niet meer halen denk. Zou me ook niks verbazen als ze de teller manipuleren en aan het einde een "stunt" hebben.

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hm, nu gaat het wel héél traag. Aan de ene kant geloof ik er niet meer in. 50.000 is toch wel veel en ik denk dat hun boodschap juist averechts werkt.

Fuck Hilverschum, inhoudloze TV maken, het MediaPark om ver schoppen.

Op internet kom je het alleen tegen als je GeenStijl.nl indrukt, op de tv kan je het ongewenst tegen komen. Ben benieuwd.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/02/geenstijl_verliest_van_wendy.html

Overigens vind ik dit ook wel bizar.

20. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, ik heb het ook gemerkt. Zo'n stunt zal me inderdaad niets verbazen, al geloof ik daar toch wat minder in aangezien hun ook zo snel mogelijk willen mededelen dat ze de leden gehaald hebben. We zullen zien, veel naamverlies zouden ze ook niet verliezen, ze doen het gewoon af als een grap als het mislukt, tevens krijg ik dan 25 cent extra teruggestort :)

Deel Deze Pagina