Mooie startpost Willem. Ik heb me ook aangesloten als "lid" van Powned. Ten eerste omdat de reactie van andere media op GeenStijl alleen al ontzettend vermakelijk vind om te lezen. Ten tweede omdat ik GeenStijl wel eens onrust wil zien stoken in het mediapark en ten derde omdat ik al een lange tijd, gratis en voor niets vermaakt word met leuke filmpjes (GS.TV, Dumpert) en artikelen waar ik regelmatig van in de lach schiet. Laidback toekijken hoe GeenStijl bezig is met commotie veroorzaken in medialand, met een kans op nog meer leuke filmpjes gun ik GeenStijl mijn "2 bier in de randstad" wel. Wanneer het ze niet lukt krijg ik de biertjes alsnog terug plus 18% rendement. Kortom, niks te verliezen, krijg er nu al wat leuks voor terug.
In Pauw en Witteman had Dominique Weesie een uitspraak "Je vind GeenStijl fantastisch of je haat het, er is bijna geen middenweg". Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik kan me heel regelmatig irriteren aan de oppervlakkige, domme reacties van reaguurders. Als je de artikelen iets langer volgt kan je ongeveer de inhoud van de comments voorspellen. Daarnaast kan ik me ook aan sommige artikelen van GeenStijl ergeren. Voorbeeld, het continue bashen van de politie. Als de kentekenplaat van een politievoertuig eraf ligt de politie betichten van "boven de wet staan" (foto gemaakt op oudejaarsavond). Een agent die wildplast (mag legaal buiten bebouwde kom) betichten van boven de wet staan aka een eikel zijn, terwijl vele agenten hardwerkende mensen zijn en we zonder hun niet kunnen functioneren. Goede aanpak van de politie word daarintegen niet bericht. Ook de terugkomende colums van "Kouwes" vind ik vreselijk dom net zoals Hanneke Groenteman pesten.
Kortom, liefde & haat verhouding.
Je maakt ze nu al een "BNN aftreksel"? GeenStijl spreekt een doelgroep aan die helemaal niet actief of lang niet zo actief is bij BNN. Ik denk dat je te snel oordeelt, ze hebben nog geen kans op tv gehad om zich echt te profileren.
Laatst bewerkt: 12 jan 2009