1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tweede Kamerverkiezingen 22 November 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 13 sep 2006.

1. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je interpeteert het echt totaal fout. Of zou jij het niet erg vinden als Nederland wordt zoals bijv. Syrië of Jordanië? Qua cultuur.

2. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt het hierboven over het paranoide gedrag van SyKeS1, maar je hebt volgens mij zelf totaal niet door hoe paranoide je bezig bent... Wilders heeft het over het behoud van de christelijke cultuur in Nederland en jij komt aanzetten dat daardoor islamieten niet aan werk komen. Je probeert alles aan te grijpen en te verdraaien om maar Wilders als racist af te kunnen schilderen. Je hebt het over het simpele verkiezingsprogramma van Wilders, maar weet je wat simpel is, alles maar op racisme te gooien zodra je je er niet in kan vinden...

3. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Die nieuwe grondwet (die er toch niet door zal komen maar geeft wel aan wat Wilders ideeen zijn, en dat is niet goed bedoeld) is een regelrechte aanval op een andere grondwet, namelijk scheiding van kerk en staat. Tuurlijk moeten we christelijke Nederlanders niet gedwongen worden om naar een moskee te gaan oid, maar iemand moet vrij zijn om zijn eigen leven te leiden.

Precies.

Ik ben het niet niet eens dat je de deur open zet voor racisme en ongelijke behandeling, in tegendeel. Dat is denk ik precies hetgeen wat linkse media en linkse partijen willen doen geloven terwijl dit niet de bedoeling is. (over kuddedieren gesproken ;) )

Net of Islamieten onze vrijheid zouden blokkeren al zouden ze naar de moskee gaan, de humor. :emo:

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Sorry voor mijn onduidelijkheid, wat dit betreft ben ik het met je eens. Alleen dat stuk dat je zonder onderbouwing iemand bgon 'uit te schelden' vond ik niet zo om over naar huis te schrijven. Verstandig investeren injezelf is een puik plan

En ego, goed argument hoor. Ik ben zeker heel erg para, onderbouw niets wat ik vind, scheld de mensen uit die het niet met me eens zijn en hun politieke voorkeur ook. Of wacht, was dat iemand anders hier?

Tip: Het zou fijner zijn als je meteen had gezegd dat je bang bent dat er door die wet mazen ontstaan en dit onderbouwd dan eerst te roepen dat het een racist is en de mensen met wie je 'discussiert' begint uit te mauwen. Op die manier kun je beter met elkaar praten namelijk ;)

Laatst bewerkt: 14 sep 2006
  5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    lol ik scheld je niet uit. Maar je hebt het hier over linkse media en linkse partijen die ons dit wijs willen maken. Ja dat vind ik in een land als Nederland een paranoide gedachte.

Ik kijk gewoon naar nos journaal/ netwerk 1 vandaag etc.. En bekijk daarbij ook nog sites als nu.nl. Zendtijd voor politieke partijen zap ik weg omdat het niet veel toevoegt en over het algemeen een propaganda praatje is waar ik geen trek in heb (dit geld voor ALLLE partijen trouwens)

6. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bedoel je dit?
    Kan ik makkelijk onderbouwen hoor. Zijn hele partij is gebaseerd op onderbuikgevoelens van de minder-intelligenten om het zo maar even te zeggen. Standpunten als herinvoering van de gulden en invoering van de doodstraf zijn zó populistisch, en zo níét inhoudelijk. Hij legt de nadruk op de verkeerde standpunten.

7. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Nou okee, zo komen we tenminste ergens. Dit is offtopic, maar ik vind Nederland vrij linkse media hebben omdat linkse partijen naar mijn mening in het verleden vaker ideeen over iemand hebben gegooid die gewoon niet klopte en de media nam dit klakkeloos over. Pim Fortuin zou een racist zijn geweest en nu is Wilders het ook al. Ik ben niet para en denk niet dat onze samenleving niet meer functioneert zoals ik dat wel vind in Amerika door zijn uberrechtse eenzijdige media. Uit recpect en omdat het offtopic is zal ik de media gewoon media noemen als jou dat beter schikt.

@ Drone, zeg dan dat je die standpunten niet respecteerd, ik kan ook half politiek nederland uitschelden voor alles en nog wat omdat IK het daar niet mee eens ben...schieten we weinig mee op toch?

Laatst bewerkt: 14 sep 2006
  8. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Over de Partij voor de Dieren. Iemand die weet wat hun politieke plannen zijn? Zou ik wel willen weten, want die partij komt over dat ze dieren belangrijker vinden dan menselijke kwesties. Zoiets kan je dan toch niet serieus nemen?

9. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Hun plan: Ze gaan voor 3 zetels!!! :D voor de rest is het vrij onduidelijk nog.

10. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    mag ik vragen wat deze opmerking bijdraagd aan de discussie?
    zo zorg je alleen maar dat mensen nog verder tegenover elkaar komen te staan, ik vind dan ook dat je niet zomaar van zulke domme opmerkingen moet plaatsen...

11. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga op Groen Links stemmen. Dat is de partij met de idealen die het dichst bij die van mij komen. Sp is roept mij te veel zonder een echte oplossing te bieden, terwijl Groen Links dit wel doet.

Ik snap trouwens niet waarom mensen op Wilders stemmen. Hij wil geld vrijmaken door op de ontwikkelingssamenwerking te bezuinigen! Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik vind het echt superasociaal om het geld weg te halen bij projecten, die bedoeld zijn om de mensen die al weinig inkomsten hebben, te helpen. Als je altijd maar zo binnen de grenzen blijft leven zal het uiteindelijk een harde maatschappij worden waar het recht van de sterkste regeert en de zwakke mensen naar de zijlijn worden gestuurd.

12. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Asociaal? Nederland geeft relatief het meest aan ontwikkelingshulp van de hele wereld! Wat mij betreft mag dat ook best wat minder, en als je het zo asociaal vindt, dan geef je toch zelf wat meer aan het goede doel?

13. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, hoe cru het ook klinkt, ik ben in mijn ogen niet op de wereld gezet om kleine kindertjes in Afrika te helpen. Dat neemt niet weg dat ik later wel waarschijnlijk een sociaal beroep ga kiezen, maar in mijn ogen heeft het geen zin om de hele wereld te helpen, je kan je beter op een bepaalde (kleinere groep) mensen richten die het ook slecht heeft, en hun helpen.

14. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat veel mensen in Nederland zich in de eerste plaats Nederlander voelen en helemaal geen wereldburger. Naar mijn mening moeten mensen eens buiten hun grenzen gaan kijken en niet alleen aan hunzelf denken. Bovendien zal een stijging in welvaart in 3e wereldlanden ook positieve gevolgen hebben voor de Nederlandse economie, we zijn immers een export/import land. En wat dat "argument" betreft dat ik zelf maar wat meer aan goede doelen zou moeten geven. Mensen moeten samen iets er tegen doen en een signaal naar de buitenwereld afgeven dat het ons wel wat doet en dat we wel wat om de mensen buiten ons land geven. Nederland staat toch bekend als een land met veel internationale betrekkingen dan moeten we ook laten zien dat we dat zijn en dat dat niet alleen geld voor landen die gunstig voor ons zijn

Ik zeg ook niet dat we alle mensen kunnen helpen, maar we kunnen in ieder geval een deel doen. Het is toch belachelijk dat zoveel kinderen in Afrika niet naar school kunnen en dat er zoveel mensen dood gaan aan aids, terwijl dit redelijk makkelijk op te lossen is. Zodra alle kinderen de kans hebben om naar school te gaan zal het land zichzelf gaan ontwikkelen, ze hebben alleen dat duwtje in de rug nodig. Bovendien zijn er tal van andere zaken waar op bezuinigd kan worden, dus het is wel erg makkelijk om meteen hetgeen te pakken dat ons niks kost als Nederlanders.

Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  15. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag voor de eerste keer gaan stemmen, maar ik heb eigenlijk nog geen idee waarop. Er zijn zoveel partijen waarvan een paar standpunten me wel aanspreken, maar die dan vervolgens door een collectie van andere standpunten en denkbeelden waar ik het totaal niet mee eens ben tot in het negatieve gecompenseerd worden.

Als je het nuchter bekijkt is de politiek meer een soort imagostrijd, aangezien de inhoud zelf niet veel verschilt, of tijdens de kabinetsonderhandelingen van alle kanten wordt bijgestelt omdat de coalitiepartners anders niet meer door één deur kunnen.

Het valt me op dat je veel sneller weet waar je niet op gaat stemmen. Bij mij is dat Geert Wilders. Een typisch voorbeeld van een populistische zeikert die z'n gram haalt door uitspraken van collega's te verdraaien, om er vervolgens als een Noord-Amsterdams wijf uit een verpauperde buurt op los te zaniken. Nog een stap verder en hij begint over 'die buitenlanders'. Z'n standpunten bestaan veelal uit Amerikanisering van de huidige regels en ouwe koek met een nieuwe terminologie die garant staat voor allerlei verfrissende cliché's.

Dit geld overigens voor alle splinterclubjes op de rechtervleugel, die met weinig uitzondering geleid worden door gebruinde zakenmannen met een opgeblazen ego, van het type dat ik altijd in Bergen zie rondlopen, inclusief geïrriteerde blik, slecht geblondeerde vrouw en jonge, krijsende kinderen (als ze tenminste niet in de crêche zitten). Cliché? Misschien. Waar? Ja.

Ik zie nog wel of ik tijd en zin heb om me verder te verdiepen in de andere partijen, en een beslissing maak over wat ik ga stemmen. Ik laat het in ieder geval niet afhanger van één of andere stemwijzer.

16. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat iedereen voor zichzelf wel kan bepalen hoeveel hij of zij wil geven aan het goede doel, dat hoeft de staat niet voor ons te doen. Als het inderdaad waar is dat de meeste Nederlanders zich geen wereldburger voelen, dan is het nog erger dat de staat zoveel aan ontwikkelingshulp geeft. We leven immers in een democratie, en áls de meerderheid wil dat er minder aan ontwikkelingshulp moet worden gegeven, dan dient de staat dat ook uit te voeren. Net als het Europa standpunt, de meerderheid van de Europese bevolking wil niet dat Turkije bij de EU komt (sterker nog, slechts 45% van de Turkse bevolking wil bij de EU horen!), toch wordt het er gewoon doorgedrukt.

Overigens vind ik wel dat Nederland aan ontwikkelingshulp moet blijven geven, maar het hoeft niet zo te zijn dat we op de eerste plaats staan. De vijfde plaats lijkt me hoog genoeg, daarnaast staat het de bevolking (nogmaals) vrij om zelf extra aan ontwikkelingshulp te geven. En de overheid dient dat, naar mijn mening, ook te stimuleren. Want het is inderdaad goed voor de Nederlandse economie als de welvaart in ontwikkelingslanden toeneemt (kijk maar naar de opkomst van China, ook dat is goed voor onze economie). Maar het is ook goed voor de Nederlandse economie als de staat wat meer geld overhoudt om bijvoorbeeld de staatschuld af te lossen, of om te investeren in infrastuctuur, de belastingen voor bedrijven te verlagen zodat zij zich in Nederland vestigen etc.

17. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Blijkbaar niet, want ontwikkelingshulp bestaat al zo lang, maar in de tussentijd worden er veel problemen achteraf geholpen, maar nog niet effectief voorkomen. Als het zo makkelijk op te lossen was, dan was dat al lang gebeurd.
    IMO, steek eerst maar eens geld in het milieu, het energieprobleem en het broeikaseffect (dus o.a. het onderwijs), voordat we Afrika welvarend maken en introduceren in een wereld die door nalatenschap uit elkaar valt.
    Maar dit is een hele andere discussie.

BTW, wil iedereen hier even opletten dat ze niet zo veel dubbelposten, maar de edit-knop gebruiken. :)

:+ zo dus:

De PvdD wil het ook niet voor het zeggen hebben. Ze willen slechts een paar zetels om invloed uit te kunnen oefenen op de bestaande grote partijen. Zodat ze het lot van de dieren en de bioindustrie op de politieke agenda kunnen zetten. Als andere partijen zich ermee bezig gaan houden, dan heeft de PvdD haar doel al bereikt.

18. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bizar standpunt, als er één partij is die partijprogramma baseert op gebakken lucht is het GL wel. Heb je hun programma gelezen? Zoveel geld dat ze gaan uitgeven, maar als je kijkt waar ze op bezuinigen dan behalen ze hiermee nog geen fractie van het geld wat ze extra willen uitgeven. Kan je nog beter op de SP stemmen.
    Er wordt al 50 jaar geld gegeven aan Afrika. Is de situatie verbeterd? Nee, integendeel. Afrika heeft een veel groter probleem dan armoede. Afrika kent nauwelijks organisatorische structuur en loopt over van de corruptie. Het is echt typisch een domme westerlijke gedachte om te denken dat als je ergens maar genoeg geld heen stuurt het vanzelf wel goed komt. :emo:
    Wederom vind ik dat je niet er heel erg licht over denkt. Sowieso vind ik het een behoorlijke belediging om te zeggen dat NL eens buiten de grenzen moet kijken. Nederland geeft relatief het meeste geld aan de derde wereld, meer dan welk ander land dan ook! Daarnaast is het inderdaad belachelijk dat er veel mensen dood gaan aan AIDS, maar als je er weet ik veel hoeveel miljard heen pompt zijn die mensen echt niet ineens genezen hoor. Integendeel, koning Swasika van het Oekoeboeloe volk koopt er gewoon een mooie Ford Mustang van. Ook mooi, daar niet van.

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik stem gewoon weer op de PvdA.

20. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65

Aha, het dooddoenertje van Wilders. Een keiharde aanpak van criminaliteit en terrorisme. :lol:

Dat je dat soort pietpraat zomaar voor waar aanneemt.

Deel Deze Pagina