1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uitzetting uitgeproduceerde asielzoekers

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door halo, 12 feb 2004.

  1. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Goed?? GOED??? Het is toch ZOWIEZO asociaal van ons Nederlanders dat we de mensen alleen binnen laten als er een politieke reden voor is? Wij, als westerse natie, onderdrukken juist de meeste volkeren waar de vluchtelingen vandaankomen, die mensen leven daar van de Max-Havelaar producten, die ze nog een beetje kunnen verkopen, er wordt belachelijk veel accijns op producten uit buitenlandse (niet machtige) landen gegooit. En dan hun ervan beschuldigen dat ze het land niet helpen opbouwen omdat ze uit hun land gaan, wat doen wij dan??..

    En verder, specifiek gericht op deze kwestie, vindt ik het niet juist dat mensen teruggestuurd worden door fouten van ONS ambtelijk apparaat, daar zijn zij niet schuldig voor. En het is ook van de gekke dat er mensen teruggestuurd worden waarvan men weet dat als ze eenmaal terug zijn hun niet lang meer te leven staat of maar weinig kans hebben op overleven. Of familie's die gescheiden worden. En jah, ik heb het stuk van de leugen regeert gezien, de uitzending zelfs (boeiend programma), maar er wordt geen woord gerept dat die schrijnende gevallen er niet zijn, nee, juist erkend. En het falen van de minister wordt ook onderstreept, 0->2000->8000->(26000?) Uitgeprocedeerde asielzoekers, na rellen beleid.

    Neen, ik vindt het niet van deze tijd, en vindt het diep treurig dat 70% van onze bevolking dit beleid zou steunen.
     
  2. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zullen eerst aan onszelf moeten denken voor je iemand anders kan helpen, je kunt niet weggeven wat je niet hebt...:{jij mag gerust al je geld in arme landen investeren,
    als wij alles binnenlaten worden wij zelf armer, krijgen die landen die dus zo instabiel zijn meer macht, en krijg je dus ook onrust in de wereld....

    Ze hebben ook vooral niet alle gerechtelijke procedures tot het uiterst uitgerekt.....
    niet echt een fout van het apparaat, of tenminste, die mensen zijn er schuldiger aan dan de nederlandse staat

    ben ik met je eens, maar deze mensen zijn niet voor niets uitgeprocedeerd

    moet jij weten
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2004
  3. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Haha grappig om dat nu te zien. Iemand die de derde wereld aanhalt en hoe ernstig het wel niet is dat wij accijns heffen op die dingen. Kennelijk geen enkel idee hoe economie werkt etc? Typisch...

    Net zo typisch als al die partijen die tegen de samenvoeging waren van KLM? Ik wil het eigenlijk niet zeggen maar het waren de linkse partijen die deze situatie hebben laten ontstaan. nee we mochten schiphol niet uitbreiden, nee geen wegen erbij, maar nu wel klagen dat de KLM weg is en nu praktisch in franse handen is.
     
  4. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik snap ook wel hoe het economisch systeem werkt, en jij gaat mij niet vertellen dat dat gebaseerd is op fair-trade. En ik snap dat we hierdoor in staat zijn een stabiele eenheid te vormen, de Europese Unie, maar dan blijft het nog steeds fout. Het geld dat wij erin pompen komt niet overeen met het geld dat zij uit ons zouden kunnen halen of wij uit hun halen. En de economie van de wereld is de grondslag van (bijna) alle politieke problemen, en hier al zeker. Vindt je het niet meer dan logisch dat er meer dan 1miljard ondervoeden leven op deze wereld, en maar 1miljard westersen. En als jij weet hoe het economische apparaat in elkaar steekt weet je ook dat de enige met recht van spreken en echt 'fair'/efficient handelen kunnen zijn de economische grootmachten.

    En over de KLM, het is toch zeker fout dat er daar tal van mensen wonen die recht hebben op hun leefomgeving, en daar recht op verzekerd hebben gekregen, maar het dan niet krijgen, neen, juist meer problemen. En dat de KLM weg is is te danken aan het verslechterd economische klimaat en andere problemen binnenshuis, maar niets met een zoveelste landingsbaan van SCHIPHOL. Waar je dat dan weer vandaan haalt?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    We hebben het over asielzoekers niet over goudzoekers. Dus ik snap jouw punt niet over accijns. Je speelt in op gevoel.... daar win je deze discussie niet mee

    Ten eerste .... de mensen die kunnen vluchten naar Nederland hebben geld. Een echte vluchtelling kan niet zonder geld naar Nederland komen.

    Ten tweede Max-Havelaar richt zich voornamelijk op zuid-amerika, daar komen onze vluchtellingen niet vandaan.

    Onze vluchtellingen en potentiele asielzoekers komen uit
    Afrika, Miden-Oosten en Oost Europa (Servie)

    De accijns is op dit moment nog een feit, maar Europa is hard bezig om deze muren omver te werpen. Ze willen namelijk o.a. stoppen met subsidies aan de landbouw. (NB De sociale partijen in Europa willen deze juist handhaven. Dus denk goed na als je straks moet gaan stemmen voor het EP (waar meer dan 60% van onze wetgeving vandaan komt))

    Wat doen we hier aan? Wat dacht je van ontwikkelingshulp? Wat dacht je van import van goederen (handelsverdragen)?

    Heb jij een ander programma gezien dan ik. Er word toch duidelijk gezegd dat niet alle gevallen schrijdend zijn. Vooral de mensen die in beeld zijn geweest waren geen asielzoekers. Ik ken de dossiers niet, dus ik wil hier ook geen conclusie uit trekken.

    Ik vind het a-sociaal als je een hoge studie hebt genoten in je eigen land dat je dan je heil elders zoekt. Terwijl deze mensen juist hard nodig zijn.

    We hebben het dus over uitgeprocedeerde asielzoekers. Dit betekend dat a) Het veilig is om naar het land van herkomst terug te keren b) De aanvraag ongegrond is

    Er is trouwens een mogelijkheid om in Nederland te gaan werken zonder dat je asiel hoeft aan te vragen. Dit heet immigreren. Je kan dan een werk vergunning aanvragen om in Nederland te komen werken. Als men geloofd in jouw kansen op de arbeidsmarkt mag je hier komen wonen en werken.

    Leuk zo'n uitstapje naar de KLM en het Noord-Zuid dilema... maar dit heeft niets met het onderwerp te maken ... leuk voor een andere discussie
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2004
  6. G@MERZ4EVER

    G@MERZ4EVER all g@merz united!!!

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0

    jezus...wat ben jij dom zeg!!!
    als je een mening geeft, probeer dan in ieder geval te onderbouwen waarom jij dat vindt, want anders kun je maar beter je mond houden.
    Ik ben het wel eens dat het asielbeleid strenger moet zijn, maar het is helaas tot nu toe nog te vaak gebeurd dat ze de verkeerde mensen uitzetten.
    Ik vind dat alle asielzoekers die op dit moment hier terecht in nederland zijn ( oorlogsasielzoekers, geen economische en ook geen crimenele achtergrond) en langer dan 3 jaar al bezig zijn met hun aanvraag, zeker een generale pardon verdienen.
    Ik vind ook dat je een aanvraag zeker niet langer mag duren dan 1 jaar ( maximaal 2 jaar ). Het is echt onmenselijk om langer dan 2 jaar in onzekerheid te moeten leven om het dan uiteindelijk te horen dat je toch weg moet.
    Asielzoekers die uitgeprocedeerd zijn, kunnen ze al helemaal niet zomaar op straat zetten, want dan worden ze onzichtbaar/onvindbaar. Men gaat dan in de illegaliteit.
    Dus in het kort...nogmaals in ben het zeker eens met het strengere asielbeleid, maar de regering moet ook beseffen dat dit beleid nog lang niet perfect is.
    So i rest my case.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ben ik het mee eens.. Ik weet niet of de verkeerde mensen zijn uitgezet. Ik ken de dossiers niet, maar ik ben bang dat het inderdaad wel eens voor komt

    3 jaar is een hele korte periode de nieuwe periode van 5 jaar is reeeler ... De aanvraag procedure duurt nu ook niet langer dan 6 maanden ... maar daarna volgt het beroep. Mensen gaan in beroep en leven dan in onzekerheid ... maar als je in eerste instantie bent afgewezen... weet je dat je weinig kans hebt als je in beroep gaat.


    Klopt en er word hard aangewerkt om de procedures te verbeteren. Het gaat nu stukken beter dan 3 jaar geleden
     
  8. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Aanpassen of opkrassen, aangezien ze zich negen van de tien keer niet aanpassen heb ik er geen bezwaar tegen dat ze terug moeten. De Nederlandse economie blijft wel draaien nu moeten ze nog de economie in eigen land op poten weten te zetten, daar hebben ze meer aan.
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nu beginnen ze weer met hun hongerstaking...
    En dat terwijl ze illigaal in ons land zijn...

    Lekker laten verhongeren en vooral niet toegeven, vind ik.
     
  10. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    weetje.. ik zou hier weer eens een heel lang verhaal kunnen typen.. waarin ik duidelijk probeer te maken dat ik voor het beleid van Verdonk ben... net als zo'n 61% van onze bevolking.. maar het komt er gewoon weer opneer... dat de mensen met de grootste bek de meeste aandacht van de media krijgen.. Ik geloof dat er al genoeg argumenten voor het beleid zijn gegeven.

    edit: ff 'beleid' goed getypt :+
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2004
  11. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Toen die mensen hier kwamen wisten ze dat ze teruggestuurd zouden worden wanneer de situatie in hun varderland weer goed was. Dus wat is dan het probleem?
    Ze moeten juist blij zijn met een opleiding die ze hier hebben kunnen volgen, en waar ze dus in hun vader gebruik van kunnen maken. Als ze in hun vaderland hadden moeten blijven hadden ze helemaal geen opleiding en dus geen toekomst.

    Als jij in de 2e wereldoorlog iemand in een achterkamer had laten onderduiken, kan diegene het toch ook niet maken om er na de oorlog te blijven zitten tegen de wil van de werkelijke bewoner van het huis in. Dat slaat toch ook nergens op?
     
  12. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Die laatste vergelijking die je maakt slaat natuurlijk nergens op, maar ik ben het wel met je eens dat het gewoon terecht is dat ze uitgezet worden.
     

Deel Deze Pagina