1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Update] Geenstijl en Burgercomité EU gaan voor een referendum; handtekeningen nodig

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 19 aug 2015.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    UPDATE: je kan nu online tekenen op: https://teken.geenpeil.nl/

    Als behoorlijke tegenstander van de EU (en niet Europa, samenwerken is dikke prima) ben ik helemaal voor deze actie. Geenstijl en het Burgercomité gaan proberen een referendum te behalen mbt het ingeplande associatieverdrag met Oekraïne. Dit is een eerste stap richting integratie van Oekraine in de EU. Gezien de dynamiek van het land te zot voor woorden. Maar daarnaast is dit ook een symbolische actie om te laten zien dat niet elke burger blij is met de EU.

    Meer info:
    http://www.burgercomite-eu.nl/raadgevend-referendum/

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/geenpeil_u_kunt_nu_ondertekene.html#comments

    en vooral hier:
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/geenpeil_hier_is_het_associati.html

    Ik ben van mening dat veel van de EU ondemocratisch wordt doorgedrukt en dat daarnaast de aansturing te ver van de burger afstaat. Daarnaast heeft de Nederlandse burger zich al eens tegen de EU in deze vorm uitgesproken.

    De eerste drempel van 10.000 handtekeningen is gehaald. Nu zijn er 300.000 (!!!) handtekeningen nodig op papier om een referendum te starten. Veel te veel en het feit dat het papier is maakt de drempel veel te hoog. Echter ik ga iig aan de slag om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen en die richting GeenStijl te sturen. Via deze weg breng ik het hier onder de aandacht, hopelijk krijg ik meer mensen mee. Voor de zekerheid kan je je handtekening beter naar GS of het Burgercomité sturen ipv rechtstreeks naar de Kiesraad.

    Formulier:
    https://www.referendumovereenwet.nl/wetten/34116

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2015
    Daz vindt dit leuk.
  2. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Waar moet het formulier wel heen dan?
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Idk ik ben tegen Ukraine. Maar ik vind het niet okay dat ze daar een "achterliggende" gedachte bij moeten halen dat ik dan ook gelijk tegen de EU ben.
     
    Ypuh en L.A. vinden dit leuk.
  4. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Leuk bedacht maar zonde van de tijd dit.

    Het is toch al lang beslist wat er gaat gebeuren, in de achterkamertjes is er echt geen mogelijkheid voor democratie en al dat soort onzin. (In het laatste Nederlandse referendum verwierp 60% van de Nederlandse bevolking de komst van de euro. Zie ons nu)

    Als de beslissers er een slaatje uit kunnen slaan dan gaat het gewoon door, ongeacht de gevolgen of tegenstanders.
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Precies mijn gedachte.

    Ik ben er ook niet tegen dat het gemakkelijker wordt daarheen te reizen of andersom zonder visum.
    Maar ben er wel tegen dat er ineens handel gedreven moet worden met een land dat in een burgeroorlog verkeerd uit eigen gewin of om rusland een hak te zetten.
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Europa die gaat bepalen hoe we in Nederland leven? No thx, ben altijd anti EU geweest.

    In Zweden probeerde de EU zelfs nog Snus te verbieden. Terwijl Zweden het laagste percentage sterfgevallen had door longkanker omdat snus ervoor zorgde dat roken veel minder populair werd. Europa zit vol met domme mensen die domme regels op landen willen opdringen. Dit wil ik ook niet meer in Nederland.

    Ik heb heimwee naar het progressieve Nederland waarin we vroeger leefden. Onder leiding van een regering die we zelf gekozen hebben.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2015
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @Juunanagou : is toch perfect dan? Dit referendum zegt helemaal niks over jouw mening mbt EU maar gaat puur om het associatieverdrag.

    @ReSoN : wellicht, maar daarom gaan de formulieren eerst naar geenstijl

    @GillesD12 : GeenPeil, Postbus 37743, 1030 BG, Amsterdam

    @iedereen: daad bij het woord voegen en opsturen dus.
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nope, geenstijl promo meisje niet leuk. Dan maar Europa... [​IMG]
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @Le Lastpak : tekenen jonguh

    Te gek dat het nu online kan. Het zou een mooie actie zijn als er, ongeacht de uitkomst, een referendum komt.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    @Kevf heb je melding om te titel bij te werken verwerkt. :)
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    getekend puur omdat het weleens tijd wordt dat er een referendum komt mbt de EU, al is dit geen bindend referendum en gaat het niet direct over de EU zelf is het toch wel een signaal richting de 2e kamer + de bureaucraten in Brussel. Hopelijk werkt het ook drempelverlagend voor andere referenda.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    @Kevf Ligt die site er nou al uit? Wilde net gaan kijken.
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Straks ook effe tekenen!
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    :+

     
  18. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Zo'n tekst geeft me nou niet echt een boost om te stemmen. Want je kan alleen maar voor de EU zijn als je een links stemmer bent...

    En dan ook nog het gebruik van woorden als "Eurofiele" "anti-democraat" "zeiktrollen" "link-progressieve multicultiknuffelende". No thanks op zo'n manier kunnen ze het in hun reet stoppen. Wat is hun doelgroep, jonge, Nederlandse jongens die nog te jong zijn om te mogen stemmen?
     
  19. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja, dat is hun 'stijl'....persoonlijk heb ik daar ook een gruwelijke hekel aan, heb verder ook niks met die hele site, kom er echt nooit...maar het doel is goed, dus vooruit dan maar een keer.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind het heerlijk om te lezen. Het is gemakkelijk om tussen de regels door de echte boodschap uit te vissen voorzien van een (voor mij) grappige saus.

    Anyways de teller staat al op 65.000! Als iedereen zijn familie nou ook nog even aanzwengelt

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieve...op_dat_hele_kleine_stukje_aarde.html#comments
     

Deel Deze Pagina