1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Update] Geenstijl en Burgercomité EU gaan voor een referendum; handtekeningen nodig

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 19 aug 2015.

1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    'Anders gaan we naar Rusland'

'Ok, vooruit dan maar'

2. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Walgelijke man die porosjenko. Komt hier komend weekend ook gezellig thee drinken in nederland.

Referendum moet nog plaatsvinden, maar de politiek acteert alsof het net getekend is..
    Geen wonder dat porosjenko de indruk heeft dat het al rond is.

Laatst bewerkt: 30 nov 2015
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Werkelijk waar ongelooflijk hoe hard de politiek zijn best doet om dit initiatief te saboteren. De Vereniging van Gemeenten geeft aan dat er niet genoeg geld is voor het referendum maar het extra geld toewijzen wordt via een motie afgewezen maar vantevoren afgeraden door Plasterk. Daarnaast het bericht dat gemeenten minder hokjes inzetten etc.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieve...vd_en_pvda_saboteren_democratie.html#comments

Omdat de media wederom bijna geen aandacht aan deze zaken besteed is GeenStijl een campagne begonnen:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/12/bedelbrief.html#comments

Exionche vindt dit leuk.
  4. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Waarschijnlijk wordt het verdrag toch doorgezet.. het enige voordeel is voor de oekraïense burgers dat het makkelijker zal worden naar Europa te reizen.
    Voor de EU zit er eigenlijk geen voordeel in om een land dat nog zo in tweeën is gesplitst ( met in het oosten de van oorsprong Russische bewoners en in westen de Oekraïners) en bovendien straatarm is "handel" mee te drijven.. want welk bedrijf zou er zo gek zijn in deze regio te investeren?

Waar ondanks de coup op de pro-russische Janoekovitsj..nog steeds veel corruptie is. Porosjenko wil graag bij de EU onder het juk van grote buur Rusland vandaan, maar er kleeft, behalve voor de burgers, geen enkel voordeel aan het verdrag. Interessant stuk hierover:
    http://nieuws.tpo.nl/2015/11/30/por...e-noemen-want-zonder-verdrag-zijn-die-er-ook/

Persoonlijk ben ik vooral ook niet zeker of Porosjenko überhaupt wel te vertrouwen is. In de westerse media is er, helaas, niets tot weinig (heel goed zoeken) over te vinden; maar typ porosjenko en genocide eens in op google en er verschijnen tientallen artikelen en beeldmateriaal van wandaden van het oekraïnse leger in het oosten. (toegegeven het zijn vooral links naar buitenlandse artikelen of van wat vage sites, maar toch vreemd dat er zo weinig over is bericht; rusland heeft oekraine immers ook aangeklaagd wegens deze toestanden.. volgens mij was NRC een van de weinigen) Heb al eens eerder een post over gemaakt met een film waarin Kiev domweg eigen steden bombardeert en onschuldige burgers slachtoffer zijn, worden verbrand etc..
    Ook verboden fosforaanvallen waren hun niet vreemd: http://www.nujij.nl/algemeen/oekraiense-leger-vuurt-fosforbommen-af-op-donetsk.28965554.lynkx
    Nog steeds verbaast het me dat hierover in de westerse media zo weinig werd bericht.

Rutte schudt al een tijdje vriendelijk handjes met Porosjenko; ook al tijdens het onderzoek naar de ramp met mh17 toen er nog geen bewijslast te vinden was dus al partij gekozen. Misschien speelt het schaliegas een rol? Wat mij betreft een walgelijke president van een land waar we, op dit moment, zeker geen deals mee moeten maken.

Laatst bewerkt: 4 dec 2015
  5. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Compleet van de zotte dat we met dit land onderhandelen over een associatieverdrag.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
  9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Doet dat er toe? Het feit dat dit voor 6 april door het EP wordt uitgesproken is de nieuwswaarde.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Lachwekkend proces ja, ga dus ook maar nee stemmen :p

Meer een stem van hoop btw, denk dat het gewoon naast hen neer wordt gelegt.

11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Driewerf hoera voor de democratie!

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Al stem ik deels zelf ook/wel omdat ik wil zien wat er gebeurt als het Nederlands volk nee stemt ben ik ook tegen het verdrag. Ik hoop niet dat we een vergaand associatieverdrag aangaan met een land wat zo ontzettend verscheurd is als Oekraïne.

Andere wtf mbt de het referendum:

http://nos.nl/artikel/2082091-amerikaanse-miljardair-sponsort-ja-campagne-oekraine-referendum.html

Mag dit?

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
  14. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Zo, hier in het buitenland heb ik het stembiljet al ontvangen. Volgende week maar eens opsturen.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Weet je al wat je gaat stemmen?

16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wel... Kevf, sorry, maar ik neig naar een voor.
    Tot nu ontbeert het m.i. aan steekhoudende argumenten tegen. Veel discussies tegen gaan over zaken die feitelijk niet in het akkoord staan.

Dit soort speculeren als "opbouw naar EU lidmaatschap" is geen geldig argument. Ik kan prima vóór vrijhandel zijn en tégen EU-lidmaatschap. Dat het een het ander impliceert is helemaal geen gegeven.

Ik hoopte eigenlijk dat er ergens al een tegen-campagne circuleerde, zodat ik het nog kan lezen voordat ik mijn stem moet opsturen. Vanwege de duur van internationale post moet ik eerder stemmen.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat is jouw reden om voor te stemmen dan? Is het echt die vrijhandel? Dit is de handel op dit moment:

Zelf moet ik nog het nodige onderzoek doen al neig ik naar 'nee'. Het land wordt verscheurd door corruptie en oorlog. Daarnaast wonen er in het land veel pro-russen. Ik kan mij voorstellen dat dit verdrag de boel alleen maar meer onder spanning zet.

18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Velen gebruiken de staat van het land als argument om vooral geen zaken met Oekraïne te doen. Ik zie meer samenwerking met de EU juist als iets dat Oekraïne hierin enorm kan helpen.

Overigens viel mij vandaag op (na een item van Zondag met Lubach) dat het stemformulier geen melding maakt van blanco stemmen.
    "U stemt door één stip te kleuren"
    "U heeft keuze voor of tegen"
    Het woord blanco komt nergens voor in de procedure.

19. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat is een goed argument. Laat dat land eerst eens tot rust komen.
    De EU kan dat land ook helpen zonder ze meteen in de EU te trekken (met alles wat daarbij komt, ja zeker ook wat goeds, maar ook een hoop bagage).

20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Voor mij is het heel dubbel. Aan ene kant ben ik erg tegen.
    Dat heeft met name te maken met de enorme corruptie en de regering (porosjenko) die ik voor geen centimeter vertrouw. Heb daar eerder posts over gemaakt hoe weinig er bekend is van zijn genocide. Met zo'n man wil je geen zaken doen.
    Een tweede reden is dat dit verdrag heb ik het vermoeden mede een politieke zet is om rusland een hak te zetten. Dit speelt al een hele tijd en het westen heeft al lang geleden partij gekozen voor oekraine. Of schaliegas ook een rol speelt of het alleen is om rusland buitenspel te zetten weet ik niet maar het is een aardige 2 vliegen in 1 klap mocht de EU handel willen drijven met oekraine.
    En als laatste ben ik geen groot fan van de EU; zijn er domme keuzes in het verleden gemaakt door andere corrupte landen als griekenland toe te laten zonder goed te checken. Een emotionele reden natuurlijk en oekraine zal niet meteen worden toegelaten maar het heeft wel gezorgd voor cynisme bij de plannen van de EU naast dat ik al een beeld had dat het een bureaucratische bende is.

Waarom dan voor? Ja..ondanks de corruptie en economische malaise kunnen de burgers daar niets aan doen. En een verdrag als dit biedt wel kansen op vooruitgang en dat gun ik de oekrainers wel.

Deel Deze Pagina