1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] Stedentrip

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 1 feb 2008.

  1. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Wij gaan in de meivakantie elk jaar op steden trip. Zo zijn we naar parijs, londen, barcelona en napels geweest. Dit jaar gaan steken we (moeder,vriendin moeder, dochter vriendin moeder en ik) voor het eerst de zee over. We gaan naar NY. Ben je er al eens geweest en zeg je daar moet je naar toe gaan? Post het hier. Post ook van je andere stedentrips foto's en wat je van de stad waar je naar toe bent geweest vond. Wat je daar hebt gedaan en waar andere members nog zeker een keertje naar toe moeten. Waar je naar toe wilt en/of wat je verwachtingen zijn van een/die stad. Kortom vertel hier alles wat te maken heeft met stedentrips!



    Reisverslagen:


    Napels:

    2 jaar geleden zijn wij voor het laatst op stedentrip geweest, vorig jaar konden we niet door omstandigheden. Erg jammer =( Dit jaar gaan we dus gelukkig weer! 2 jaar geleden ben ik alleen met me moeder gegaan omdat door omstandigheden de rest van de crew niet mee kon. Een droom kwam uit naar italie! GEWELDIG! Napels (volgens mij de drukste stad van de wereld en dat was te merken) was dus erg druk. Mooi, drukte je houd er van of niet.
    Ze zeggen dat je napels gezien moet hebben voor dat je dood gaat omdat het zo mooi is. Nou mooi? Als ze in amsterdam met de markt klaar zijn en iedereen is weg is ligt er wat vuil, niet de moeite als je het bij elkaar op een hoop veegt. Maar in napels is dat toch even anders. Ik denk dat je wel tot een meter afval komt! Zonder de dode ratten die daar liggen meegerekent. Er liggen wel 20 ratten in 100 meter ofzo. Maar toch was het precies wat ik me had voorgesteld. Huizen dicht op elkaar, iedereen heeft de was buiten hangen. Wij zaten in een hotel naast het centraal station. Je kan beter voor een hotel in een buitenwijk gaan of een naastgelegen dorpje maar als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik weer daar gaan zitten. Je liep het hotel uit en je hoorde niks! 2 straten door en je kon op de trein stappen, 2 straten door en je werd bijna meteen overreden door het verkeer waar geen einde aankomt en toch was het in die straatjes zo stil. Natuurlijk hebben we ook de vesuvius beklommen en zijn we naar pompeii geweest wat echt diepe indruk heeft gemaakt. Ook zijn we naar het eiland capri geweest waar je met een ski-lift ophoog gaat naar de top en je een prachtig uitzicht hebt over het hele eiland en de zee beneden (Pas op er staan geen hekken). Ook zijn we daar na de blauwe grotten geweest waar het water zeer blauw was.
    :::Back met de boot naar napels:::​
    Een busrit door het prachtige napels? Sorry dat zit er niet in, het ov daar (behalve de metro) is 3× niks. Het is normaal als je 1 uur wacht op een bus of tram. Er zijn stakingen in napels en niemand die het weet. Napels is 1 grote chaos in het ov en met de auto het is vreselijk. Het vuil, de dode ratten smerig. Maar napels heeft gewoon wat omdat het in italie ligt omdat de vesuvius er pal naast staat of door het geweldige eiland capri?! Ik weet het niet, ik weet wel dat ik er op een dag nog eens terug kom dat is iets wat vast staat. Blijkt het toch waar te zijn dat je napels gezien moet hebben voor je dood!



    Hier onder staan nog wat plaatjes over dingen waar ik het in de tekst over heb gehad om je een idee te geven hoe het er nou werkelijk was :thumbs:


    Capri haven:
    [​IMG]
    Blauwe grotten:
    [​IMG]
    [​IMG]
    pompeii:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Napels:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Vesuvius:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Stinkende vulkaan:
    [​IMG]



    New York:

    Reisverslag + 103 foto's:

    Reisverslag:

    OMG! Laat ik daar maar mee beginnen want wat was het geweldig!! Al die hoge gebouwen de hele sfeer het was gewoon perfect daar!! Een geweldige trip die later toch HEEL wat minder zou gaan worden. Wat ik heb gedaan lees het hieronder van dag tot dag. (we = moeder,vriendin moeder, dochter vriendin moeder en ik)

    DAG 1
    Amsterdam-New York
    Aangekomen op Schiphol zagen we al een celeb Guus hiddink maar we de komende dagen voor beroemdheden zouden gaan aantreffen had ik niet durven dromen. 8 uur in een vliegtuig zitten lijkt veel maar met een schermpje voor je neus vliegt de tijd voorbij voor dat ik het wist waren we nog maar een uur van NY verwijderd. Aangekomen op JFK namen we een taxi naar ons hotel. Onderweg hebben we ons verbaast over de hoge gebouwen en de massagraven. Massagraven ja kilometers lang. Niet zoals wij hier en daar begraafplaats maar allemaal dumpen op 1 hoop. Na zoon 45 minuten rijden kwamen we aan in ons hotel het Surey hotel. Het was een luxe hotel (>2000 doller per nacht) en alles was dus aanwezig. We waren natuurlijk erg moe maar om meteen te gaan slapen daar was het nog wat te vroeg voor dus we dachten we lopen naar de overkant en zetten onze eerste stappen in dat grote park midden in de stad. Na een klein stukje door central park te hebben gelopen zijn we opzoek gegaan naar een dinner. We kwamen terecht in een leuke dinner op madison av. Na heerlijk gegeten te hebben snel naar ons bedje gegaan en gaan slapen.
    Weer: Mistig, niet koud.

    DAG 2
    5av-Trump building-Times Square-M&M Store- Twin towers (WTC)
    De eerste echte dag in NY! Wat te doen wat te doen?? Nou we zijn eerst 5av afgelopen en wat foto’s gemaakt. We zagen daarna het Trump building staan en zijn naar binnen gegaan waar we op de eerste verdieping van een heerlijke Starbucks coffee hebben gedronken. We zijn 5av daarna tot aan Macy’s afgelopen en daar naar binnen gegaan. Wat kleren gekocht, ik niet vond er niks aan niet mijn winkel. We konden de verleiding niet weerstaan en zijn toen een kijken gaan nemen op Times square. Maar wat gek er reed daar geen enkele auto. Ze hadden namelijk een film opgenomen die nacht en alles was nog afgezet. Nou op naar de M&M Store dan maar! Echt een paradijs met allemaal kleuren m&m’s. Je kon het zo gek niet verzinnen of het was er. Wat foto’s gemaakt van Times SQ en daarna de train nemen naar het WTC. Op de plek waar ooit de 2 torens stonden aangekomen een paar foto’s gemaakt en meteen weer weggegaan. Ik vond het niet bijzonder en de rest van de crew ook niet dus zijn we maar wat gaan drinken. Met ons gekochte Metro/Bus week kaartje (die later erg handig werd) zijn we met de bus terug gegaan naar ons hotel om daar even uit te rusten. Die avond hebben we weer in de zelfde dinner gegeten omdat sommige van ons erg moe waren.
    Weer: Mistig (minder dan gisteren), veel wind dus ook wat koud.

    DAG 3
    Queensborough bridge-Wallstreet-Ferry Staten island (vrijheidsbeeld)-Amsterdam av-central park-Times square
    Na in GTA gezien te hebben dat er een kabelbaan (The Roosevelt Island Tram) was bij de Queensborough bridge dacht ik misschien is dat ook wel leuk om te doen. Na even op het kaartje gekeken te hebben kwamen we erachter dat het ook echt bestond en zijn we naar roseveld island geweest. Het klinkt mooier dan dat het is want het is een bouwput! Daarna zijn we doorgelopen naar Wall Street en de ferry naar staten island waar we een prachtig uitzicht hadden op het Vrijheidsbeeld en op de terugweg op heel Manhattan. Terug op het eiland zijn we wat gaan eten en hebben we de subway naar Amsterdam av genomen waar het erg gezellig was. Vanaf daar was het niet ver meer lopen en omdat het lekker weer was geworden liepen we door naar het drukke en gezellige central park waar we met een ijsje in de zon hebben gezeten en een beetje naar de mensen hebben zitten kijken. We zijn daarna een beetje door Central park gaan lopen terug naar ons hotel. We zijn toen naar Times SQ gelopen waar die vriendin zijn broer een restaurant heeft. Toen we weer buiten kwamen was het al donker en hebben we wat staan kijken naar de lichtjes. Helaas was het kaartje vol en het andere kaartje lag in het hotel dus ik heb geen foto’s kunnen maken.
    Weer: Strak blauwe lucht met een heerlijk warm zonnetje.

    DAG 4
    Empire state building-Washington Square- paparazzi-times square
    Het was heerlijk weer dus de perfecte dag om het empire state building te beklimmen! Na 2 uur gewacht te hebben stonden we boven en dat was het waard hoor! Wat een prachtig uitzicht heb je zeg! Ik kan hier veel over zeggen maar ik dank je liever de plaatjes ziet. We zijn daarna naar Washington square gegaan. Erg leuke beurt. Jammer dat in een deel van het park niet kon komen omdat dat afgezet was. Lekker wat gedronken op een terrasje daar en bedacht wat we daarna zouden doen. We waren wat moe en dachten dus laten we gewoon terug gaan naar ons hotel. Lekker met de bus wat naar buiten gekeken en mooie gebouwen gezien. Terug in het hotel moesten we nog wat boodschappen doen en die hebben we dus gedaan. Ik en mn moeder gingen eerder terug omdat de 2 meiden nog wel uren in de winkel zouden kunnen blijven. Vlak bij ons hotel zat een speelgoed winkel en omdat we toch moesten wachten gingen we daar maar naar binnen. Een half uurtje later kwamen we naar buiten en zagen we allemaal mensen van de pers staan (5 fotografen) dus wij blijven even staan en er stopt een auto. Niet een hele luxe maar een normale auto. De deur gaat open en tot onze schrik stapt Giorgio Armani uit! Terug in het hotel vertellen we dit nieuws aan de rest en maken plannen waar we gaan eten. We stappen het hotel uit op weg naar de dinner die waar we wouden gaan eten. We lopen naar het hotel waar een uurtje geleden Armani uitstapte en zien een stuk of 30 fotograven. Wij blijven dus even staan en zien auto na auto voor de duur stoppen. Todat de pers in actie komt en er weer een auto stopt. En wie komt daar even later door de voordeur? David en victoria backham!! Ik probeer wat foto’s te maken maar dat lukt niet echt. Alle paprazzi rent naar de andere deur van het hotel en wij rennen lekker mee. Na wat modeletjes die weggingen en wat mensen die ik niet kende renden ze opeens allemaal terug want Tom cruise en zijn vrouw zouden naar buiten kommen en naar 10 min was dat ook het geval. De andere 2 waren bij de andere deur blijven staan waar nog maar 3 fotografen stonden en hebben Kate moss gespot. Daarna zijn we naar de dinner gegaan waar we rustig alle foto’s hebben terug gekeken.
    Weer: Strak blauwe lucht en een heerlijk warm zonnetje

    DAG 5 MIJN VERJAARDAG!!!!!
    Cony island-Brooklyn Brigde-China town-little italy-Rockefeller centerYeee ben jarig!! Dat betekent dus dat ik mag bepalen wat we gingen doen de 5de dag. Het was weer heerlijk weer dus ik dacht laten we lekker naar het strand gaan, Cony island. Na een heerlijk ontbijt, Redbull en een hete hond was het tijd om naar cony island te gaan. Heerlijk over de boulevard gelopen naar de zee gelopen en in de achtbaan geweest (die fucking vet was!). Daarna een beroemde hotdog gegeten. Waarom die hotdog nou zo speciaal was is omdat daar de eerste hotdog van New York verkocht werd. Na de heerlijke hotdog opgegeten te hebben en een kleine cola (OMG fucking groot) opgedronken te hebben zijn we met de metro naar de Brooklyn brigde gegaan om daar met even wat minder geworden weer over heen te lopen. Een aanrader want wat een mooi gezicht die skyline. Na wat gedronken te hebben zijn we door China town en little italy. En klein is het zeker 1 straat jammer want het is veel gezelliger dan China town. Uiteindelijk ook daar gegeten en hebben de obers voor mij gezongen. Om het helemaal af te maken zijn we zonder in de rij te staan naar de top of de rock gegaan, Rockefeller center. Echt heel mooi al die lichtjes. Je zag ook allemaal lichtjes naast elkaar oplopend. Dat waren dus allemaal vliegtuigen. Prachtig! Echt een hele leuke verjaardag, een verjaardag die ik niet snel zal vergeten.
    Weer: Strak blauwe lucht en een heerlijk warm zonnetje die later wat verdween tussen de wolken maar uiteindelijk weer terug kwam.

    DAG 6
    5 av winkelen- Madison square garden -Grand central-VN-Broadway: hairspray
    Omdat de 2 zusjes wouden gaan winkelen en wij dat niet de HELE dag wouden gaan doen zijn we dus maar opgesplitst. We zijn eerst 5av afgelopen om te winkelen en zijn bij Macy’s rechts af gegaan naar Madison square garden. Het bleek dat er geen restaurant was waar je kon zitten en naar het veld kon kijken en dat je er ook niet inmocht om even te kijken (je weet wel z’n afgezet stukje). Er was wel een rondleiding en die hebben we dan ook genomen. Er werd eerst wat over het stadion vertelt en over e geschiedenis. Daarna mochten we in een vip lounge plaatsnemen om het stadion van binnen te bekijken. Vervolgens zijn we een stukje naar beneden gegaan waar de fans zitten. Omdat er die avond een game was mochten we niet in de kleedkamer van de basketballers. Gelukkig mochten we wel in die van de ijshockey spelers. Het uur vloog voorbij en voor dat we het wisten waren we opweg naar Grand central terminal. Het was echt prachtig van binnen het plafon was heel mooi versiert. Er werd op dat moment een film opgenomen dus zoals je nu wel kan bedenken hebben wij ook een paar keer mee gelopen (hele grote scene). Na wat gegeten te hebben en gedronken te hebben zijn we doorgelopen naar het VN gebouw wat wel leuk was om nou is in het echt te zien. Je kon een rondleiding nemen maar die ging niet eens door de grote zaal dus die hebben we maar laten schieten. We zijn toen terug naar ons hotel gelopen omdat we wat eerder terug moesten zijn. Nadat we weer samen waren zijn we met z’n allen ergens zijn gaan eten zijn we naar Broadway gegaan om daar de show Hairspray te zien. Waar aan de overkant panic! at the disco optrad. Ik wou er niet echt naar toen maar omdat iedereen ging ging ik natuurlijk ook mee. We hadden goede stoelen (1e rang balkon 110 dollar). Het was echt een geweldige voorstelling! Ik had het niet verwacht maar ik vond het geweldig.
    Weer: Wolken geen regen.

    DAG 7
    museum of modern art-Ziekenauto-Ziekenhuis
    Dag 7 wat vliegt de tijd toch. Je moet natuurlijk een museum bezoeken als je in NY bent omdat wij er niet twee wouden doen moesten we kiezen. We hebben uiteindelijk voor het Museum of modern art gekozen. 3 van de 4 vonden er geen reet aan maar dat komt later wel. Je had trouwens wel een mooi uitzicht op het dak over Central park. We zouden daarna naar het meatpacking district gaan maar onderweg kwam daar verandering in. Een van ons viel over zoon ding wat om een pakketje zat. Ze is waarschijnlijk met haar ene voet op de rand gaan staan waardoor het omhoog kwam en met haar andere voet er in gaat staan en is zo gevallen. Na de ziekenauto gebeld te hebben gingen we met zn alle in de ziekenauto op weg naar het ziekenhuis daar bleek dus dat haar knieschijf door midden was. Kut Kut Kut! Daar gaan de laatste 2 dagen van de vakantie. Ach dan hebben we weer een reden om terug te komen.
    Weer: regenachtig maar niet heel koud.

    DAG 8
    Verzekering enz-Ziekenhuis-5av
    Dag 8 begint natuurlijk met alles te regelen. Zelf heb ik geen idee wat allemaal maar dat heeft dus een dikke ochtend geduurd. Daarna zijn we naar het zieken huis gegaan. De ER is echt net als in die serie overal liggen mensen, er ligt nog bloed van de vorige patiënt. Je kan de gang gewoon niet door lopen. Ze lag dus nog steeds op de ER. Toen we eindelijk uit het ziekenhuis waren bedachten we onder een broodje en een heerlijke eigen gemaakte salade wat we gingen doen. Iedereen wou nog wel een souvenir dus die hebben we ook gekocht op 5av. Een beeldje van het empire state building.
    Weer: Regen heel veel regen.

    DAG 9
    Ziekenhuis-Taxi-JFK-Schiphol
    Eerst natuurlijk naar het ziekenhuis om gedag te zeggen. Ze ligt NOG steeds op de ER. Maar toen we er waren werd ze naar boven gebracht naar haar kamer waar ze meteen naar de OK moest. We zijn toen terug naar het hotel gegaan en daar op een taxi gestapt naar JFK. Daaraan gekomen bleek onze vlucht niet te bestaan en werden we over geboekt naar een vlucht om 9.00 ’s avonds. Het was toen dus 1 uur. Nadat we erachter kwamen dat de 4 s’jes op ons ticket stonden (wat dus betekent dat je extra gecontroleerd word zijn we in de BS-lounge gaan zitten een hebben een beetje naar winkeltjes gekeken. Eindelijk de mochten instappen na een nacht naar een schermpje hebben gekeken en naar buiten hebben gekeken hoe de zon opkwam. Natuurlijk niet geslapen. Zijn we weer in Amsterdam. Wat een kut weer veel te warm. Met de bus naar huis, de katten ophalen. Na z’n 35 uur niet geslapen te hebben viel ik in slaap.
    Weer: Bewolkt geen regen.

    LifeStyle:
    De mensen leven daar zo anders dan hier dat is gewoon niet normaal. Druk druk druk maar aan de andere kant ook zo rustig. Als het mooi weer is Bamm central park ligt helemaal vol. Iedereen speelt met iedereen. Alle mensen zijn ook zo gemaakt vriendelijk.

    Film:
    Vanaf dag 1 tot en met dag 9 zagen we overal in de stad filmopnames.


    Wat een geweldige stad elke buurt heeft wat speciaal, je voelt dat je in een wereldstad bent en de lifestyle vind ik geweldig. De perfecte stad bestaan niet maar NY komt er toch echt heel dicht in de buurt.


    Foto's:


    JFK:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Massagraven:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Central park:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Trump building:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Times Square:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    M&M store:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    WTC:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kabelbaan (The Roosevelt Island Tram):
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Queensborough Bridge:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Roseveld Island:
    [​IMG]
    Wall street:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Staten Island Ferry:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Vrijheidsbeeld:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    ManHattan:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Empire State Building:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Washington Square:
    [​IMG]
    [​IMG]
    David en victoria backham:
    [​IMG]
    Tom cruise en z'n vrouw:
    [​IMG]
    Cony Island:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Brooklyn Bridge:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Chinatown:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    little italy:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Rochefeller center:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Madison square garden:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Grand central terminal:
    [​IMG]
    [​IMG]
    VN:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Hairspray (musical):
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Museum of modern art:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Filmopnames:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    MetLife gebouw:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Crysler building:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2008
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    NY is wel nice, wil er ook wel eens heen. Vorig jaar in Februari naar Parijs geweest met m'n ouders, ging wel. Waren met de Auto maar die had geen navigator, dus moest ik ze door heel Parijs brengen met een kaart. Zo helemaal langs de Reine naar de Notre Dame en dan van daar weer doorrijden naar de Eiffeltoren. Vond Barcelona veel beter in de Zomervakantie, was veel mooier en leuker. In de Zomervakantie ga ik weer naar Blanes en dan ga ik weer met de trein naar Barcelona, ticket heen en terug voor tien euro! :)

    Lijkt me ook nog wel eens leuk om naar Japan te gaan, wil het echt een keer mee maken hoe ze daar leven. En natuurlijk kijken hoe Nintendo het flikt daar in Japan :eek:
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2008
  3. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ben in 2000 in NY geweest. Heb nog op het WTC gestaan. Aanraders? Ga gewoon een hele dag lopen, lopen en nog eens lopen. Waar te beginnen? Midtown bv. Laat je verrassen. Even geen reisgidsen of een landkaart doorspitten, maar je fantasie het werk laten doen. Verder een goede planning maken wat je de rest van de tijd van plan bent te gaan doen. Er is namelijk teveel te doen en te zien. Niet teveel doen in te korte tijd bovendien.

    Zelf ben ik dus naar het WTC geweest. Helikoptervlucht gemaakt. Vrijheidsbeeld. Busrit door NY. Rondvaart over de East River. Central Park. Broadway. Rockefeller Centre. Et cetera.

    Overigens nooit gaan ontbijten in een hotel. Teveel geld. Taxi is goed betaalbaar.

    Wat ik een 2de keer zou gaan doen als ik in NY ben? oa The Sopranos tour maken. Wandeling over de Brooklyn Bridge. Observatiedek van het Empire State Building en een sportwedstrijd bezoeken.
     
  4. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je tips! We zitten trouwens niet in een hotel maar in een zeer luxe villa van een kennis daar helemaal gratis. Dus we zitten daar zeer chill. We hadden al de gewonen dingen (eigenlijk die dingen die we zo even konden bedenken :p) zoals: WTC, Broadway, Centrel park, vrijheidsbeeld etc. Ook gewoon wat lopen, 's ochtends en 's nachts en wat mooie foto's maken.
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Je moet ook echt ff langs de Starbucks gaan KINGOF360! :thumbs:
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Empire State Building is ook een aanrader (momenteel hoogste gebouw van NYC). Ben er een aantal jaar terug geweest. Onder andere op het dak van het WTC gestaan wat echt rete vet was omdat je de kromming van de aarde kon zien! Op het Empire zag je dit net niet volgens mij.

    Maja, goodfella heeft alle hotspots wel genoemd. Het is ook wel vet een musical op Broadway te bezichtigen. Een aangezien je met drie vrouwen op stap gaat is een bezoekje aan 5th Avenue niet te vermijden :9

    Ook wel een aanrader is (bijvoorbeeld) het Plaza Hotel inlopen. Ik weet nog wel dat ik na het zeiken op het toilet daar een handdoekje aangereikt kreeg van zo'n toiletdude daar :cool: Te zinloos.
     
  7. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    !?COFFEE?!
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Of een Hot Chocolate. Zwaar lekker drinken en eten daar, bij Starbucks.
     
  9. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]


    Lekker groot gedaan! Kijk dat is pas een tip!
     
  10. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou... ik zou zeggen print het uit en ga komende mei naar de starbucks:+

    En dan zeg je doe mij dr maar zo 1
     
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Alle hotspots? Ik heb ongeveer 1% van al het interessants in NY opgenoemd...

    Er is gewoon zo verschrikkelijk veel te doen. Maar nogmaals, beste tip is om ergens vanuit Midtown Manhattan een wandeling te gaan maken en je te laten verrassen. Ik wil gewoon weer terug. :'-(
     
  12. Shizzel

    Shizzel Guest

    Mooie serveersters ook, als ik de Playboy fotoshoot die laatst op Playboy TV was mag geloven. Starbucks zit toch ook in Nederland, of niet? Subway sinds kort ook.
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hmm... Met alle respect, maar dat lijkt me toch gezichtsbedrog of een foute constatering. Ik las dat je op een heldere dag 72 km ver kunt (of kon, inmiddels) kijken, dus je kunt met je gezichtsveld maximaal een bereik zien van het dubbele: 144 km. En zelfs dat niet omdat je ogen niet letterlijk helemaal naar rechts en links kunnen kijken.

    Dat lijkt me toch een te beperkt stukje aarde om de kromming er van te kunnen zien. De breedte van Nederland is gemiddeld ongeveer zo'n 150 km, en als je ziet wat een fractie van de aarde ons land vormt (volgens mij zit er amper waarneembare kromming in ons landje) lijkt het me toch stug.
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat tof! Ik zeur al jáááren bij mijn ouders om naar NYC te gaan. Een vriend van me is daar naar een Rangers game geweest en is sindien een groot ijshockeyfan geworden. Dus een wedstrijd in de Madision Square Garden zou ik zeker aanraden.

    Ik zelf heb voor mijn leeftijd al aardig wat grote steden bezocht. Tenminste, ik vind dat ik niet te klagen heb. :) Ik vind dat ook veel leuker dan bijv. een strandvakantie. Ik ben ook in Napels geweest (tijdens een Rome-reis met school), maar ik was toen de enige die de sfeer en schoonheid kon waarderen. Stelletje barbaren!
     
  15. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag ook een nog een keer naar NYC.
    Eigenlijk wil ik wel eens een rondreis door de VS maken.
    Washington D.C. New York, Miami, California, Las Vegas, Los Angeles, Austin en ik mis vast nog wel een paar steden die ik graag zou willen zien!
    I <3 America!
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik vond Miami een zeer onpersoonlijke, afstandelijke kutstad om eerlijk te zijn. Volgens mij zijn New York en San Francisco (beide nog nooit geweest) toch wel dé steden die je gezien moet hebben. Miami is in mijn ogen in ieder geval geen extra cent waard. Misschien dat anderen hier het volledig met me oneens zijn hoor, maar ik raad het je niet aan.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    True that. Ben er 7 dagen geweest en heb me geen minuut verveelt!

    Nerazzurri, Miami was van wat ik me er van kan herrineren best wel vet. Mooi strand uiteraard maar ook veel mooie auto's :cool: Maar als je naar Florida gaat, zou ik voor Orlando met bijbehorende pretparken kiezen!
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Er is er een in Schiphol dacht ik, voor de rest nog nergens volgens mij.
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja, de boulevard is natuurlijk beroemd en het strand is mooi, maar qua uitstraling vond ik het helemaal niks. Je hebt ook allemaal van die bejaardenparken met gepensioneerden die hun laatste jaren in Miami willen uitzitten. En er hangt een vervelend sfeertje. Maargoed, dat was mijn gevoel, het zal voor iedereen anders zijn.

    Orlando ben ik uiteraard ook geweest. Maar dan alleen in de pretparken :9
     
  20. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja napels heeft gewoon wat :)
     

Deel Deze Pagina