1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] Stedentrip

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 1 feb 2008.

1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Lupe Fiasco bezoeken in Chicago! :+

Ik zou naar Navy Pier gaan als ik in Chicago was. :thumbs:

2. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Wil zeker een keer naar NYC.
    Ben van plan volgend jaar naar LA te gaan met een maat die er al eens is geweest.
    Kunnen vandaar natuurlijk ook gemakkelijk naar San Diego en Las Vegas.
    Dus ooit ook nog een keer NYC en Miami!

3. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We gaan trouwens volgend jaar weer naar NY :cool:

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Vorig jaar eind augustus/begin september ook een paar dagen in NY geweest. Was echt super leuk en zou er zo nog een keer heen willen _O_

5. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    En ik ga in Oktober een week naar New York! :cool:
    Wordt de eerste keer, heb er nu al super veel zin in.

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik weet niet of het je ding is, maar ik wil het iig nog wel gaan doen als ik de kans krijg: Elke maandagavond speelt de "uitvinder" van de elektrische gitaar, mister Les Paul himself (jaja, die van de Gibson) in de Iridium Jazz Club op Broadway. Geen entree, je loopt gewoon binnen, doet een drankje en dan kun je een nog levende legende meemaken. Voor op 't "Seen live" lijstje. ;)

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ons Hotel was trouwens The Westin Times Square. Zoals de naam al doet vermoeden lag dit midden op TS. Was echt raar om te zien hoe het zelfs om 4 uur s'nachts nog ontzettend druk is op TS

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ik ga deze zomer met 3 vrienden een roadtrip doen langs een aantal verschillende plaatsen. Op de lijst staan voorlopig: Berlijn, Praag, Auschwitz, Krakau, Wenen, Bratislava, Zagred, Boedapest, Munchen, Frankfurt. We gaan nog kiezen welke we precies gaan meepikken, dat worden er 6/7. We gaan waarschijnlijk ook nog een dagje naar Sziget om daar lekker muziek te gaan luisteren :)

Als iemand tips heeft over 1 van deze steden, of redenen om absoluut niet ergens heen gaan, ze zijn altijd welkom.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Is dat niet verdomde duur, een hotel midden op Times Square?

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel vet om daar op Times Square te zitten, had je geen last van herrie? .Het is trouwens wel een super lelijk gebouw.

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Was iets van $300 per nacht voor een tweepersoonskamer met 2 kingsize bedden. Goedkoop is het niet maar je zit wel echt midden in Manhatten

12. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Dat klinkt wel erg tof, die gaat zeker op een "Must See" lijstje.
    De bedoeling is dat we in ieder geval een beetje de standaard toerist gaan uithangen.
    Vrijheidsbeeld, Empire State Building enzovoorts

Maar meer van dit soort uitstapjes zijn meer dan welkom. :)

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
  14. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou gewoon gaan lopen, voor je het weet zit je 2-3 uur voor het muurtje bij de Apple shop :)

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Die bussen komen om de 10 minuten langs. Of bedoel je wat anders met 2-3 uur wachten?

16. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt goed, heb vorig jaar oook zo'n trip gemaakt! Wij gingen wel iets meer oostwaarts (t/m zwarte zee Bulgarije en dan via Macedonië/Bosnië etc. weer terug), en we gingen met de trein :p. Maar ik weet uit eigen ervaring dat Berlijn echt super is, veel te zien, en het uitgaan is ook vet. Enige is wel dat je de luxe tenten alleen inkomt met wat lekkere chickies en een goede outfit (maar er zijn genoeg alternatieven en ook wel veel chille lounge/cocktail bars). D

an Auschwitz, ben ik ook geweest, tja wat kan je erover zeggen, werd er niet vrolijker van maar opzich wel interessant/belangrijk om te zien.

Krakau is heel vet om uit te gaan, je hebt daar rondom het grootste plein meerdere clubs zitten, wij zijn naar Frantic geweest en nog een andere toendertijd, wel aparte sfeer allemaal underground basement clubs :p. Het is heeel erg cheap ;)

Ik heb in Wenen alleen een korte stop gemaakt, ik had voor Salzburg gekozen en daar beviel het mij in ieder geval wel. Het is alleen wel stervensduur.

München is opzich wel de moeite waard maar ik ben er maar een dagje geweest, heb er eigenlijk gewoon een beetje rondgelopen tot me trein weer ging.

En dan Boedapest, dat is misschien wel de vetste stad waar je heen gaat. Heerlijk die thermaalbaden en het uitgaan daar is super. Ik ben er tot mijn spijt maar 2 hele dagen geweest, je zou er makkelijk langer kunnen doorbrengen.

Moet in ieder geval een vette trip worden :thumbs:

/Edit: en oja Zagreb schijnt niet de moeite waard te zijn, hebben we tijdens de trip van andere reizigers gehoord, dus misschien dat maar af laten vallen ;)

Laatst bewerkt: 29 jun 2009
  17. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel dat je gewoon moet gaan rondlopen en naar de mensen en auto's moet gaan kijken.

18. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn bedoeling was om vorig jaar naar New York te gaan, maar dat ging wegens omstandigheden niet door. Dus werd het Cairo. :'-( Ja Cairo; dat vieze stinkende kut hol in Egypte. Man man man, wat was dat een 10 daagse hel zeg. Heb er nu nog nachtmerries van. Wat zou ik die herinneringen graag wissen zeg. Gewoon 15-1600 euro door de plee gespoelt voor dat gedrocht van een "vakantie." De mensen daar, echt verschrikkelijk. Al staan er 100 taxi's in 1 straat, ze vragen je allemaal om in te stappen. ALLEMAAL. Ze proberen je er gewoon in te duwen. En dan die stank die in die stad hangt, bah. Ben er ook nog doodziek geworden van die gore troep die ze je daar serveren. Het aftellen naar Nederland begon al op het einde van de eerste dag.

Tering zeg, het gevoel wat ik had toen we terugvlogen naar Zurich, om over te stappen, was geweldig. Eindelijk weer in een fatsoenlijk land met mensen die principes hebben. En daarna naar Amsterdam, ik kon wel janken zo blij was ik toen ik weer voet op vaderlandse bodem zette.

Wellicht dit jaar, maar zeker volgend jaar naar New York. Fantaseer er al jaren over om over Times Square te lopen, het Empire State Building te zien en gewoon de hele vibe die de stad om zich heen heeft hangen. :D

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Keek net even op de site Iridium Jazz Club en daar staat dat het $40 entree kost

Dat moet je idd ook zeker doen maar voor alle bezienswaardigheden zou ik toch zo een bus toer nemen. Je kunt dan alles op je eigen tempo bekijken maar je hebt altijd vervoer naar de volgende interessante plek. Zeker als je maar een paar dagen in NY blijft is dit aan te raden

Laatst bewerkt: 29 jun 2009
  20. Luca

Luca Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga deze zomervakantie naar Lissabon, en in de komende meivakantie naar New York City... eerste keer! kan niet wachten!

Deel Deze Pagina