1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] Stedentrip

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 1 feb 2008.

  1. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Dit gaat helaas niet meer lukken. :'-(

    Denk dat we er alsnog even een avondje langsgaan.
    Ben ik toch een keer in zo'n soort tent geweest.
     
  2. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom net terug van een maandje vakantie. Laatste twee weken in Barcelona geweest. Erg mooie stad en heel relaxt gehad. Dat in tegenstelling tot de twee weken daarvoor. Ik was met een klasgenoot op bezoek bij een andere klasgenoot die oorspronkelijk uit Joegoslavie komt, wat inmiddels niet meer bestaat. Eerst met interrail, via Munchen waar we 1 dag zijn geweest (overigens erg mooie stad), naar Zagreb in kroatie. Van Zagreb naar Split aan de kust. Daar zijn we een weekje geweest waarop we naar Sarajevo doorgingen in Bosnie. Erg indrukwekkende stad omdat je het oorlogsverleden nog letterlijk ziet in de gebouwen die helemaal kapot geschoten zijn. Granaatinslagen in drukke winkelstraten e.d. We sliepen in het appartement van een dude die voor het Joegoslavie tribunaal in Den Haag werkt. Erg mooi en ruim appartement met een kluisdeur als voordeur. Die mensen maken zich niet bij iedereen geliefd, vandaar.

    We hadden het geluk dat onze klasgenoot de taal overal sprak en we wat contacten hadden. Op die manier hebben we ons de hele stad door kunnen laten rijden. 's avonds op Sniper alley gestaan waar je de hele stad kunt overzien. Het heet Sniper alley omdat daar in de oorlog overal snipers zaten die de Bosnische inwoners van de straat plukten. Erg indrukwekkend allemaal dus.

    Hier nog wat fotootjes...

    [​IMG]

    Mocht helaas geen wapens meenemen in het restaurant op Zagreb. Bummer


    [​IMG]

    Enorme begraafplaats midden in Sarajevo. Met enorm bedoel ik ook echt enorm. Dit is slechts een fractie van het veld, en de weg waar we over rijden snijdt door de begraafplaats heen. Triest gezicht.


    [​IMG]

    Hotel Bristol. Kapot geschoten en gebombardeerd. Het geeft in ieder geval wel sfeer aan je potje basketbal.


    [​IMG]

    Huis met ingestort dak. Je kunt hier duidelijk de kogelgaten zien zitten. Over de hele stad vindt je nog talloze van zulke gebouwen. Veel is weggehaald en nog meer staat er nog gewoon.


    [​IMG]

    Sarajevo by night. Je kunt de hele stad overzien, wat werkelijk prachtig is. Helaas heeft mijn camera niet zo'n breed gezichsveld zodat ik ruim de helft er niet op kon krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2009
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik moest meteen denken aan deze tip die ik je hier gegeven had, ja. Eeuwig zonde! Maar New York heeft veel van dat soort toffe music clubs te bieden. Dat is sowieso te gek om een keer een biertje te doen. :)
     
  4. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Over dik twee weken ga ik dan eindelijk naar New York!
    Het 'must-see' lijstje begint al aardig vorm te krijgen.

    Hopelijk kunnen we onder andere naar een wedstrijd van de New York Knicks of de New York Rangers.
    Nu alleen nog een goed boek vinden voor de vliegreis. :+
     
  5. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Herfst 2009 = London
    Mei 2010 = New York

    En als het mee had gezeten zat ik nu voor een weekje in Chicago :9
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgende week ga ik een week naar Krakau. Enkelen van jullie, waaronder Henrive, waren daar al eens geweest. Heeft iemand nog tips wat te doen, wat te zien, welke café's, restaurants of kroegen ik zeker niet moet msisen?
     
  7. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Weet iemand nog een leuk hotel in het centrum van Antwerpen? :)
     
  8. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik zoek altijd op Expedia naar hotels als ik op stedentrip ga. Is wel een aanrader. Persoonlijk geen ervaring met hotels in Antwerpen.
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik ga in de meivakantie naar Antwerpen, Blu-Park lane hotel. Weet niet wanneer je gaat? Anders kan ik laten weten hoe het was.
     
  10. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Thanks voor de tip. Was het overzicht kwijt door al die vergelijkingswebsites en het aantal hotels. 8)

    Je mag wel laten weten hoe het was! Net als de bezienswaardigheden. ;)
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Deze thread gaat over stedentrips, maar op iedere pagina gaat het vooral over New York. Oh jongens, nu komt het, ook ík ga naar New York. Je voelt hem al aankomen, hebben jullie nog toffe suggesties over wat daar te bezoeken? Alle bekende highlights zijn mij wel bekend, maar ik zoek echt de juweeltjes, de insider's tips!
     
  12. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien is dit wel het beste topic om te vragen, misschien ook niet, maar ik doe het gewoon hier.
    Wil binnekort naar n leuke europese stad met m'n vriendin. Voor n weekendje 2/3 dagen.
    Aangezien je tegenwoordig best goedkoop kan vliegen en overal dus ook redelijk snel bent.
    Maar ik zou niet weten op welke site ik heb beste kan kijken?
    En zijn er nog aanrader kwa steden?
    We zouden graag naar Barcelona willen maar misschien is dat wel wat duur, Londen, Parijs, Berlijn of misschien een italiaanse plaats of iets is ook wel een optie.
    Kan wel wat tips gebruiken dus want we waren gister een beetje aan t kijken maar we wisten echt niet waar te beginnen..
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Barcelona, Londen, Parijs, Berlijn, dat kennen we onderhand wel!

    Praag! In de koude herfst- en winterdagen is dat werkelijk een prachtige en ook romantische stad.

    In Italië is Florence een bestemming waar genoeg goedkope vluchten op zijn. Daarnaast is het een van de meest prachtige Italiaanse steden.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Praag is prachtig maar 's nachts wel vergeven van de proppers voor de striptenten en straatdealers.. zelfs in het oude centrum
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Top plek dus!:D
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind dat je de stad daar te weinig eer mee toekomt. Praag is een intrigerende mix van rijke decadentie en de wat lagere kringen. Je krijgt aan de ene hoek van de straat flyers voor een vaag feestje en aan de andere kant lopen vrouwen in bontjassen riant te shoppen. Yes, het Wenzelslasplein krioelt wel van de proppers, maar is dat erg? Ik heb mij nooit ergens onveilig gevoeld. Integendeel eigenlijk! Praag is ook 's nachts een prima stad om door te wandelen en te genieten van de sfeer.
     
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    In Barcelona zat ik in Pere IV. Niet de mooiste buurt, maar wel een mooi hotel! Dicht bij een metrostation en op loopafstand van het strand. En ook nog een klein supermarktje in de buurt waar je supercheap eten en drinken (in ons geval biertjes) kon halen. Ik was echt weinig geld kwijt in Barca.
     
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik heb vorige week een stedentrip naar Dublin gemaakt.
    Erg leuke stad moet ik zeggen! Qua oppervlakte niet enorm, dus het is allemaal aardig goed te belopen. Best wat cultuur te maken, en daarnaast zijn de dubliners gewoon heel aardig. Veel leuke pubs en restaurants natuurlijk in het centrum.. en ze houden ook wel van een biertje. Het is ook bijna elke avond nog gewoon gezellig druk op straat met mensen, straatartiesten ed. en sommige supermarktjes en diners zijn gewoon 24/7 open. Verder naar mijn idee prima veilige stad al kom je weleens een dronken Ier tegen maar dat stoort niet echt. De vrouwen kunnen wel beetje trashy zijn.. lopen heel veel in enorm minuscule rokjes 8).. maar er is zowel cultuur (en natuur als je zoals ik een uitstapje maakt langs de Ierse kust) en veel gezelligheid met pubs en leuke en lekkere restaurantjes met vaak live Ierse muziek. Prima vermaakt dus ga nog wel keer terug denk ik :).
     
  19. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier mensen die toevallig al naar het Porsche of Mercedes museum te Stuttgart zijn geweest en zijn hier eventueel tripjes voor te boeken dat je met een groep ofzo gaat en nog tijd hebt om de omgeving te bezoeken?
     
  20. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt, al een paar leuke tips voorbij zien komen, Praag is misschien ook wel wat, alleen misschien wel koud :9 Heb er wel al over zitten denken.
    Iemand nog wat mooie sites? En zeg niet google is je beste vriend want er zijn 100.000 sites en de eerste zoekresultaten zijn niet meteen de beste heb ik al gemerkt.
     

Deel Deze Pagina