1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Thanks man! Ga ik zeker op het lijstje zetten.

    Hiroshima etc. in die richting lijkt me tof, maar dat is wel te doen in de tijd die we hebben?
    Wat raadt je aan, 2 of 3 weken shinkansen? Scheelt flink in prijs en in Tokyo is deze niet geldig. Wel voor die "uitstapjes" vanuit Tokyo? Anders is 3 weken wellicht toch aan te raden...
     
  2. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Hoe heb jij die dagtripjes gemaakt? Gewoon met de trein?
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zeker! Treinen in Japan is super makkelijk. Je kunt altijd met gemak in the middle of nowhere komen.

    Zelf heb ik twee weken genomen in een 3 weken trip, waarbij ik Tokyo dus zonder pas heb gedaan. Ik had het zelf even uitgerekend door in een Excel alle grote treinreizen te zetten. Het scheelt al gauw veel geld.
     
  4. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Je zou een week Tokyo (+mono-tripjes) wel aanraden?
    En dan 2 weken voor de rest?

    Maar die tripjes vanuit Tokyo, die zijn niet met de shinkansen?
    Anders zou je wel 3 weken moeten nemen toch?
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, de tijd nemen voor Tokyo is écht de moeite.
    En ja, alle dagtrips vanuit Tokyo zijn te bereiken met de normale trein. De meesten zijn niet zo ver en niet zó duur dus dan haal je de waarde van de JR pas er misschien niet meteen uit. Vervolgens zijn er ook bestemmingen zoals Nikko en Kawaguchiko waar volgens mij niet JR, maar een andere private treinonderneming rijdt.

    Omg, je gaat ook zo genieten van de Shinkansen. Het is echt geniaal hoe Japanners gewoon complete hogesnelheidsstations hebben gebouwd bovenop bestaande stations. Overal grote posters alsof de release van een nieuwe Shinkansen-locomotief een nieuwe grote Hollywood blockbuster is. :D Als je de Tokaido line naar Tokyo neemt....zorg dan wel dat je een plekje aan de raam kant hebt waar je mt Fuji kunt zien. ;)
     
  6. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ja ik ben mezelf al aan het verwennen door van alles te lezen haha. Het treinennetwerk is dan ook legendarisch.

    Om nog even terug te komen op de treinen; het is dus niet zo dat je met de JP pass door Tokyo kan? Dan zou ik geen moeite doen en 3 weken pakken namelijk.
    Maar dat is het ding; het scheelt 100 euro tussen 2 en 3 weken, 350 en 450 euro respectievelijk.

    Maar als je in Tokyo eigenlijk niks kan met die JR pass, is dat zonde. Maar als je eigenlijk alles nog met die pass kan bereiken, wellicht tóch de moeite waard?

    Edit: Dit is ook een dingetje: https://www.jreast.co.jp/e/tokyowidepass/index.html
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De crux is dat het een pas is van JR, de grootste trein operator (verdeelt in meerdere losse regionale bedrijven).
    Je kunt in Tokyo gebruik maken van alle treinlijnen die worden beheerd door JR. Dat zijn er heel wat en omvat in het bijzonder de Yamanote lijn (= de ring rondom Tokyo).
    Dat is echter niet de meest efficiente manier van reizen, want er zijn veel meer routes mogelijk met de metro. De metro valt echter niet onder JR maar onder twee andere bedrijven (Toei en Tokyo Metro).

    Misschien wil je voor Tokyo dus liever een andere pas die ook lokale transport toevoegt, zoals: https://us.jnto.go.jp/news/news_item.php?newsid=482
    De andere link die je gaf is wederom alleen van JR volgens mij.
    Ik snap dat het verwarrend is, maar beschouw het als eenluxe dat er zo veel opties zijn. :)


    JR regio's:
    [​IMG]
     
  8. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Als ik het zo snel kan beoordelen, en correct me if i'm wrong, maar het meest voordelige lijkt mij dat we 3 weken JR pass doen, waarvan de laatste week in Tokyo is en we de mono-tripjes kunnen doen. Daarnaast halen we dan van die 3-dagen metrokaarten (kosten een 10tje dacht ik te zien), waarmee je je IN Tokyo kan vervoeren.

    Kijk, 2 weken JR pass moeten we sowieso doen. 100 euro extra heb je hem een week langer. Aangevuld met goedkope metro voor binnen in Tokyo.

    Klinkt goed in mijn hoofd haha.
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Op gegeven moment moet je je ook niet te druk maken over dit soort dingen. Het chille van de JR pas is ook dat je Shinkansen seats kunt reserveren op het station. Erg fijn want die wagons zijn een stuk rustiger.
     
  10. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Inderdaad, 3 weken JR + metrokaartjes it is
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Noorden is veel mooier. Ha Long Bay is t toppunt, maar vond Phong Nha park ook supertof en hele Ninh Binh regio is genieten.
    Noord vietnam boven Hanoi schijnt helemaal al super te zijn en niet toeristisch.

    Da Lat in t zuiden is wel mooi, en Hoi An is een heerlijk schattig plaatsje.
     
  12. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Vanuit Tokyo terug?

    Die directe vlucht om 13:50?

    Die hebben wij ook!
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ah shit.
    Heb geboekt voor beiden: Ho Chi Minh heen en dan Hanoi de terugvlucht. Zal overwegen of ik de hele reis wil treinen, of gewoon na 3 daagjes een cheap ass vlucht naar het noorden neem. :p
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Hoe lang ga je dan?
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Jazeker!
     
  16. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Haha vet!

    See you then (of niet, geen idee wie je bent :p)

    Wat is jouw planning? Heb je die al?
    Of dat is een project die het aankomend half jaar invulling gaat krijgen?
     
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Haha wel een toeval hoor. Ik sta hier tussen. Ik ben met een planning bezig, zeker! Maar het is allemaal nog subject to change.

    Ziet er nu zo uit:

    2-15 Tokyo
    16-21 Kyoto + dagtrips
    22-25 Osaka + dagtrips
    26-31 Tokyo + dagtrips

    Dagtrips vanuit Tokyo
    Tokyo - Nikko: per trein. 2 uur
    → 1 dag

    Dagtrips vanuit Kyoto
    Kyoto - Kanazawa: per trein. +- 3uur
    → 1 dag

    Dagtrips vanuit Osaka:
    Osaka - Kobe: per trein. 1,5 uur
    → 1,2 dagen

    Osaka - Nara: per trein. 1.15 uur
    → 1 dag

    Osaka - Universal Studios(Osaka): per trein. 40 min.
    → 1 dag
     
    Reckuuza en Fiasco vinden dit leuk.
  18. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Damn sick!
    Ik zal je kop onthouden!

    Voor ons is het vooralsnog dit:
    9-5-2019 Amsterdam --> Vliegveld
    10-5-2019 Vliegveld --> Osaka
    11-5-2019 Osaka --> Osaka
    12-5-2019 Osaka --> Himeji/Hiroshima/Miyajima
    13-5-2019 Osaka --> Koyasan
    14-5-2019 Koyasan --> Kyoto
    15-5-2019 Kyoto --> Kyoto
    16-5-2019 Kyoto --> Nara
    17-5-2019 Kyoto --> Kyoto
    18-5-2019 Kyoto --> Takayama
    19-5-2019 Takayama --> Takayama/Hida
    20-5-2019 Takayama --> Shirakawago/Kanazawa
    21-5-2019 Kanazawa --> Kanazawa
    22-5-2019 Kanazawa --> Kamakura
    23-5-2019 Kamakura --> Kamakura
    24-5-2019 Kamakura --> Tokyo
    25-5-2019 Tokyo --> Tokyo
    26-5-2019 Tokyo --> Nikko
    27-5-2019 Tokyo --> Tokyo
    28-5-2019 Tokyo --> Tokyo
    29-5-2019 Tokyo --> Tokyo
    30-5-2019 Tokyo --> Tokyo
    31-5-2019 Tokyo --> Vliegveld

    Zit alleen een beetje te kutten met Takayama/Kanazawa/Kamakura.

    Jij gaat een dag vanuit Kyoto naar Kanazawa, wij vanuit Takayama (met tussenstop Shirakawa-go).

    Op aanraden van @Matrix zou ik dan het liefst via Nogaya naar Kamakura reizen, zodat je langs Mt. Fiji komt, maar dat is wel om vergeleken met Tokyo. Scheelt een uur.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2018
    ArtificialFaith vindt dit leuk.
  19. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik ga eens kijken naar die steden. Zoals ik al zei, subject to change! En daarnaast, om die uurtjes ga ik me geen zorgen maken denk ik. Ik hoop zo min mogelijk strak te plannen (op de dag zelf). Dus ik zou lekker langs Mt. Fiji gaan!
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Blijf je overnachten in Kamakura? Want is misschien wat veel. Zo groot is het niet. Je kunt prima op-en-neer vanuit Tokyo. En mijn aanrader zou zijn om Kamakura in de ochtend te combineren met Enoshima in de middag.
    Himeji - Horishima - Miyajima is te doen in één dag, maar wel krap. Wij hebben Himeji in de ochtend gedaan, Hiroshima korte wandeling begin middag en dan Miyajima in de namiddag (met zonsondergang!). Dat ging goed, maar dan heb je geen tijd voor het Atomic Bomb Museum. Spoiler alert: het museum is belangrijk, maar niet echt top (te emotioneel tot soms slechte smaak).

    En voor jullie allebei: Kaiyukan Aquarium in Osaka is ook te gek. Een van de weinige plekken ter wereld met walvishaaien.

    Precies twee weken.
     

Deel Deze Pagina