1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Of je vriendin daar ten huwelijk vragen, wat een oude bekende van mij is overkomen. Inmiddels is ze getrouwd! :+
     
  2. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    @Azumi @Fiasco @Matrix

    We zitten er aan te denken om eventueel Mt. Fiji te beklimmen/excursie heen te gaan.

    Wat raden jullie aan?
    Kan dat in mei uberhaupt?

    We hebben een JR pass dus met vervoer is niet per se nodig.
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb het zelf nooit gedaan en het trekt me ook niet echt. Mt Fuji is een super fotogenieke berg, maarja....die berg zie je dus niet als je er zelf op staat. :p Die beklimmingen draaien allemaal om zonsopkomst en je kunt het uitzicht even Googlen.
    Op mijn eigen bucket list staat dat ik nog graag rond Lake Kawaguchiko wil overnachten zodat ik de zonsondergang en -opkomst juist kan zien met Fuji in mijn foto. :p (tijdens mijn laatste poging zag ik alleen een Fuji-vormige wolk :lol: )

    Let ook even op het seizoen. Volgens mij kun je alleen tussen Juni en September ofzo gaan?
     
  4. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ja had ik ook gelezen van het seizoen, maar wellicht was er een leuk tripje ofzo, stond oorspronkelijk ook niet op de to-do lijst, maar wellicht was het veeeeel gaver dan ik denk.

    Thanks!
     
  5. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Weekje in onderstaande villa en daarna
    weekje onderstaande zeilboot gehuurd. Met zijn 6-en.

    1e week voornamelijk luieren, bier drinken, zwemmen, muziek luisteren en bbq-en.

    2e week actief zeilen, eilandhoppen, Sint Maarten, Eustatius, Saba, Anguilla, Sint Barth, 's ochtends een duik in zee en s avonds lekker uiteten in de haventjes en daarna borrelen aan boord.

    Zondag vliegen we richting de Caribbean, ook zeker het welbekende vliegveld checken bij Maho Beach waar ze praktisch over je kruin vliegen.

    Best wel zin in :)



    [​IMG]
     
    Taab, RaouLioo en Reckuuza vinden dit leuk.
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Damn gruwelijk vet!

    Volgend jaar met z'n 6-en een weekje villa en boot huren op Ibiza maar jouw vakantie is nog een stapje dikker!
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  7. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Late response, maar bij deze alsnog:

    Het 'officiële klimseizoen' is geloof ik van juli tot september (weet het niet exact, maar in ieder geval nog niet in mei). Dat betekent dat als je in mei wil klimmen, dat het openbaar vervoer naar de berg nog niet op gang is gekomen, dat veel berghutten nog niet open zijn, en dat het overall gevaarlijker is vanwege het weer. Maar volgens mij is de berg niet 'gesloten' so to speak. Dus weeg dat alles af tegen je ervaring met bergbeklimmen (maar controleer het ook even voor de zekerheid als je toch echt interesse hebt om naar de top te gaan).

    Wij hadden er in ieder geval zelf voor gekozen om de berg niet te beklimmen maar juist, wat Matrix zegt, van de berg te genieten van een afstandje. Je ziet de berg inderdaad niet als je er op staat. Wij hadden mooie uitzichten op de berg vanaf o.a. Lake Kawaguchiko en de Chureito pagode :thumbs:
     
  8. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Top thanks!

    Na ook wat eigen research is dit inderdaad een beter plan!
     
  9. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Mijn vriendin en ik hebben afgelopen weekend onze reis geboekt. We zijn niet ver van onze originele planning afgeweken. Het plan is nog steeds om vanuit Kyoto en Osaka dagtrips te maken naar Kobe, Nara en Nikko (en waar we dan ook heen willen, we hebben toch zo'n rail pas). De eerste twee weken reis ik alleen en verblijf ik in Tokyo. Daar zit ik in capsule hotels/hostels om de prijs te drukken. Ben benieuwd of dat een beetje bevalt.

    Tokyo solo:
    9H Akasaka: 155,20€ (2-6 mei)
    9H Asakusa: 98,60€ (6-10 mei)
    Book and Bed Shinjuku: 167,35€ (10-14 mei)

    Tokyo samen:
    The Wired Asakusa: 116€ (14-16 mei)

    Kyoto samen:
    Hotel Resol: 105€ (16-18 mei)
    Resi Stay Kumico: 188,05€ (18-21 mei)

    Osaka samen:
    Moxy Osaka: 310€ (21-26 mei)

    Tokyo samen:
    Hotel Risveglio Akasaka: 308,19€ (26-31 mei)

    Totaal: 1448,39€ ~ 50€ per nacht
     
  10. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Netjes!

    Wij zitten bij de volgende (alleen even de plaasten waar jij ook bent):

    Osaka: (10-13 mei): 193 euro
    https://www.booking.com/hotel/jp/code-shinsaibashi.nl.html

    Kyoto:
    Sanjo Ogawa (14-19 mei): 332 euro
    https://www.booking.com/hotel/jp/san-tiao-ogawa-gesutohausuinjing-du.nl.html

    Tokyo:
    THE KNOT TOKYO Shinjuku (23-27 mei): 462 euro
    https://www.booking.com/hotel/jp/shinjuku-new-city.nl.html

    Tokyo: (27-31 mei): 370 euro
    https://www.booking.com/hotel/jp/red-planet-asakusa-tokyo.nl.html


    Wij zitten gemiddeld wel op de 80 euro, dus wel wat meer dan jullie.
    Wat me wel opvalt, ik heb natuurlijk al een tijd geleden geboekt maar dat is niet per se goedkoper?
    Zou het wijsheid zijn om sommige dingen te annuleren (gratis annuleerbaar) en dan via de huidige goedkoopste site weer te boeken?
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2019
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
  12. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Als je onze hotels ff checked, dan zie je dat we echt topnotch hotels hebben, maar ik heb alles geboekt bij Agoda. Dat is echt een prijsvechter, alles was enorm veel goedkoper dan bij Trivago, Booking etc. Wij hebben ook gegeken naar The Knot, maar uiteindelijk toch gekozen voor het Risveglio. Die Red Planet is de enige waar ik niet zo'n fan van ben, maar ziet er wel allemaal goed uit!
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Eindelijk vakantie naar Colombia geboekt. Sweet.
    [​IMG]
     
  14. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik zal het eens gaan vergelijken. Wellicht scheelt het toch wat met annuleren en dan daar boeken.

    Is die Agoda app ook zo goed als booking :p?
    Dat vindt ik stiekem wel heel erg chill hoor.

    EDIT: Even gekeken; maar bij Agoda is het niet goedkoper (nú reserveren vs 3 maanden geleden gereserveerd). Als ik nu zou boeken idd wel, maar voor nu geen verschil.

    Tja, wij hebben geen podhotels enzo, dat drukt de prijs idd. En ach, 80 euro per nacht is ook niet gek...

    Waarom geen fan van Red Planet? De keten, of?
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2019
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Agoda is dikke prima.
     
  16. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Als ik een blanke boy aantref in Kyoto en Tokyo, dan tik ik m op z'n jassie.

    Als je er iets aan wilt doen..... KOM OP DAN!
     
    Metal Mark en Reckuuza vinden dit leuk.
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ahh oke, nouja, 80 is ook niet slecht inderdaad. Lekker joh, geld moet je ook niet al te veel naar kijken met zo'n reis. En over Red Planet, niet perse, maar is zo massaal en standaard. Niet echt m'n ding. Ik probeer altijd wel iets speciaals te vinden.

    Haha, we zitten sowieso in hetzelfde vliegtuig terug toch?
     
  18. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ja we zitten idd in hetzelfde vliegtuig! Ik zal een keer goed hard roepen.

    We proberen gewoon overal een goede prijs+kamer+locatie te krijgen, dan een beetje de sweet-spot tussen die liefdes-triangel vinden (voor ons).
    Red Planet kreeg goede reviews en de wijk werd ons aanbevolen (na onderdompeling in Shinjuku), maar is misschien wel de meest "standaard" hotel die we hebben in Japan.

    We verblijven bv. ook hier:
    https://www.booking.com/hotel/jp/koyasan-saizenin.nl.html
     
  19. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ziet er wel top uit ja! Ik ben zelf niet zo van die traditionele stijl, maar sommigen zijn te mooi voor woorden. Ik heb er een paar in de bossen gezien, dat is prachtig. Onsen erbij, helemaal zen modus.
     
  20. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Vet! Waar ga je allemaal naartoe?
     

Deel Deze Pagina