Madeira is nooit waanzinnig warm. Rond juni ook zon 22 graden. Soms met wat bewolking zelfs wat fris in je zwembroek aan het zwembad. In december ligt de temperatuur rond de 20 graden met iets meer kans op regen.
In Funchal heb je op loopafstand gewoon barretjes, voldoende eettentjes en eventul zat toko's waar je excursies kunt boeken.
Het eiland is heel erg heuvelachtig. Je hebt er ook 80 duizend tunnels. Scooters heb ik er heel weinig gezien omdat, als je echt afstanden wil afleggen, je door die tunnels moet. Je kan rondom de snelweg nemen of eigenlijk maar 2 hoofdwegen die het eiland door de bergen kruisen. Tip: niet doen in het donker, haha wij reden daar een keer van Noord naar Zuid rond 23u. 2 u over gedaan, geen andere autos tegengekomen en reden door de wolken met letterlijk zicht van 3 meter, hoofd uit het raam. Twijfelde echt om in de auto te gaan slapen toen.
Een collega is in januari geweest en dat was overigens ook prima. Die hebben alles met OV gedaan en zaten in Funchal.
Ik zou alleen niet buiten Funchal gaan zitten als je geen auto huurt. Vanuit Funchal is er genoeg te doen. Ook met OV dus.
Canyoning doe je in een wetsuit dus die watertjes in het binnenland zijn toch instant koud. Kan prima in december lijkt me.
&supermarkt en restaurantjes zijn gemiddeld wel wat goedkoper dan NL, maar scheelt niet waanzinnig veel
Laatst bewerkt: 3 nov 2022