1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Latest Photos en Visdeo...

    Huh? :+
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga eind maart 4 dagen naar Londen, heeft iemand nog goede tips? Ik wil natuurlijk sowieso naar de bekende bezienswaardigheden (Big Ben, Tower bridge/of London, Buckingham Palace, London Eye etc. etc.) maar zijn er nog andere plekken die echt de moeite waard zijn? En iemand (goede) ervaring met de hop on/hop off bussen?
     
  3. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Twee weken naar Oostenrijk is vooralsnog de planning. Lekker mountainbiken, klimmen, zwemmen in bergmeren en een ijsgrot bekijken. 's avonds lekker onder het genot van een Zipfer bij de vuurkorf zitten. Kijk er echt naar uit, heb echt twee kutjaren achter de rug qua zomervakantie dus we gaan er nu wat leuks van maken.

    Volgend jaar na het afstuderen ga ik lekker drie maanden rondzwerven in Canada :D Dat is in ieder geval de planning, je weet maar nooit waar je tegenaan loopt de komende 1.5 jaar :+
     
  4. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Dat lijkt me ook zeker vet. Ik ben de zuipvakantie toch wel ontgroeid, lijkt me heel vet om zoiets te doen ook, lekker actief.
     
  5. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.592
    ben aan 't sparen voor een trip naar Egypte
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Tower Bridge vond ik zelf een beetje tegenvallen. Was er twee weken geleden, had er meer van verwacht. Ben zelf geen museum mens, maar de meeste musea zijn gratis dus zal zeker iets checken als je het leuk lijkt! British Museum is een must en uiteraard de Natural History Museum. Waren zelf even snel de British Museum ingegaan om het Egyptische gedeelte door te nemen.

    Weet niet waar je zit, maar hotel van ons was vijf minuten lopen van Tottenham Road en dus meteen op Oxford Street. Hyde Park is ook erg leuk om even door te wandelen, sowieso even gewoon een random park door lopen want in elke park zit het vol met geniale eekhoorns die naar je toe komen. _O_

    Geen ervaring met een hop on/hop off bus maar zou als je denkt dat je veel gaat reizen van te voren een Oyster Card aanschaffen (zoals een OV kaart hier), stuk goedkoper en makkelijker. Kan je overal in gebruiken, normale bus (bazen dingen) en metro.
     
  7. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Pff, heb echt een super vet idee voor vakantie:D!

    27-29 juli Tommorowland. Daarna vanuit daar doortrekken richting Kroatie/Hongarije. Willen ook naar Sziget gaan, maar dat is pas 6-13 augustus. Dus wellicht eerst 'n week in een huisje gaan zitten aan de kust in Kroatie en daarna nog een paar dagen Sziget:D!

    Fucking veel zin in de zomer! Wordt wel een dure:cool:.
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, bedankt voor de tips. Ik dacht eigenlijk dat we redelijk in het centrum zaten, maar alles is nog best ver weg. ;) (iets boven de Kensington Gardens) Dus misschien is zo'n ovkaart wel handig.
     
  9. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een hotel in centrum van Londen? Zit een beetje te kijken, maar voor een beetje fatsoenlijk ben je al snel meer dan 100 euro per nacht kwijt. Iemand een goedkoop adresje?
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb een crappy maar zeer goedkope optie voor je.
    De Generator in hartje london. Is een hostel waar je 20 pond de nacht kwijt bent.
    Kans is wel groot dat je met vreemde op de kamer ligt.
     
  11. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Dankje, maar ga met mijn vriendin, moet dus wel een beetje privacy hebben. Maar adres onthoud ik zeker.
     
  12. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Huh, maar Hennesy staat ook gewoon op het menu. What's this sorcery!
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Echt een bizar mooi land 's zomers, snap niet dat al die families altijd maar naar Frankrijk trekken. Ben 2 jaar naar Zwitserland geweest 's zomers, heerlijk rustig.
     
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Waarschijnlijk 2 weekjes Bali :)
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zitten dan dus boven Kensington Park, iets naast het centrum dus.
    3persoonskamer en we zijn geloof ik voor 3 nachten 318 euro kwijt, valt op zich wel mee. Hotel heet geloof ik Bayswater inn, het stelt niet echt veel voor maar je zit toch nauwelijks op je kamer. ;)
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Hangt er ook van af waar je in het centrum wilt zitten. Was zelf €295 kwijt inclusief vlucht voor vier nachten en vijf hele dagen in London. Simpel hotel, met ontbijt en vijf minuten van Oxford Street vandaan. Zolang je maar na een lange dag in een lekker bed kan liggen, voor de rest boeit een hotel me niet. :+
     
  17. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap dat zelf ook niet hoor. Als ik in het buitenland ben wil ik niet teveel Nederlands horen. Frankrijk is gewoon Nederlands in de zomer. Maar ach ik klaag niet :cool: Ik ga wel naar landen zoals Tsjechië en Oostenrijk.. mogen zij naar het zuiden trekken.
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je hebt geen Oyster card nodig, toen ik in London was vertelden ze bij de balie dat ik beter gewoon 4 losse dagkaartjes kon kopen. Kon je ook de bus en metro gebruiken in de zone's waarvoor je je kaartje koopt.

    Ik zoek nog een goedkope locatie om te gaan wintersporten in Oostenrijk, iemand nog tips? Ben eigenlijk op zoek naar een mooie last minute.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2012
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Dagkaart is acht pond van zone 1-6 (als je op Heathrow land en naar het centrum wilt), volgens mij is een Oyster dan goedkoper. Hangt ervan af hoeveel je het ov gebruikt in London.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Beter ga je naar Frankrijk als je goedkoop wilt.
     

Deel Deze Pagina