1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Deze zomer naar Thailand met mijn chick, heb er echt veel zin in, iemand nog wat tips die je er echt moet doen? We gaan backpacken.

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Via Rotterdam (eventueel Eindhoven, maar die gaan niet naar City of Heathrow volgens mij) naar London City is het goedkoopst denk ik.

3. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Moeilijk zeker omdat je met je vriendin gaat, ten minste ga ervan uit dat chick hetzelfde betekent. Laat me één ding zeggen Thailand is gekheid maar ook mensen ontmoeten als één van de twee jaloers is, er niet heen gaan. Verder Bangkok is tof, en Chiang of velen van de eilanden zijn plekken om heen te gaan. Zelf vond ik Koh Samet het leukste (rustige) strand besteding omdat het niet overdreven feest gericht was maar 's nachts toch zeer gezellig. Daarnaast het is makkelijk reizen, zelf geen plannen gemaakt en slaapplekken geen gebrek met zijn tweeen nog makkelijker dus gewoon luisteren naar mensen en doen wat je wilt.

Verder Thailand is geweldig en ongelooflijk apart.

4. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ja, ga met mijn vriendin erheen, maar wat bedoel je als 1 van de 2 jaloers is? We reizen samen dus lijkt me niet dat er veel jaloezie kan ontstaan. Verder willen we inderdaad naar Bangkok, even naar het noorden en dan vooral verder in het zuiden bij de eilanden. Moet binnenkort maar eens een boekje kopen voor wat meer informatie.

5. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Sorry even niet meer hier in gekeken, maar inderdaad chiang mai pakken en lekker de eilanden. Verder die jaloezie was gebaseerd op bepaalde gebieden in Thailand waar je ontzettend veel aandacht van dames (en heren) zal krijgen. Zeker even bij de Silom Nightmarket kijken, en de straatjes er omheen, dat hoort er toch gewoon bij.

Verder kan ik Koh Samet aanraden, een rustiger eiland dan de eilanden in het zuiden en redelijk dichtbij Bangkok. Zelf vond ik Kanchanaburi ook de moeite waard maar had vlak daarvoor veel over de aziatische geschiedenis geleerd dus dat helpt. Gewoon in het algemeen een schitterend land, met een gezellige metropolis, witte stranden, mooie natuurgebieden en ook nog eens zeer gekke plekken (ervaringen).

Oh en als backpacker daar niet teveel plannen, reizen is zeer makkelijk en door verhalen van anderen is het heerlijk om flexibel te zijn. Lub D in Bangkok (Silom area) is het beste hostel waar ik ooit geweest ben tot nu toe, en ze hebben ook een twee-persoonskamer. Het is wat duurder dan andere plekken, 17euro met zijn tweeen, maar zeer schoon, super personeel en veel backpackers/reizigers dus goed om contact te maken en ideeen te krijgen. Daarnaast als je er heen gaat biertje iets verder op halen in de straat (scheelt helft van de prijs), en gewoon lekker op straat bij de stands eten, voor 1euro rijst met een ei, komkommer en nog soep. Ik mis het al :mad:

Edit: Zie dat is sommige dingen nu al dubbel gepost heb, sorry erg laat/vroeg

Laatst bewerkt: 3 apr 2012
  6. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959

Oh hell yess :cool: Twee weken in dit paradijsje vertoeven. Ligt uurtje rijden van Valencia en het strand. Hebben ook echt een eigen tennisbaan en minigolfbaan. Gonna be legendary. En omdat we met fucking veel mensen gaan kost het ook nog eens geen drol. +/- 300 euro voor twee weken. Kan niet wachten _O_

7. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Yeah 2weken tenerife met m'n vriendin. Hotel noelia sur

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Brr, van zo'n hotel zou ik de kriebels krijgen 8)

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat dan?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik moet er zelf ook niet aan denken, de hele uitstraling is nogal kitsch, protserig en niet mijn ding. Maar dat is vanuit mijn ogen he ;)

wow hoe vet! Ik ben echt jaloers, het moet daar zo mooi zijn :)

Zelf in Chang Mai geweest en daarna de eilanden. Probeer een beetje van de standaardroutes af te wijken waar mogelijk.

opties: verder naar het noorden dan Chang Mai, vermijd de meest bekende eilanden (Koh Samui was mij veel te toeristisch, Ko Phi Phi wel toeristisch maar veel leuker (alles moet daar lopende)), je kan een fietstocht doen door Bangkok is echt tof, zorg dat je de 1e twee nachten van te voren boekt en evt de laatste nacht ook, de rest komt vanzelf wel :)

Mocht je in Chang Mai terecht komen: er zit daar een vrouwengevangenis waar vrouwen die al bijna vrij komen alvast wat geld kunnen verdienen met haar knippen en massages geven, erg leuk om te doen. Ow ja: vertrouw de mensen! Ik heb in een klein dorpje gezellig met iedereen mee gegeten terwijl ze geen woord Engels spraken, overal lekker langs de weg gegeten (even op letten dat het net bereid is of bereid wordt), zelf gebrouwen Whiskey gedronken in de krottenwijken onder de snelweg van Bangkok, met Thaise mensen naar een echte muay thai wedstrijd geweest en ga zo maar door.

Wel 2x reizigersdiaree maar fuck it, anti-biotica verkopen ze daar gewoon in de apotheek :+

ow ja zwemmen met haaien in Koh Phi Phi was epic, er zwommen tien haaien om me heen. De instructeur werd helemaal wild van vreugde hij had er nog nooit meer dan 4 tegelijk gezien :cool:

Zelf ga ik dit jaar een maand backpacken in het Aziatische gedeelte van Turkije. Ik ben erg benieuwd. Bedoeling was om in november een maand naar de Palestijnen te gaan maar mijn vriendin trok het niet dat ik zo lang alleen weg was (zat zelf met school). Ze kwam met deze site op de proppen

http://opentravel.com/blogs/top-ten-backpacking-countries-for-2010/

waar Turkije op 2 staat van backpacklanden. Bolivia op 1 trouwens

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    In Thailand kon je toch tuben? Al is dat niet zo verstandig om met je vriendin te doen :+

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    Ik wil deze zomer een maand (of 2) gaan backpacken in Thailand..nu las ik al iets erover 2 pagina's terug. Kevf, ben je ook in je up geweest? Heeft verder iemand nog tips? Heb morgen een afspraak met Kilroy om zo'n reis te boeken.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Inderdaad.. Gelukkig niks voor mij.

Ben ooit naar Mexico geweest, eerst een week door het binnenland getourd en daarna een weekje all inclusive aan de kust..

Man al wil je een land écht ZIEN moet je niet in een hotel gaan zitten, maar echt het land doortrekken.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Via killroy ga je bijna zeker weten meer geld kwijt zijn. Wat ga je via hun boeken dan? Want alleen de vlucht is voldoende. Als je twee maanden de tijd hebt zou ik Laos en Cambodja ook meepakken. 2 maanden alleen Thailand is best veel. Daarnaast veel backpackers tegengekomen die naar Laos en Cambodja waren geweest en die verhalen waren echt te gek en achteraf spijt dat ik daar niet ben geweest (had maar een maand helaas). Het is in Thailand toch af en toe allemaal net wat te ....eeh 'vooringevuld'. Sure je kan lekker doen wat je wilt maar dit is voor 80% de route van alle backpackers daar:

- Bangkok - Chang Mai - 1, 2 of 3 eilanden in het zuiden - Bangkok

Niks mis mee, echt niet, want het is een te gek land. Maar Laos en Cambodja klonken nog een stuk avontuurlijker :)

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zelf alleen in Phuket geweest, geweldig stuk Thailand zeg. Zeker later weer eens naar Thailand.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De meest toeristische plek van heel Zuid-Oost Azië, Phuket heb ik expres overgeslagen :)

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vond het persoonlijk nog wel meevallen, ligt denk ik een beetje eraan waar je heengaat. Alleen Patong was enorm toeristisch (en vreselijk) , maar daar waren we dan ook maar kort.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    klopt, maar alleen al om het beruchte sextoerisme toen die plek gemeden. Imo is er genoeg ander moois in Thailand te vinden. Al zullen er op Phuket ook genoeg mooie stranden etc zijn

19. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat vinden jullie allemaal zo kut aan dat hotel? :p

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat was er inderdaad enorm veel in Phuket, dikke Engelsen met jonge meisjes en vééél te veel transsexuelen.

M'n ouders zeiden overigens ook dat er leukere plekken in Thailand zijn, maar toch mooie plekken gezien (heerlijke stranden, leuke onbekende restaurantjes etc).

Was er helaas maar kort (ging met m'n moeder mee die stewardess was en die een week naar Thailand moest).

Deel Deze Pagina