1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    Ja ok, maar ik heb nog nooit gebackpacked dus heb er 0 ervaring mee, dan lijkt dat me wel een redelijk veilige route als het ware..wil me door Kilroy gewoon laten informeren want weet mn god niet wat ik allemaal moet doen.
    Het lijkt me wel heel erg tof. Dat sowieso.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Bedenk je wel dat zij je echter wel gaan vertellen dat je dit moet boeken, dat moet boeken, hier moet vliegen, daar moet vliegen etc.

Ik kan het me best voorstellen dat het spannend is. Mocht het een geruststelling zijn: een vriendin van mij (mooi, blond en 23 jaar) is alleen die kant op gegaan zonder planning en had ook nog nooit eerder gebackpackt. Ze heeft de tijd van haar leven gehad (tot het moment dat ze beide voeten brak door een val maar dat terzijde :+).

Het is moeilijk te omschrijven maar het gaat allemaal vanzelf als je er maar een beetje voor open staat. Je komt stapels andere backpackers tegen en iedereen heeft wel tips en adviezen. Zorg er dus voor dat je in hostels/backpackers slaapt. Verder is het van belang een beetje slim te pakken

http://www.travelindependent.info/whattopack.htm

en natuurlijk een goede rugzak die ik zelf altijd via marktplaats zou kopen

3. pieteralberts

pieteralberts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heerlijk van de zomer genieten in turkeye nu al zin!

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Turkije? ;)

wat ga je er doen?

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Overigens in augustus 10 dagen met m'n vriendin naar Malia (Kreta).

Lekker in een appartementen complex compleet uitrusten en gezellige dingen doen. Hadden niet veel geld dus waren nog blij dat we ergens terecht konden. Kreta is toch wel beduidend goedkoper dan de andere opties (Albufeira, Mallorca etc).

6. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Op vakantie gaan is sowieso veel duurder als je kijkt naar 2/3 jaar geleden. Toen gingen wij nog met z'n 2e 17 dagen met de bus en halfpension voor 700 euro.

7. RRroger

RRroger Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ga in september met mijn vriendin een paar dagen naar Kuala Lumpur en vervolgens door naar Bali. We gaan daar het hele eiland rond.

8. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.974
    ...

Laatst bewerkt: 22 mei 2012
  9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ben ik ook geweest, mooie eilanden (en het was ook lekker rustig toen ik ging, het schijnt echt uberdruk te kunnen zijn met toeristen).

Niet voor niks dat daar The Beach is opgenomen (al was daar de baai dicht).

10. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.941
    Thx voor de tips en de site. Hoe brak ze haar voeten dan? 8):+

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat is echt een heel vaag verhaal: ze is in haar slaap in een schacht geklommen in een hostel, naar beneden gelazerd en op straat beland. Beide voeten gebroken en einde vakantie

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ben deze winter een klein maandje wezen backpacken in Thailand, was op me weg terug naar Europa dus dacht maak een tussenstop. Azie is gewoon makkelijk reizen, en in principe hoef je geen zorgen te maken. Enige wat je misschien zou kunnen doen om het makkelijker te maken is alvast een hostel voor de eerste (paar) nacht te boeken, had het zelf niet gedaan en kwam helemaal goed. Één ding is aan te raden neem een kompas mee dat helpt bij kaar lezen erg, in plaats van naar landmarks te moeten zoeken.

Verder gewoon luisteren wat andere reizigers gedaan hebben en zien wat je leuk lijkt. Busreizen zijn makkelijk te regelen en verblijf is erg goedkoop, verder 2 maanden kan je veel doen en zou je ook nog wel een ander land er bij kunnen pikken (Vietnam, Cambodja, Laos, Maleisie, Singapore).

Ook nog in Australie gebackpacked en je moet gewoon genieten en veel mensen ontmoeten.

Laatst bewerkt: 15 mei 2012
  13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoeveel kost dat nou, 2 maanden Thailand backpacken?

14. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ik was per week 200-300 euro kwijt, lag eraan waar ik was aangezien met vrienden uitgaan in Bangkok kon de prijs redelijk laten stijgen. Maar in principe heb ik een locatie gehad waar ik 5,00 kwijt was aan overnachting, eigen kamer tweepersoonsbed, en eten in totaal ook 5 euro en dan is alleen het bier en transport wat de prijs iets omhoog schoot. In totaal deed ik redelijk royaal met activiteiten, en bespaarde veel op eten & slaapverblijf.

Edit: Bangkok was wel een stukje duurder voor me, sinds ik daar NYE vierde en redelijk wat feestjes ben geweest met vrienden die daar studeerde.

Laatst bewerkt: 15 mei 2012
  15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Scheelt natuurlijk dat onderhoud daar geen moer kost. Ticket ben je nog het meeste aan kwijt.

16. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Klopt ticket voor mij was 250 heen (vanuit Korea) en ongeveer 400 terug (nederland), uiteindelijk kostte de stop voor mij 50 euro meer dan wat ik anders zou betalen om terug te vliegen direct naar Nederland dus dat was het 200% waard.

17. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    Ook weer even iets anders, een zomer zonder vriendenvakantie is geen zomervakantie, daarom dit jaar weer. Nu we vorig jaar Mallorca nog onveilig hebben gemaakt willen we nu iets nieuws. Uiteindelijk hebben we voor 4 dagen Budapest en 4 dagen Siofok, een badplaats in de buurt, gekozen. 8 dagen in zo'n badplaats trok me echt niet.
    Ik ben benieuwd of er mensen in Budapest of Siofok(ja het is een jongerengebeuren) zijn geweest en er nog wat van hebben opgestoken..

18. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Budapest, mooie stad met veel mooie warmwater baden en bezienswaardigheden. Kan je prima een (paar) dag(en) rondslenteren en dingen bekijken, maar of er veel aan is kwa uitgaan weet ik niet. Wij waren tijdens Sziget dus zijn veel daar heen geweest.

19. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Zo, daar zijn we weer! Godver wat een zalig land is Maleisië toch. Erg goed bereisbaar, veilig, vriendelijke mensen, lekker eten, lekker weer, veel afwisseling, helemaal goed. Hebben 5 plaatsen aangedaan: Kuala Lumpur, Jerantut/Taman Negara, Cameron Highlands (Tanah Rata), Penang (Batu Ferringi) en Langkawi (Pantai Cenang).

Paar fotootjes:

Eerste biertje in Chinatown, Kuala Lumpur. Traangas na de demonstraties aldaar was net weggetrokken..

Chinatown, KL.

De verplichte Petronas Towers foto..

Batu Caves..

Bamboetje trekken met Dumbo.

Theeplantages in Cameron Highlands.

Kek Lok Si temple..

Boeddhistische gedeelte van Kek Lok Si.

Pagoda van de duizend dingesen. Even vergeten..

Jeeej! Aapjes!

Langkawi, wat een fijn eiland is dat...

Toeter op mijn waterscooter!

Pantai Cenang..

Adelaars!

Kjoet..

Mangrove swamps..

Fijn hoor.

Uitzichtje.. Nooit meer met die kabelbaan. Brrrr.

Waterval op Langkawi.. Even de naam kwijt.

20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.941
    Aha, ja logisch natuurlijk. 8)

Thanks voor de info, al lijkt het me allemaal best eng en spannend in je eentje. Je moet toch met veel shit rekening houden lijkt me en stel dat je daar wat oploopt oid..heb ongv 2500 te besteden eraan, wel genoeg lijkt me? Voor ongv een maand, als het me bevalt 2 maanden.

Edit: foto's hierboven: nice! Die torens doen me denken aan Just Cause 2. 8)

Deel Deze Pagina