1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Godver, nu ik al die foto's zo zie wil ik ook op vakantie :mad:, nog nooit naar een ver land geweest :'-(

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    Ik dus ook niet. 8)

3. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Nouja, waarschijnlijk ga ik na mijn studie te backpacken in Australië/Thailand/weet ik nog niet :+, dus komt hopelijk wel goed :+

4. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.941
    Tsja dat zijn helaas veelal loze beloftes, die ik ook heb. Na mn studie sowieso minimaal een jaar weg naar Australie. 8) Maja, eerst zien dan geloven. Veelal krijg je meteen een mooie kans met je studie en laat je die niet schieten en zit je als het ware alsnog aan Nederland geplakt.

5. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ja, precies, daar ben ik ook bang voor :+, maar het is nu toch crisis en de banenmarkt is toch niet echt actief dus het zou kunnen! :9

6. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Spannend wel maar eng valt heel erg mee, dat verdwijnt echt binnen een aantal dagen. Je hoeft met maar met weinig dingen rekening te houden om eerlijk te zijn. Snap het wel hoor dat het erg spannend is maar dat je iets oploopt is vrij klein. Ben nu al over een jaar in het buitenland met één weekje Nederland tussendoor en heb zo ver één ontstoken oog opgelopen, een blauw oog (een stoot), en gelukkig geen SOA. Verder ook niks gestolen van me maar als zoiets gebeurd Interhelp bellen die regelen meteen alle blokkades voor je (pinpassen, creditcard). Oh ja zeker creditcard regelen dat is wel belangrijk.

Als tip zou ik geven koop een ticket naar Bangkok, en boek hostel Lub D (silom rustiger iets goedkoper, siam centraler en duurder) had hem volgens mij al aangeboden. Beste hostel waar ik ben geweest in het schoon zijn, erg gezellig en vriendelijk staff. En boek bijvoorbeeld al een vliegticket (als je met vliegtuig wilt) voor 4-5 dagen later naar Chiang Mai en terug. Dan heb je al veel reizigers ontmoet om verhalen op te halen en kan je zelf alles verder plannen in Thailand, en als niet lukt dan geniet je wel ergens anders van wat op je pad komt.

Uiteindelijk moet je zelf kijken wat voor reis het beste bij je past, als je er niet heel zeker van bent kan je natuurlijk altijd via dergelijk organisaties dingen regelen, of een reispartner zoeken.

www.lubd.com/

7. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Waarom gaat iedereen toch backpacken in Australië? Heb ik nooit echt begrepen.. Is kwa natuur een erg mooi land hoor, maar imho mis je toch de "cultuurshock" die je in Azië wel vindt. Vind ik juist zo leuk.. Misschien persoonlijk hoor! Ik wil juist een compleet andere cultuur ervaren, kijken hoe mensen daar leven. De smaken, de geuren, de verhalen, de geschiedenis.. Dat heb je denkik in Australië stukken minder als bijvoorbeeld in Thailand, Maleisië of Vietnam. Australië is toch bijna westers.. Nogmaals, prachtige natuur hoor, maar de steden en dorpen zijn (naar ik mij heb laten vertellen) als elke andere westerse plaats.

Tip van het jaar: Ga lekker naar Azië. Voor een fractie van de prijs (zalig uit eten voor 2 euro is een makkie, overnachten voor een tientje is geen probleem) heb je een veel "echtere" ervaring lijkt mij. Supervriendelijke mensen, veilig, en het reizen is zo ontzettend makkelijk.. Ga ergens in een hostel zitten en je ontmoet -tig andere reizigers met tips, do's en don'ts. Overal tourist offices waar je op je dooie gemakkie voor een paar euro een bus, gids of tour regelt. Je komt werkelijk overal reizigers tegen, dus alleen ben je nooit. Begin in Maleisië, dat is een mooie instapper. Lekker relaxen op Langkawi, Chinatown in Kuala Lumpur ervaren, even wennen aan de algehele temperatuur en cultuur. Reis door naar Borneo voor onvergetelijke jungle-ervaringen! Bako National Park, Mulu Park, Kuching, Kota Kinabalu.. Vlieg voor 25 euro door naar Thailand en reis daar een fijn rondje. Pak Vietnam ook nog even mee. Heb je tijd over, dan heb je Cambodja en Laos ook nog, al ben ik daar niet geweest en is het reizen daar iets lastiger, naar ik me heb laten vertellen.

Krijg je geen spijt van. En ik garandeer je dat je de helft kwijt bent van wat je in Australië had uitgegeven! Nogmaals, ik denk dat dat een veel gavere ervaring is dan Australië. En dat hoor ik van een heleboel mensen die daar zijn geweest: Australië is erg mooi, maar weinig karakter. En dat vind je in Azië overal.. Het leven op straat, de mensen, de natuur, het eten, de onvoorstelbare vriendelijkheid van de mensen.. Azië is geweldig. (Ben zelf in Maleisië, Borneo, Singapore en Vietnam geweest. Mijn vrouw ook in Australië en Thailand..)

8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.941
    Tjah maar je moet toch ergens beginnen. Ik denk dat ik dan best met een hele cultuurshock te maken zal krijgen hoor.

9. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Je hebt ook wel gelijk inderdaad.. Maar in Australië is wel makkelijk werk te vinden, is dat daar ook wel zo? En hoe zit het met de taalbarrière? Wordt dat daar ook een probleem?

Azië klinkt enger dan Australië namelijk maar wat je zegt kan ik me ook zeer zeker in vinden hoor!

En dat Australië duur is, is een feit. Je betaalt voor een kratje bier al gauw iets meer dan 30 euro :eek:

10. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Tuurlijk, en iedereen moet lekker doen waar hij zin in heeft! In heb de wijsheid ook niet in pacht, haha, maar na 3 jaar in Azië te hebben gereisd kan ik je dat alleen maar adviseren: Doen.

De taalbarrière is sowieso in Maleisië, Borneo en Singapore geen probleem, en ook in Vietnam word ook prima engels gesproken! Overal waar toeristen komen spreken ze engels..

Over werk weet ik niets, dat zul je uit moeten zoeken. Maar ik denk dat Azië alles heeft dat Australië heeft, plus nog een heleboel meer. Voor een fractie van de prijs.. In Vietnam regelmatig halve liters bier gedronken voor omgerekend 12 eurocent! Al is het bier in Maleisië niet goedkoop, maargoed, daar is het eten weer zo goedkoop dat dat weer niet uitmaakt. En nogmaals, de mensen zijn zo ontzettend vriendelijk dat je, mocht je ergens in vastlopen, gegarandeerd hulp krijgt, en soms uit onverwachte hoeken. Dat maakt backpacken toch juist zo leuk, lijkt mij..

11. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Met de auto en een paar vrienden langs de franse kust rijden.
    Zin in, iemand die leuke places daar kent?

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Australie is geweldig, was er nooit fan van maar wil nu toch wel graag terug, Sydney was voor mij toch een perfecte stad om te leven. Had een leuke baan met appartement, goede groep vrienden en elk weekend was er wel wat te doen; of het nou de bergen in was, surfen, zeilen, roadtrip, wedstrijd, of gewoon een feestje. Ja het leven is heel duur in Australie maar dan ook echt heel duur! Wanneer je een leuke studie gevolgd heb in Nederland dan kan je daar zonder problemen een goed betaalde baan, zonder zal je toch wat simpeler werk moeten doen. Twee van me vrienden zijn op goed geluk er heen gegaan en één werkte als marketing manager bij een bedrijf was bezig was met lanceren en de andere kwam bij een marketing studies/research bedrijf.

Wat je zegt dat Azie alles dat Australie heeft, plus nog een heleboel meer dat durf ik niet te zeggen, het zijn gewoon beide compleet andere gebieden. Ik zelf ben groot fan van Azie hoor daar niet van en wanneer je een korte periode heb zou ik ook absoluut zeggen lekker naar Azie in plaats van Australie. Maar wanneer je een jaar wilt reizen, is Australie een geweldige optie, je kan wanneer je zuinig doet heel veel geld verdienen, wanneer je met een stop/slow bord op de weg staat verdien je al $50 per uur (€40) en van grote aankopen kan je belasting terug krijgen. Dan kan je een aantal zeer mooie reizen door Australie en NZ maken en dan daarna met het geld wat je verdiend heb altijd nog een maand of meerdere azie er aan vast plakken. Ook is alles voor backpackers goed geregeld in Australie, goedkope manieren om aan een auto te komen en anders altijd bussen beschikbaar, en vele special activiteiten/promoties voor backpackers.

Heb zelf erg spijt dat ik mijn Work & Holiday Visa maar voor zo'n korte periode kon gebruiken, als ik een tweede kan krijgen wil ik nog absoluut een jaar terug.

Laatst bewerkt: 16 mei 2012
  13. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    We zijn eruit: Lissabon!

Heeft iemand ervaringen? Ik zoek de ligging van het centrum en strand etc. Ook zoek ik een mooi hotel/resort. Liefst met een zwembad en bij een strand.

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Bezig met het uitzoeken van een stage ergens in Azië via AIESEC. Ik beperk even mijn zoektocht tot Maleisië, China en Indonesië. Daar zal vast zat tussen zitten.

6 weken en dan meewerken aan een humanitair project. Hoef alleen mijn ticket te betalen, zal bij een gastgezin zitten en eten wordt verzorgd. Heb alleen zakgeld nodig voor eventuele uitstapjes in het weekend oid.

Moeilijk veel zin in. Moet alleen nog even vaccinaties, visum en dergelijke regelen. Even uitzoeken hoe ik het goedkoopst kan bellen en wat de essentiele dingen zijn om mee te nemen etc.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag ;)

15. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Nou, de kogel is door de kerk, toch 1 weekje renesse met vrienden.
    Iemand ervaringen met het uitgaan enzo?
    Voor de rest vierdaagse feesten en veel werken:+

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Anissaras, Griekenland :)

17. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    West USA, dan richting Frans Polynesië voor het ultieme bounty gevoel om uiteindelijk te eindigen met een citytrip Hong Kong.

18. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ga met me vriendin en aan ander stel naar Maleisië en Borneo voor 22 dagen. Hebben wel via een reisorganisatie alles geregeld aangezien we allemaal een vaste baan hebben en dus niet eventjes 2 weken uit komen lopen. Hebben een redelijk strak schema maar hopelijk is het allemaal zo mooi als wat ik hoor van iedereen. Wel jammer dat bier duur is :p.

We zijn pp best wel een hoop geld kwijt maar er zitten ook wel behoorlijk wat vluchten in. We gaan eerst naar Kuala lumpur en vliegen gelijk door naar Borneo (kuching volgens mij). Na 10 dagen terug naar Kuala Lumpur. Autotje gehuurd en eindigen we in penang waarna we door vliegen op langkawi. Dan weer terug naar Kuala Lumpur vliegen en dan door naar Amsterdam. En dat allemaal in 22 dagen 8). Alles is strak gepland om te kunnen zien wat we willen en we hebben allemaal luxe hotels genomen. Als ik nou werkeloos en vrijgezel was had ik wel gaan backpacken en zien wat er op me weg zou komen maar dat zit er niet in. Met 4 personen die een vaste baan hebben was dit al lastig zat om te plannen. Heb er zoveel zin in, 1e keer buiten Europa. Azië lijkt me echt zo vet.

Laatst bewerkt: 17 jun 2012
  19. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf ook in Maleisië geweest. Is een erg leuk land met vriendelijke mensen, alhoewel je ook erg chagerijnige mensen tegenkomt (de mensen die geen engels spreken).

Tip voor als je naar Kuala Lumpur gaat zijn de Batu Caves. Daarnaast is het bier duur inderdaad, wegens het % moslims in het land, maar het eten daarentegen weer goedkoop.

20. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Had nog een heel verhaal er achter aan geplakt :p.

Heb ff aan m'n vriendin gevraagd en batu caves staan in de planning. Ben je ook in Borneo geweest en op langkawi?

Langkawi is volgens mij wel erg duur vergeleken met de rest van Maleisië. Hopelijk valt het niet tegen.

Deel Deze Pagina