1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Je hebt toch wel research gedaan naar de prijzen in Maleisië? Op basis daarvan een budget maken plus 10% erbovenop en het valt nooit tegen.

2. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik ben 3 dagen in Kuala Lumpur geweest en ben daarna naar Singapore gegaan. Singapore vond ik zelf niet zo heel bijzonder, weinig cultuur, grote gebouwen en alles is gebouwd om touristen te trekken. Na Singapore ben ik weer naar Maleisië gegaan, Taman Negara. Dit is de nationale jungle van Maleisië. Was een hele leuke ervaring om met je koffer, sorry haat backpacken, met een kano te gaan. (Na 1 uur werd ik die kano wel zat moet ik zeggen.) Nadeel van de jungle is dat je afgesloten bent van de bewoonde wereld. Ik moest namelijk 1,5 uur reizen om geld te pinnen, omdat mij creditcard was geblokkeerd.

Dus snachts ben ik richting de jungle gegaan. Dit deed ik met 6 andere toeristen en een gids + zaklamp. We zaten boven op het dak van een Jeep en die reed zo de jungle in. Hierbij heb ik een klein vogeltje in me hand gehad, na de kolibri te kleinste. Daarnaast zag ik nog zo'n vliegende eekhoorn, een slang en een kameleon. Voor de rest was er weinig te zien. Geloof dat er 1 maal per jaar tijgers worden gezien en 1 keer per 5 jaar een zwarte panter.

3. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ja wel research gedaan. Als we alle prijzen van de hotels optellen via tripadvisor zijn we nog goedkoper kwijt. Alleen we zitten steeds in de top10 hotels van elk plaatsje en daar betaal je wel voor. Maar ik hoop dat langkawi zelf bv niet tegen valt. Mooie plaatjes op internet maar in het echt is het toch anders en dan moet wel ff 4 dagen chip en worden op een mooie plek.

4. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Florence!

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Eerst 5 dagen:

Rock Werchter!

Dan 25 dagen roadtrip!

Iemand nog tips voor dingen die we moeten zien op deze route? :)

Laatst bewerkt: 23 jun 2012
  6. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    1 week naar Texel :+.

7. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
  8. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    Goed, zoals elk jaar rond deze tijd komen de vakanties nu wel weer om te hoek kijken. Nu heb ik al eerder in het topic gepost dat ik van plan was/ben om in de maand augustus te gaan backpacken in Thailand. Nu heb ik dit nooit eerder gedaan en heb ik er dus niet al te veel verstand van. Echter heb ik me al wel veel laten inlezen hier en ook op diverse reisfora en eigenlijk moet je gewoon een ticket boeken en gaan. Nu ben ik dit dus van plan, gewoon een ticket boeken, Lonely Planet boekje mee en verder daar wel zien wat ik doe. Echter ben ik best bang, gezien ik dit allemaal in mn up moet regelen. Je zit toch in je up in een vliegtuig, e.d. Je moet er wel voor open staan. En het moet allemaal maar nu net last minute lukken want qua voorbereiding ben ik gewoon echt megalaat. Vrienden van me willen niet mee (gaan al met hun chicks, of geen geld ervoor), dus ik ben echt op mezelf aangewezen wat dit betreft. Reisgenoten zoeken is tot nu toe nog niet echt gelukt (via het forum van aroundtheglobe)..heeft iemand verder nog tips of ideeen en of dit uberhaubt nog wel een goed idee is?

Ik kan ook gewoon niet gaan en nog met wat maten naar Mallorca en daar gewoon weer een weekje zuipen. Maar daar had ik nou net even geen zin in..verder dan nog paar daagies naar Londen naar een maat van me toe en wellicht dan nog ergens in augustus een korte vakantie mja. Dilemma dit.

Laatst bewerkt: 2 jul 2012
  9. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Gewoon gaan inderdaad.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Rock Werchter was gruwelijk!

11. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Langkawi is cheap! Drank etc. is daar belastingvrij, dus goedkoop (in verhouding) biertjes tanken op het strand :) Penang viel ons een beetje tegen, vooral in contrast met het waanzinnige Langkawi. Rustig, relaxed, ongelooflijk mooi, supermooi strand... Lekker biertje drinken bij Little Lylia chillout café.. Tip van de dag: Scooter huren en zelf rondjakkeren. Zijn zelf met de scooter naar de kabelbaan (absolute aanrader! Mits geen hoogtevrees), Gatorland (afrader, kleinschalig stom krokodillenfarmpje) en de Seven Wells Fall gereden. Onderweg apen langs de weg, geen drukte kwa auto's, heerlijk relaxed rijden!

Waar ga je allemaal heen op Borneo? Ben ik geweest, wellicht nog een paar mooie tips ofzo.. :)

Al eerder verteld, haha, maar gewoon gáán. Spendeer je eerste paar nachten in een backpacker-district en je ontmoet direct -tig mensen. Gegarandeerd! Aantal backpacker-barretjes enzo daar, je raakt binnen no-time aan de praat! Ook een dagtour ofzo doen, doe je ook met andere mensen. Kun je erg makkelijk contacten opdoen! Sowieso bij elke toeristische trekpleister wel..
    Neem een laptopje/netbookje/tablet mee en je kunt rustig kijken waar je daarna naartoe wil.

Het enige nadeel voor jou is straks het terugkomen. Dan ga je namelijk meteen weer kijken waar je volgend jaar heen wil.. :thumbs:

12. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Absoluut niet naar de Batu Caves gaan, is echt zonde van je tijd.
    Ligt echt een heel stuk buiten KL en als je daar bent lijkt het net of je in een of andere kitsch caravan aankomt. Allemaal gouden beeldjes en té tamme aapjes die iedereen voert. Saaie toeristische attractie als je t mij vraagt.
    Als je in KL bent moet je lekker de sfeer opsnuiven door lekker door Little India / petaling street en China Town te slenteren, geweldige ervaring.
    Mocht je nog tijd over hebben of geen idee hebben wat je wilt doen, ga naar de Perhentian Islands. Wat is dat een geweldige bounty ervaring. Echt heel gaaf!

13. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Ik ga aanstaande donderdag 2 weken naar sunny beach. Expres 2 weken want dan kunnen we keer een stapavondje overslaan. Heel veel zin iedere dag luieren aan het strand of zwembad even 2 weken helemaal niks doen. Ben in wel aan toe na een zwaar jaar.

Ik weet dat veel leden op dit forum deze vakanties verafschuwen maar ik geniet er ieder jaar heel erg van. Iemand nog tips om eventueel een dagje bulgarije in te duiken? Een leuke excursie of duiken lijkt me wel een keer leuk.

Iemand ook nog tips qua eten? Of moet ik gewoon met pot pindakaas en hagelslag meenemen?

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Haha, een collega van mij gaat daar donderdag ook heen als reisleidster, toevallig :+

15. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het niet met je eens. Het is wel toeristisch, maar ja hij is dan ook toerist. Die apen zijn wel irritant inderdaad, maar die zonneschijn die door de batucaves zijn prachtig. Daarnaast heb je mooi uitzicht als je bovenaan staat.

16. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Reisleidster }:]

Haha nee gekheid.

Trouwens op mijn ticket van beachmasters staat departure time 12.00.
    Op schiphol.nl staat er een vertrektijd van 5.00 s'ochtends welke moet ik aanhouden?

17. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Heb je geen Itinerary?

18. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Iemand ervaring met Bali? :)

Dit jaar helaas niet kunnen gaan doordat ik mijn geld helaas aan andere dingen moest uitgeven. Volgend jaar gaat vrijwel zeker goedkomen!

19. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Ben vorig jaar op Bali geweest. Leukste bestemming tot nu toe voor mij persoonlijk.

20. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Vorig jaar Sunny Beach geweest en qua eten heb je weinig te klagen, prima en goedkoop eten is er te vinden. Een keer McDonalds of Subway is leuk maar gewoon een leuke tent opzoeken en het moet goedkomen lijkt me.

Hier een aantal uitgaanstenten: http://www.sunnybeach.nl/zonnestrand/uitgaan/cafes-clubs/

Den Gladen Viking, Flying Dutchman en Iceberg zijn nice, Heineken house is ook wel chill met aangrenzend een Nederlandse snackbar.

Kan je wel aanraden om 's nachts goed bij elkaar te blijven en niet dat een iemand ff snel ergens achteraf gaat pissen want die vuilakken weten je zo te pakken. Ga ook zeker niet met je zatte kop zo'n hoerentent binnen want al die wijven komen gelijk op je af en proberen je natuurlijk belachelijk dure drank aan te smeren. :+

Ik ga zaterdag voor 8 dagen naar Lloret, iemand daar aanraders qua uitgaan?

Deel Deze Pagina