1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    Westkust USA _O_. Ben er afgelopen jaar geweest. Gevlogen naar Los Angeles, dag daarna gelijk door naar Las Vegas. Daar een paar dagen verbleven in het Venetian, wat een gekkenhuis haha. Vanaf daar langs de natuurparken geweest: Grand Canyon, Monument Valley, Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Bryce (!), Zion. Daarna weer langs Las Vegas wat meer achteraf in een motelletje gezeten en onder andere in oud-vegas geweest, ook een echte aanrader. Toen naar Dead Valley, Seqouia Park en Yosemite Park geweest. Na Yosemite zijn we naar San Fransisco gegaan en vanaf daar in een week langs de kust rustig aan naar Los Angeles gereden waar we het vliegtuig terug weer pakten.

    Een echte mustsee is Antilope canyon, wat minder bekend dan andere plekken maar o zo mooi. Zorg wel dat je er vroeg bent, want je moet mee met een gids. Stukje rijden met jeep door het zand, voordat je bij dit natuurlijk schoon komt. Een van de vele hoogtepunten van deze schitterende reis!

    [​IMG]

    Oostkust ben ik nog nooit geweest, dus dat zou ik niet weten. Van Oost naar West of andersom lijkt me ook wel erg vet.
     
  2. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Naar Milaan ga je vooral om te shoppen (leuk voor je vriendin). De stad en de bezienswaardigheden heb je in 1 dag gezien.
     
  3. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Een combinatie van deze twee lijkt me ook erg mooi! Heb zelf niet zo veel met Las Vegas dus denk dat we die overslaan, tenzij mn maat er heel graag heen wil natuurlijk! Dat ritje van LA naar San Fransisco zouden we dan langs de kust kunnen rijden... Toch maar even kijken en plannen de komende weken!\o/
     
  4. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn zus doet hetzelfde, zo geweldig lijkt het me. Vliegen naar Vegas, in 3,5 week naar LA en dan naar San Fran:thumbs:
     
  5. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Heb ik paar jaar geleden ook gedaan: 5 dagen NY. Daarna naar San Fran gevlogen, daar met de auto langs de westkust (Ongelofelijk mooi:eek:!!) en daar naar LV, LA en San Diego gegaan. Toen in Phoenix de auto ingeruild voor een camper en waren we 2,5/3 weken verder. Toen naar boven gereden langs de Grand Canyon, Yellow Stone Park etc. Toen in San Fran aangekomen en teruggevlogen naar Amsterdam. Al met al 4 weken mee zoet geweest. Vond zelf persoonlijk LA het vetst, zeker omdat we hier sliepen:D!

    [​IMG]
    Aan de strip en bekende sterren die er gewoon rondliepen!
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Vorige jaar deze trip gedaan met de camper
    [​IMG]

    Hoogtepunten waren zoals hier al vermeld Antilope Canyon in Page, Banff in Canada, San Francisco en met stip op nummer 1 Bryce Canyon. Tegenvaller zelf vond ik LA en de Grand Canyon. LA vond ik zelf totaal niet boeiend al waren we er maar 2 dagen dus veel heb ik niet gezien en na Bryce Canyon was de Grand Canyon gewoon niet echt bijzonder meer. De GC was wel een stuk dieper dan de andere Canyon die wij gezien hebben maar verder was het vrij saai qua "kleurstelling" rotsformatie's
    Bryce Canyon
    [​IMG]
    Grand Canyon:
    [​IMG]
     
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hoppa, vanmorgen thuisgekomen van 3 weken roadtrip door oost/zuidoost europa. Het was super gaaf! Foto's volgen wellicht nog.
     
  8. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en we willen Matrix bedanken voor zijn geweldige advies om te gaan eten in Pod Wawelem in Krakow. Ik heb nog nooit zoveel vlees bij elkaar gezien voor zo weinig geld! Dat is echt een aanrader als je ooit in die stad bent!
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ah Matrix was het dus. Matrix, bij deze ben jij voor mij XBW MVP.

    Epicness @ Pod Wawelem:

    [​IMG]

    Het enige wat ze kunnen verbeteren is 1 keer kool vervangen door sla.
     
  10. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Twee weekies Mexico, mexico stad en acapulco
     
  11. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik ga dinsdag met 2 vrienden een rondje Europa met de trein voor 15 dagen.

    Plan is eerst Berlijn, daarna gaan we door naar Krakow, van Krakow naar Budapest om daar nog 1 dag Sziget mee te pakken. Van Buda gaan we dan over kroatië door voor een dag Venetië en daarna nog een dag Milaan. Dan hebben we nog 1 kort dagje over op de terugweg in Zurich of Keulen.

    Iemand wat leuke tips? Ik zag hierboven al wat staan voor in Krakow :)
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2012
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb zojuist alles gezien waar jij naartoe gaat, behalve dan natuurlijk Sziget. En Milaan ook niet.

    In Berlijn moet je 's avonds naar The Mix gaan. Ik weet zo niet echt hoe je er moet komen. Maar als je uit stapt bij het treinstation bij het uitgaanscentrum (misschien leest een van m'n vrienden het en weten zij wel hoe het heet) en ga je 2 keer rechts. Dan loop je langs een lange muur, waar op een gegeven moment een stuk muur weg is, daar kun je doorheen en kom je op een afrit, die loop je af en kom je tussen allerlei vervallen fabrieken uit en in de rechtse fabriek zit een techno club. 10 euro intree en mega heet, maar de ervaring maakt het meer dan goed.

    In Krakow moet je inderdaad eten bij Pod Wawelem. Bestel daar ook de zelfgestookte citroenwodka voor 12 Zloty, die is mega lekker. Ik kan je ook de kip spies aan raden. Iets buiten Krakow liggen de zoutmijnen, dat is erg leuk om te zien.

    In Budapest moet je bij de Trofea Grill gaan eten. 15 euro onbeperkt eten + drinken. We hadden met z'n 5'en 7 flessen champagne op. :p

    Venetië spreekt voor zich. :)
     
  13. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Haha die club in Berlijn waar jij het over hebt ben ik ook geweest vorige week volgens mij. Daar tegenover was een skatepark en letterlijk alles stond onder de graffiti. Die ligt dichtbij het station Warschauerstrasse (erg vercrackt station). Ik raad je overigens ook Weekend aan, ligt bij Alexanderplatz. Wordt over het algemeen techno gedraaid en is op de 20e etage van een kantoorgebouw, met een dakterras. Wij zaten ook in een mega chill hostel bij Alexanderplatz. Berghain en Tresor zijn ook erg tof, maar ik raad je aan om daar pas na 7 uur s'ochtends heen te gaan, anders sta je in een rij van honderden meters lang... Ik zou ook sterke drank in de supermarkt halen, 1L wodka was maar iets van 5 euro :D.

    Tevens zou ik met naar binnen gaan bij clubs nog met wat meisjes praten en zorgen dat je met hen naar binnen gaat, anders willen ze je weleens weigeren bij de grotere clubs. Vooral als ze zien dat je een toerist bent..
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2012
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    JA! Luister naar deze man. Dit is geen tip, hij dwingt je hier naar toe te gaan! :D
    Die toko heeft gewoon een mega weegschaal om te wegen hoe veel je weegt bij binnenkomst en uitgaan. _O_ En de sfeer is fantastisch, al die Polen die zich te buiten gaan. :D

    In Krakau moet je sowieso uitgaan in de Joodse Wijk Kaszimierz. Daar tanken de locals wodka in de meest obscure, vintage en stijlvolle kroegjes die ik ooit gezien heb. Het hoogtepunt is de Alchemia op Plac Nowy.


    edit:

    Ik lees dit nu pas! Thanks, bazen! :cool: Die foto ziet er prachtig uit.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.686
    Leuk Bevonden:
    17.894
    Thailand wordt het dit jaar helaas niet meer voor mij.
    M'n voorbereiding was en is nu nog steeds te kort..en ga toch liever met iemand bekends heen. Dus wss zit het volgend jaar in de planning.
    Enfin, ben nu wel de hele maand augustus vrij. En ik heb zeer weinig zin om dan maar thuis te gaan stinken. Mn vrienden zijn al op vakantie gweest (zuipvakantie Mallorca), die heb ik overgeslagen. Wilde geen zuipvakanties meer. Andere vrienden van me gaan met hun chick of hebben geen geld of gaan met hun ouders etc. Dus ben op mezelf aangewezen.
    Nu dacht ik er aan om via Mambo.nl een duikvakantie in Turkije te gaan boeken, voor 1100 euro, 8 dagen. Incl vlucht, eten, drinken (all inclusive, je verblijft in boomhuizen), en je PADI duikcursus. Lijkt me erg dope, alleen is pas vanaf 22augustus en bij minimaal 8 deelnemers gaat het pas door (als ik boek ben ik de 6e). Dus er is nog geeneens garantie dat het doorgaat.

    Tsjah..wat moet ik verder? Dacht er aan om gewoon naar Griekenland te gaan, daar 3 weken backpacken/eilandhoppen. In mn eentje. Fok het maar dan, mss wordt het hartstikke leuk. Iig alles beter dan thuisblijven op dit moment. :+ Mn zus is onlangs terug van eilandhoppen met een vriendin, dus die kan me er al wat over vertellen.
    Verder heb ik eigenlijk wel eens zin om gewoon random naar Schiphol te gaan en daar gewoon een vliegtuig te pakken. Wie hebben dat hier nog wel eens meer gedaan? Of is het een erg dom idee? Andere ideeen zijn uiteraard welkom. Zat via mambo.nl nog aan een surfvakantie te denken, maar dat is op een camping en de reis is met de bus, waar ik vrij weinig zin in heb. Andere reizen die gegarandeerd gaan zijn partyreizen naar Kroatie of een actieve vakantie (duiken, kayakken e.d.) in Italie, maar gaan eveneens met de bus en in partyen heb ik weinig zin. Wil gewoon chillen en travelen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2012
  16. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Wát een reis gemaakt zeg. Berlijn was geweldig, alleen zonder voorbereiding uitgegaan op een woensdag avond waardoor we niet op de juiste plekken zijn geeindigd. Uiteindelijk wel een kroeg gevonden met een eigen bier tap in de tafel en een scorebord om de liters bij te houden :cool:

    Daarna Krakow wat echt helemaal super is. Zo'n toffe sfeer, en zooooooo veel lekkere vrouwen, ongelovelijk die hele stad zit er vol mee. Maar natuurlijk hoogtepunt numero uno:
    [​IMG]

    Stond echt op ontploffen daarna :) En ik denk maar elk 20 euro incl. fooi uitgegeven, echt helemaal niks.. Ook bizar hoe die kleine schattige meisjes zulke enorme dienbladen met zich mee tillen 8)

    Hostel in Krakow was ook echt prachtig, Cracow Hostel, mooi gebouw, leuke staff, leuke mensen en een super locatie meteen aan het marktplein.
     
  17. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Begin september ga ik een weekje naar Lissabon met mn vriendin!

    Iemand nog aanraders?
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hele leuke stad. Een van de leukste steden in Europa imo. Kasteel van São Jorge is super tof. En zijn Bairro Alto en Alfama wijken ook cool.
    Kan veel met de taxi doen is ook niet duur. Kan wel aanraden om ook even buiten Lissabon te gaan. Met die trein die ook niet duur is. 25 km ofzo naar Cascais of Estoril. Ben je zo en ook coole plaatsjes. :)
     
  19. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Gave stad idd! Nog een trip naar Auschwitz gemaakt? Niet echt bevorderlijk voor de sfeer, maar wel een van de meest beklemmende dingen die ik ooit gezien heb.. Érg indrukwekkend. Onvoorstelbaar waartoe de mens in staat is, bizar om dat met eigen ogen te zien..
     
  20. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ja ben ook nog naar Auschwitz geweest. Had van te voren niet verwacht dat het me heel veel zou doen, omdat je toch al heel veel weet vanuit de geschiedenis boeken. Was erg onder de indruk, van kippenvel naar een soort van onverklaarbare boosheid. Bizar om te denken hoe kort geleden dat allemaal wel niet was.

    Dit vond ik ook wel een mooie quote:

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina