1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaaf! Supervet om als jong ventje te gaan backpacken met je pa. Vietnam lijkt mij ook een bijzonder mooi land. Ik ga aankomende zomer een mooie reis maken om mijn studieperiode af te sluiten.. zit al heel lang met Peru in mijn hoofd maar op dit moment is de combinatie Thailand/Laos bijgekomen. Twee compleet andere verschillende landen maar vind allebei superaantrekkelijk klinken. Het ruige Andes gebergte of de mooie stranden/koraalriffen en de jungle van Thailand/Laos. Al zit ik dan wel net op het randje van het regenseizoen terwijl Peru op zijn mooist is in onze zomermaanden. Iemand ervaring met de regenseizoenen in Thailand en omstreken?
     
  2. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb er afgelopen zomer 4 weken gezeten in juli tot eind augustus. Ik heb 1 dag meegemaakt dat het de hele dag heeft gerekend en dat was in Bangkok, in de jungle motregende het af en toe, maar was toch al letterlijk doorweekt van het zweet dus beetje verkoeling was wel lekker.

    De strandplaatsen hebben geen last van het regenseizoen.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb in Thailand behoorlijk wat mensen gesproken die ook Laos/Cambodja hebben bekeken. Ze vonden bijna allemaal Laos en Cambodja indrukwekkender dan Thailand. Deels (als ik op hun verhalen af ga) omdat die landen een stuk ongerepter zijn. Thailand is echt heel tof, maar als je 10 mensen spreekt die een maand naar Thailand zijn geweest hebben 9 mensen hetzelfde gedaan en dan verschilt alleen het eiland/de eilanden in het zuiden waar ze zijn geweest. Het land is daar ook op ingericht.

    Ik vind het zelf erg tof als je gewoon echt tussen de bevolking zit met hier en daar wat toeristische plekken ipv een complete tourist-trail. Neemt niet weg; Thailand is wel tof.

    Regenseizoen zou ik mij niet heel erg druk om maken. Ik ga ook in het regenseizoen naar Vietnam. True het regent af en toe keihard maar dat schijnt, als ik de verhalen zo lees, de pret niet echt te drukken. De temperatuur wel ;)
     
  4. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje afkoeling dus, mooi :+ Ga ik mij toch eens verdiepen in de buurlanden. Ik ben altijd een mens van kamperen geweest dus dit wordt mijn eerste 'grote' reis. Wil daarom graag nog mee met een groep. Zie het nog niet zo zitten om alleen rond te gaan trekken en ken verder niemand die dit wil (die gaan liever op zuipvakantie of hebben een ander budget). Ik weet dat ik dan ook duurder ga uitkomen maar goed.. het zij zo. Als ik eenmaal een keer heb geproefd van vliegen, rondlopen in vreemde steden etc. durf ik het volgend jaar vast wel aan.

    *Gaat inlezen in Laos*.. ziet er vooralsnog ook schitterend uit.
     
  5. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig vet _O_
     
  6. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Gaaf!! Mooi land hoor..

    Tsjah, in Vietnam doet ook 99% dezelfde route, alleen de een begint in Saigon en reist naar Hanoi, en de ander doet dat net andersom.. Kwamen daar ook regelmatig mensen tegen die we in de plaats daarvoor ook al tegenkwamen. Als je echt een toffe plek wilt bezoeken dat nog niet echt ontdekt is door massatoerisme: Ninh Binh. Noemen ze ook wel de droge Halong Bay.. Wij zaten in Queen Hotel, best luxe hotel voor weinig geld. Direct daarnaast zit een superleuk authentiek restaurantje, gewoon bij iemand in huis. Wil je naar het toilet, moet je door de slaapkamer van een van de bewoners, en de koks zijn de ouders van de serveerster :)
    Verschrikkelijk charmant daar. Plaatsje stelt verder niet heel veel voor, maar vanuit daar kun je dus heel makkelijk naar die droge Halong Bay. Zit ook nog een erg toffe beklimming waar je een geniaal uitzicht hebt.. Absolute aanrader.

    [​IMG]

    Verder de geijkte paden: Hoi An is fantastisch mooi (wel erg toeristisch maar dat houd je daar toch), Hue heeft een aantal erg mooie bezienswaardigheden, Saigon is leuk als begin (je weet niet wat je meemaakt kwa drukte) en om daar dingen als de Mekong Delta en de oorlogs-tunnels te bezoeken.. Skip Hanoi trouwens. Vieze stinkstad zonder toffe dingen. Vonden wij althans..
     
  7. Seh

    Seh Guest

    2 weekjes Curacao naar familie die daar een paar jaar wonen. Ook bespreken of ik daar eventueel na dit studiejaar ga werken met mijn oom, hij heeft iemand nodig en ik pas er wel. :+
     
  8. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    - -
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2012
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zal zeker het Noorden bezoeken.
     
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Wie is er wel eens in Belfast geweest? Ga daar binnenkort naar toe met teamweekend, als iemand dus nog wat suggesties heeft hoor ik ze graag! :)
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ruim 2 weken Italië, vliegen naar Milaan, vandaar mogelijk naar Comomeer om 2 dagen beetje te chillen in huisje en varen / waterskieëen, dan 2 weken naar het zuiden rijden en onderweg stoppen op mooie locaties. Moeten nog wel een en ander boeken, maar nu al veel zin in.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Had deze reply nog niet gezien. Tnx voor de tips!

    kaartjes zijn nu trouwens dirt cheap. 750 voor twee personen :cool:
     
  13. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    No prob, mocht je meer vragen hebben hoor ik het wel! Zijn er maar 1x geweest, maargoed, wel een heleboel ervaringen opgedaan :)

    En 750 voor 2 vliegtickets? Dat is belachelijk weinig! Zijn zelf naar Indonesië aan het kijken.. We wilden eigenlijk eerst eens niet naar Azië, maar het blijft toch een geweldig continent..
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Dit jaar waarschijnlijk naar England, Oost-Europa of Zuid-Duitsland.
    We willen eigenlijk het liefst naar Zuid-West England (heel lekker klimaat), iemand die daar nog wat vakantieparken/verhuurders oid weet?
    Probleem is dat dat aardig prijzig is.
    We zijn een aantal jaar geleden al in England geweest in 3 verschillende appartementen (2x vlak bij London en ik wat verder naar het westen), dat schijnt toch wat goedkoper te zijn.

    Tsjechië lijkt me ook wel tof, Polen schijnt ook niet zo duur te zijn. Weet eigenlijk niet of dat wel leuke vakantielanden zijn, iemand die daar al eens is geweest?

    Ook al 2 of 3x in Zuid-Duitsland op vakantie geweest, lekker klimaat, mooie omgeving maar ik ga nog het liefst weer naar England.
     
  15. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Brighton (Zuid-Engeland) Toffe stad + genoeg appartementen om te huren :)
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    M'n moeder is daar als kind ook best wel vaak geweest, zal eens kijken hoe duur het daar is :).

    We zijn meestal een week of 2 op vakantie met mij, m'n broertje en m'n ouders.
     
  17. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik ga niet, wel ivm studie in februari naar Londen (Model United Nations) en in augustus naar Ghana (onderzoeksproject ism een ngo)
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2013
  18. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik ga wat goedkoops bedenken voor de zomer. Idee is nu misschien hitchen, maar weinig concreet (Albanië wellicht).

    Komende tijd wel volgepropt met mooie dingen. Symfonie in Parijs, vriendin opzoeken in Hamburg, MUN in Boston (met wat dagen NYC ervoor).

    Helaas gaat Libanon niet door in de laatste week van Maart. Zou erheen gaan met mijn bestuur, maar is te onrustig daar. Wellicht nog wat anders doen in Spring Break.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Hmm, een vrijgezellenfeestje in het buitenland en Lowlands, eens kijken of er nog iets bijkomt.
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    haha nice dat je ook naar een MUN gaat, maar Boston, Harvard? :eek: Ik ga naar LIMUN, grootste van Europa. OoK je eerste keer?
     

Deel Deze Pagina