1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    lol wut?!
    Ik heb lekker klimaat en Engeland nog nooit in één zin samen gehoord.
    Of vind je dat Nederland niet genoeg regen heeft?!8)

2. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Weekje Renesse met vrienden en misschien 2 weken Amerika.

3. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Ghana, prachtig land! Waar ga je zitten?

Ga zelf over twee weken eerst maar een weekje wintersporten! Daarna zien we wel weer verder!

4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Is nog niet bekend, moet nog overleg gepleegd worden over precieze invulling ;) Wel meerdere locaties waarschijnlijk, dus Accra en Kumasi maken sowieso grote kans.

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Yes. Heb er onwijs veel zin in. Wij zijn Mexico daar, jij?

Mijn school stuurt ook een delegatie naar LiMUN geloof ik. Vorig jaar hadden ze het daar best goed gedaan volgens mij.

Mensen ideeen voor betaalbare zomeropties? Overigens, Yachtweek ziet er ook wel sick uit.

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Tering, vet man op Harvard. Ben zelf Japan, ECOFIN commissie. Deel van ons is Finland, deel Japan.

7. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Zat even topic door te bladeren, want willen met twee kameraden op vakantie gaan. Zuip-feest vakantie hoeft niet echt meer, dus nu kijken wat we dan wel graag willen. Dit leek mij bijvoorbeeld ook erg tof, maar boek je dan vooraf al je slaapplekken en dergelijke? Of doe je dat op het moment? Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar de vrijheid zou juist iets chills zijn. Dat je gewoon zelf kan zien wanneer je weer thuis komt.

Heb dan ook geen idee met wat voor een bedragen je dan rekening moet houden.

8. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Hostels.com en booking.com zijn je vrienden ;)

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    De lonely planet geeft ook vaak mooie richtlijnen voor je reis. Adressen voor slapen, hightlights, eten en drinken. Alleen ben je niet de enige die deze boekjes op zak heeft :+

10. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Is er iemand wel is naar Benidorm in de zomer geweest en waar kan je het mee vergelijken?

11. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Waardoor de hotels en restaurants die in de LP staan verdrievoudigen in prijs.. Zag in Vietnam ook regelmatig borden staan met "Known from Lonely Planet!" en "Featured in Lonely Planet!", terwijl die tenten er dus echt niet in staan.. IS weer het nadeel van de populariteit van die boeken.

Al kun je ze in datzelfde Vietnam ook voor 2 á 3 dollar kopen, haha, van voor tot achter gefotokopiëerd en ingebonden :) Kwaliteit is iets minder dan het origineel, maar verder niet van echt te onderscheiden :lol:

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Tripadvisor, jongens!

Tegenwoordig zweer ik bij user reviews. Ik ontdek er iedere keer weer dingen die ik anders zelf nooit zou zijn tegengekomen op reis.

@Zeepsop. Maak je over bedragen geen zorgen. Als je Oost-Europa gaat verkennen kost het je allemaal niets. Dan kun jij je druk maken om bezine of treinkaartjes. ;) Als je de grote steden aanhoudt kun je prima at random hostels crashen. Sterker nog, als je dat nog nooit hebt gedaan is het onderdeel van het avontuur!
    Als je dat nog iets te willekeurig vindt, pinpoint dan gewoon een paar grote steden en maak een semi-planning. Zo simpel als dat. Alle sites in de afgelopen posts moeten je meer dan helpen aan goede accommodatie.

13. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Volgens mij groeien er in Cornwall enzo zelfs palmbomen hoor :9

14. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ik heb bij het lokale reisbureau een reisofferte laten maken voor 10 dagen Bali in augustus. Het is een soort privé-rondreis inclusief gids en allerlei activiteiten gedurende die week. De reis kwam uit een op een totaalbedrag van 3.225,50 inclusief vlucht en overnachtingen voor de laatste 7 dagen en ontbijt voor 2 personen. Is dit een prima bedrag of kunnen we beter gewoon zelf een beetje research doen en op eigen houtje Bali bezoeken?

Ik heb Bali hier al een paar keer voorbij zien komen, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

15. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Zelf doen! Het is in Azië zo simpel.. Boek op een goed moment je ticket en ga overnachtingen zoeken via booking.com, agoda.com en hostels.com. Reizen is gemakkelijk met bussen en treinen die vanaf elk hotel te boeken zijn, en ook dagtrips en bezienswaardigheden zijn zéér makkelijk te boeken via reisbureautjes of 9 van de 10 keer via je hotel. Reken maar uit, een ticket voor 700 euro moet lukken (kan goedkoper, gewoon elke dag in de gaten houden), een overnachting heb je voor 2 tientjes. Eten kost geen reet, en ook tours en dagtrips zijn goedkoop.. Plus alles gewoon lekker op je eigen tempo doen.. Zou persoonlijk wel ietsje langer gaan, maargoed, wellicht dat dat niet anders kan.. Zoek gewoon vantevoren goed uit welke route je ongeveer wil reizen, boek eventueel je overnachtingen van te voren en kijk hoe je van a naar b kunt komen. In elk land waar wij geweest zijn lopen bussen tussen de steden, waar je voor een paar euro honderden kilometers mee kunt reizen. Ook treinen zijn vaak prima in orde!

Kijk kwa vlucht ook eens bij vertrek vanaf Dusseldorf, kan soms honderden euro's schelen! :thumbs:

16. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ok top! Harstikke bedankt! Ik ga nog even goed research doen.

17. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Vorig jaar maleisie geweest en we willen nu indonesie gaan bezoeken. Offerte gemaakt voor 22 dagen in oktober. We bezoeken Sumatra java en bali in die offerte en tussendoor nog een 5* resort op een paradijselijk eilandje ( check Google, kura kura resort). Inclusief vlucht 2800 euro inclusief gidsen en ophalen bij het vliegveld en binnenlandse vluchten. Wij vinden het nog iets te duur dus gaan waarschijnlijk java skippen en langer op bali blijven. Dan komen we voor 3 weken waarschijnlijk op 2300 euro uit wat ik een mooie prijs vind.

De reis regel ik via van verre. Werk veel in het jaar en wil dat me vakantie top geregeld is en weinig zelf hoef te doen. Dan i dit wel ideaal. Vorig jaar was ik voor 3 weken maleisie en Borneo 2450 euro kwijt. Wel alles pp dus wel prijzig maar echt top geregeld en geen zorgen.

Edit; vlucht naar indonesie is op dit moment 800 euro ongeveer. Voor 800 euro pp kan je zelf vast wel wat leuks regelen en wat geld overhouden maar is dat wel iets wat je wil? Als je zelf de hotels boekt zijn ze vaak wat duurder dan die bedrijven die heel wat kamers reserveren. Ik laat het liever allemaal voor me doen.

Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  18. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Ligt eraan wat je wil. Wil je alleen maar 5-sterren resorts dan gaat jouw verhaal wellicht wel op, dat reisbureaus wellicht wat goedkoper kunnen boeken dan jijzelf. Wil je een leuk, gezellig hostel dan kun je verschrikkelijk goedkoop heel gezellig overnachten. Vluchten zijn nu wellicht duur maar fluctueren van dag tot dag..

Wij waren met zijn tweeën ongeveer 2900 euro kwijt (inclusief binnenlandse vluchten, souvenirs, sigaretten, noem maar op) voor dezelfde 3 weken Maleisië en Borneo, en ook top geregeld en geen zorgen.. En dan hebben we écht niet kalm aan gedaan. Is 2.000 euro minder, en dat is een heeeeeeeeleboel geld.. Het regelen an sich is daar zo verschrikkelijk makkelijk dat je echt niet georganiseerd hoeft te gaan. Plus dat wij het enorm leuk vinden om van te voren alles een beetje te checken, hotelletjes te zoeken en te reserveren, etc.. Ik denk er niet aan om naar een reisbureau te gaan. Zoek een reis uit van bijvoorbeeld Shoestring, en probeer die zelf een beetje na te bouwen. Zelf hotelletjes zoeken en boeken, kijken hoe je van a naar b komt en boek je vlucht op een gunstig moment. Je bespaart je werkelijk belachelijk veel geld, en zo te lezen kan dat zelfs oplopen naar duizenden euro's. En je kunt volledig je eigen reis inrichten en je eigen tempo bepalen. Zalig! Inmiddels ervaring met Vietnam, 2x Maleisië (1x met Borneo erbij) en Zuid Afrika, en elke keer onder de 3.000 euro geëindigd. En nogmaals, wij doen écht niet kalm aan en letten totaal niet op het geld als we er eenmaal zijn..

19. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Het word Tsjechië, we zijn al druk op zoek naar een appartement.
    Hebben al wat gevonden, maar de meeste huisjes zijn wat ouderwets.
    M'n ouders hebben me gevraagd of ik ook ff wou kijken, dus als iemand nog een leuk adresje weet, graag :).
    Max 600 euro/week (echt niet meer, we gaan 2 week).
    Vriendin van m'n tante verhuurt daar een aantal appartementen, mooie gezien maar die is 700 euro/week, dus ff kijken of dat wat omlaag kan :D.

Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  20. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Hmm, ga toch nu dan maar proberen om het zelf te regelen. We willen wel weer eindigen op een mooi eiland in een luxe resort. Maar op de rest kunnen we vast flink bezuinigen. Wat je zegt, het is ook wel leuk om je er in te verdiepen. Alleen je moet er wel veel tijd voor uittrekken.

Hoe vind je het gemakkelijkst vliegtickets? Zit nu gewoon op alles websites te kijken zoals malysia airlines en singapore airlines. Beetje omslachtig maar bij malysia airlines zie je gewoon welke dagen goedkoper vliegen is dan andere dagen. Dat is wel erg makkelijk, op andere websites moet je echt je vertrek data invullen en dan kan je niet echt zien of er nog goedkopere dagen bij zitten.

Deel Deze Pagina