1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje Guys:
    Ik heb een maand geleden een ticket geboekt naar Maleisie met Malaysia Airlines (MA). Ik ga van 8 augustus tot 2 september. Zo goedkoop mogelijk geboekt en dus zonder annuleringsverzekering of vliegticket garantie (waarbij je je vliegticket krijgt terugbetaald als de maatschappij failliet gaat).

    Nu heb ik allerlei berichten gehoord over MA dat ze het economisch heel moeilijk hebben en misschien failliet gaan. Moet ik me zorgen maken dat dit binnen 2 maanden kan gebeuren?

    Nu hebben ze op hun site een aanbod gedaan dat je reis kunt annuleren als je niet meer met MA wilt vliegen, dan krijg je gewoon je geld terug. Dit aanbod is geldig tot donderdag 24 juli. Het alternatief is dan een vliegticket kopen dat rond de 1500 euro kost, terwijl mijn ticket nu 1000 euro kost.

    Wat zeggen jullie? Andere vliegmaatschappij nemen of er vanuit gaan dat MA nog wel even door kan?
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Persoonlijk zou ik nooit met MA vliegen maar ze zullen niet binnen 2 maanden failliet zijn, daar gaat meer tijd overheen mocht dit gebeuren.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Tenzij nu letterlijk iedereen zijn vlucht annuleert
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Los van al het nieuws rond de maatschappij zou ik hem nog maar even laten staan. Ze kunnen niet zomaar geplande vluchten vanuit hun kantoren annuleren, daar zit een bepaalde garantie in en bovendien zou het de maatschappij nog veel meer kosten als ze al geplande vluchten door geldnood moeten annuleren. En vergeet niet dat het je nu nog 500 euro scheelt. Als het je alleen om je gemoedsrust te doen was, of die van je familie, dan zou ik wel bij een andere maatschappij boeken.
     
  5. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    29 aug ga ik met een vriend de trein pakken naar vier verschillende steden.
    • Een stad aan Bodensee
    • Ljubljana
    • Budapest
    • Praag
    en dan van Praag naar huis toe. Proberen te slapen bij lokale mensen.
     
  6. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Even een paar vragen. Ik wil in 2015 rond mei 2/3 maanden gaan backpacken. Eerst was de bedoeling om Australië + Nieuw-Zeeland te doen, maar dit gaat qua kosten erg lastig worden. Nu lijkt me Thailand + Indonesië ook ontzettend interessant. Ik heb echter wel een paar vragen.

    1: Met welke kosten moet ik rekening houden waar je op voorhand misschien niet direct aan denkt?
    2: Ik heb een budget van ongeveer 3500/4000 euro, is dit genoeg voor 2/3 maanden? Het hoeven niet de meest luxe slaapplekken te zijn.
    3: Wat zijn dé plekken die ik zeker niet mag overslaan? Zijn er nog andere plekken waar ik wellicht heen kan vliegen in de buurt die ook de moeite waard zijn?

    Dit is de eerste keer dat ik ga backpacken, dus mochten er nog tips zijn dan hoor ik die graag! :)
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2014
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Vakantie iets uitgebreid, ga ook stukje Uruguay meepakken. (in het kader van als we er toch zijn)
     
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Dinsdag ga ik samen met een kameraad met de auto op pad! Eerst München, dan Triëst of Split, Venetië, Garda en dan afsluiten in Monaco. Heel veel zin in!
     
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Bangkok en de eilanden in de Golf van Thailand. Wat te doen? Gewoon genieten! Scooter huren. Lekker eten. Drankje erbij. Nieuwe mensen ontmoeten.
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Idd nieuwe mensen ontmoeten, samen in hostels gaan slapen, gaan ontdekken.

    3 a 4 maanden met dat geld lukt echt wel.

    Je kan jezelf een dag budget instellen en daar naartoe leven. Als je goed zoekt en gewoon doet, kan je leven van 10 a 15 dollar per dag.
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik kan je nog geen tips geven, maar wel awesome dude!
    Zelf binnenkort ook maar rustig beginnen met een beetje inlezen en plekken nachecken. Vooralsnog wil ik meteen begin 2015 voor een tijdje richting Indonesië, Maleisië, Thailand en als het even meezit nog even Hong Kong meepakken. Klein rondje dat ik sowieso wil gaan maken. Dit keer wel gewoon meer de herbergen in gaan, in Hakone in Japan zat ik in een klein huis met een familie en verschillende toeristen, meest bijzonder slaapplek wat ik heb gehad, geen hotels meer. :+
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2014
  12. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Je huurt op Ko Phangan een scooter voor 5 euro per dag. Eten bij Fisherman's, voor Thaise begrippen een duur restaurant. Voor NL begrippen cheap ass, maar wat een heerlijk eten. Halfmoon party (of Fullmoon) moet je ook bezocht hebben.

    Koh Tao is ook een heerlijk eiland, alleen wel een tikkeltje duurder. Er is ook wat minder te beleven.
     
  13. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Daarnaast kan je makkelijk af en toe van de straat af eten voor een Euro volle maaltijd en nice. Verder met een dagelijks budget nooit de knip erop houden voor speciale activiteiten, ook al zijn ze kostelijk gewoon doen ervaringen zijn de dingen waar je geld aan wilt uitgeven.

    Geniet ervan!
     
  14. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Thanks voor de tips! :) 3500-4000 genoeg voor 2-3 maanden of kan ik dat beter opschroeven?

    Hoor inderdaad vaak dat het eten hartstikke goedkoop is en erg lekker. Hoe zit het met de criminaliteit in die landen?
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    ±1 ;-)
     
  16. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Criminaliteit? Niets van gemerkt.

    En inderdaad gewoon bij een straattentje eten of drinken kopen. 30 Cent voor een verse fruit smoothie. Voor 2,50 euro tien stuks verse sushi op een vismarkt. En ga zo maar door. Enkel de alcoholische versnaperingen zijn naar verhouding prijzig.

    Die 3.500 a 4.000 euro is inclusief vliegticket? Ik zou zeggen dat je voor dat budget in Thailand 2 maanden als een koning kan leven.
     
  17. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    3500 tot 4000 is wel erg veel idd. Ik was voor 8 weken klaar met 2000euro inclusief ticket, ticket was rond de 550 euro destijds. Verder alles gedaan wat we wilden doen. Niet van plaats naar plaats gegaan met vliegtuig, maar alles met openbaar vervoer, dus tussen de locals. Af en toe heel erg afzien, maar je komt wel in kleine plaatsjes en mensen zijn daar een stuk vriendelijker dan in die toeristische plekken.

    Criminaliteit heb ik zelf niks van gemerkt.

    Maar zoals Named zegt, doe alles wat je wil doen, ervaringen zijn een stuk meer waard dan spullen. Ik weet niet of je al kunt duiken maar is daar cheap te leren.
     
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik ben dit jaar aan de beurt om een vriendenweekend te organiseren. Ik had zelf het idee om een vrijdag + zaterdag te survivalen in de Ardennen en de zaterdag te feesten in Keulen. Enige is ik wil graag wel een echt survival weekend in de Ardennen. Meeste wat ik vind zijn van die standaard kanotochtjes, abseilen enz. Ik wilde eigenlijk nog net iets avontuurlijkers. Hoe meer survivalen en hardcore hoe beter. Ik vroeg me af of iemand wel eens zoiets gedaan had?
     
  19. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ga ook rond die tijd. Twijfel alleen enorm of ik een half jaar ga of 2 a 4 maanden. Ben in oktober afgestudeerd en moet voor mijn master een jaar wachten. Vandaar dat ik met een tussenjaar komt te zitten. Azië trekt mij ook meer qua budget. Kosten schijnen tussen de 20 a 30 euro per dag te liggen. Het ligt er volgens mij ook enorm aan of je met tussenvluchten reist of met het openbaar vervoer (zoals hierboven ook al vermeld).

    EDIT: Hier een globaal overzicht van kosten per land: http://reiswijsneuzen.nl/wat-kost-backpacken-in-azie/
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2014
  20. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Eind deze maand weekje naar valencia! Iemand tips?
     

Deel Deze Pagina