1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Op oa Koh Tao zit een NL duikschool.

    Ik vond het duiken zelf niet fantastisch, maar wellicht was ik verpest door een eerdere duikervaring.

    Zelf in september nog 2 weken vakantie. Grote kans dat ik voor het eerst sinds 10 jaar niet buiten Europa op vakantie ga. Zit te denken aan Sicilië.
     
  2. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Is inderdaad inclusief vliegticket. Kost allemaal geen drol zo te horen, wel fijn! Ik wil me ook niet inhouden qua geld, liever 500 euro overhouden en teveel als budget hebben dan dat ik achteraf spijt heb van bepaalde keuzes en leuke dingen moest mislopen op vakantie.

    Wat is nou verstandiger, een retourtje boeken of een enkeltje en dan gewoon zelf bepalen wanneer je terug zal vliegen, en dan bedoel ik het met name voor de kosten. Duiken is wel iets dat ik graag zou willen ja! :)
    Dat is ook wel de charme van backpacken, juist op die kleine plaatsen komen en mensen leren kennen etc.


    Bedankt voor de site, dan moet dat met mijn budget wel goed komen. In Australië moet je volgens mij kunnen aantonen dat je over genoeg geld beschikt om daar te verblijven of iets dergelijks, weet niet hoe dat precies zit. Is dat in Azië ook het geval?
    Welke plaatsen wil je bezoeken? Een half jaar en 2 maanden is nogal een verschil. :+
     
  3. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Volgens mij is dat in Azië wel wat soepeler. Enige is dat je met bepaalde visums zit omdat je verschillende landen gaat bezoeken.

    Feit dat ik nog twijfel tussen een half jaar of een paar maanden is dat ik in september 2015 in Brussel wil gaan studeren voor mijn Master en weinig zin heb tijdens die studie periode op mijn geld te moeten letten.

    Welke landen ik wil gaan bezoeken weet ik nog niet. Waarschijnlijk vlieg ik op Bangkok en dan de traditionele backpacklanden Laos/Cambodja/Vietnam. Waar maakt me eigenlijk niet zoveel uit, meer het idee dat ik weer lekker een half jaar weg ben vind ik heerlijk:).
     
  4. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Als je twijfelt tussen een stedentrip new york en barcelona.. Wat zouden jullie dan kiezenen waarom?
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ligt eraan wat je wilt eigenlijk. Barcelona is meer cultuur. New York is tsja New York.
     
  6. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Begrijpelijk, maar 3-4 maanden reizen is nog steeds heerlijk natuurlijk.

    Ben ook een lijstje aan het maken met landen die ik wil bezoeken. Alleen het plannen is al geweldig om te doen. :cool:
     
  7. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ik wil deze zomer nog naar Berlijn, kent iemand een leuk gezellig niet al te duur hostel? :)
     
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Generator
     
  9. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5

    Haha wat befoel je new york is ny?
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Je hebt mensen die et vet vinden, maar persoonlijk vind ik het geen ruk aan.
    Heb liever steden met een overdaad aan cultuur en warme historie.

    Okay NY heeft zijn leuke plekken, maar ik zou er niet zo nog een keer naartoe gaan.
     
  11. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    New York = modern, Barcelona = cultuur.

    Ligt eraan waar je van houdt. Ikzelf vind Berlijn een hele toffe stad en vond daarom ook New York heel tof. Ben er 5 dagen geweest maar dat was dan ook wel lang zat. 2 dagen een bustrip en 3 dagen de tijd om naar Staten Island, Ground Zero, Time Square te gaan en een rondje te maken door Central Park. Verder is New York heel veel van hetzelfde. Hoge gebouwen, veel airco's en uitlaatgassen. Bustrip door alle wijken is daarom ook zeker aan te raden.

    Barcelona daarentegen ben ik maar 1 dag geweest. Maar is te vergelijken met Parijs/Rome wat ook heel vet is, maar anders..
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Barca vind ik echt veel moderner dan Rome en Parijs hoor... Vooral rond de haven.

    Barca vind ik meer sfeervol, Spaanse leventje enzo. Lekkere tapas.

    Daarnaast is New York ook een cultuurbom natuurlijk.
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Bah Berlijn, snap niet dat mensen dat een leuke stad vinden. Grauwer dan grauw.
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Na 00:00 schijnt het een heel ander verhaal te zijn daar en dan valt dat grauwe ook niet meer op.
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Je kan altijd nog naar een "All you can sex" bordeel gaan voor als je je verveelt! :+
     
  16. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Ok dus eigenlijk valt ny wat tegen wat je daar kan zien/doen?? En barcelona.. Hoelange stedentrip is voor daar leuk?
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ny is vet hoor.

    Maar zijn echt totaal verschillende prijsklassen, dus weet niet wat je budget is?
     
  18. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Is nogal een verschil of niet? Je kan voor NY wel 4x naar Barcelona... Ik ben nog niet in Barcelona geweest, maar wel in NY. Vorig jaar ben ik een kleine week geweest en het was echt vet. Je moet het gewoon een keer gezien hebben, maar ik zou er niet weer heen gaan. Tis zoiets waar je gewoon een keer moet zijn geweest om het te ervaren. Al die grote gebouwen en toffe andere dingen.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoezo is New York minder cultureel dan Barcelona? Barcelona is gewoon heel Europees en dat noemen we al snel "cultureel". Het culturele aspect teert veel op alle architectuur van Gaudi. New York is een mekka van de Art Deco, architectuur die je nergens anders vindt en enkele van de grootste musea ter wereld. Dat is net zo goed op en top cultuur! :)

    Ik ben in oktober 2012 naar New York gegaan en ik zou wel zo weer gaan. :) Ik ben er een week geweest en ik heb nog steeds dingen niet kunnen doen die ik wilde doen.
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Natuurlijk heeft iedere stad ''cultuur', maar ik bedoel het meer hangend aan warme historie.

    New York voelt voor mij koud aan (niet aan temperatuur denken, want ik was daar in de zomer), maar alles trok mij gewoon niet.

    Dat is persoonlijk, ik weet het. Maar alleen maar grote gebouwen is niet mijn ding, behalve als het Hong Kong en Shanghai betreft.

    Laten we het maar op houden dat ik NY niet leuk vind. Ik neig liever naar steden met ''een warme'' historie en gevoel zoals Parijs, Praag, Sienna, Lucca, Sevilla, Hong Kong, Rangoon etc...
     

Deel Deze Pagina