1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Iemand die in Praag is geweest en goede tips hebben. We gaan met vijf vrienden roadtrippen en dus naar Praag. Nu hebben we voor elke bestemming een activiteit die we moeten doen. Nu zoeken we dus ook iets voor Praag, kan paintballen zijn, maar ook een bierspa, stripclub, iets anders bijzonders met bier, karten, dus zeg maar alles voor vijf gasten. Iemand tips voor Praag (of Krakau).
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Krakau, you said?
    http://forum.xboxworld.nl/search/320134/?q=Pod Wawelem&o=date&c[node]=38

    Eten bij Pod Wawelem. Er zijn nu al meerdere XBW-leden die het kunnen bevestigen! :cool:


    Praag: Ik zelf vind bier drinken bij U'Fleku tof. Ook is het park op de Letna-Heuvel zwaar ondergewaardeerd.
     
    Zeepsop vindt dit leuk.
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ah nice, ik ga volgende week ook naar Praag met de fam :p.
    Zou 2 jaar terug al gaan maar ik was helaas ziek, deze keer zitten we gewoon 2 week in een huisje in Tsjechie (200m van de Duitse en 30km van de Poolse grens, vlak bij Dresden).

    Karlovy Vary was eerst de bedoeling trouwens, schijnt ook een hele toffe stad te zijn.
    Ga ik sowieso nog zelf een keertje heen, beetje touristisch maar niet té en genoeg te doen qua recreatie.
    Misschien leuk om ook effe langs te gaan.

    Deze keer gewoon een weekendje, hotel d'r bij.
    Maarja helaas verder geen tips dus, lijkt me wel een hele toffe stad verder.
    Pod Wawelem hou ik zeker wel als optie om te eten :).
     
    Zeepsop vindt dit leuk.
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Haha, oké Pod Wawelem staat erin. Ben benieuwd, we gaan drie nachten Berlijn eerst, dan drie nachten Krakau en afsluiten met vier nachten Praag. Dat zal wel veel wodka en bier worden.

    Nog meer tips voor Krakau @Matrix ? Qua uitgaan en must sees? Ik ben eigenlijk alleen met Praag bezig, maar deze experts kan ik niet missen ofcourse haha.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Krakau is echt een uitgaansstad, maar je moet wel rekening houden met de wijken:
    Centrum: Toeristische bars, clubs etcetera.
    Kazimierz/ Joodse Wijk: barstensvol de meest briljante, authentieke barretjes. De een nog meer hipster en gekker dan de ander. Hier is waar alle Polen zelf rondhangen en wodka drinken. Alchemia op Plac Nowy is echt super tof.



    En tja, vanuit Krakau moet je gewoon naar Auschwitz.
     
    Zeepsop vindt dit leuk.
  6. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ik ben nu in Krakau. Zitten voornamelijk in de Kazinierz kant, ja. Via couchsurfing in contact gekomen met wat lokals die ons meenemen naar leuke plaatjes.
     
    Matrix en Zeepsop vinden dit leuk.
  7. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Leuk barretje gevonden twee dagen geleden in Praag. Geen hoerenkast gewoon club met chille muziek; chapau rouge. Als je van old town terug loopt naar winkelcentrum palladium, kom je hem tegen. En anders vragen aan een van die segway jongens op old town.
    We hebben nog een paar uur bij de metronoom gezeten. Wat biertjes gedronken, echt een heerlijk uitzicht
    En natuurlijk gewoon even de toeristische route lopen om alle gebouwen te bekijken

    Sinds gisteren in Boedapest. Vandaag de stad bekijken, gisteren wilde we uitgaan maar echt geen chille club tegengekomen. Iemand nog tips voor vanavond?
     
  8. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Weer terug van mijn eurotrip en ga morgen naar Keulen toe. Iemand nog tips (voor gezellige plaatsen/parken)?
    Hebben ze in Keulen ook zo'n park als het Mauerpark in Berlijn? O-)
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2015
  9. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Ik ga waarschijnlijk in November een maand naar Patagonië. Iemand die daar is geweest en tips voor mij heeft?
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Wel een beetje kortdag misschien maar beste is om gewoon online wat research te doen en te kijken wat je aanspreekt.
    Weet niet waar je heengaat, maar ben zelf via Buenos Aires naar de Neuquen provincie in argentinie geweest.
    Vooral San martin de los andes/ en San Bariloche zijn erg mooie plaatsjes.. en midden in de Andes. Prachtig! Vanuit daar kun je ook verschillende excursies doen door de Andes in en de 7 lake route die ook erg mooi is.
    El Calafate is ook erg bijzonder.. je kan tot vlakbij een gletsjer komen.. maar niet een plek om een week te blijven; bovendien moet je wel het geld ervoor willen neerleggen.
    Patagonie is groot en bussen zijn fantastisch daar, maar gaan niet al te ver zuidelijk, dus dan ben je veroordeeld tot het kopen van een vliegticket.

    Ik ben zelf daarna omhoog gegaan door Chili via Pucon (erg leuke plaats wel overigens). en 3 weken rondgereisd.
    Ushaia had ik ook nog wel willen doen maar was tijdtechnisch niet handig. Als je je echt alleen beperkt tot Patagonie is een maand een mooie tijd om rond te reizen. Mensen zijn erg aardig daar, prachtige omgevingen, en het eten is echt heerlijk.
    Het hangt er een beetje vanaf wat je plan is?
     
    mcbbvb vindt dit leuk.
  11. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Thanks voor de tips! Ik zal deze plekken even opzoeken in Google.

    Ik weet dat het kortdag is maar een vriend van me gaat in November naar Mendoza en daarna 1 maand rondreizen in Patagonië en vroeg of ik zin had om mee te gaan. Verder geen plan behalve vanaf Mendoza rondreizen en misschien een auto huren en gaan met die banaan. Zien wel waar we uitkomen :p Maar als er plekken zijn die ik 100% wil zien dan wil ik daar wel zeker naartoe.
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Santiago (Chili) is trouwens ook echt een leuke stad die ik iedereen kan aanraden. Sowieso is chili erg modern, goedkoop én mooi.
    Zelf niet in Mendoza geweest. Wel moet je denk ik rekening houden met keuzes maken, anders moet je andere dingen laten. Dus wellicht óf vliegen naar zuiden.. óf voor lief nemen dat je misschien niet heel zuidelijk kunt komen qua tijd.

    Anyway, zoals ik zei de bussen in zowel argentinie als chili zijn erg goed. Bussen van Bariloche en Igilliama zijn bijv erg goed. Gewoon airco en voor een paar euro meer kun je helemaal onderuit zitten en een vrij ruime stoel. Voor het "noorden" van patagonie zul je geen problemen hebben met reizen.. het 'zuiden' en dan bedoel ik onder plaatsen als puerto montt worden wat minder goed begaanbaar dus wellicht iets lastiger te bereiken/ of het moet met vliegtuig.
    Populaire plaatsen zijn Ushaia, Punta Arenas, El Calafate, El Chalten. Staat genoeg info op tripadvisor om even te checken welke je aanspreken enn of het een beetje te bereiken is.
     
    mcbbvb vindt dit leuk.
  13. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Thanks! Ik ga alle plekke opzoeken en kijken wat ik daarvan wil zien. Gisteren even gevraagd wat het plan is en het plan is vliegen op Santiago en vanuit daar rond de grens tussen Chili en Argentinië naar beneden te gaan met de auto en dan weer omhoog. Alleen geen idee of 4 weken hiervoor genoeg maar dat zien we wel :)
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    In een maand tijd kun je in dat gebied best aardig wat zien hoor. Santiago is erg leuk. Ik was langer in Buenos aires dan Santiago en had achteraf spijt dat ik het niet andersom had gedaan. Hele veilige, relaxte stad maar wel die zuid amerikaanse feel. Hele schone moderne metro's en gemakkelijk rond te reizen overal. Valparaiso is ook leuk om dagje te bekijken.
    Pucon is leuk om een tussenstop te maken (dag of 2/:cool:..naar het zuiden. Rest wijst vanzelf.

    Prima wegen ook trouwens en chili is erg schoon dus das met de auto ook prima te doen hoor :).
    Verder naar beneden weet ik niet, maar komt vast goed.
     
  15. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ga binnenkort ook naar Krakau. Excursie naar Auschwitz is al geboekt en Pod Wawalem staat genoteerd. ;)
     
  16. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Pod Wawelem was de beste tip hier, god wat een tent. Alchemia ook geweest, toffe tent en nog meer kroegjes bezocht. Joodse gedeelte is zoveel leuker dan de andere kant imo. Leuke stad ook verder, nog kleine food tour gedaan wat ook tof was! Prima stad!

    Praag was ook tof op de regen na, dus veel uitgaansgelegenheden bezocht. Chapeau en Roxy zijn keiharde tentjes, heerlijk in gegaan. Veel toffe mensen ontmoet!

    Berlijn was minder dan de vorige keren. Veel clubs gezeur bij de entree, uiteindelijk in een vage club terecht gekomen Kitkat. Kneiterlekkere muziek, maar hele bijzondere atmosfeer haha.

    Lekker tripje.
     
    Matrix en Exionche vinden dit leuk.
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Tof om te horen! Volgens mij is heel XBW inmiddels bij Pod Wawelem geweest. :D En ook leuk om te horen dat de Joodse wijk je beviel. Dat was precies mijn impressie. Alle barretjes daar zijn zo authentiek en zo divers!

    Ik ga trouwens in September naar Berlijn, naar een festival op het oude Tempelerhof vliegveld. Geen idee wat ik verder van de stad moet verwachten.
     
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Pod Wawelem; check.
     
  19. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Yeah, twee weken geleden teruggekomen van mijn trip door Azië, 3 hele toffe maanden gehad!! :)
    Hoogtepunt: Met de motor door Vietnam :whistle: en natuurlijk MyanmarO-).



    Kleine impressie van m'n trip.
     
    Tim, Jorrie en L.A. vinden dit leuk.
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Gaaf! _O_ leuk gemaakt ook.

    Ik wil ook graag nog een keer die kant op.
     

Deel Deze Pagina