1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Hoe is dat afgelopen dan? :+

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Het ging ontsteken, dus ik moest naar de huisarts. Die heeft hem met 2 scharen er uit gepulkt, man wat een hel. Heb stukje gefilmd en moet nog steeds zweten als ik het terugkijk :+

AnubisNefer vindt dit leuk.
  3. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Haha dat klinkt idd wel erg naar

4. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Zet op YT! :cool:

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Japan was hip.

En @Cookie komt binnenkort ook terug. :)

Reson, Fiasco, Jorrie en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Tof! De hype is on... ik ga ook. Maar eerst nog naar Spanje, daarna US en dan Japan! :cool:

Garrett vindt dit leuk.
  7. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Over iets meer dan een week zit ik hier:

(Duitsland, iets voorbij Dresden)

Garrett vindt dit leuk.
  8. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.975
    Ik ga volgende maand naar Mauritius en Kaapstad. Daar heb ik zin an

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Waarom precies die twee?

Kaapstad heb je wel redelijk snel gezien.

10. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.975
    Ik ga ook niet lang rondtrekken en het lijkt me plezieriger dan op de stranden van Texel en Renesse

Tyrant en L.A. vinden dit leuk.
  11. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Ben je me aan het achtervolgen? :p 4 jaar geleden ook naar Vietnam geweest en nu woon ik iets meer dan 2 jaar in Colombia, voornamelijk in Medellín. Wat wil je precies weten?

Klopt, maar gelukkig komt die zin hier niet meer echt voor.

Laatst bewerkt: 14 sep 2016
    Tyrant en Garrett vinden dit leuk.
  12. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik ga naar ibiza!!! De laatste keer dat ik op vakantie ben geweest is in 2008 geweest, dus kijk er echt heel erg naar uit

Reson en AnubisNefer vinden dit leuk.
  13. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Wanneer? Want toen ik ging was het al aardig dood eind aug/begin sep, tenminste de oudjes begonnen te overheersen en veel clubs/tentjes etc. gingen dicht.

14. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Was toch al niet van plan er een diehard feestvakantie van te maken, maar we hebben wel alvast tickets gekocht voor amnesia

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Vergeet je vliegticket niet?

16. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Alleen was jij wel zo slim om je camera mee te nemen :p

Ach, volgend jaar beter :+

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611

Haha sick.
    Eh, 3 weken heb ik, wat is een goede periode?
    Route ga ik zelf wel uitstippelen maar wellicht heb je goede suggesties :p

En ik hoor soms dat Colombia iets minder geschikt is om alleen te reizen. Hoe zit dat? En er is wel een flinke backpackers cultuur daar toch?

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    @Scarlett

hihi

19. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Periode maakt niet echt uit. Het is bijna overal het hele jaar hetzelfde weer. Bijvoorbeeld hier in Medellín is het het hele jaar iets onder de 30 graden met zon. Mei en November zijn de regenmaanden maar dat stelt niet zoveel voor. Dan regent het een half uurtje en klaar. Als je walvissen met jongen wilt zien vanaf het strand (westkust) moet je in September gaan. Verder maakt het periode niet uit.

Qua suggesties: Bogotá is de hoofdstad (8 miljoen inwoners) en is redelijk westers en koud, Medellín is meer de culturele hoofdstad en een stuk warmer, Calí is nog wat warmer en de salsa hoofdstad van de wereld, Westkust is prachtig en verlaten (geen bereik met je mobiel etc), Noordkust is het Caribische gedeelte en de steden daar zijn Santa Marta (mooiste strand van de Noordkust), Cartagena (mooiste stad en meest toeristisch) en Barranquilla (stad van Shakira, Sofía Vergara en Paulina Vega, nuff said). Verder heb je nog het zuiden waar het gebied rond Pasto erg mooi is en in het zuid-oosten de Amazones. Vlak bij Santa Marta is er nog een trek naar de Ciudad Perdida (lost city). En in Antioquia (provincie van Medellín) heb je Salento en Valle de Cocora. Men zegt dat deze vallei het mooiste stukje van Colombia is en je hebt hier een mooie hike naar de top van de berg.

In de grote steden zie je redelijk wat toeristen en het worden er steeds meer. In Medellín is een gebied genaamd El Poblado en daar zit 99,99% van alle toeristen. Er zijn daar ook veel hostels en hotels. Waar ik woon zitten amper toeristen en kijkt iedereen me nog elke dag aan alsof ik net uit mijn spaceship ben gestapt. Buiten de grote steden zie je wel veel minder toeristen en de backpackers cultuur is niet zoals bijvoorbeeld Vietnam. Het openbaar vervoer is prima met bus of vliegtuig (er zijn geen treinen) en vliegen is ook goedkoop. Alleen reizen kan op zich prima maar het is niet zoals in Vietnam waar je gewoon overal zonder na te denken naartoe kan gaan met eigen vervoer. Bijvoorbeeld in de Amazones kan je niet zomaar naartoe gaan want daar zitten de FARC en de Guerrilla (ook al wordt binnenkort het vredesakkoord getekend). Dus je moet vliegen en daar in de stad blijven en dan met een tour kan je alles verkennen. Dus rondreizen tussen plekken kan alleen met het vliegtuig of met een officiële bus waar je van te voren kaartjes moet kopen bij de busstations. In de steden kan je alleen rondlopen alleen in sommige buurten kan je beter niet komen en midden in de nacht kan je beter ook niet alleen zijn. Sowieso doe je in de steden alles met de taxi want het is te warm om te lopen en het verkeer is Azië in het kwadraat. Dus je kan makkelijk alleen reizen maar je moet alleen wel wat voorzichtiger zijn en wat meer nadenken over je veiligheid.

Reson en Tyrant vinden dit leuk.
  20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Zie je in september 2017 dan!

Deel Deze Pagina