1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Valse bankbiljetten in omloop! Heb er nu zelf ook één!!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 29 mrt 2004.

1. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Ben ik ook wel benieuwd naar wat ze nog meer zei enzo....Ik bedoel een jonge van 13 jaar kan in mijn ogen (bijna) nooit slecht bedoelingen hebben!!

2. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    O jawel hoor.

3. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg ook bijna nooit.......

4. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik betaal nooit grote bedragen met briefjes.. pin altijd.. veel veiliger.. (kleine bedragen.. zo 20/30 euro kan natuurlijk wel met briefjes.. vind ik..

5. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik wil niet vervelend doen maar ik heb alle lagere biljetten al vals in handen gehad.
    Juist veel 10 en 20 euro biljetten, ook 50 euro groter niet, logisch want hoe lager het biljet hoe minder controle.
    Bijna niemand controleerd de 10 euro biljetten.
    Bij 50 en hoger kun je er van uit gaan dat men wel controleerd.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :{

Hmm er zijn hier twee strafbare feiten ondergaan

1) De winkel had het valse biljetje moeten innemen
    2) Je had het valse geld niet ergens anders mogen uitgeven, nu je wist dat het geld nep was ... heb je willens en wetens vals geld uit gegeven en ben je net zo slecht als de gene die deze biljetten gemaakt heeft

7. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik denk dat die winkel het minder mist dan hij, ik had etzelfde gedaan.

8. Voor die 50 euro wil ik wel een dagje de bak in:D

9. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    En misschien een strafblad?

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :{ zo'n uitspraak maakt me nog treuriger ... waar gaat onze maatschappij heen .... Men durft dus zelf hun verantwoordelijkheid niet te nemen .... dus word ik maar net zo slecht

Don't get me wrong ik vind hetheel erg dat je bedrogen/bestolen bent ... maar voor jouw actie heb ik geen respect

Laatst bewerkt: 29 mrt 2004
  11. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    hmm, ik had waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan, als je het bij de bank of politie inleverd ben je mooi je 50 piek kwijt..

12. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    ja, lekker dus.....jij zou dus je 50 piek af hebben gegeven bij de politie?? ik weet niet of jij bill gates heet ofzo, maar de meeste mensen hier (lees: jongeren) hebben geen 50 euro over...

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat is waar... ja ik had aangifte gedaan van diefstal en had een proces verbaal op laten maken ... ok had ik geprobeerd me te graven in mijn geheugen waar ik het geld vandaan heb gehaald ... Het maakt in mijn ogen niet uit of je jong of oud bent het is voor beide mensen niet leuk ... dus ook niet voor de snacbar op de hoek of een andere kleine middenstander die nu een valsbiljet heeft gekregen.... Ik denk dat ik heel erg had gebaald als ik die 50 euro had ontvangen ... maar ja om dan willens en wetens een vals biljet uit te geven

tja ik ben dan wel een liberaal .... maar niet a-sociaal!

14. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    ik denk dat de meeste mensen het gewoon weer uit zouden geven, en dat het ook voor die mensen dus niet uitmaken....alleen voor die mensen die zich geroepen voelen de maatschappij te redden van dit soort geld worden dan genaaid... ach....

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Klopt, Het is tegen de regels, maar €50 is een hoop geld (= 1 game) maar zoals al is gezegt krijg je die €50 niet meer terug (wat ze overgens willen veranderen). Daarbij aangifte doen helpt toch niet, die gasten delen liever parkeerbonnen uit..

16. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weer een domme reactie naar de politie, tip ga er zelf bij werken, doe ervaring op en kom dan nog eens met goed commentaar.

Bovendien heb je daar parkeerpolitie voor, de normale agent schrijft over het algemeen voor excessen.

Maar volgens mij ging het hier over vals geld of niet.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb een tijdje bij de politie gewerkt (als netwerkbeheerder), dus ik weet hoe het daar gaat. De verantwoordelijkheid ligt niet alleen bij de agenten op straat, maar ook aan de andere mensen. Door willens en wetens vals geld uit te geven... speel je eigen rechter... Nu moet je ook niet gaan zeuren dat er zoveel criminaliteit is... want je doet er zelf net zo hard aan mee...

NB de parkeerpolitie bestaad al lang niet meer (dit zijn met name stadswachten in dienst van de desbetreffende gemeente en ze hebben nauwelijks bevoegdheden)

Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  18. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Je speelt helemaal geen eigen rechter en crimineel is ook wel even wat anders. Ik zou het briefje ook doorgeven.

19. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat een groot deel van de mensen het geld door zou geven(als het om een redelijk groot bedrag gaat), want je bent het gewoon kwijt als je het bij de politie inleverd...!!

20. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vaag verhaal, als een winkelier een vals biljet aantreft horen ze het volgens mij uit de omloop te nemen en de politie te bellen, net als Fardo al zegt.

Technisch gezien ben je zelfs strafbaar omdat je willens en wetens vals geld in omloop brengt.

Deel Deze Pagina